Ақпаратты коммуникативтік




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
Шәкәрім Жоғары колледжі

Мен және қоғам
Орындаған:Сагынганова Г.Д.
НО-25,НО-27,НО-23
Қоғам – адамзаттың қауымдастығы,
оны адамдар құрайды және оның
құрамында өздері өмір сүреді
• Әр адам ұмтылады табу орнына өздерін
қоғамда. Екіталай, бұл біреуді таң, себебі қоғам
табиғи ортамен өмір сүру үшін адам, тиісінше,
оның өмірлік жайлы, жетістіктері мен барады
жетістіктері тәуелді болып қандай қоғамда
устроится. Демек, әр адам қалайды алуға ең
ыңғайлы және жағымды қоғамдағы орнын
қамтамасыз ету үшін өзіне тиісті өмір деңгейін.
Қоғам көбінесе жалпы қоғаммен анықталады
және байланыс нысандарына және
адамдардың бірлескен қызметіне
қысқартылады; Көріністің басқа тұрғыдан
бірге бөлу, оның ішінде қарым-қатынаста
және бос бірлескен іс болып табылады, өз
халқының, сол адамдар сияқты өндірілген
өнім, жоғары қоғам социологиялық түсінуге
емес, бойынша, өмір нысандарын (оның
ішінде ұжымдық) тобына кіреді. Егер
натурализм қоғамды материалдық
тасымалдаушыларға қысқартатын болса,
онда оның феноменологиялық
түсініктемелерінде қоғам сана мен байланыс
нысандарына қарайды.
• Достық-жақын адамдарыңмен емін-еркін әңгімелесу;
• Ресми-жұмыс немесе сабақ сияқты ортақ істері бар
адамдардың қарым-қатынасы; Шектелген —
адамдардың өзара байланыстары жоқ, ашық
сөйлесуді талап етпейтін қарым-қатынас;
• Виртуалды — «қашықтықтағы әңгіменің» бұл түрі
адам шынайы өмірде араласа алмайтын немесе
араласқысы келмейтін жағдайда қолданылады.
• Вербалды — латын тілінен аударғанда «ауызша,
сөзбеше» деген мағына береді. Адам баласының тұлға
ретінде қалыптасып, даму шарттарының бірі болып
саналады. Ауызша қарым-қатынас болмаса
толыққанды даму мүмкін емес.
• Вербалды емес — бұл дене тілі, яғни әртүрлі қимыл-
әрекеттер, ишара арқылы тұлға туралы мәлімет
береді. Адамның өмірге деген көзқарасын немесе
оның жеке өмірлік салты туралы ойын өзін қалай
ұстағанынан, мүсінінен/ қимыл-әрекетінен байқауға
болады.
Адамзаттың барлық өмірі үнемі басқа адаммен қарым - қатынас
негізінде өтеді. Қарым - қатынас процесінің барлық жақтары
(коммуникативті, интерактивті. перцептивті) басқа
құрылымдық тәсілдерді қолдануды қажет етеді. Олар кез келген
іс - әрекетте бір - бірін қабылдау, түсіну, бірлескен әрекет
ұйымдастыру мақсатыңды іс - әрекеттің мазмұнына байланысты
орындалатын процестің негізінде туындайтын қарым -
қатынастың түрлері мен арақашықтықтары. Адамнын
психикасы тіршіліктің барлық кезеңінде үздіксіз дамиды. Кеңес
психологтарының теорияларына сәйкес, баланың психикалық
дамуы әлеуметтік ситуациямен анықталады, яғни оның
қоғамдағы орны, үлкендер және құрбыларымен қарым -
қатынас жүйесі. Дамудың әлеуметтік ситуациясы кездейсоқ
құрылмайды, бала және оның айналасындағылар арасындағы
жанды өзара әрекеттестік процесінде жасалады. Бір жас
кезеңінен екіншісіне өту дамудың әлеуметтік жағдайының
өзгеруімен байланысты
А.С.Золотнякованың пікірінше, қарым -қатынас - бұл
әлеуметтік және тұлғаға бағытталған процесс, мұңда жеке
тұлғалық қатынастармен қатар, құқықтық құндылық
шарттары жүзеге асады. Оның ойынша, қарым - қатынас
әлеуметтік процесс болып табылады. Осы орайда, қарым -
қатынас коммуникативтік- процесс ретінде түсіндіріліп, тек
әлеуметтік құндылық мөлшерін реттеумен шектелмейді,
индивид пен әлеуметтік жүйенің сол құндылықтарды игеруін
реттеп отыруымен сипатталады. Әлеуметтік психологияда
тұлғалардың өзара әрекеті - бұл қарым -қатынастың үш
координаталық бірі. Өзара әрекет - бірлескен іс - әрекетті
ұйымдастырудың белгілі формасы. Тұлға қалыптасуында
негізгі орынды оның басқалармен қарым - қатынас жасау
қабілеті алады
Адамдардың ортақ нәтижеге қол жеткізу мен
қатынасты жақсарту мақсатындағы олардың
күшін біріктіруге және келісімге келуге
бағытталған екі немесе одан да көп адамның өзара
әрекеттесуі қарым-яатынас болып табылады
Сондықтан қарым-қатынас әлеуметтік
байланыстың негізгі құралы Сонымен, қарым-
қатынас кұралы - бұл тұлғалар арасында ақпарат
алмасу кезіндегі операция болып табылады. Ал,
бұл қатыңас екі негізгі қарым-қатынас каналы
вербалды және вербалды емес жүзеге асырылады.
Адамның тіл, сөйлеу арқылы жүзеге асатын
каналы - вербалды қарым-қатынас болса дене тілі
деп аталатын адамның ым-ишарасы, бет қимылы
және т.б. үнсіз қозғалысы вербалды емек қарым-
қатынас.
Қарым-қатынас
функцияларын 3
класқа бөлеміз:
1) Ақпаратты
коммуникативтік;
2) Бағдарлаушы
коммуникативтік;
3) Аффекті
коммуникативтік
Мәдени қарым-қатынас әдістерінің үшінші тобына
жасөспірімдердің мінез-құлықтары мен іс-әрекеттерін ретке
келтіру, дер кезінде түзету және ынталандыру қызметін
атқаратын әдістер біріктірілген. Бұл әдістерді қолдануда
педагогикалық-психологиялық тұрғыдан ескеретін
жағдайдың бірі - бала қарым-қатынастың тек қана объектісі
емес, сонымен бірге ол қарым-қатынастың субъекті екендігі.
Баланың табиғатында «мен өзім» деген белсенділігі бар,
сондықтан ол жасөспірімдердің әрекетіне және өздерінің
мінез-құлықтарымен іс-әрекеттеріне берген бағасына олар
селсоқ қарай алмайды. Сондықтан адамды қарым-қатынас
жасау мәдениетіне тәрбиелеу кезінде баланың үнемі өзін-өзі
тәрбилеуі қатар жүріп отыруы қажет екендігі ескеріледі.
Жалпы «адам жолында екі түрлі, бір-біріне
қарама-қарсы ағыстар бар. Бір ағыс -
қаталдыққа жетелесе, екіншісі- мейрімге
талпынады», – деген Леккидің сөзінде үлкен мәні
бар. Рух – адам боыйндағы күш –қуат. Ол қуат
барлық жақсы қасиеттермен бірге жасайтын игі
істердің қайнар көзі. Рухани бай адамның
бойында ғана гуманистік қасиеттер кездеседі.
Мәдени қарым-қатынас тәрбиесі - адамға заң,
әлеуметтік, адамгершілік және саяси жағынан
өзін кәдеге жарамды сезінуге мүмкіндік беретін
жеке тұлғаның интегративті қасиеті ретіндегі
азаматтық құлқын қалыптастыру.

Ұқсас жұмыстар
Жоғары мектеп оқытушысының коммуникативтік біліктілігі
Қарым-қатынаc қызметтері
Қазіргі оқушы
Технология Оқыту интерактивті режимі
Қазіргі тіл біліміндегі дискурс және мәтін мәселелері
Оқыту технологиясы
Оқытушының кәсіби құзыреттілігі
Пән оқытушысы
Болашақ кәсіби мамандардың коммуникативтік құзыреттілігі қалыптастыру - оқу үдерісін оқытудың интерактивті әдістері мен технологиялары негізінде ұйымдастыру
Мәтіннен түсіндерме
Пәндер