Постиндустриалды қала




Презентация қосу
№7 зертханалық сабақ
Постиндустриалдық қоғамдағы әлемдік
(ғаламдық) қала феномені
Мазмұны:
Кіріспе
1. Постиндустриалды қала
1.1 Жаһандық қалалар (global cities)
2. Болашақтың қаласы
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Постиндустриалдық қоғам – америкалық философ, футуролог Д. Белл ұсынған термин,
ұғым. (См. Д. Белл «Приход постиндустриаьного общества», 1973). Ол қоғамды «белдеулік
принцип» («осевой принцип») тұрғысынан, яғни бір-бірімен тығыз байланысты факторлардың,
техниканың, әлеуметтік құрылымның, саясаттың, эволюциясын (дамуын) үш кезеңге бөледі:
индустриалдыққа дейінгі қоғам, индустриалдық және постиндустриалдық қоғам.
Индустриалдық қоғаммен салыстырғанда постиндустриалдық дәуірде, Д. Беллдің пікірінше,
капиталистер табы жойылады, ал олардың орнын оқыған, білім деңгейі жоғары мамандар, жаңа
билеуші элита басады. Байлық пен биліктің негізгі көзі білім болып табылады. Сондықтан
басқарудың шешуші құралы ретінде машиналық (техникалық) емес, интелектуалдық
технологиялар болады. Постиндустриалдық қоғам теориясының әртүрлі аспектілерін сол сияқты
О.Тоффлер, Г. Кант, Р. Дарендорф, Ю. Хабермас, Дж. Гелбрейт, З. Бжезинский, т.б.
қалыптастырды.
Постиндустриалды қоғамның негізгі жетістігі — демократиялық процестердің, азаматтық
қоғам құндылықтары рөлінің артуы құндылықтардың жүйесі ретінде қарастырып, адамзат
тарихының әлеуметтік, жұртшылықтың әлеуметтік-экономиялық жағдайының жақсарып, тұрмыс
деңгейінің өсуі.
1. Постиндустриалды қала

Постиндустриалды қала-бұл постиндустриалды қоғамға тән деп саналатын
халықтың тығыздығы төмен, кең демалыс орындары және т.б. бар қала. ХХ
ғасырдың екінші жартысында қалыптасқан постиндустриалды қалалардың ішінде
мыналарды бөлуге болады:

жаһандық қалалар

креативті қалалар

Технополистер

қалалар — ғылыми орталықтар
қалалар — мәдени
орталықтар
Экологиялық қала (экополис) — экология Жаһандық қалалар (global cities) — әлемдік
заңдары мен адамның экологиялық экономиканың маңызды бөлігі болып
қажеттіліктерін ескере отырып табылатын, халықаралық сауда жүзеге
жобаланған және салынған қала. асырылатын және капиталды қайта бөлу
жүріп жатқан қалалар.
Халықаралық маңызы бар туристік
орталық қалалар көптеген Әлемдік, Дүниежүзілік қалалар (world
елдерде тұратын адамдар үшін cities) — әлемдік саясат пен
құнды туристік ресурстарды экономиканың маңызды
қамтиды. орталықтары болып табылатын
қалалар.
Технополистер. Қалалар-ғылыми және Креативті қала — тұрғындардың
технологиялық инновациялардың қажеттіліктерінің өзгеруіне және әлемде
орталықтары. Бұл ғылыми-техникалық болып жатқан өзгерістерге сәйкес дамып,
прогреске үлкен әсер ететін жетекші түрі өзгеретін қала; бұл қала тұрғындарға
ғылыми-зерттеу институттары, ойлауға, жоспарлауға және
университеттер, ғылыми және шығармашылықпен әрекет етуге мүмкіндік
технологиялық инновациялар орталықтары беретін жағдайлар жасалған қала.
орналасқан қалалар.
1.1 Жаһандық қалалар (global cities)
Жаһандық қалаларға келесі белгілер тән:

ірі
ірі трансұлттық
трансұлттық корпорациялардың
корпорациялардың (ТҰК)
(ТҰК) штаб-пәтерлерін
штаб-пәтерлерін шоғырландыру;
шоғырландыру;

іскерлік
іскерлік қызметтердің
қызметтердің дамыған
дамыған инфрақұрылымының
инфрақұрылымының болуы-әлемдік
болуы-әлемдік экономикаға
экономикаға әсер
әсер ететін
ететін халықаралық
халықаралық қаржы
қаржы институттарының,
институттарының, қор
қор және
және валюта
валюта
биржаларының, қаржылық қызметтерді кәсіби жеткізушілердің (банктер, инвестициялық компаниялар, брокерлер, дилерлер, делдалдар, бағалаушылар,
заң фирмалары және т. б.) шоғырлануы.);

халықаралық
халықаралық іс-шараларға
іс-шараларға және
және саяси
саяси қызметке
қызметке белсенді
белсенді қатысу,
қатысу, халықаралық
халықаралық ұйымдар
ұйымдар өкілдіктерінің,
өкілдіктерінің, басқа
басқа елдер
елдер елшіліктерінің
елшіліктерінің болуы;
болуы;

халықаралық маңызы бар дамыған көлік және коммуникациялық инфрақұрылымның болуы;

әлемдік
әлемдік маңызы
маңызы бар
бар белгілі
белгілі мәдени
мәдени объектілердің
объектілердің (мұражайлар,
(мұражайлар, көрмелер,
көрмелер, театрлар,
театрлар, опералар
опералар және
және т.
т. б.)
б.) болуы.);
болуы.);

белгілі оқу орындарының болуы (университеттер, зерттеу институттары, академиялар және т.б.).
Жаһандану және «әлемдік қалалар мәселелері жөніндегі жұмыс
тобы (Globalization and World Cities Research Network) жүргізген
талдау негізінде Англиядағы Лафборо университетінде
(Loughborough University) түрлі дәрежедегі 55 жаһандық қала
және болашақта жаһандық мәртебеге ие болу үшін жеткілікті
әлеуеті бар 67 қала бөлінді. Қалалардың маңыздылығын
бағалау кезінде халықаралық қызметтердің (бухгалтерлік есеп
және аудит, жарнама, қаржы және банктер, сақтандыру) даму
деңгейі ескерілді. Жүргізілген зерттеулер нәтижесінде кешенді
және мамандандырылған жаһандық қалалар, сондай-ақ әлемдік
қалалар анықталды
Жаһандық қалалар

Кешенді жаһандық қалалар Мамандандырылған жаһандық қалалар

Жаһанданудың аса ірі Жаһанданудың ірі Дамып келе жатқан Экономикалық жаһандану Саяси және әлеуметтік
орталықтары орталықтары жаһандық қалалар орталықтары жаһандану орталықтары

Лос-Анджелес, Брюссель,
Лондон, Амстердам, Бостон,
Париж, Мадрид, Милан, Мәскеу, Сингапур, Сянган, Токио Вашингтон,
Нью-Йорк Торонто, Чикаго
Сан-Франциско Женева

Әлемдік қалалар

Халықаралық экономикалық және экономикадан тыс
Жаһандану ішкі желілерінің орталықтары
қызмет орталықтары

Негізінен экономикалық
Мәдени жаһандану ішкі Ішкі саяси жаһандану Әлеуметтік жаһандану Негізінен экономикалық
емес жаһандану
желісі орталықтары орталықтары орталықтары жаһандану орталықтары
орталықтары

