Ғылыми басқару




Презентация қосу
Жедел медициналық көмек және мейіргер ісі кафедрасы

Тақырыбы: Тәжірибелік менеджмент негізгі
мемлекеттік менеджмент жүйесі

Орындаған: Мустафаева К.К
Тобы:В-МІҚқА-01-22(10 ай)
Қабылдаған: Оспанбек А.К

Шымкент, 2023ж
І КІРІСПЕ
ІІ Негізгі бөлім:
1.Денсаулық сақтаудағы менеджмент
2.Денсаулық сақтаудағы менеджмент функциясы
3.Денсаулық сақтаудағы менеджердің маман ретінде
дамуына кедергі келтіретін факторлар
4.Менеджерге барлық кезеңде жоғары талаптар
қойылады
5.Басқарудың классикалық құрылымы
ІІІ Қорытынды
ІV Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Менеджмент сөзін қазақшаға дәл аударатын болсақ,
онда «басқа біреу арқылы өз мақсатына жету» болып
шығады екен. Алайда сөзбе сөз аудару сөздің түпкі
төркінін әрқашанда дәл бере бермейді.

«Менеджмент» түсінігі шет тілінен аударғанда —
өндірісті басқару деген мағынаны береді.

Менеджмент- халықтың бірлескен еңбегі нәтижесінде
пайдалы әрі тиімді болатын еңбекті басқарудың
табиғатын, себебі мен салдарын, факторы мен
жағдайын зерттейтін ғылым.
Негізгі бөлім

Алғаш рет менеджментті оқулық пәні ретінде 1831 жылы
Джозеф Барто АҚШ-тың колледжінде бере бастады.
Осы уақытқа дейін менеджмент дара ғылым ретінде
есептелмеді тек қана “ ғылыми менеджмент” деп
ұсынылып келді.
Менеджменттің ғылым ретінде айналысатын пәні басқару
үрдісінідегі адамдардың арасындағы қалыптасатын
қатынастар болып табылады.Сондықтан да басқа
ғылымдар секілді менеджменттің де теориясы болады,
онда осы пәнге тән қасиеттері мен міндеттері,
категориялары, элементтері, принциптері, әдістері,
функциялары және өзінің ізденіс жолы қамтылады.
Менеджмент даму тарихы
I кезең II кезең III кезең IV кезең
Ежелгі «Индустриальды» «Жүйелеу» «Мәліметтік»
9-7 мың эра дейін.– 1776 – 1890 1856 – 1950 1950 – қазірге дейін
XVIII ғ соңы.

Ежелгі Шумер: Ғылыми басқару
Адам Смит мектебі(1885-1920) Шешім қабылдау
«бизнесмен абыздар»
Ф.У. Тейлор, Х. Эмерсон, Г. Форд, теориялары (1950-60-ж)
М. Вебер, Г. Гантт, Ф. и Л. Гилбрет; К. Черчмен, Л. Арноф, Д. Форрестер,
Ежелгі Вавилон: В России: Г.М. Кржижановский, Д. Вудворд
Хаммурапи, А.А. Богданов, О.А. Ерманский,
Роберт Оуэн А.К. Гастев, Е.Ф. Розмирович,
Навуходоносор II П.М. Керженцев, Н.А. Витке, Жүйелі қарау (1950-ж)
Ф.Р. Дунаевский, С.Г. Струмилин
Л. Берталанфи, Р. Акофф,
Ежелгі Греция: А. Слоан, Р. Скотт, П. Дюпон
Сократ, Платон Чарльз Бэббидж
Классикалық мектеп
(1920-50 жж)
А. Файоль, Л.Х. Гулик, Л.Ф. Урвик, Мәселелік қарау (1960-70-е гг.)
Ежелгі Рим: Р.С. Дейвис П. Друкер, У. Марч, Р. Томпсон,
Катон Г. Деннисон, П. Лоренс, Д, Лорш

