Жамбас белдеуі




Адамның тірек - қимыл жүйесі
Қаңқа бөлімдері

Сабақтың мақсаты:
Адамның тірек - қимыл жүйесін меңгерте отырып, сүйектің құрылысы, атқаратын қызметтерімен таныстыру. АКТ-ны пайдалану. Топтық жұмыс арқылы ұжымдық жұмысқа, ұйымшылдыққа, сыни ойлауға ұйрету. Өзіндік идеяларын, ойларын ашық айтуға үйрету.

Сыныптың психологиялық дайындығын тексеру
Американдық психолог Джоари ұстанымы бойынша

Оқушылардың ұйымдасу формасы
Әрекет түрлері: ұжымдық
бірлескен, топтық-бөліскен
топ басшысы
А
В
С
Д
Е


1. Білу
1. Жас ұлғайған кезде дененің кейбір бөліктерінің қол, аяқ басы, төменгі жақ сүйек, мұрын, иектердің өсуіне байланысты акромегалия ауруына ұшырайды. Себін түсіндір?
2. Бойы 2м 20см жас жігіт. Ол әскерге барғанда бойы кішкентай болған екен, әскерде жүргенде бірден өсіп кеткен. Келгенде тіпті туған-туыстары таңғалды. Бұл жігіттің бойының бірден өсуіне не себеп болған?

Кім жылдам?
Адамның қанша сезім мүшелері бар?
Ноцицептор дегеніміз не? Анықтамасын беріп дәлелдеп бер?.
Адамның өзіне ғана тән белгілерді атаңдар?
4. Адам неліктен сүтқоректілер класына
жатады?
Адамның тік жүруіне байланысты дене
құрылысында қандай өзгешеліктер байқалады. ?
6. Адамның денесіндегі қандай қанқа
сүйектерді білесіндер?
Адамның омыртқа жотасының ерекшелігін
түсіндір?
8. Адам мен жануарлардың қаңқасында
қандай айырмашылықтар мен ұқсастықтар бар?.

2. Түсіну
Адамның тірек - қимыл жүйесі
Қаңқа бөлімдері
Сабақтың жоспары.
1. Тірек-қимыл жүйесінің маңызы.
2. Бас қаңқасы
3. Дене қаңқасы
4. Иық белдеуі
5. Жамбас белдеуі




Бас сүйек

Мойын омыртқа-7
Арқа омырытқа-12
Бел омырытқа-5
Сегізкөз омыртқа-5
Құйымшақ омыртқа-4 немесе 5
Омыртқа жотасы 33-34

Арқа омыртқлары-12
12 жұп қабырға
Төс
Қабырғалардың қозғалуы тыныс қозғалыстарына қатысады
Кеуде қуысы

Иық белдеуі Жанбас белдеуі

Шәкірт:
қолданылған терминдерді біледі
(есте сақтайды және қайталайды) ;
әдістер мен жұмыстың орындалу
ретін біледі (процедурасын) ;
негізгі ұғымдарды біледі;
ережелер мен қағидаларды біледі.
Жалпыламаланған оқу мақсаттарының мысалдары
нақты фактілерді біледі;



Сколиоз-омыртқаның бүйір жаққа
қисаюы
Лордоз-омыртқаның алға қисаюы
Кифоз-омыртқаның артқа қисаюы
Білгің келсе

3. Қолдану
1. Адамның омырытқа жотасы неше иілімнен тұрады?
а) 1 ә) 2 б) 3 в) 4
2. Адамның омырытқа жотасы қанша омырытқадан тұрады?
а) 33-34 ә) 32-35 б) 33-36 в) 33-37
3. Адам қанқасында шамамен қанша сүйек бар?
а) 220 ә) 200 б) 250 в) 240
4. Сүйектердің бір-бірімен дәнекер ұлпасы арқылы
немесе шеміршекпен байланысуы қалай аталады?
а) тұтасу ә) жалғасу б) оралу в) іліну
5. Кеуденің сыртқы жағынан орналасқан жалпақ
үшбұрышты сүйек қалай аталады?
а) қабырға ә) төс б) жауырын в) жамбас

6. Ұзын сүйекті табыңыз?
а) жілік ә) қабырға б) омырытқа в) жамбас
7. Мойын омыртқалар саны?
а) 8 ә) 10 б) 5 в) 7
8. Бастың жұп сүйектері?
а) төбе ә) маңдай б) шүйде в) самай
9. Иық белдеуіне жататын сүйектер?
а) қабырға ә) бұғана б) жауырын в) омыртқа
10. Қозғалмайтын сүйектер?
а) бас сүйек ә) аяқ-қол сүйегі б) жамбас сүйек
в) қабырға сүйегі

Бассүйек
Иық - жамбас белдеу
Кеуде қуысы
Ойлан, топтас, жұптас!
Омыртқа жотасы

4. Талдау
Қанқа сүйектерден және олардың . . .
. . . тұрады . Ол біздің денемізге . . . болып,
. . . сақтайды, . . .
және . . .
қызыметін атқарады, . . .
қатысады. Қанқа . . . , . . . , . . .
болып бөлінеді.

1. Дыбыс тербелістері есту мүшелеріне қалай беріледі?

1. Құтшалар мен таяқшалар дегеніміз
не? Қандай қызмет атқарады?

2. Дәм сезудің адам өміріндегі маңызы?

“ Сан берген, сана берген, санат берген Инсан деп саналыға ол ат берген? Жаратып барша әлемді жалғыз нұрдан, Жаухари нұр сәулесін тарат деген”
Әл-Фараби

1. Жасушаның құрамында қандай кенейлі заттар бар?
2. Бас сүйек неше бөліктен тұрады?
3. Адам организімі қандай ұлпалардан тұрады?
4. Қазақ халқы 4 саны туралықандай мақалдар білеміз?
5. Адам баласының мінезі неше түрлі болады?
6. Адам жүрегі неше бөліктен тұрады?
7. Омыртқа жотасы неше бөліктен тұрады?
8. Адам қаны неше топқа бөлінеді?
9. Баланың миы неше жастан бастап жақсы жұмыс жасайды?
10. Қазақ халқы тегінде неше түрлі мал асыраған?
11. Пайғамбарымыз Мұхаммед білім алудың қанша жолын нұсқаған?

1 . . . екеу болмай,
Мал екеу болмайды.
2. Өнершінің . . . алтын,
Шешеннің сөзі алтын.
3. Сөз - . . . өтеді.
4. Басы жұмыс жасамаған адамның,
екі . . . күш түседі.
5 . . . көрген жерді іледі.
6. Отыз екі . . . шыққан сөз,
Отыз екі рулы елге тарайды.
”Тіл қаруы-сөз, сөз қаруы-ой”.

- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz