ҰЛТТЫҚ БІРЕГЕЙЛІК




Презентация қосу
ҰЛТТЫҚ БІРЕГЕЙЛІК

Орындаған:Тінейбай Айнұр,Раимбекова Альбина
Тобы:Лр-22-03
ҚР Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың 2017 жылы жарияланған «Болашаққа бағдар:
рухани жаңғыру» атты бағдарламалық мақаласы қазақстандықтарды елең еткізген еді.
Алты бағытты қамтитын мақаладағы негізгі мәселенің бірі – ұлттық бірегейлікті сақтау.
Яғни, ұлттық бірегейлікті сақтап, үшінші жаңғыруды жүзеге асыратын ұлттық
идеология – мақаланың ұстанымы болатын. Мұның арғы жағына тереңдесек, ұлттық
код, ұлттық мәдениет, ұлттық негіздер, латын жазуына көшу сияқты сүбелі мәселелер
шығады.Кез-келген халықтың рухани деңгейі арқылы ұлттық бірегейлік көрініп, жүзеге
асып отырады.Қысқа қайырғанда, ұлттық бірегейлік ұлттың өркендеу мүмкіндігінің
барометрі.Бұл ретте, әлемдегі жаңалықтың адамзат қоғамына ықпалын тигізбей
қоймайтыны анық. Заманның ағысына қарай мәдениет, адамзат өзгеріп, түрлі топтар,
секталар пайда болуы мүмкін. Яғни, мемлекетті әлсірету арқылы ұлттық бірегейлікті
ыдыратуға болады.Дегенмен, өркениеттің игілігінен бас тартып, толық тұмшаланып
тірлік кешу – қиынның қиыны. Қадымнан қазірге дейін қазақ руханиятындағы елдік, ар-
намыс, қайырымдылық, төзім, қанағат, мейірімділік сынды ізгі қасиеттер – ұлттық
бірегейліктің негізгі тұтқасы. Алаш тұлғаларының ұстанымына айналған бұл
құндылықтар арқылы қазақтың отбасында, қоғам өмірінде бірлік, түсінік, төзімділік,
қайырымдылық сақталған. Адал еңбекпен күн кешуді мақсат ету – бірегейлікті
сақтаудың алғышарты.Ал ұлттық бірегейліктің негізгі белгілері: ұлттық дәстүр, ұлттық
тәрбие, діннің таза күйінде сақталуы, тарих, тарихқа құрмет, ұлттық өнер, туысқандық
дәстүр, қоғамда, отбасында ұлттық құндылықтардың сақталуы, заман талабына сай
икемділік, білімділік, ғылымның мемлекетке тигізер пайдасы бағалау т.б.Атам қазақта
«Ел боламын десең, бесігіңді түзе» деген керемет мағыналы сөз бар. Бұл аталы сөз
ұлтты ұйыстыруға ұлттық бірегейлікке, елдік пен ауызбіршілікке үндейді. Себебі,
Жаһандану және интеграциялану жағдайында қоғамда ұлттық бірегейлік
мәселесі мемлекеттің тұрақты дамуын қамтамасыз ету үшін шешуші рөл
атқарады. Ұлттық бірегейлік түбегейлі анықталмаған жағдайда қоғам
ішінде дағдарыстың орын алу ықтималдығы күшейеді. Яғни, өз кезегінде
ұлтаралық және этносаралық қарым-қатынастар, көші-қон үрдістері мен
жергілікті элиталардың ұлттық саясаттағы жұмысының күшеюіне өз
әсерін тигізеді. Нәтижесінде, азаматтардың өздері бірегейлігін іздестіру
барысында рулық, тайпалық, діни, отбасылық сияқты басқа да бірегейлік
түрлерінің күшейіп, кең таралуына жол ашады. Мемлекеттің ішінде түрлі
ағымдардың күшейіп, тоқырауға ұшырауына алып келеді. Сондықтан
нақты ұлттық бірегейлік қалыптасқан қоғамда ғана тұрақталған және
мығым мемлекеттің дамуы орын алады.Ұлттық бірегейлікті сақтау-ұлттық
жаңғыру.Ұлттық жаңғыру деген сөздің өзі үлттық сананың кемелденуін
білдіреді.Оның екі қыры бар:• Ұлттықсана-сезімніңкөкжиегінкеңейту.•
Ұлттықболмыстыңөзегінсақтайотырып,оныңбірқатарсипаттарынөзгерту.
Ұлттық бірегейлік адамның белгілі бір ұлтқа,елге, мәдени кеңістікке
жататындығын білдіретін бірегейліктің құрамдас бөліктерінің бірі
ретінде анықталып жүр. Ол – азаматтық және ұлтшылдық сияқты
түсініктермен теңестірілмейді, дегенмен, олар оған күшті әсер ете
алатын факторлар болып табылуы мүмкін. Сонымен бірге ұлттық
бірегейлік адаммен бірге тумысынан пайда болмайды. Ол белгілі бір
адамдардың тобының тілін, тарихын, қауымдастықтың мәдениетін
қабылдаған кезде пайда болады. Осыған белгілі бір мемлекетке
тиесілік, мемлекеттік бірегейлікке, ұлттық идеяға және мемлекеттік
символдарға шынайы берілушілік сезімін де қосуға болады.Ұлттық
бірегейлік көпдеңгейлі және көпқұрамды болуы да мүмкін. Жеке
мемлекеті жоқ азшылықты құрайтын халықтарда ұлттық бірегейлік
көп жағдайда саяси ұлтпен және мемлекетпен байланысты едәуір кең
ұлттық бірегейліктің құрамдас бөлігі болып табылатын өңірлік
этномәдени бірегейлікпен анықталады.Мәселен, мигранттардың
ұлттық бірегейлігі олардың шыққан жерімен анықталса, екінші
жағынан, жаңа мемлекетпен және мәдени ортамен өзіндік
бірегейленуімен де анықтауға болады
Жаһандану бүгінгі таңда жалпы дүниежүзілік процесс болып табылады.
Жаһандану кезеңінде Қазақстан өзінің ұлттық және мемлекеттік бірегейлілігін
сақтап қалу мәселесі туындайды. Осы арқылы мемлекетіміз әлемдік ұйымдарда өз
орнын сақтап, нығайта алу мүмкіндігіне ие болады. Бұл дегеніміз жаһандану
кезеңінің барлық жағдайларына көне бермеу керек, яғни Қазақстан тікелей өз
даму стратегиясын жүргізуі қажет. Сонда ғана ұлттық және мемлекеттік
бірегейлілігімізді сақтап қала аламыз.Тәуелсіздіктің қалыптасуы, ұлттық
мемлекеттіліктің дамуы қоғамдағы біріктіру факторы болып табылатын салауатты
ұлттық бірегейлілікті қалыптастыруымен тығыз байланысты. Ол мемлекет
территориясында тұратын барлық этностық топтар мүдделерінің теңқұқылығын
қамтамасыз ететін мемлекеттік саясатқа едәуір ықпал ете алады.Бүгінгі таңда
Қазақстан Республикасының ұлттық-мемлекеттік құрылысында екі бағыт айқын
анықталды. Бірақ оларды зерттемес бұрын, біз «ұлт», «этнос» және тағы басқа
ұғымдардың мәнін және мазмұнын ашып, анықтап алуымыз керек.Этнос және ұлт
— әр түрлі әлеуметтік құбылыстар. Ю.М.Бородай олардың айырмашылығын
жақсы көрсете білді. Этностық қауымның спецификасы адамның
антропогенетикалық ерекшелігіне негізделеді. Сондықтан да этникалық «табиғи»
қауымның дамуы ешқандай мемлекет басқаруын қажет етпейді. Керісінше, ұлт
мемлекет пен азаматтық қоғамның жемісі болып табылады.
Қазақстанда ұлттық бірегейлікті анықтауда қоғамда екі концепцияның
қарама-қайшылығын Қадыржановта айтады. Ол оны «Қазақ ұлты» және
«қазақстандық ұлт» деп екіге бөліп көрсетеді. Бұл екі тұжырым қазірше
виртуалды кеңістікте, қоғамдық дискурс саласында күрес жүргізіліп отыр
деп пайым жасайды.Кеңестік уақытта қалыптасқан адамдардың саяси
мәдениеті, коммунистік санасы мен халықтың құндылықтарымен астасып
жатыр. Бұл өз кезегінде коммунистік жүйенің ыдыраған тұсында
адамдардың бірегейлігін таңдауында тығырыққа тірегені анық. Оған қоса
ұлттық құрамның түрлі этнос өкілдерімен араласып көпэтносты және
мультимәдени қоғамның
Ұлттық бірегейліктің қалыптасуы
мазмұны тағы бар.
мен парадигмасын анықтауға ұмтылу
мен ғылыми іздестірудің саяси-құқықтық негізі Қазақстан
Республикасының ең алғашқы ата заңы 1993 жылғы
Конституциясында қаланды. 1993 жылғы Конституциясының 47-
бабы этностық компонентке негізделген ұлттық бірегейліктің нақты
парадигмаларын көрсетті. 1993 жылы ең алғашқы Конституция
Қазақстанда ұлттық құрылыстың этномәдени моделінің басымдығын
байқатты.