Адами қатынастар
Мектебі (1930-50-жж) Жүріп жатқан қоғам
Николо Макиавелли М.П. Фоллет, Э. Мэйо, Ч. Бернард,
А.Х. Маслоу, Д. Мак Клелланд

Тәртіптік мектеп (1950 ж. б)
Д. Мак Грегор, Ф. Герцберг,
Р. Лайкерт, К. Арджирис
Менеджменттің негізгі
Өндірісті жүргізу және қызмет
көрсету саласындағы
үйымдастыру және басқару
жөніндегі шаруашылық
дербестігі бар іскер адам, өз
ісін егжей -тегжейлі білетін
мамандандырылған
басшы.Мысалы, бас дәрігер
немесе оның орынбасары
емдеу процесін жоспарлайды,
ұйымдастырады,үйлестіреді,
бақылайды, яғни менеджер
ролін атқарады.
• Әрбір адам басқару функциясын минимумға дейін орындап отырады.
Адам басқару функциясын орындағанда белгілі сатыдағы басқарушы
болады:
Денсаулық сақтаудағы менеджердің маман ретінде дамуына
кедергі келтіретін факторлар
Менеджерге барлық кезеңде жоғары талаптар қойылады.
Менеджердің көптеген түрлерін бөлуге болады:

• Менеджер-дипломат. Менеджердің білімінің , деңгейінің шеберлігі-келісім
жасауда қабілетінің жоғары қасиеті. Қазіргі уақытта менеджерлер көп
уақыттарын адамдармен байланыс жасауға көп күш салады.
• Менеджер-инноватор. Ескі құралдарды жабдықтағаннан гөрі, еңбек өндірісін
жаңа техника мен технологияларды қолданып, жоғарылату керек.
• Менеджер-басқарушы. Маманнан талап етіледі:
• кәсіпорынды басқару саласында жалпы білім деңгейінің болуы;
• фирма қызметінің түрі мен сипаты қай салаға қатысты болса, сол саладағы
өндіріс технологиясындағы компетенттілік;
• кәсіпкерлікпен қатар, әкімшілік саласындағы тәжірибенің болуы, нарықтық
жағдайды білуі, бастама ұсыныу шеберлігі, қолданудың табысты саласына
фирманың қорларын қайта бөлу;
• төменде тұрған жетекші мен қызметкерлердің келісімі негізінде компетенті
және негізделген шешімдерді қабылдау, оны орындауда әр қызметкерді
жұмысы бойынша бөлу;
Көшбасшы түрлері