Абиджан, Аддис-Абеба,
Майами, Мюнхен, Осака, Атланта, Базель,
Берлин, Копенгаген, Барселона,
Сидней, Сингапур,
Мельбурн, Мюнхен, Осло, Бангкок, Вена, Пекин Манила, Найроби, Оттава
Франкфурт- на-Майне, Дели, Денвер, Каир, Лион,
Рим, Стокгольм
Цюрих Манила, Мехико, Мумбай,
Хараре, Шанхай
Англиядағы Лафборо университетіндегі
жаһандану және жаһандық қалалар
мәселелері жөніндегі жұмыс тобының
зерттеулері үш аймақты бөліп көрсетуге
мүмкіндік берді. Жаһандық қалаларды
орталықтандыру жаһандану процесінде
маңыздылығы бойынша әлемдік
орталықтардың рейтингі: Батыс Еуропа,
Солтүстік Америка және Азия-Тынық
мұхиты, олардың әрқайсысының өз
ерекшеліктері бар. Әлемнің басқа
аймақтарында жаһандық қалалар
оқшауланған орталықтармен ұсынылған:
Сан-Паулу, Рио-де-Жанейро және
Буэнос-Айрес — Оңтүстік Америкада,
Йоханнесбург — Африкада, Сидней-
Австралияда және тағы басқалар.
Жаһандық қалалардың Батыс Еуропа аймағы урбанизацияның ең ұзақ тарихына ие, оның
барысында аймақтық және жаһандық экономиканың жетекші қалалары қалыптасып, олардың
айналуы орын алды. Бір кездері Антверпен, Венеция, Генуя және басқа да бірқатар қалалар
бірінші орынға ие болды. Қазіргі уақытта Лондон мен Париж көшбасшылық үшін бәсекелеседі,
ал мамандардың көпшілігі XVIII—XIX ғасырларда жаһандық орталық ретінде қалыптасқан
Лондонды артық көреді.тар мамандандырылған жаһандық қалалар құрылды, мысалы, Цюрих
қаржы орталығы ретінде, Роттердам — Еуропаның басты порты. 1990 жылдары Орталық
Еуропа аумағында жаһандық қалалардың екінші, шығыс "белдеуі" қалыптаса бастады.

Жаһандық қалалардың Солтүстік Америка аймағы Батыс Еуропа аймағынан кіші, бірақ ол
әлемдік экономика жүйесіне ең үлкен және терең енеді. Оның негізін елдің контуры бойында
орналасқан және жаһандық орталықтардың өзіндік шеңберін құрайтын АҚШ қалалары
құрайды. Олардың арасында негізгі позицияларды Нью-Йорк, Лос-Анджелес және Чикаго
алады, олар басқа елдердің жаһандық орталықтарымен — Торонто, Мехико және Каракаспен
тығыз жұмыс істейді.

Жаһандық қалалардың Азия — Тынық мұхит аймағы (білім беру уақыты бойынша ең жас)
Токио — Сингапур осі бойынша қалыптасады. Ол үшін бір жағынан Жапония астанасының
айқын басым рөлі тән, ал екінші жағынан екінші дүниежүзілік қалалардың көптігі мен жоғары
өсу динамикасы тән. Бұл тез дамып келе жатқан жаңа индустриялық елдердің — Бангкок,
Сингапур, Сеул, Маниланың ірі орталықтары. Соңғы онжылдықта Қытай орталықтары —
Сянган, Шанхай және Бейжің триумвиратының бәсекеге қабілеттілік деңгейі айтарлықтай өсті.
Жаһандық қалалардың келесі даму тенденцияларын бөліп көрсетуге болады:

халықтың
халықтың поляризациясы
поляризациясы күшейе
күшейе түсуде:
түсуде:
қалалар
қалалар экономикасын
экономикасын белсенді
белсенді жоғары деңгейдегі
жоғары деңгейдегі және
және білікті
білікті мамандарға
мамандарға
құрылымдық
құрылымдық қайта
қайта құру
құру халықты
халықты жұмыспен
жұмыспен қалалар
қалалар халқының
халқының этникалық
этникалық құрамының
құрамының
деген қажеттілік артып келеді (мысалы,
қамтудың салалық құрылымында күшті түрлілігінің ұлғаюы (Халықаралық көші-қон
Үлкен Парижде жеке бизнестің топ-
өзгерістерге
өзгерістерге алып
алып келеді:
келеді: өнеркәсіпте
өнеркәсіпте есебінен
есебінен жаһандық
жаһандық қалалар
қалалар барған
барған сайын
сайын
менеджерлерінің жартысына жуығы және
жұмыспен
жұмыспен қамтылғандардың
қамтылғандардың қысқаруы
қысқаруы халықты
халықты "интернационалдандыру"
"интернационалдандыру"
елдің
елдің жоғары
жоғары лауазымды
лауазымды шенеуніктері
шенеуніктері
және
және қызмет
қызмет көрсету
көрсету мен
мен құрылыс
құрылыс орталықтарына
орталықтарына айналуда);
айналуда);
шоғырланған,
шоғырланған, басқарушылық
басқарушылық қызметтің
қызметтің
саласында өсуі;
үштен бірі

халықтың
халықтың өмір
өмір салтының
салтының жаһандануы,
жаһандануы, қызмет
қызмет көрсету,
көрсету, бизнес,
бизнес, сауда,
сауда, тұрғын
тұрғын үй
үй қалалар
қалалар аумағының
аумағының функционалдық
функционалдық
жергілікті
жергілікті мәдени
мәдени ортадан
ортадан бөліну
бөліну салаларын
салаларын аумақтық
аумақтық ұйымдастыруда
ұйымдастыруда бір-бір- фрагментарлығы
фрагментарлығы және
және оларды
оларды саралау
саралау
тенденциясы күшейе түсуде (шетелдік
біріне ұқсас болып келе жатқан жаһандық (бай және кедей аудандар, әлеуметтік
этникалық топтар, сауда, тамақтану, қызмет
қалалардың кеңістіктік құрылымы қолайлы және қолайсыз, экологиялық таза
көрсету
көрсету саласындағы
саласындағы халықаралық
халықаралық біріктірілуде
біріктірілуде (қалалардың
(қалалардың орталықтылығы,
орталықтылығы, және
және лас)
лас) күшеюде,
күшеюде, негізгі
негізгі ғылыми-
ғылыми-
брендтер,
брендтер, халықаралық
халықаралық дизайн
дизайн және
және қала
қала орталықтарының
орталықтарының "вертикализациясы",
"вертикализациясы", инновациялық
инновациялық және
және индустриялық
индустриялық қуаттар
қуаттар
құрылыс стандарттары), керісінше
кеңселердің
кеңселердің тұрғын
тұрғын аудандарды
аудандарды орталықтан
орталықтан шеткері
шеткері аймақтарға
аймақтарға ығыстырылуда,
ығыстырылуда, қала
қала
азаматтық қоғам, әсіресе жергілікті
ығыстыруы, архитектуралық стильдердің маңында жаңа кеңсе қалалары пайда
мәселелерді шешуде белсенді бола
әртүрлілігі
әртүрлілігі және
және т.
т. б.).);
б.).); болуда.
болуда.
бастады;
бастады;
2. Болашақтың қаласы

БҰҰ деректеріне сәйкес, 2050
жылға қарай әлем халқының
66%-ы қалаларда тұратын
болады; 2030 жылға қарай
мегақалалар саны (10 млн-нан
астам тұрғын) 37-ден 41-ге дейін
ұлғаяды, ал мегаполистерде
тұратын халықтың үлесі 23-тен
27%-ке дейін өседі.
Бүгінде инженерлер мен
дизайнерлер барлық ресурстар
барынша тиімді жұмсалатын
болашақ қалалардың жобаларын
әзірлеуде. Олардың ішіндегі ең
қызықтысы туралы
Автокөліксіз «Ұлы қала", Қытай

"Ұлы қала" - Чэнду қаласының
маңында шамамен 3 шаршы
шақырым жерде салынған
экологиялық таза қала жобасы. Ол
автомобильдерден толықтай бас
тарту есебінен Қытайдың жалпыға
танылған проблемасын —
инфрақұрылымның шамадан тыс
жүктелуін шешуге қабілетті.

Эко-парктер Ағынды суларды, Қала көп энергия жұмсамайды,
қатты қалдықтарды өңдейді және қоршаған ортаны көмірқышқыл
электр энергиясын өндіреді. газының шығарындыларымен
Жергілікті климат күн ластамайды, оның аумағының
батареялары үшін өте қолайлы жартысынан көбін жасыл
емес, сондықтан барлық кеңістіктер алып жатыр, оларға
ғимараттар жел энергиясын кез-келген үйден екі минут ішінде
барынша пайдалануға арналған. жетуге болады.
"Ұлы қала" 80 мың адамның
үйіне айналады, олардың бір
бөлігі жобаның өзінде жұмысқа
орналасады. Қаланың кез-келген
екі нүктесінің арасындағы
қашықтық 15 минут ішінде жаяу
жүруге болады, автомобильге
қажеттілік жойылады. Бірақ
толық емес.