Адам, ұлт, адамзатты өмірінің - өз болмысын (табиғатын, идеясын) ұғыну, өз
бірегейлігінсезіну. Сондықтан, жеке адам мен адамзат өмірінің мәні тәрізді, этнос
өмірінің мәні – онтологиялық-философиялық мәселе және жеке онтологиялық астар.
Этнос өмірінің мәні биологиялық тұрғыдан алғанда – өзінің нақты тіршілік етуін
жалғастыру, яғни ұрпақ жалғастыру. Этнос өмірінің мәнін ұлттық идеямен
байланыстыратын зерттеушілер бірегейліктің қалыптасуында құндылықтардың
бағыттаушы рөліне назар аудартады.Осы ұлттық идея барлық халыққа түсінікті түрде
айтылған және танылған кезде халықтың бірегейлігі туралы және оның ұлттық,
этникалық өзіндік санасының оянғаны туралы айтуғаболады. В.И. Курашов өз
ойларының негізгісі ретінде былай деп көрсетеді:-Елдің болмысы оның дәстүрінде,
аңызында жатыр, және сол дәстүр мен аңыздар ұлттық менталитеттің мәнін ашуға
көмектеседі. Халық болмыстық ерекшелігін тану оның өмір сүру ерекшелігін
түйсінумен тығыз байланысты. Ұлттық бірегейлік – дегеніміз жалпы азаматтық
болмыстың белгілерін алып тастағандағы ұлттың болмысы. Осыған байланысты
зерттеу барысында жалпы адами және этникалық болмысты бөлу қажеттілігі
туындайды. Менталді бірегейлікті құрайтын құрамдас бөлігі ретінде этносты алуға
болады. «Этнос – тарихы, территориясы, тілі, психологиясы, мәдениеті, ортақ
белгілері арқылы біріккен адамдардың тұрақты қауымдастығы». Этносты ұлт ретінде
қабылдамасақ та бұлменталді бірегейліктің бір белгісі болып табылады, себебі
этностық сезім арқылы адам қоршаған ортасын қабылдап, өз
көзқарасынқалыптастырады. Ең бастысы этникалық өзіндіксана өзіндік басқару,
білім, мәдениет және ана тілдегі ақпараттар анықталады. Менталді бірегейліктің
Кез келген ұлттың бірегейлігін жаңғыртуда, қайта қалыптастыруда және
мемлекетті құруда ұлттық-мемлекеттік символдар, идеалдар оның ажырамас
бөлігі болып табылады. Символдар өз бойына құпия түрде мағыналық
белгілерді жинақтаған идеялық және бейнелік құрылымдарды білдіреді.
Халықтардың символдары ұзақ уақыт бойында олардың дәстүрімен және
дүниетанымымен сабақтаса пайда болады және дамып жетіліп отырады.
Символдар сол халықтың ұлттық және рухани ерекшеліктеріне, өзіндік ұлттық
санасының қалыптасуына ерекше күш береді. Ал, кейбіреулері элитаның
көмегімен мақсатты түрде халықтың санасына сіңіріледі. Қазіргі уақытта
ұлттық мемлекеттердің пайда болуы үрдісінде саяси және ұлт көшбасшылары
азаматтардың назарын өздеріне аудару, біріктіру мен топтастыру мақсатында
жалаулар, әнұрандар, конституциялар мен мерекелер және т.б. ұлттық-
мемлекеттіксимволдарды құрастырып және оны қолданысқа енгізіп отырады.
Ұлттық және мемлекеттік символдар өзара бір-бірімен тығыз байланысты, көп
жағдайда біреуі екіншісін толықтырып тұрады. Осы орайда, бұрынғы
посткеңестік елдер өздерінің тәуелсіздігін алысымен жаңадан ұлттық және
мемлекеттік құрылысты қалыптастыруда кеңестік символдарды жаппай
жоюмен айналысты. Бұл посткеңестік кеңістікте пайда болған үрдіс батыстың
ғылыми әдебиеттерінде кеңестік символдарды деидеологизациялау деген
атауға ие болды. Нәтижесінде олардың орнына егемен және тәуелсіз елдердің
жаңадан құрылған ұлттық мемлекеттерінің өзінің тарихтағы ұлттық
Назарларыңызға
рақмет!

Ұқсас жұмыстар
Мемлекетті әлсіретудің амалы қоғамдағы ұлттық бірегейлікті ыдыратумен тең
Кәсіби өзін - өзі анықтаудағы жеке құндылықтар мен мағыналар
Гендерлік әлеуметтену
Тұлғаның әлеуметтену кезеңдері
Қазақстанның қазіргі заман тарихы пәні
Ұлттық бірегейлікті сақтау
Әлеуметтену және бірегейлік
Қабылда ған
Қажеттіліктердің түрлері
Тәрбиенің психологиялық қызметтегі рухани- адамгершілік мәдениеті
Пәндер