Сандық зерттеудің мәліметтерін жинау құралдары




Презентация қосу
Жедел медициналық көмек және мейіргер ісі кафедрасы

Тақырыбы: Сандық зерттеудің мәліметтерін жинау
құралдары

Орындаған: Шынтаева К
Тобы:В-МІҚқБ-01-22(10 ай)
Қабылдаған: м. ғ. магистрі Л. Ж. Жақанша

Шымкент, 2022ж
Жоспар
• Кіріспе
• Негізгі бөлім
• Сандық зерттеудің мәліметтерін жинау
құралдары
• Сандық әдістер бірнеше нәрсені қарастырады:
• Сандық және сапалық зерттеулер
• Сипаттамалық зерттеу
Сандық мәліметтерді талдау
• Қорытынды
• Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
• бұл қазіргі жүйеде ақпарат жинау және мақсатты
көрсеткіштерді өлшеу процесі, бұл кейінірек өзекті
сұрақтарға жауап беруге және нәтижелерді
бағалауға мүмкіндік береді. Деректерді жинау
зерттеудің барлық салаларындағы зерттеулердің
бөлігі болып табылады. Әдістер әртүрлі пәндер
үшін әртүрлі болғанымен, дәл және шынайы
ақпаратты қамтамасыз етуге баса назар аудару
бірдей болып қалады. Барлық деректерді
жинаудың мақсаты-деректер сапасы туралы куәлік
алу, бұл талдау кезінде қойылған сұрақтарға
сенімді және сенімді жауап беруге мүмкіндік
береді.
Негізгі бөлім
• Деректерді анықтаудағы зерттеу саласына немесе қалауына
қарамастан (сапалық немесе сандық), деректерді мұқият жинау
зерттеудің тұтастығы үшін маңызды компонент болып
табылады. Тиісті деректерді жинау құралдарын таңдау (бар,
өзгертілген немесе арнайы жасалған), сондай-ақ құралдарды
дұрыс қолдану бойынша нақты анықталған нұсқаулар
қателіктердің пайда болу мүмкіндігін азайтады.Деректерді
жинаудың ресми процесі қажет, өйткені ол жиналған
деректердің анықталуын және дәл болуын және осы
деректерге негізделген кейінгі тұжырымдардың дұрыс болуын
қамтамасыз етеді. Жинау процесі өлшеудің анықтамалық
нүктесін де, жақсартуға болатын кейбір көрсеткіштерді де
қамтамасыз етеді.
• Қате жиналған деректердің салдары болуы
мүмкін:
• Зерттеу сұрақтарына нақты жауап бере алмау;
• Зерттеуді қайталай алмау және тексеру.
Бұрмаланған нәтижелер ресурстарды ысырап
етеді және басқа зерттеушілерді пайдасыз іздеу
бағытына апаруы мүмкін.
• Сандық әдістер адамдар заттарды санай бастағаннан бері бар. Бірақ
Огюст Конттың позитивистік философиясымен ғана ол «ғылыми әдіске»
айналды.
Ғылыми әдіс осы жалпы процеске сүйенеді:
Теорияларды немесе гипотезаларды құру (яғни не болатынын болжау)

Құбылысты өлшейтін құралдарды жасау (түсірілім, термометр және т.б.)