Жол кеңістігінің жартысы
моторсыз көлікке арналған.
Чэнду және оған жақын маңда
орналасқан қала орталығында
жер астына шығарылған
аймақтық транзиттік торапты
құрайтын көлік
коммуникациялары желісі
арқылы хабарланатын болады.
"Шөл раушаны", Дубай

"Шөл раушаны" -бұл 14 мың гектар жер серігі жобасының атауы, ол тек
экологиялық таза көлікті пайдаланады және оны метро желісі Дубаймен
байланыстырады. Электр энергиясымен жабдықтау баламалы
жаңартылатын көздерден жүргізілетін болады. Сонымен қатар, ыстық
ауа-райында ауа баптайтын жаяу жүргіншілер жолдары қарастырылған.
Қала құрылысы он жылға созылады және төрт кезеңде өтеді.

Жобаға 550 жайлы виллалар, оқу орындары мен органикалық
фермалар кіреді, олар үшін энергия 200 шаршы шақырым күн
панельдерінің көмегімен өндірілетін болады. Күн батареялары қаланың
қажеттіліктерінің жартысын қамтамасыз ете алады, ал экологиялық
көлікті пайдалану көмірқышқыл газының қалған бөлігін өтейді.
"Жүзбелі көк шөп", Жапония

Жоғары өсу Азия аймағының
қалаларын дамытудың
стандартты шешімі болып
табылады, бірақ Жапония үшін
бұл әдіс жер сілкінісі мен
цунамидің жиі қауіптеріне
байланысты әрдайым жақсы
бола бермейді. Бірақ мұнда
жапондар тағы бір жол тапты —
суда қалалар салу! Мұндай қала
су лалагүлдеріне ұқсас он
аралдан тұратын және биіктігі
шамамен бір шақырым болатын
орталық мұнаралардан тұратын
"өзгермелі жасыл" жоба болды.
Мұнараларда 30 мыңнан астам адам тұруы керек. Жоғарғы жағында олар жұмыс, дүкендер мен қызмет
көрсету компаниялары үшін кеңістік жасайды. Әр мұнараның ортасында жемістер мен көкөністерді
өсіруге арналған ферма орналасқан. Аралдың негізі 10 мың адамға арналған тұрғын үй үшін, сондай-ақ
ормандар мен жағажайлар үшін қолданылады. Әрбір өзгермелі оазис мұхит түбіне бекітіледі.
Әлемдегі алғашқы су
асты қаласы,
Жапония

Жапондар үшін қалқымалы қала идеясы жаңа емес: 2035
жылға қарай олар әлемдегі алғашқы Мұхит спиралы (Ocean
Spiral) суасты қаласын құруды жоспарлап отыр. Бұл 5 мың
адамға дейін қабылдай алатын және теңіз түбінен энергия
алатын сфералық құрылым болады. Оттегі көмірқышқыл
газынан айналады, ал температура мен қысымның үлкен
айырмашылығы электр энергиясын өндіру үшін қолданылады.
Жоғары технологиялық қаланың
формасы-диаметрі 500 метр және
сыйымдылығы 5 мың адам болатын
үлкен шарлар. Шарлар жер бетінде
жүзе алады немесе су астына 15
шақырым тереңдікке дейін созылатын
алып спиральды құрылым арқылы түсе
алады, онда тау-кен зауыты пайда
болады. Үлкен шарлар жүйесі жер
сілкінісі мен цунами кезінде адамдарды
құтқаруы керек. Мұндай құрылымның
құны 25 миллиард долларға
бағаланады, ал негізгі құрылыс
материалы резеңке болады.
Арктикалық Қала "Умка" жобасы, Ресей

"Умка" деп аталатын бірегей жоба:
Арктикалық шеңберден тыс, олар мәңгі аязда
қала салады. Халықаралық ғарыш
станциясының құрылымы негізге алынды.
Қала тұрғындары үшін аквапарк, луна паркі,
нан мен балық өнімдерін өндіру, үйлер,
ғылыми зертханалар, мектептер, храмдар,
қонақ үйлер, аурухана қарастырылған.
Қалалық көлік электр қуатымен жұмыс істейтін
болады. Мұндай қаланың мөлшері 800 метрге
1,5 шақырым болады, ал құрылыс шамамен
5-7 миллиард доллар тұрады.

Олар қалада ғарыштық және басқа да озық
технологияларды қолдана отырып, реттелетін
Климаттық жүйені құруды жоспарлап отыр.
Электр энергиясының көзі қалқымалы атом
станциясы болады, ал қалдықтардың барлық
түрлері екі зауытта өңделеді.
Үндістанның алғашқы ақылды қаласы

Дели және Мумбай сияқты мегаполистер дамыған
индустриямен, инфрақұрылыммен, қаржы нарықтарымен,
білікті жұмыс күшімен және шетелдік компаниялардың
қатысуымен танымал. Бірақ Үндістанның көп бөлігі-
халықтың өмір сүру деңгейі өте төмен провинциялар.
Сондықтан ірі мегаполистер арасында жаңа жұмыс
орындары мен жоғары технологиялық инфрақұрылым құра
отырып, провинцияларды дамытуға мүмкіндік беретін
өнеркәсіптік дәліз (DMIC) салу идеясы пайда болды.
Мұндай жобаның құны 90 миллиард доллар болады.

Дели-Мумбай өнеркәсіптік дәлізі-бүкіл ел бойынша
жүздеген ақылды қалалар салу жоспарының маңызды
бөліктерінің бірі. Жүздеген, Карл! Үндістанда! Мұндай
алғашқы қала Гуджаратта пайда болады. Дхолера он
жылдан кейін тұрғызылып, Үндістанның нағыз
технологиялық інжу-маржаны болады: сандық трафикті
басқару, ластанудың болмауы, кептелістер мен адамдар.
Салыстыру үшін, Дхолердің өлшемдері Мумбайдың
мөлшерінен екі есе асады.
"Хазар аралдары", Әзірбайжан

Жаңа ақылды қала салу үшін Әзірбайжан жалпы ауданы
3 мың гектар болатын 44 аралдан жасанды архипелаг
құруға шешім қабылдады. Хазар аралында (Khazar
Island) әуежай, яхта клубы, Формула 1-ге арналған трек,
800 мың тұрғынға арналған үйлер және әлемдегі ең ұзын
бульвар — 150 шақырым болады. Жобаның құны 100
миллиард долларға бағаланады.

Бірақ архипелагтың басты назар аударарлық орны
Әзірбайжан мұнарасы болады. Оның биіктігі 1050 метрге
жетеді, бұл Бурдж Халифаның ең биік мұнарасының
рекордын бұзуы мүмкін. Әзірбайжан мұнарасы өте берік
болады және тоғыз баллдық жер сілкінісіне төтеп бере
алады. Ғимарат 2018-2019 жылдары, ал аралдар 2022
жылы аяқталады деп жоспарланған, бірақ
қаржыландырудың жетіспеушілігіне байланысты құрылыс
белгісіз мерзімге кейінге қалдырылды.
Қытайдың Шэньчжэнь Ғимараттың жалпы
қаласында аспан ауданы Монако
қаласын — әлемнің Князьдігінің алаңымен
жаңа іскерлік сәйкес келеді, ал
орталығын салу мұнаралардың
жоспарлануда. Онда терезелері Гонконгқа
тұрғын Модульдер, шығады. Бұл арнайы
кеңсе және IT- жасалған. Жергілікті
кластерлер, қоғамдық- билік әлемнің ескі
коммерциялық қаржылық моделі
аймақтар және жасыл болып табылатын
террассалар пайда Гонконгқа аймақтың
болады. Қалада биіктігі жаңа қаржылық
шамамен 600 метр мүмкіндіктерін
болатын өзара көрсеткісі келеді.
байланысты үш мұнара Ақылды аспан қаласы
болады. Өзін экологиялық таза
электр қуатымен
қамтамасыз ете алады.
Рио-де-Жанейродағы 3D принтерде
басылған судағы қала

Мексикадағы жер асты қаласы
Қорытынды

Қалалар адамзат өркениетінің маңызды бөлігі болып табылады. Олар экономиканың,
техниканың, ғылымның, мәдениеттің дамуымен бірге дамып, өзгереді. Қалаларды
дамытудың мақсаттары мен басымдықтары өзгеруде. Қала құрылысы теориясы мен
практикасын одан әрі жетілдіру қалаларды қайта құру мен дамытудың жүріп жатқан
процестерін, олардың технологиялық, экологиялық, әлеуметтік-мәдени жаңаруын ұғынумен
байланысты.Технологиялық жаңарту ақпараттық-коммуникациялық технологияларды,
қалалық инфрақұрылымның (өндірістік, әлеуметтік, көліктік, инженерлік-техникалық)
тиімділігін арттыру үшін инновациялық технологиялық шешімдерді белсенді пайдалана
отырып, "ақылды" қалаларды қалыптастыруды көздейді.
Экологиялық жаңарту "табиғатты жаулап алу" саясатынан қалаларда табиғатты
қалпына келтіру, экологиялық таза және сау қала ортасын құру саясатына көшуді
қарастырады. Экологиялық императив қала құрылысын дамыту идеологиясы ретінде
экологиялық шектеулерді ескерудің және өмір сүру ортасының ресурстарын сақтауға және
байытуға бағытталған экологиялық даму принциптерін сақтаудың міндеттілігін қарастырады.
Әлеуметтік-мәдени жаңарту қалалық ортаны ізгілендіруге, оны адамдардың
қажеттіліктеріне бағыттауға, қалаларда әр адам өз қабілеттерін көрсете алатын және
идеяларын жүзеге асыра алатын шығармашылық атмосфера құруға бағытталған.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Алаев, Э.Б. Социально-экономическая география: Понятийно-терминологический словарь / Э.Б.
Алаев.– М.: Мысль, 1983.–350 с.
2. Архитектура и градостроительство: Энциклопедия (РААСН) И (НИИТАГ) / Под ред. А.В.Иконникова. –
М.: Строиздат, 2001. – 418 с.
3. Боненберг, А. Инструментарий градостроительной компози-ции / А. Боненберг, Г. Потаев. – Poznan:
Wydawnictwo Politechniki Poznanskej, 2018. – 193 с.
4. Бунин, А.В., Саваренская Т.Ф. История градостроительного искусства: в 2 т. / А.В. Бунин, Т.Ф.
Саваренская Т.Ф. – М.: Стройи-здат, 1979. – 1350 с.
5. Вергунов, А.П. Архитектурно-ландшафтная организация крупного города / А.П. Вергунов. – Л.:
Стройиздат. Ленингр. отд-ние, 1982. – 134 с.
6. Владимиров, В.В. Город и ландшафт / В.В. Владимиров, Е.М. Микулина, З.К. Яргина . – М.: Мысль,
1986. – 238 с.
7. Владимиров, В.В. Градостроительство как система научных знаний / В.В. Владимиров, И.М. Смоляр,
Т.Ф. Саваренская. – М.:УРСС, 1999. – 120 с.
8. Глобальный город: теория и реальность. Под ред. Н.А. Слуки. – М.: География, 2007. – 320 с.
9. https://habr.com/ru/company/mailru/blog/370437/

Ұқсас жұмыстар
Стратификацияның түрлері
Мәдениет философиясы
Үшінші әлем - және төртінші әлем елдері
Гемайншафт және гезельшафт
ҚОҒАМНЫҢ ТИПТЕРІ ЖӘНЕ АТҚАРАТЫН ҚЫЗМЕТТЕРІ
Қоғамдық сана және оның құрылымы мен формалары
Жасыл экономика және Тұрақты даму
Әлемдік қаржы нарығының дамуы мен қалыптасуы
Жасыл экономиканы дамытудың жеті негізгі бағыттары
Екінші саты
Пәндер