Директор
Уйымдастырушы
Тулға
Демократиялық
басшы
Өзіндік басшы
Тәлімгер
Басқарудың классикалық құрылымы
Басқарудың функционалды құрылымы
Ұйым және менеджмент жүйесіндегі менеджердің рөлі
• Бұның бәрі өндіріс үдерімін және жұмыскерлер
ұжымын басқару ісін ұйымдастыруға қатысты
көзқарастың өзгеруіне әкелді. Басқарудың және
жұмыскерлер құрамын еңбектің өнімділігіне
ынталандырудың жаңа нысаны мен түрлері пайда
болды. Басқару сферасымен айналысқан
қызметкерлерге енді кәсіпорындардың іс-жұмысының
нәтижесіне ықпалын тікелей немесе жанама түрде
тигізетін жаңа сыртқа және сыртқы факторлардың
пайда болғанын ескеріп қана қоймай, есепке алып
отырулары керек.
Басқару ғылымының эволюциясы мен оның әрі қарай дамуы және бұл
орайдағы отандық шетелдік зерттеулердің жетістіктері,
менеджменттің оқу пәні ретінде жеке бөлініп шығуы табиғи
қажеттілік екені байқалады. Бұл орайда айта кететін жағдай, басым
түрде орталықтанған жоспарлауға негізделген басқарудың отандық
тәжірибесін стихиялы қалыптасып жатқан нарық жағдайында толық
қолдану мүмкін емес, бірақ кәсіпорындарды басқарудың теориясы мен
практикасының жекелеген қағидаларын б.гінгі жағдайда пайдалануға
болады. Бұнымен бірге шет елдерде қалыптасқан менеджмент жүйесі
ұйымдастырудың мақсатына жету ептілікті қажет етсе де, адамдардың
жүріс тұрысының ынта-ықыласын, интелектілігін, еңбегін жұмылдыра
алатын болса да, біздің елдің экономикасында ойламай, бірден оның
көшірмесін пайдалануға және ұлттық менталитетті ескермей, бұл
жүйені тиімді түрде жүзеге асыруға болмайды. Соныдқтан,
менеджментті басқарудың тәжірибесі ретінде өмірдің барлық
жағдайына жарамды дайын рецепт немесе шешімдер жиынтығы
түрінде қарастыруға болмайды.
• Менеджмент іс-тәжірибенің негізінде қалыптасқан постулаттар,
принциптер және ережелер арұылы мақсаттар мен міндеттерді
дұрыс қою мен оларды оңтайлы шешуге үйретеді. Бұл орайда
шығармашылық істің ыңғайы болмаса, бүгінгі таңдағы
менеджменттің барлық жаңалықтары тосқан нәтижені оңай
бере алмайды. Шаруашылықты жүргізудің жаңа шарттары
өндірісті ұйымдаструда және және ұжымды басқаруда
менеджердің атқаратын ролін күшейте түседі және оның жеке
кәсіби қабілетіне қойылатын талаптарды қатаңдатады.
Басқарудың тиімді жүйесін құру үшін, менеджер кәсіпкерлік
білімнің жиынтығын толық түрде біле отырып, практикалық іс-
қызметте оны қолдануға қажетті тәжірибені меңгеруі керек,
бұныммен бірге ұжыммен және жеке адамдармен қалай жұмыс
істей алатындығын да білуі қажет.
Қорытынды
• Менеджмент басқару үрдісінде
адамдардың өзара қатынасын
зерттейтін басқарудың маңызды бөлігі
болып табылады. Менеджмент пен
басқарудың негізгі категорияларының
мазмұны бірдей болады: басқарудың
субъектісі мен объектісі, тура және кері
байланыс, басқару жүйесі, қоршаған орта.
Пайдаланылған әдебиеттер
1..Мамандандырылған медбикелік күтімді ұйымдастыру [Электронный
ресурс] : мед. колледждер мен училищелерге арн. оқу құралы / Н. Ю.
Корягина [т/б.] ; қазақ тіл. ауд. А. Р. Куспанова. - Электрон. текстовые
дан. (42.7Мб). - М. : ГЭОТАР - Медиа, 2015. - 432 б. с.
2.Адилова, Л. М. Мейіргердің манипуляциялық әрекетінің алгоритмдері
[Электронный ресурс] : оқу құралы = Алгоритмы сестринских
манипуляций : учеб. пособие / Л. М. Адилова. - Электрон. текстовые дан.
(39.5Мб). - М. : "Литтерра", 2016. - 248б. с.
3.Блохина М.В. "Методика деловой оценки различных категорий
сестринского персонала”//Методические рекомендации для главных
медицинских сестер учреждений здравоохранения// – С.: ГОУ ВПО
СамГМУ Росздрава, 2007.
4.Доказательная медицина. Ежегодный справочник. Вып.2. 4.1.
5.Федеральное руководство по использованию лекарственных средств
(формулярная система) под редакцией А.Г.Чучалина, Ю.Б.Белоусова,
В.В.Яснецова. Выпуск VI. Москва2005

Ұқсас жұмыстар
Басқару ғылымының негізгі мектептері
Менеджмент ғылымы
Білім беру жүйесіндегі менеджменті
Ғылыми менеджмент мектептері
Ғылымит менеджмент мектептері
Менеджмент
Еңбекті ғылыми ұйымдастыру мектебі
Менеджмент әдістері мен қызметтері
Басқару ғылымының даму тарихы
Менеджмент мектептері
Пәндер