Айнымалыларды манипуляциялау бойынша тәжірибелер жасау

Эмпирикалық (өлшенген) мәліметтерді жинау

Мәліметтерді талдау (сіз болжағандай болды ма?
• Сандық әдістер құбылыстарды түсіндіруге емес, оларды өлшеуге
арналған. Көптеген әлеуметтік және адами сандық зерттеулер
адамдардың екі тобын қызықты айнымалылармен салыстырады:
ерлер мен әйелдер сынға әр түрлі қарай ма? Табиғатқа қараған
адамдар мен ғимараттарға қараған адамдар арасында бақыттың
айырмашылығы бар ма? Сіз өлшеуге болатын айнымалылардың
барлық түрлері бар және сандық әдістерді қолдану арқылы
көптеген тәжірибелер жасауға болады.
Бұл салыстырулар көбінесе графиктер, дөңгелек диаграммалар
және басқа көрнекі көріністер арқылы түсіндіріледі, бұл талдаушыға
әр түрлі мәліметтер нүктелерінің бір-бірімен байланысы туралы
түсінік береді.
• Сандық әдістер бірнеше нәрсені қарастырады:
Әлемнің өлшенетіндігі
Адамдар объективті түрде байқай алады
Бақылау арқылы әлем туралы белгілі бір нәрселерді біле
алатындығымыз
• Сандық әдістер - бұл адамдар мен қоғамдық құбылыстарды
өлшеу мен түсінуге жақындаудың бір әдісі. Бірақ бұл суретте
не жетіспейді?
Жоғарыда айтылғандай, статистика бізге жеке, жеке
тәжірибелер мен мағыналар туралы айтпайды. Сауалнамалар
бізге жалпы түсінік бере алса да, бірнеше жауаптың арасынан
біреуін таңдап алу әр түрлі тәжірибелердің нәзіктіктерін
түсінуді қиындатады.
Дәл осы жерде сапалы әдістер пайда болады.
Сандық және сапалық
зерттеулер
• Сандық және сапалық зерттеулер бір-біріне сәйкес келмейтін сияқты.
Оларда әртүрлі философиялар, әртүрлі деректер және әртүрлі
нәтижелер бар.
Алайда, бұл шындықтан алшақ болуы мүмкін емес. Бұл екі жалпы әдіс
бірін-бірі толықтырады. Мысалы, психолог, мысалы, жыныстық
қатынас туралы жаңа сауалнаманы жасағысы келетін адам бірнеше
ондаған адамды жинап, оларға өздерінің жыныстық қатынастары
туралы сұрақтар қоюы мүмкін. Бұл зерттеушіге сауалнамаға сұрақтар
әзірлеуге кірісуге бірнеше ақпарат береді.
Сауалнамамен жүргізілген зерттеулерден кейін сол немесе басқа
зерттеушілер сандық деректер келтірген кейбір мәселелерге
тереңірек енуді қалауы мүмкін. «Бұл қашан сезінеді?» Деген сияқты
сұрақтар. немесе «бұл сіз үшін нені білдіреді?» немесе «сіз бұған
қалай тап болдыңыз?» тек сапалы зерттеулермен жауап беруге
болады.
Сандық және сапалық деректерді қолдану арқылы зерттеушілер
белгілі бір тақырыпты немесе құбылысты неғұрлым тұтас, жан-жақты
түсінеді.
Сипаттамалық зерттеу

• The сипаттамалық зерттеулер олар анықталған
айнымалылардың ағымдағы күйін түсіндіруге
тырысады. Басқаша айтқанда, олар белгілі бір
құбылыс туралы жүйелі ақпарат беруді көздейді.
• Сауалнаманың бұл түрі әдетте болжамдардан
басталмайды, дегенмен болжам мәліметтерді
жинағаннан кейін жасалуы мүмкін. Деректерді
талдап, жинақтап болғаннан кейін гипотезаны
растауға болады.
• Жүйелі деректерді жинау сауалнама бірліктерін
мұқият таңдауды және әрбір айнымалыны дәл
өлшеуді талап етеді.
Егжей-тегжейлі сауалнамалар мысалдары

• Екінші санатты сәулетшілердің жазғы
демалысын қалай өткізетінін түсіндіру.
• Жастардың темекі шегу әдеттерін түсіндіру.
• 12 айлық оқу бағдарламасы бойынша ата-
аналардың пікірінің көрсеткіші.
• Ғалымдардың климаттың өзгеруіне реакциясы
туралы есеп.
• Әдетте қарттар үйінде өткізілетін іс-шаралар
түрлері және олардың қаншалықты жиі
өткізілетіні туралы түсініктеме.
• Сандық зерттеу, бұл әдіс негізінен салыстыру
элементіне сүйенеді. Бұл процедураны
зерттеушілер екі немесе одан да көп айнымалылар
арасындағы себепті байланыс туралы қорытынды
жасау үшін пайдаланады (бір айнымалы басқа
тәуелсіз айнымалыға тәуелді болғанда).
• Бос айнымалы тұрақты, бірақ
манипуляцияланбайды және еркін айнымалының
тәуелді айнымалыға әсері жиі зерттеледі. Тәуелді
және тәуелсіз айнымалылар әрқашан
біріктірілгендіктен, барлық компоненттерді мұқият
қарастырып, қорытынды жасаған жөн.
Сандық зерттеу дегеніміз не?
• Сандық зерттеу көзқарастарды, мінез-құлықтарды,
пікірлерді және алғышарттарды қолдау немесе
қабылдамау үшін басқа айнымалыларды өлшейді.
Бұл «статистикалық маңыздылықты» анықтау үшін
оңай өлшенетін сандық деректерді жинау арқылы
жасалады. «Сандық деректер» Лайкерт шкаласы
немесе бірнеше таңдауы бар сұрақ түрлері сияқты
жабық сұрақтар арқылы жиналады.
Сауалнамаңызды мақсатты аудиторияңызбен
бөліскеннен кейін, әрбір жауап нұсқасының
жауаптары оңай сандық түрде анықталады.
Респонденттердің деректерін жинау және талдау
үшін сіз қойған сұрақтар объективті болуы керек.
• Сапалық және сандық мәліметтерді жинау арасында таңдау
• Сауалнама жасамас бұрын зерттеу мақсатын анықтау керек. яғни.
жинаған деректер сізге қол жеткізуге көмектесу үшін нені
қалайсыз.Академиялық зерттеулерде бұл гипотезаны дәлелдеу
немесе жоққа шығару болуы мүмкін. Ал нарықтық зерттеулерде сіз
өнім тұжырымдамаларының танымалдылығын бағалай
аласыз.Зерттеу мақсатын анықтағаннан кейін сіз өзіңізге сұрақ
қоюыңыз керек; «Сауалнамадан күтілетін нәтижелер қандай?»Егер
сіз терең кері байланыс немесе тәжірибелік деректерді күтсеңіз,
оның орнына сапалы сауалнама жүргізуді қарастырған жөн.Егер сіз
репрезентативті деректер жиынтығынан қорытынды жасағыңыз
келсе, онда сандық сауалнама сізге арналған.Сауалнама
сұрақтарын жазбас бұрын зерттеу мақсаты мен әдісін анықтау
маңызды. Осылайша, сіз сұрағаныңыздың барлығы мақсатқа жету
үшін деректерді жинауға емес, сіздің мақсатыңызға ықпал
ететініне кепілдік бересіз.Жинайтын деректердің сапасын
жақсартатын сауалнама жасау жолын үйреніңіз.
Сандық әдістер
• Сандық деректерді жинауға болатын бірнеше әдістер бар, олар
мыналарды қамтиды:
• Эксперименттер
• Бақыланатын бақылаулар
• Сауалнамалар: қағаз, дүңгіршек, ұялы телефон, сауалнамалар
• Ұзындық зерттеулер
• Сауалнамалар телефон сұхбаттары
• Бетпе-бет сұхбаттар
Сандық мәліметтерді талдау
• Статистикалық талдауды қажет ететін
мәліметтердің екі түрі бар; сипаттамалық және
тұжырымдық. Сипаттамалық статистика
деректерден жалпы деректерден қорытынды
жасауға мүмкіндік береді.Қорытынды
статистика деректердің екі немесе одан да көп
топтары арасындағы «статистикалық
маңызды» айырмашылықтарды көрсетеді.
Қорытынды деректердің екі түрі бар:
салыстырмалы деректер және байланыс
деректері.
Қорытынды

• Сандық деректерді жинау әдісі қатысушының
жауаптарына әсер етуі мүмкін. Мысалы, экспериментке
қатысатын қатысушылардың әлеуметтік контексттегідей
таңдау жасауы екіталай.Қатысушылардың
ынталандыруға қалай жауап беруі контекстке
байланысты, яғни олар осы әдістердің әрқайсысына
әртүрлі жауап беруі мүмкін.Егер сіз осы әдістердің
бірнешеуін пайдаланып зерттеу жүргізуді
жоспарласаңыз, мұны кезең-кезеңімен орындауды
ұсынамыз.Біріншіден, кез келген контекстік үрдістерді
анықтау үшін әрбір жеке әдіс үшін деректерді талдаңыз.
Содан кейін жинақталған деректеріңізді қараған кезде,
сізде кез келген сәйкессіздіктерді түсіндіру үшін
қосымша ақпарат болады.
Әдебиеттер тізімі
• «Сандық зерттеу: анықтамасы, әдістері, түрлері мен мысалдары» бөлімінде: Pro Question.Алылған күні: 13.06.2018 ж. Question Pro:
questionpro.com сайтынан.
• «Сапалы қарсы сандық зерттеулер »мақаласында: Scribbr. Алынған күні: 13.06.2018 ж. Scribbr: scribbr.com.
• «Сапалық және сандық зерттеулердің айырмашылығы неде?» жай: Психология. Алынған күні: 2018 жылғы 13 маусым, жай
психология: simplypsychology.com.
• «Сандық зерттеу дегеніміз не?» SIS Халықаралық зерттеуі. Алынған: 13 маусым, 2018 SIS Халықаралық зерттеу: sisinternational.com.
• «Сандық зерттеулер»: Wikipedia. Алынған күні: 13.06.2018 ж.
• Негізгі әдебиеттер
• Қаныбеков, А. Емшара және таңу бөлмелерінің мейірбикелерінің іс - әрекеттері: оқулық / А. Қаныбеков, А. Қаныбекова. - Алматы :
Эверо, 2017. - 200 бет. с.
• Адилова, Л. М. Мейіргердің манипуляциялық әрекетінің алгоритмдері: оқу құралы = Алгоритмы сестринских манипуляций : учебное
пособие/- М. : "Литтерра", 2016. - 248 бет с.
• Мамандандырылған медбикелік күтімді ұйымдастыру мед. колледждер мен училищелерге арналған оқу құралы / Н. Ю. Корягина [ж.
б.]; ред. басқ. З. Е. Сопина; жауапты ред. С. Қ. Мұратбекова; қаз тіліне ауд. А. Р. Құспанова, Б. Т. Алпыспаева ; РФ білім және ғыл.
министрлігі. - М. : ГЭОТАР - Медиа, 2015. - 432 бет
• Қосымша әдебиеттер
• Паллиативтік көмек: оқу - әдістемелік құрал / А. А. Сейдахметова [т/б.]. - Шымкент : ОҚМФА, 2016. - 101 бет.
• Нурманова, М. Ш. Сборник стандартов сестринских технологий по дисциплине "Основы сестринского дела" - Қарағанды : ЖК
"Ақнұр", 2013
• Мухина, С. А. "Мейірбикелік іс негіздері" пәнінен Тәжірибелік басшылық : медициналық училищелер мен колледждерге арналған оқу
құралы.- М. : ГЭОТАР - Медиа, 2014. - 496 бет. с.
• Адилова, Л. М. Мейіргердің манипуляциялық әрекетінің алгоритмдері [Электронный ресурс] : оқу құралы = Алгоритмы сестринских
манипуляций : увеб. пособие / Л. М. Адилова. - Электрон. текстовые дан. (39.5Мб). - М. : "Литтерра", 2016. - 248б. с.
• Дуйсенова, А. М. Мейірбике ісі мамандығында оқитын студенттердің медициналық әлеуметтік сипаттамасы [Электронный ресурс] :
дис. ... магистр акад. дәрежесін алу / А. М. Дуйсенова. - Электрон. текстовые дан. (4,37Гб). - Шымкент : ОҚМА, 2015. - 75бет с
• Мамандандырылған медбикелік күтімді ұйымдастыру [Электронный ресурс] : мед. колледждер мен училищелерге арн. оқу құралы / Н.
Ю. Корягина [т/б.] ; қазақ тіл. ауд. А. Р. Куспанова. - Электрон. текстовые дан. (42.7Мб). - М. : ГЭОТАР - Медиа, 2015. - 432 б. С

Ұқсас жұмыстар
Сандық әдістер
Себепті тергеу
Сапалық зерттеудің негізгі әдістері
Сандык зерттеудің мәліметтерін жинау әдістері
Басқару жүйесінің маңызды бөлігі қоғамның қалыпты қызмет етіп, қолайсыз жағдайларға жол бермеу үшін әлеум
Дәрігердің автоматтандырылған жұмыс орны
Егіс тәжірибе жүргізу әдісі және оларды орындау техникасы
Әлеуметтік зерттеулер
Жоғары дәлдікті инклинометрлерді қолдану
Мәліметтерді талдау
Пәндер