Тәрбие мақсаты




Презентация қосу
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті
География және Табиғатты пайдалану факультеті
География, жерге орналастыру және кадастр кафедрасы

Қазіргі Қазақстандағы
тәрбие тұжырымдамалары
Мазмұны:

Кіріспе
1. Тұлғаның өзіндік тəрбиесі мен қайта тəрбиесі
2. Тəрбиенің жалпы заңдылықтары
3. Тұлғаның базалық мəдениетін қалыптастыру
4. Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері
5. Қазақстандағы тәрбие тұжырымдамалары
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Тəрбие педагогикада бірнеше қырларымен танылған:
əлеуметтік мағынада – бұл аға буын жинақтаған тəжірибені жас ұрпақ өкілдеріне өткізу.
Тəжірибе дегеніміз – адамзаттың өз тарихи даму барысында жасаған рухани мұрасы,
дəлірек айтсақ : адамдарға белгілі болған білімдер, ептіліктер, ойлау тəсілдері, құқықтық,
адамгершілік жəне т.б. нормалар.
педагогикалық мағынада – бұл тəрбиеленушіге ықпал жасау үшін ұйымдастырылған
арнайы іс-əрекет, тұлға қалыптастыруға бағытталған мақсатты процесс.
Тəрбие қоғамдық талаптарға сəйкес болуы міндетті. Егер қоғам құқықтық
демократиялық мемлекет құрып жатса, ендеше ондағы адам тəрбиесі адамгершілік,
азаматтық заңдар мен қылық-əрекет нормалары рухында жүріп жатуы қажетті. Жалпы
адамзаттық құндылықтар қалыптастырудың маңыздылығын ескерумен бірге əлеуметтік
ортаның кездейсоқ та, мақсатты бағытта да əсер, ықпал жасайтынын естен шығармаған
жөн.
1. Тұлғаның өзіндік
тəрбиесі мен қайта
тəрбиесі
Өзіндік тəрбие – адамның өзіндік дамуға, өзіндік білім
алуға, өз ұнамды қасиеттерін жетілдіріп, келеңсіз тұлғалық
сапаларын жоюға бағытталған саналы əрі мақсатты
бағдарланған іс-əрекеттері.
Өзіндік тəрбие бірліктері - өзіндік таным, өзіндік талдау,
өзіндік бағалау, өзіндік есеп жəне өзіндік қадағалау. Өзіндік
тəрбие тəсілдері- өз өзіне бұйрық беру, өзіндік сергектік
көтеру, өзіндік қолдап-қуаттау, өзіндік мадақ, өзіндік жаза.
Өзіндік тəрбиеге ынталандырушы жағдай – тек тəрбиешінің
01 тəрбиелік іс-əрекетін ғана емес, сонымен бірге
тəрбиеленушінің өз қалауы мен ынта-ықыласын қамтыған
дұрыс тəрбие.

Өзіндік тəрбие элементтері мектеп жасына дейінгі балалардың
өздерінде де көрініп жатады: олар əзірше өз тұлғалық
02 қасиеттерінің мəнін жете түсіне бермеуі мүмкін, бірақ ненің
жақсы, қандай өз əрекеттерінің ересектерге ұнамайтынын
сезінеді.

Тұлғаның жалпы тəрбиелілігі өзіндік тəрбие деңгейімен
сипатталады, өзіндік тəрбие сырттай педагогикалық
тəрбиемен ажыралмас өзара байланыста болып, тұлғаның
қалыптасу процесіне қолдау-қуаттау береді, əрі оны
дамытады.
.

Қайта тəрбие – мақсаты
келеңсіз қасиеттерді жойып,
ұнамды тұлғалық сапаларды
дамытуға бағытталған тəрбие
түрі.

Бұл процесс жеңіл емес, көп күш-қуат пен
шыдамдылықты қажет ететін ұзақты процесс.
Тəрбиелегеннен гөрі қайта тəрбиеге салу
анағұрлым күрделі, себебі бұл белгілі бір уақыт
аралығында орныққан көзқарас, əдеттерді, мінез
бітістерін бұзып, бұрынғыларынан өзгеше,
тəрбиеленушілердің дағдыланбаған жаңа əдет-
қылық жүйелерінің тіктелуіне байланысты. Егер
Антон Семенович
ұнамсыз мінез бітістері тұрақтанған сипат алған
Макаренко (1888-
болса, қайта тəрбиелеу əбден қиын соғады. 1939) - кеңестік
Сондықтан, «кейін қайта өңдеп жатпайтындай педагог.
етіп тəрбиелеу қажет» (А.С.Макаренко).
Қайта тəрбие процесінің тиімділігін
қамтамасыз етуші маңызды жағдай –
«қиын баланы» тəрбиеші талаптарына
Қайта тəрбиелеу тиімді
құлақ асуға үйрету. Сондықтан
нəтижеге жетуі үшін тəрбие
тəрбиеші тəрбиеленушімен дұрыс
тезіне түскен адам ең алдымен
қарым-қатынас қалыптастырудың
өзін-өзі тура жолға салу
жолдарын іздестіріп, екі арадағы
қажеттігін түсінуі, өмір салтын,
алакөздікті, дау- дамай себептерін
əдеттерін, қылық-əрекеттерін
басуға əрекеттенуі тиіс.
өзгерту керектігін сезінуі тиіс.

Өз басы əлекке толы балаға ұжымды
қарсы қойып, оған ықпал жасауға тіпті
Қайта тəрбиелеудегі маңызды шарт- болмайды. Əр тұлға үшін күресу
тəрбиеленушіні қалай да өзіңе тарту, қажет. Тəрбиеленуші мұғалім не
тұлғаны кері əрекеттерге итермелеуші педагогтың оның өзіне қарсы
проблемалардың туындау себептерін əрекеттеніп жатпағанын, ол оның
анықтау, кезек, ретімен белгілі бойындағы теріс мінез бітістеріне
бағытта орындалып баратын қарсы күресетінін сезінуі тиіс.
мақсаттар жүйесін құру.
Жарылыс әдісі

Қайта тəрбиелеу үшін дəстүрлі əдістермен
қатар «адамның барша ниеттерін түпкілікті
өзгеріске келтіріп, бүкіл ұмтылыстарына
бұрылыс беретін»(А.С.Макаренко) – жарылыс
əдісін («метод взрыва»)де қолдануға болады.
Бұл əдіс тəрбиеленушіге өз теріс
қылықтарының бұдан былай жарамсыз
болатынын терең сезінуге, өз мінез- құлқы мен
қоршаған ортаға деген қатынасын өзгертуге,
жаңаша өмір сүру қажеттігін түсінуге жəрдем
береді.
2. Тəрбиенің жалпы заңдылықтары

Тəрбие практикасы үшін
Жалпы Бірақ тəрбие процесі, өте қажет нəрсе: тəрбие
заңдылықтардың ықпал біз білетіндей, Бұл процесте даму процесінің тиімділігі
аймағы тəрбие педагогикалық жəне қалыптасу (өнімділігі) мен тəрбие
процесінің барша процестің құрамды заңдылықтары əрекетке сапасын анықтайтын
жүйесіне əсер етеді əрі бөлігі болуымен осы түседі. Бұдан шығатын оның сипаттары жəне
оның аса маңызды процесс қорытынды - тəрбие шарт –жағдайлары
бірліктері арасындағы заңдылықтарына процесі аса күрделі де арасындағы
байланыстарды тəуелді келуі табиғи көп түрлі сипатқа ие. байланыстардың қалай
танытады. құбылыс. түзілетінін түбегейлі
білу.
Тəрбие тиімділігі келесі жағдаяттарға тəуелді:

мақсат жəне оған жетуге бағытталған іс-əрекеттер арасындағы сəйкестік

практика мен тəрбиелік ықпалдар сəйкестігіне

объектив жəне субъектив жағдаяттардың бірлікті əрекетке түсуіне

тəрбие мен өзіндік тəрбие қарқындылығына

тəрбиеге қосарлана жүретін даму мен оқу процестерінің тиімділігіне

педагогтың тəрбиелік əрекеттерінің сапасына

тəрбиеленушінің «жан аймағына» жасалған ықпалдардың қарқындылығына

педагогикалық ықпалдар мен тəрбиеленушілер мүмкіндіктері арасындағы үйлесімге
Тəрбие процесінде дамудың біркелкі болмау заңы көрініс береді, себебі
тəрбиеленуші мүмкіндіктері тəрбиеші талаптарына əрқашан сай келе
бермейді.

Осыдан кейбір теориялық білімдерге байланысты мəселе, сұрақтарды еркін
де жеңіл шеше білетін оқушы практикалық тапсырыстарды орындауда,
қарапайым еңбек операцияларымен кезіккенде, дене шынықтыру
жаттығуларын көрсетуде ебедейсіздік байқатып, едəуір қиналып қалды.

Сонымен, тəрбие заңдылықтары тəрбие процесінің жағдаяттары, шарттары
мен нəтижелері арасындағы басты байланыстарды бейнелейді.

Тəрбие тəжірибесінде нəтиженің қалыптасқан қатынастарға тəуелділігі, мақсат
пен іс-əрекет, практика мен тəрбиелік ықпалдар, субъектив жəне объектив
жағдаяттардың байланысы, əсері, тəрбие жəне өзіндік тəрбие қарқындылығы
жəне т.б. өз дəлелін өмір барысында тауып отыр.
3. Тұлғаның базалық мәдениетін
қалыптастыру
Тəрбие тұлғаның аталған мəдениетін дамытушы əрі қалыптастырушы бірден
бір құрал. Соңғы педагогикалық əдебиеттерде тұлғаның базалық мəдениетін
түзуге көмектесетін бірнеше жеке элементтер аталады:

Еңбекке бағытталған құндылықтар

• Еңбектік дағдыларға үйрету

Табиғатқа бағытталған құндылықтар

• Адамгершілік тәрбиесі, тұлға сапасы ретінде танылған дұрыс та тұрақты қатынастар жасау

Өмір, тірілікке бағытталған құндылықтар

• Адам құқығын және оның құндылық мәнін дәріптеу; бақыт, еркіндік, ар-намыс, әділдік-теңдік, туысқандық және
т.б. сынды құндылықты категорияларды қалыптастыру

Қоғамға бағытталған құндылықтар

• Қоғамның құқықтық негізі және онын саяси құрылымымен танысу; қоғамдағы жеке адам проблемасын зерттеу
Дəстүрлі
педагогикада
тұлғаның базалық
мə-дениетін Ғылыми
дүниетаным
Азаматтық
тәрбие
қалыптасты-руға қалыптастыру

орай жүргізілетін
тəрбиелік іс-əрекет-
тердің бірнеше
Еңбек Адамгершілік
бағыт-тары тәрбиесі тәрбиесі
аталады. Ғалым-
дардың көбі
тəрбиелік істердің
келесідей ба- Эстетикалық Дене
ғыттарын тәрбие тәрбиесі

ұстанады(Б.Лихачев
, В.А.Сласте-
нин, М.П.Подласый)
4. ТӘРБИЕНІҢ ТҰЖЫРЫМДАМАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ

Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері білім беру
саласындағы мемлекеттік саясатты жүзеге асыру
аясында қазақстандық қоғамдағы заманауи
әлеуметтікмәдени трансформация ескеріле отырып
әзірленді.

Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері
жалпыадамзаттық және ұлттық құндылықтарды, адам
өмірі мен денсаулығын, тұлғаның еркін дамуының
басымдықтарын, патриотизм, еңбексүйгіштік, адам
құқықтары мен бостандығын құрметтеуге тәрбиелеуді
көздейді.

Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері «Мәңгілік Ел»
жалпыұлттық идеясы аясында отбасылық тәрбие
құндылықтары, сондай-ақ оқу және тәрбие
процестерінің өзара кірігуі негізінде білім беру
процесінің тәрбиелік әлеуетін арттыруға, оқыту мен
тәрбиенің кіріктірілуіне, тәрбие әдіснамасын,
мазмұны мен құрылымын жаңартуға бағдарланған.
Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері жаһандану дәуірінде қазіргі
адамда қоршаған әлемге технократтық және тұтынушылық көзқарас
үстем болатын заманауи қоғам дамуының ерекшеліктерін ескереді.

Осыған байланысты адамзатты ұлттың тұрақты дамуының, рухани
әлеуетінің артуына кепіл болатын прогрестің рухани-адамгершілік
құндылықтарына, ана тілі мен ұлттық менталитеттің маңыздылығын
нығайтуға қайта бағдарлау қажет.

Ұлттың ерекшеліктерін, психологиясын, менталитетін ескермеу,
ұлттық-мәдени құндылықтар бастауынан алыстау немесе оларды
космополитизм мен жалған мәдениет түрлерімен алмастыру –
адамның моральдық азуына, қоршаған әлемге агрессиясының
артуына, рухани-адамгершілік әлеуетінің құлдырауына әкеліп
соқтырады.

Жалпыәлемдік тәрбие жүйесін зерттеу және талдау елімізде біртұтас
кешенді тәрбие жүйесін, оның мақсаты мен мазмұнын ұлттық
мақсаттар, мәдени құндылықтар мен дәстүрлер, діл ерекшеліктерін
ескере отырып, әлемдік озық тәжірибе, заманауи прогрессивті
ағымдар, инновациялар үйлесімінде құрудың маңыздылығын көрсетіп
отыр.
Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздерінің мақсаты, міндеттері, нысаны
және іске асыру механизмдері

Міндеттері:
Мақсаты: Білім мазмұнын - білім беру ұйымдары, - қоғамның тәрбиенің
отбасы және басқа басым рөлін түсінуіне
жаңарту жағдайында балалар әлеуметтік институттар- көмектесу;
мен оқушы жастарды дың күшін біріктіру;
тәрбиелеудің идеологиясы мен
стратегиясын анықтау.

- білім беру жүйесінің барлық
деңгейлерінде тәрбиенің
үздіксіздігі мен
сабақтастығын қамтамасыз
Нысаны: білім беру
ету.
жүйесінің барлық
деңгейлерінің
біртұтас
Іске асыру механизмдері: Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері Білім беруді
педагогикалық
дамытудың мемлекеттік бағдарламаларын, Тәрбиенің кешенді бағдарламасын,
процесі.
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарын, барлық үлгідегі,
деңгейдегі және меншік түріндегі білім беру ұйымдарында оқу бағдарламалары
мен оқулықтарды, тәрбие бағдарламаларын әзірлеуде негіз болады.
5. Қазақстандағы тәрбие
тұжырымдамалары

Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері Қазақстан Республикасы білім беру
жүйесінде тәрбиенің даму перспективасын, басым бағыттарын, тәрбие
мақсаттарын, міндеттерін, бағалау өлшемдерін және механизмдерін анықтайды.

Қазақстан Республикасының білім беру жүйесінде Тәрбие үдерісіне
тәрбиені дамыту соңғы жылдары Қазақстан тікелей қатысты негізгі
Республикасы Білім және ғылым министрлігінің, құқықтар Қазақстан
субъектілерге білім беретін басқару органдарының, білім Республикасының
беру мекемелерінің барлық типтері мен түрлерінің заңды Конституциясында
басым бағыттарының бірі болып отыр. бекітілген.

Елдегі оң өзгерістер білім беру ұйымдарының тәрбие процесінде көрініс тапты. Тәрбие
практикасында жалпықазақстандық менталитет, мәдени, ұлттық-тарихи дәстүрлер ескерілген
ұлттың зияткерлік, рухани және шығармашылық әлеуетін жаңғырту үшін жағдайлар жасалуда.
Ұлттық құндылық бағдарларының жоғалуы.
Республика аймақтарында тәрбие беру Тәрбиенің мақсатын және басым
Педагогтардың жалпы адамзаттық және
ісінде
ісінде шешімі
шешімі табылмаған
табылмаған көптеген
көптеген бағыттарын
бағыттарын белгілеуге
белгілеуге мүмкіндік
мүмкіндік беретін
беретін жалпы мемлекеттік құндылықтарға
проблемалар
проблемалар бар,
бар, олардың
олардың бірінші
бірінші тобына
тобына нақты
нақты идеологиялық
идеологиялық бағдар
бағдар толық
толық жауапкершілікпен
жауапкершілікпен қарауды
қарауды қалыпқа
қалыпқа келтіру
келтіру
мыналар кіреді: жасалмауы.
әрекеттері
әрекеттері үнемі
үнемі тиімді
тиімді бола
бола бермеуі.
бермеуі.

Ұлттық мәдени қабаттардың бұзылуы.
Адамзаттың
Адамзаттың мұндай
мұндай жалпы
жалпы проблемасы
проблемасы
Қоғамның әлеуметтік жіктелуі, қоғамның
біздің
біздің елімізде
елімізде де
де тұрақсыздық,
тұрақсыздық, белгісіздік
белгісіздік
кірістер бойынша
кірістер бойынша күрт
күрт қарама-қайшылануы;
қарама-қайшылануы;
Өмірлік
Өмірлік құндылықтардың
құндылықтардың шынайы
шынайы жағдайлардың
жағдайлардың шиеленісуіне
шиеленісуіне және
және халықтың
халықтың
халықтың
халықтың кейбір
кейбір бөлігінің
бөлігінің еңбек
еңбек етпей
етпей
патриоттық сезімді мойындамауға кейбір бөліктері негізгі күшін өмір сүруге
табылған молшылықты дәріптеуі зияндық,
жетелейтін тар прагматикалық қажетті қарапайым амалдарды жасауға
әлеуметтік әділеттікке сенбеушілік
көзқарастармен
көзқарастармен ауыстырылуы.
ауыстырылуы. бағыттауы.
бағыттауы. Бұл
Бұл сияқты
сияқты теріс
теріс ұғым
ұғым бой
бой алуы
алуы
сезімдерін
сезімдерін тудыруы,
тудыруы, заңға
заңға ден
ден қоюшылықты
қоюшылықты дәстүрдің,
дәстүрдің, ұлттың
ұлттың мәдени
мәдени көзінің
көзінің
қалыптастыруға
қалыптастыруға мүмкіндік
мүмкіндік бермеуі.
бермеуі. жойылуына,
жойылуына, білім
білім алушылардың
алушылардың басым
басым
бөлігінің дүбаралануына алып келуі.

Адам өмірін аса маңызды құндылық ретінде
Әлеуметтік
Әлеуметтік институт
институт ретінде
ретінде отбасының
отбасының Бұқаралық
Бұқаралық ақпараттар
ақпараттар құралдарының
құралдарының жеке
жеке
бағаламау,
бағаламау, салауатты
салауатты өмір
өмір салтын
салтын
тәрбиелік
тәрбиелік рөлінің
рөлінің әлсіреуі.
әлсіреуі. тұлғаны қалыптастырудағы
тұлғаны қалыптастырудағы теріс
теріс ықпал
ықпал етуі.
етуі.
елемеушіліктің
елемеушіліктің басым
басым болуы.
болуы.
Білім
Білім беру
беру жүйесінің
жүйесінің ішкі
ішкі себептерінен
себептерінен туындайтын
туындайтын тәрбие
тәрбие проблемалары
проблемалары екінші
екінші тобын
тобын
жататындар:
жататындар:

Тәрбиенің жаңа парадигмасының ғылыми-әдістемелермен жеткіліксіз қамтамасыз етілуі. Тіпті, олар
тұжырымдамалық мәнде нақты белгіленгеннің өзінде тәрбие үдерісін дамыту бағытында мазмұндық
және
және осы
осы үдерісті
үдерісті жергілікті
жергілікті орындарда
орындарда ұйымдастырудың
ұйымдастырудың проблемалары.
проблемалары.

Педагогтардың
Педагогтардың тәрбие
тәрбие технологияларын
технологияларын жеткіліксіз
жеткіліксіз меңгеруі.
меңгеруі.

Балалар
Балалар қоғамдық
қоғамдық ұйымдарының
ұйымдарының тәрбиелік
тәрбиелік потенциалы
потенциалы тиімділігінің
тиімділігінің төмендігі.
төмендігі.

Балалар және жастар қоғамдық ұйымдарының қызметін ұйымдастыруда бірыңғай ұстанымның
болмауы.
болмауы.

Еңбек тәрбиесі мен кәсіби бағдар беру жүйесінің жоғалуы.

Мектептерде
Мектептерде жәнежәне мектептен
мектептен тыс
тыс ұйымдарында
ұйымдарында үйірмелер
үйірмелер мен
мен спорттық
спорттық секциялар
секциялар санының
санының
жеткіліксіздігі.
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру
ұйымдарындағы тәрбие жұмысын
реттейтін бірінші тұжырымдамалық
құжат 1995 жылы қабылданған
«Мектеп жасына дейінгі және мектеп
жасындағы балаларды тәрбиелеу
Жоғарыда көрсетілген тұжырымдамасы» болды.
проблемаларға
сүйеніп, жас
жеткіншектер тәрбиесі Онда тәрбие жұмыстарының мақсаты,
ұстанымы, мазмұны мен тәсілдері
еліміз қауіпсіздігінің қарастырылып, отбасының тәрбиелік
негізін құрайтын потенциалы мен мектептің тәрбие
жүйесіне аса мәнді көңіл бөлінді. Бұл
басты стратегиялық құжат бүгінгі күні өзінің миссиясын
міндеттер ретінде орындады деп айта аламыз.
қаралуы тиіс.
Жоғарыда айтқанымызға орай үздіксіз
білім беру жүйесінде тәрбие мәселесінің
бүгінгі жағдайына сай келетін білім
алушыларды тәрбиелеудің жаңа
тұжырымдамасын жасау қажеттілігі туып
отыр.
Қорытынды
Тәрбие- қоғамның негізгі функцияларының бірі. Тәрбие жеке адамды мақсатты,
жүйелі қалыптастыру принципі. Тәрбие арқылы аға ұрпақтың тәжірибесі кейінгі буынға
беріліп меңгеріледі, олардың сана-сезімі, жағымды мінез- құлқы дамып жетіледі.
Тәрбие ұғымы кең мағынада әдеуметтік қоғамдық құбылыс ретінде барлық тәрбие
салаларын қамтиды.
Жас ұрпаққа жан-жақты тәрбие беруде, білім негіздерін меңгерту арқылы оның
тәндік, жандық, рухани, қоғамдық, әлеуметтік үйлесімділігі сақталады. Өмір сүру
құндылықтары мен мәнін түсініп, табиғатпен сабақтаса отырып, адамдық игі қасиеттер
негізінде дамуға мүмкіндіктер алады. Адам өзін-өзі рухани дамыту үшін үнемі
тәрбиелеп, өздігінен білім алып, өз бетінше оқып үйренуге ұмтылуы шарт. Осы
қасиеттер оқушы бойынан көрініс табу үшін, жас ұрпақ тәрбиесінде халқымыздың
рухани байлығы, әдет-ғұрып, салт-дәстүр, ұлттық сана, дін және рухани
құндылықтарды жоғалтпай пайдаланып отыру өз нәтижесін береді. Сондықтан
мектепте ұйымдастырылатын тәлім-тәрбиелік іс-шаралар мен тәрбиелік жұмыстар,
оқушыларды жан-жақты дамытып, үнемі жетілдіріп отыратын бағытта болу керек.
Тәрбие жайлы нақыл сөздер

Бала тәрбиесі басты байлығың, кешіксең көретінің қайғы-мұң.
© Абай

Баланы бұзуға, түзеуге себеп болатын бір шарт-жас күнде көрген өнеге.
© Ж. Аймауытов

Қалай десек те, ең мықты, табиғи мектеп-отбасы.
© М.Арын

Ата-аналар баланы тәрбиелегенде дәл өзіндей етіп тәрбиелеуге тырыспау керек, олар баланы
өзінен күшті етіп тәрбиелеуі тиіс. Өйткені олардың заманы ата-аналарының өмір сүріп отырған
заманына қарағанда анағұрлым күрделі талабы жоғары болатынын ұмытпаған жөн.
© М. Жұмабаев

Бала тәрбиесінде әке мен шешенің мүмкіндігінше бірдей араласуы үшін, отбасы тәрбиесін
жоғары дәрежеде дұрыс жолға қою қажет.
© П. Каптерев
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.Ж.Қоянбаев,Р.Қоянбаев. Педагогика.-Алматы, 1998, 2000.
2. Е.Сағындықұлы. Педагогика. - Алматы,1999.
3. С.Қалиев, Ш.Майғаранова, Г.Нысанбаева, А.Бейсенбаева.
Оқушылардың тұлғалық қасиеттерін дамытудық педагогикалық
негіздері. - Алматы, 2001.
4. А.С.Макаренко. Тәрбие мақсаты. – М 1958.
5. Мектепке дейінгі және мектеп жасындағы балалардың тәрбие
тұжырымдамасы. – А,1995.

Ұқсас жұмыстар
Тәрбиенің парадигмасы
Педагогикалық үдерістегі мақсаттардың иерархиясы
Тәрбие
Тәрбиенің мақсаты
Тұлғаның рухани және дене қалыптастыру
Тәрбие бағыты. Бастауыш сынып
Тәрбие процесі
Педагогтың кәсіби өзін-өзі тануы мен өзіндің дамуы
Педагогиканың теориялық және әдіснамалық негіздері
Тәрбие әлеуметтік құбылыс
Пәндер