Нәрестенің физикалық дамуын бағалау
Презентация қосу
Тақырыбы: 1 жастағы баланың физикалық
психологиялық дамуын бағалау
Орындаған: Қайырбекова М.Н
Тобы:В-МІҚқА-01-22(10 ай)
Қабылдаған: Оспанбек А.К
Шымкент, 2022ж
Жоспар:
I. Кіріспе;
II. Негізгі бөлім:
2.1. Нәрестенің физикалық дамуын бағалау ;
2.2. Нәрестенің нервтік-психикалық дамуын бағалау ;
III. Қорытынды;
IV. Пайдаланылған әдебиеттер.
Баланың психикалық дамуы– бұл психикалық
қызметтің дамуы(назар аудару, есте сақтауы, сезіну,
қабылдау және т.б.) мен кішентай сәбидің жеке
тұлғаға айналуы. (өзі мен өзгеге деген көзқарасының
қалыптасуы, қызығушылықты тандау, мінездің
қалыптасуы мен түзілуі және т.б.)
Нәрестенің физикалық дамуын
бағалау.
Антропометрияны жүргізініз (салмақ,бой).
Салмақ және бой құрылым бойынша физикалық
дамуын қараныз және бағаланыз.
Баланың физикалық даму бойынша қорытынды
берініз - семіздік, салмақ артық, салмақ аздығы,
кішкеңтай бой.
Антропометрия жүргізу жиілігі баланың
жасына байланысты:
1-3 жас: 3 айда
1рет,наурыз,маусым,қыркүйек,желтоқсан айларында.
3-7 жас :жылына 2 рет,мамыр,қараша айларында.
Антропометрияға кемінде 3 көрсеткіш
кіреді:бойы,салмағы,кеуде клеткасының айналымы.
Салмағында артық немесе кем болуы + немесе – таңбасымен дәреженің
алдына,ал кеуде клеткасынын өлшемінің артық немесе кем болуы дәрежеден
соң қойылады.
Жүйке-психикалық даму динамикасын белгілі уақытта
бақылайды яғни ол:
Бірінші жылда – ай сайын
Екінші жылында – кварталына бір рет
Үшінші жылында – жарты жылда бір рет.
Патронаждық мейірбике дені сау баланы әрбір
диспансерлік қарау кезінде жүйке-психиканың дамуына
бақылау жүргізуді анасынан сұрастыру арқылы және
белгілі бір әдістерді қолдану арқылы жүзеге асырады.
Жасы,
Ай Жүйке- психиканың даму көрсеткіштері
КБ(көріп бағалау Қысқа уақытқа көзін жылтырақ заттарға
әрекеттері) тігеді және оларды қадағалап карайды.
ЕБ(есту Қатты дыбыс естігенде шошиды және көзі
1 реакциялары) жыпылықтайды
Э(эмоция) Алғашқы жымиюы
ЖҚ(жалпы Етбетінен жатып, басын көтеруге тырысады
қимылдары)
КБ Көз алдында қозғалған ойыншықтарды
қадағалайды
2 ЕБ Құлақ салып тыңдайды
Эмоция Үлкен кісінің оған арналған сөзіне белсенді
қозғалыспен жауап қайтарады
ЖҚ Басын тікесінен 1-2 минутқа жақсы ұстайды
КБ Әртүрлі қалыпта жатып, қозғалмайтын
заттарға көзін тігеді
ЕБ Дыбысқа айқын құлақ тігеді
Эмоция Сөзге жауапты қызу қозғалыспен білдіреді
ЖҚ Етбетінен жатып басын жақсы ұстайды,
аяғымен тірейді
ҚҚ(қолдарының Кеудесінің үстінде ілулі тұрған
қозғалысы) ойыншықтарды кездейсоқ ұстайды
БС(белсенді Уілдеп дыбыс шығара бастайды
сөйлеу)
КБ Анасын таниды
ЕБ Дауыс шыққан жаққа басын бұрады
Эмоция Дауысын шығарып күледі
4 ЖҚ Шалқасынан жатып, етбетіне аунайды
ҚҚ Ілулі тұрған ойыншықтарды қолымен
ұстап алады
КБ Туысқандарын бөтен адамдардан айырады
ЕБ Оған қарап айтылған сөздің үнін (тон)
ажыратады
5 Қолтығының астынан демегенде аяғын тік
ЖҚ
басып тұра алады. Шалқасынан жатып, етбетіне
аунайды
ҚҚ Кеудесінің үстіне ұстап тұрған ойыншықты
сенімді ұстайды.
БС Ұзақ уақыт уілдеп, дыбыс шығаруды
жалғастырады
ЖҚ Етбетіне жатып, арқасына аударылады.
Еңбектей бастайды
6 ҚҚ Әр түрлі қалыпта жатып ойыншықтарды өзі
алады
БС Сөздің буындарын айта бастайды «ма», «ба»т.б.
Д(дағдылар Тамақтанғанда қасықтан тамақты ернімен
және істей жинап алады
алуы)
ҚҚ Ойыншықтармен ұзақ уақыт ойнайды
БС Сөздің буындарын жиі қайталап , былдырлап,
бір нәрселер айта бастайды
7 «қайда»? деген сұраққа тиісті жерде жатқан
СТ(сөзді
түсіну) затты табады
Д Үлкен кісі ұстап тұрған кеседен сұйықтықты
өзі ұрттап ішеді
ЖҚ Ойыншықтарды бір-біріне соғып
ойнайды.ойыншықтарлы бір колынан екінші
қолына ауыстырып ұстайды
ҚҚ Ойыншықтармен ұзақ уақыт ойнайды
БС Қатты дауыстап, әртүрлі сөздерді қайталайды
СТ Үлкеннің өтінуімен алақанын шапалақтап,
қолын бұлғайды «сау бол»
Д Нанды өзі ұстап жейді
ЖҚ Екі қолынан жетектегенде жүреді
ҚҚ Ойыншықтардың түріне байланысты (домалата
алады) заттармен әртүрлі әрекет жасайды
БС Өзінің былдырауындағы бар буындарды естігенде
9 еліктейді
СТ Өзінің есімін біледі. «қайда?» деген сұраққа көп
ойыншықтардың ішінен керекті затты табады
және алады
Д Кесені қолымен ұстап, өзі ішеді
ЖҚ Аласа жерлерге өзі шығып, түсе алады
ҚҚ Қораптарды ашып, жабады. Бір затты екіншісіне
салып жинайды
БС Үлкен кісілердің айтқан буындарын еліктеп
10 қайталайды
СТ Дене бөліктерінің атын біледі. Ересектердің
сұрауы бойынша , таныс заттарды алып береді
Д Кеседен ішеді
ҚҚ Кубиктарды тұрғыза алады, пирамиданың
сақинасын алып, кигізе алады
БС Алғаш рет «мама», «мяу», «ав-ав» деген
сөздерді айтады
11 СТ Үлкендердің болымсыз өтініштерін орындай
алады
Д Кеседен ішеді
ЖҚ Өзі тіреусіз тұра алады
БС 8-10 сөз айтады
СТ Үлкендердің болымсыз өтініштерін орындай
алады. Түсінетін сөздердің қоры көбейеді
Д Кесені өзі алып ішеді
ЖҚ Өзі жүре алады
Сөзді түсіну Түсінетін сөздер қоры көбейе түседі
БС Белсенді қозғалыс және қуаныш кезінде былдырлау мен
жеке жеңіл сөздер қолданады
Заттармен Ойнаған кезде бұрын үйренген іс –әрекеттерін қолдана
ойнауы және алатынын көрсетеді(қуыршақтарды тамақтандырады,
1жас әрекеттері сақинаны өзекке кигізеді)
1ай Заттар көлемінен екі айқындаушы ерекшелікті
Сезгіштіктің
(сенсорлық) тұспалдай алады (мысалы бір-бірінен 3 см -дей
дамуы айырмашылығы бар кубиктерді)
Қозғалысы Отырмай ұзақ жүргісі келеді, қалпын өзгертеді, отырады
, еңкейеді, бұрылады
Дағдылар Өзі қою тамақ ііше алады
Сөзді түсіну Түсінген сөздің маңызды белгілері бойынша затты
тұжырымдайды
БС Толық және жеңіл сөздермен заттарды атайды
Заттармен Өзі бақылаған жеке дара әәрекеттерді ойында
1 жас ойнауы және кейіптейді
3-6 ай әрекеттері
Сезгіштіктің Заттарды 3-4 айқындаушы пішіндері бойынша
(сенсорлық) тұспалдай алады(шар, тік бұрыш, кірпіш)
дамуы
Қозғалысы Алдында тұрған кедергіден өте алады
Дағдылар Өзі сұйық тамақ іше алады
Сөзді түсіну Күрделі емес әңгімені суреттегі сюжеттен түсінеді,
үлкендердің сұрағына жауап береді
БС Ойнау кезінде сөзбен және екі күрделі сөйлеммен өз іс-
әрекеттерін түсіндіреді
Заттармен Күрделі емес сюжетті құрастыра алады (қақпа, орындық, үй)
1жа ойнауы және
с 7-9 әрекеттері
ай Сезгіштіктің Заттардың 3-4 айқындаушы формаларын тұспалдай алады
(сенсорлық) (мысалы бір-бірінен 3 см -дей айырмашылығы бар кубиктерді)
дамуы
Қозғалысы Еденнен 15-20 см жоғары түрған және көлденеңі 15-20см
беткейдің үстінен жүре алады
Дағдылар Үлкендердің аздаған көмегімен шешіне алады
Сөзді түсіну Баланың бұрынғы өмірінде болған уақиғалары туралы әңгімені
көрсетпей-ақ түсінеді
БС Үлкендермен сөйлескенде екі күрделі сөйлемді, жұрнақ және
жалғауларды қолданып сөйлейді
1 жас Заттармен ойнауы Өзі бақылаған жеке дара әәрекеттерді ойында кейіптейді
10ай- және әрекеттері
2жас Сезгіштіктің Заттарды 3-4 айқындаушы түсті тандап алады.
(сенсорлық)
дамуы
Қозғалысы Алдында тұрған кедергіден аяғын кезекқойып аттап өтеді
Дағдылар Біртіндеп киімдерді киеді
БС: грамматика 3 және оданда көп сөйлем айтады
Сұрақтар «қайда?», «қай жақта?» деген сұрақтар
қояды
Сезгіштіктің Үлгі бойынша әр түрлі заттарды 4 негізгі
дамуы мен түстер бойынша таңдай алады
2 жас 6 түсті қабылдау
ай Сюжетті ойын Бала ойыны сюжеттік сипатқа ие, іс-
әрекеттері жүйелі және байланысты
болады
Киіну Толық киінеді, бірақ әлі бауын байлай
дағдылары алмайды, түймесін сала алмайды
Қозғалыс Еденнен 20-28 см жоғары көлденең
қойылған таяқтан немесежіптен аттап өте
алады
БС: грамматика Қосалқы сөйлем қолдана бастайды
Сұрақтар «қашаннан?», «неге?» деген сұрақтар
туындайды
Сезгіштіктің 4 негізгі түсті айтады
дамуы мен
3 жас түсті қабылдау
Сюжетті ойын Рөлдік ойындарды ойнай бастайды
Киіну Өзі киінеді, түймесін түймелейді.
