Өрнектерді тепе - тең түрлендіру




Презентация қосу
Өрнектерді
тепе-тең
түрлендіру
1 сағат
Сабақты өткізу жоспары:
І. Ұйымдастыру кезеңі: оқушылардың сабаққа әзірлігі,
сәлемдесу , түгендеу.
ІІ. Мақсат қою кезеңі
ІІІ. Үй тапсырмасын тексеру
ІҮ. Өткен тақырыптарға қысқаша шолу
Ү. Жаңа білімді түсіндіру
ҮІ. Жаңа білімді бекіту
ҮІІ. Өздік жұмыс
ҮІІІ. Сабақты қорытындылау
ІХ. Үй тапсырмасы
Х. Оқушыларды бағалау.
Сабақтың мақсаты:
1. Көпмүшеге амалдар қолдану арқылы және
қысқаша көбейту формулаларын қолдана отырып,
өрнектерді тепе-тең түрлендіру.
2. Жақшаны ашу, ұқсас қосылғыштарды біріктіру
ережелерін қолдану. Оқушылардың танымдық
қабілеттерін, ойлау қабілеттерін қалыптастыру.
3. Оқушылардың математикалық сөйлеу
мәдениеттерін дамыту, есептер шығару барысында
ұқыптылыққа, еңбектенуге тәрбиелеу.

Сабақтың түрі:
Жаңа сабақты түсіндіру
ІҮ. Өткен тақырыптарға қысқаша шолу

Жақша алдында «+» немесе «–» таңбасы
болса, жақша қалай ашылады?
Қандай қосылғыштар ұқсас қосылғыштар деп
аталады?
Екі өрнектің квадраттарының айырымы
(анықтамасы, формуласы).
Екі өрнектің қосындысының (айырымының)
квадраты (анықтамасы, формуласы).
Екі өрнектің қосындысының (айырымының)
кубы (анықтамасы, формуласы).
Ү. Жаңа білімді түсіндіру.
5х+3х және 8х өрнектерінің х = -3 болғандағы
мәндерін салыстырайық:
5х+3х = 5 · (-3)+3 · (-3) = 24,
ал 8х = 8 · (-3) = 24.
Енді 5х+3х және 8х өрнектерінің мәндерін х = 4
болғанда салыстырып көрелік.
Бұл жағдайда берілген өрнектердің мәндері 32-ге
тең. Демек, берілген өрнектердің х-тің кез келген
мәнінде тең мән қабылдайды.
Анықтама: Құрамындағы әріптердің барлық
мүмкін мәндерінде дұрыс болатын теңдік тепе-теңдік
деп аталады.
Мысалы, 3х+5х = х+7х , b+2a = 2a+b теңдіктері тепе-
теңдік болып табылады.
Анықтама: Әріптердің мүмкін мәндерінде бірдей
мәнге ие болатын екі өрнек тепе-тең өрнектер деп
аталады.
Анықтама: Әріптердің кез келген мәнінде мағынасы
болатын бір өрнекті оған тепе-тең өрнекпен
алмастыруды тепе-тең түрлендіру деп атайды.
Өрнектерді түрлендіру амалдар заңына сүйене
отырып жасалады.
1-мысал. 6a – 8b+3, 2+3b – 4a
өрнектерін қосқанда шығатын өрнек
әуелгімен теңбе-тең болатынын
дәлелдейік, мұндағы а = -, b = 3.
(6а – 8 b+3)+(2+3b – 4а) = (6а – 4а)+(3b
– 8b)+(2+3) = 2а – 5b+5.
ҮІ. Жаңа білімді бекіту.
№1. Мына теңбе-теңдіктер дұрыс па:
1) 3а(5b) = 15аb;
2) -3m+3m = 0;
3) 1+(x – y) = 1 – (y – x ) ;
4) 2a+(3 b – 4 ) = 2a – (3b+4)?
№2. Теңбе-теңдік дұрыс па:
5) 5а+(-5а)+7b = 7b;
6) 31(m – m) = 31;
7) (-1) · b+а = а – b;
8) 5а – 17 = 5(а – 17)?
Кітаптан № 471, 472, 473 (тақ есептер)
ҮІІ. Өздік жұмыс
№1. Жұлдызшаның орнына алгебралық теңдік
шығатындай өрнек қой:
1) 4аb+2ab+* = 11ab;
2) 13kp – 7kp+* = 12kp.
№2.Берілген өрнектер теңбе-теңдік бола ма:
3) 35+15mn және (20mn – 5mn)+35;
4) (a – a) · 5 және (a+b) · 0;
5) 3(2a – 5b) және 6a – 15b;
6) 2a – 8 = 3a – (a+b)?
№3. Жұлдызшаның орнына теңдік дұрыс болатындай етіп өрнектер
жазыңдар:
1) (а+ b+с)+(* - * +с ) = 4а – 2b+2с:
2) (7х - *) – (*+2у) = 3х – 2у.
ҮІІІ. Сабақты қорытындылау:
Сабақта көпмүшеге амалдар қолдану арқылы және қысқаша
көбейту формулаларын қолдана отырып, өрнектерді тепе-тең
түрлендіруді үйрендік.
Формуланы топтастыру

Екі өрнектің
айырымы
тарының
квадрат
ің
ект
н
Екі і өр
..
ө
қос рнект Ек ың
м ы.
ы нд ің н ы
ква ы сы а ры ыр
др а ң бт ай
т ы.
.. ку
Қысқаша
көбейту
Екі өрн
формулалары ектің
кубтары
ің ның
і өр нект қосынд
Ек ың ысы...
р ы м ын
айы ..
аты .

Ек сын убы
ад р
кв
айы ектің

іө
қо
сы
өрн кі

рн ы-
ңк

ны
ры

ек
Е
убы

ңк
д
м

тің
ын
ы

ІХ. Үй тапсырмасы
Кітаптан № 471, 472, 473 (жұп есептер)

Ұқсас жұмыстар
Тест тапсырмаларын орындау
Ондық логарифм
САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ ЛОГАРИФМ
Квадрат түбірлер қатысқан өрнектерді түрлендіру
Квадрат түбірлері бар өрнектерді түрлендіру
Тест сұрақтары
Бастауыш мектеп математикасында алгебралық ұғымдардың оқыту әдістемесі
Тотығу - тотықсыздану реакциялары
Екі өрнектің квадратының айырымы
ХИМИЯЛЫҚ РЕАКТОРЛАРДЫҢ НЕГІЗГІ ТҮРЛЕРІ
Пәндер