Адам ресурстарына Қазақстан экономистерінің көзқарасы




Презентация қосу
№4 Дәріс. Табиғи ресурстық потенциал және
оның бағасы. Ресурстық даму. Адам ресурсы.

Табиғи ресурстар – елдің эконимикасын
көтеретін басты құрал, ал адам ресурсы –
экономика ғылымының негізін алушы
санаттардың бірі.
Экономикалық потенциалдың құрылымы
мен динамикасының көлемге әсер ететін
факторлары:

- экономиканың бар ресурстарының
көлемі мен қол жетімділігі;
- техникалық базаның өнімділігі мен
сапасын сипаттайтын, ғылыми -
технмкалық прогрестің ел бойынша
өсу деңгейі;
- елдің еңбек ресурстарынын
сиппаттайтын еңбеккерлердің
кәсіптік-мамандық деңгейі.
Экономикалық потенциалды келесі
түрлермен ажыратылады:
1.Табиғи ресурсты 2. Шаруашылық
потенциал потенциалы және негізгі
қорлар.
Ресурстық даму.
XX ғасырдың соңынан басталған экономикадағы қайта
құру құбылыстары мен үдерістері, олардың
институционалдануы және технологиялық
модернизациялануы әлеуметтік-экономикалық
парадигманың өзгеруіне, экономикалық әдіснаманы,
бағдарды, мақсаттарды және әлеуметтік-экономикалық
дамудың мағынасын қайта қарауға әкеліп соқтырды, бұл
адамның әлеуметтік дамуы мен ұдайы өндірістік үдерістер
саласындағы ролі, орны және жағдайын түсінуді қайта
мағыналауға байланыстырды. Әлеуметтік-экономикалық
жүйенің тұрақты дамуының жаңа парадигмасы адам
ресурстарын қоғамдық даму, өмір сүру деңгейін арттыру
құралы және экономиканы модернизациялаудың басты
құндылығы, мақсаты ретінде түсінуін талап етті. Осыдан
келіп «Адам ресурсы » түсінігі қалыптасты.
Адам ресурсы
Адам ресурсын дамыту әлеуметтік-
экономикалық жүйенің ауқымды
мәселелерін шешуімен
байланысады. Ол үшін адам
дамуының әр кезеңінде негізін
қалаушы ретінде үш басты
мүмкіндікке назар аудару керек:

- лайықты өмір сүру
деңгейін - өмір сүру ағысында
қамтамасыз ететін үздіксіз қажетті
ресурстарға еркін кәсіби білім алу.
қол жеткізу;

- белсенді, салауатты,
ұзақ өмір сүру;
Адам ресурстарына шет ел
экономистерінің көзқарасы
Негізгі капиталға еңбек
құралдарын, ғимараттарды,
жерді, сонымен қатар
«қоғамның барлық
тұрғындары мен
мүшелерінің бойындағы
пайдалы қабілеттерін»
енгізді. Себебі тұлға
қабілетіне байланысты
қоғамның байлығының бір
бөлігіне айналады
Адам Смит 1723-1790
Шотланд экономисті,
философ - этик
Адам ресурстарына Ресей
экономистерінің көзқарасы
Адам ресурстары
материалдық ресурстар
сияқты елдің
экономикалық дамуында
көрініс табады. Бұл бір
жағынан материалдық
игіліктерді дайындайтын,
екінші жағынан олардың
тұтынушысы болып
табылатын адамдар.

Меликьян, Геннадий
Георгиевич 1947ж.
Адам ресурстарына Қазақстан
экономистерінің көзқарасы
Адам ресурстары – бұл
жоғары білім деңгейі,
кәсібилік пен кәсіпкерлік
қабілеттерді иеленуші,
елдің маңызды
стратегиялық ресурсы
ретінде көрініс табатын
адами ресурстар.

Кенжеғали Әбенұлы
Сағадиев экономист –
ғалым, Қостанай 1938ж.
Адам ресурстарының дамуы келесі негізгі
қағидаттардан тұрады:
- барлық адамдарда тең мүмкіндіктер болу қажет, сондықтан
жынысына, дініне, ұлтына, тұрғылықты орнына байланысты
шектеулерді жою қажет;
- барлық азаматтардың өз іс-әрекеттерінің өнімділігін арттыруға,
табысын қалыптасыру үдерісіне толық қатысуға және еңбегі үшін
лайықты ақшалай сыйақы алуға мүмкіндіктері болу қажет;
- мүмкіндіктерге қол жетімділікпен қазіргі ғана емес, сонымен қатар
келешек ұрпақтың да қамтамасыз етілуі қажет, сондықтан тиісті түрде
барлық капитал түрінің (материалдық, адами, экологиялық) ұдайы
өндірісі қамтамасыз етілу қажет;
- даму адамдардың өз күштерімен жүзеге асырылу қажет. Азаматтар өз
өмірлеріне әсер ететін шешімдерді қабылдау үдерісіне толық қатысулары
қажет;
- адам ресурстарының сандық және сапалық дамуы мемлекет
дамуының негізгі басым бағыттарына сәйкес болуы тиіс;
- адам ресурстарын дамыту олардың бәсекеге қабілеттілігін арттыруға
бағытталуы керек. Яғни адам ресурстарын оқыту және қайта даярлау
кезінде әлемдік стандарттарға сүйену қажет.
Адам ресурсының тұрақты дамуы

Адамдардың табиғи,
әлеуметтік-психологиялық
және интеллектуалдық Денсаулығы
қабілеттерінің позитивті
өзгеруі нәтижесіндегі
сыртқы орта мен қоршаған Адам
Аймақтық
ортаға зиянын тигізбейтін От
басқарыл ресурста ы
әртүрлі іс-әрекет уы
саласындағы әрбір
ры
адамның мақсаттарын
жүзеге асыруы мен
мүмкіндіктері ауқымының Өздігінен
кеңеюін қамтамасыз ететін білім алуы
үздіксіз үдерісін білдіреді.
Қорытынды тапсырма
1. Потенциал Жіктелуі, саласы
2. Табиғи ресурсты Адам ресурсы – қабілеті
потенциал Еңбек, білім, күш-жігер
3. Шаруашылық Көздеген
потенциалы Жоспарлы дамуға үлес қосушы
4. Негізгі қорлар адами ресурс
5. Адам ресурсы Ұстаным
6. Модернизацияла Өсімдік, жануар, қола, су, мұнай
ну Көркемдеу, әсемдеу
7. А. Смит Адам ресуры – дайындаушы
8. Парадигма және тұтынушы
9. Г.Г.Меликьян Жол, күрек, машина, комбайн,
10. К.Ә.Сағадиев фабрика
11. Интеллектуалдық Ресурсқа қол жеткізу, үздіксіз
12. Позитивті білім, салауатты өмір
Әл-ауқаты, деңгейі
Қорытынды
Адам ресурстарының дамуын бағалаудың
бірегей нақты қолданыстағы әдістемесі болмаса
да, бұл бағыттағы зерттеулер адам
ресурстарының жағдайын сипаттайтын сандық
және сапалық параметрлерді болашақта
бағалауға негізделуі керек деген шарт міндетті
түрде орындалуы тиіс.

Ұқсас жұмыстар
Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту
Қазақстан Республикасының экономикасы мен еңбек ресурстарына сипаттама
Медиабілім беруді дамытудың негізгі бағыттары
Туристік - өлкетану жұмысы мақсатында аймақты рекреациялық бағалау
Макроэкономика
Экологиялық құқықтың ұғымы
Іскерлік қарым – қатынас психологиясы
Орталық Азиядағы Қауіпсіздік мәселес
Нарықтық экономика
НАРЫҚ ЭКОНОМИКАСЫНЫҢ БІРІНШІ ЭЛЕМЕНТІ
Пәндер