дағдылары
Қозғалыс Еденнен 30-36 см жоғары көлденең
қойылған таяқтан немесежіптен аттап өте
алады
Баланың нервтік-психикалық дамуын
бағалау кезінде балаларды 4 топқа бөліп
қарастырамыз:
1 топ:1.дамуы жеделдеген балалар
а)1.эпикриздік мерзімге дамуы жеделдеген
Б) 2.эпикриздік мерзімге дамуы
жеделдеген
2. 2 эпикриздік мезгілден және одан көп -
жоғары гармониялық дамуы
3. Қалыпты дамыған балалар
2 топ. 1 эпикриздік мезгілге қалыс болса.Оның 3
дәрежесі бар:
І дәрежесі – 1-2 көрсеткішке қалап тұрса
ІІ дәрежесі – 3-4 көрсеткішке қалап тұрса
ІІІ дәрежесі – 5 көрсеткішке және одан көп қалап
тұрса.
2. Типті емес үйлесімсіз дамуы (көрсеткіштердің бір
бөлігі жеделдеген, басқа бөлігі 1эпикриздік мерзімге
кешеуілдеген.)
3 топ. 1.Дамуы 2 эпикриздік мерзімге тежелген
балалар:
І дәреже-2-3 көрсеткіш бойынша;
ІІ дәреже- 3-4 көрсеткіш бойынша;
ІІІ дәреже- 5-7 көрсеткіш бойынша;
2. Типті емес төменгі үйлесіммен
дамуы(көрсеткіштердің бір бөлігі 1эпикриздік
мерзімге кешеуілдеген, басқа бөлігі 2 эпикриздік
мерзімге кешеуілдеген)
4 топ.1. 3 эпикриздік мезгілге қалыс болса:
І дәреже-2-3 көрсеткіш бойынша;
ІІ дәреже- 3-4 көрсеткіш бойынша;
ІІІ дәреже- 5-7 көрсеткіш бойынша;
2. Типті емес төменгі үйлесіммен
дамуы(көрсеткіштердің бір бөлігі 2эпикриздік
мерзімге кешеуілдеген, басқа бөлігі 3 эпикриздік
мерзімге кешеуілдеген)
Қорытынды
Баланың физикалық дамуы оның жасына
байланысты бойының және салмағының өсуі.
Физикалық дамуы қалыпты және қалыс қалуы
мүмкін. Бала денсаулығын қалыптастырудың негізі-
отбасылық тәрбие. Адамның жеке басының алғашқы
қалыптасуы отбасынан басталады. Баланың
физикалық денсаулығымен қоса, дұрыс тамақтану
және санитарно-гигиеналық дағдыларды ұстану,
отбасындағы психологиялық қарам-қатынас өте
маңызды. Сондықтан отбасылық өмір жеке адамның
азамат болып өсуінің негізі.
• Пайдаланылған әдебиеттер
• Фролькис, Л. С. Ішкі аурулар мен алғашқы медициналық-санитарлық көмек
курсы. Тапсырмалар жинағы : мед. колледж және училищелерге арналған
оқу құралы / Л. С. Фролькис; жауапты ред. А. Н. Саржанова; қаз. тіліне ауд.
П. А. Омирбаева, Б. Т. Жумагулова. - М. : ГЭОТАР - Медиа, 2014.
• Общая врачебная практика. В 2 т. Т. 1.: национальное руководство / ред. И.
Н. Денисов. - М. : ГЭОТАР - Медиа, 2016.
• Общая врачебная практика. В 2 т. Т.2. : национальное руководство / ред. И.
Н. Денисов. - М. : ГЭОТАР - Медиа, 2016.
• anamenbala.kz.
• Общая врачебная практика. В 2 т. Т. 1: национальное рук. / под ред. И. Н.
Денисова, О. М. Лесняк . - ; Ред. под эгидой АСМОК. - М. : ГЭОТАР -
Медиа, 2013.
• Общая врачебная практика. В 2 т. Т. 2: национальное рук. / под ред. И. Н.
Денисов, О. М. Лесняк. - ; Подготовлено под эгидой АСМОК. - М. :
ГЭОТАР - Медиа, 2013.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz