Науқастың дағдыларын дамыту




Презентация қосу
Жедел медициналық көмек және мейіргер ісі кафедрасы

Тақырыбы: Мейіргер ісінің заманауи педагогикалық білімді игеру

Орындаған: Мустафаева К.К
Тобы:В-МІҚқА-01-22(10 ай)
Қабылдаған: Оспанбек А.К

Шымкент, 2022ж
Жоспар
Кіріспе
Негізгі бөлім
• Мейірбикенің оқытушы ретіндегі функциялары келесідей
• Жоғарыда айтылғандардан басқа, мейірбике оқу процесінде
• Мейірбике мен пациент
• Оқу процесінде мейірбикеге қойылатын талаптар
• Мейірбике ісіндегі оқу міндеттері мен салалары
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
• Мейірбикелер ақпарат жинау дағдыларын меңгеруі, алынған
деректерді талдай білуі, өз іс-әрекеттерін жоспарлай білуі және
оларды жүзеге асыра білуі, пациенттің жеке ерекшеліктерін
ескеруі, алынған деректерді бағалай білуі, педагогикалық
технологиялардың компоненттерін білуі және педагогикалық
шеберлік элементтерін меңгеруі тиіс.Қазіргі қоғамның сапалы
мейірбикелік көмекке деген қажеттілігі мейірбикелерді
адамдардың денсаулығын сақтау мәселелерінде мейірбикелік
қызметті жүзеге асыру үшін педагогика біліміне үйрету
қажеттілігіне әкеледі
Негізгі бөлім
• Оқыту-мейірбике ісінің маңызды функциясы Қазақстанда жүргізіліп жатқан мейірбике ісінің
реформасы отандық денсаулық сақтаудағы орта медициналық персоналдың рөлін түбегейлі
өзгертеді. Қазіргі уақытта бұл ерекше рөл қазіргі заманғы мейірбикелік технологияларды қолдану,
салауатты өмір салты, аурулардың, уланулардың, жазатайым оқиғалардың алдын алу, жыныстық
тәрбие, отбасын жоспарлау және т.б. сияқты маңызды бағыттар бойынша халықтың медициналық
белсенділігінің алдын алу және қалыптастыру болып табылады.
• Педагогикалық білім медбикелерге халықпен профилактикалық жұмыс жүргізу әдістері, салауатты
өмір салтын насихаттау тәсілдері мен тәсілдері туралы түсінік береді, сондай-ақ емдеу
мекемелерінде, отбасыларда, мектептерде және т.б. мейірбике ісінде оқыту немесе мейірбикелік
педагогика мейірбикелердің оқытушылық қызметін және науқастар мен олардың туыстарын
оқытуды ұйымдастыруды қамтиды. Бұл мейірбике технологиясы қазіргі уақытта мейірбике ісінің
үздік дәстүрлері рухында науқастар мен олардың туыстарын мейірбикелік оқытудың
"мектептерінің" жұмысы арқылы жүзеге асырылады. "Мектептерді" әдетте білім деңгейі жоғары
медбикелер басқарады.
• Мысал ретінде "қант диабеті" деп аталатын мектептерді
ұйымдастыруға болады, олардың мақсаты қант диабетімен
ауыратын науқастың медициналық білімін толықтыру ғана емес,
сонымен қатар науқастың өзінің ауруы мен емделуі туралы
түсініктерін біртіндеп өзгерту, өмір салтын өзгерту және қант
диабетінің ағымын басқарудың шынайы қабілеті. Науқастармен
инъекция техникасын үйрету, инсулин мөлшерін есептеу, ауру,
асқынулардың алдын алу, диета принциптері туралы ақпарат беру
бойынша сабақтар өткізіледі.
Мектептердің" негізгі міндеттері
• 1.Емдеу-профилактикалық мекемелерде мейірбике ісін дамыту.
• 2. Практикалық денсаулық сақтау саласына заманауи мейіргерлік технологияларды
енгізу.
• 3. Халыққа медициналық білім беру элементтерін енгізу.
• 4. Науқастар мен олардың отбасыларына медициналық, психологиялық және
әлеуметтік көмек көрсету.
• 5. Мейірбике мен пациенттің қарым-қатынас стилін өзгерту.
• 6. Медбикенің беделін арттыру.
• 7. Науқастың денсаулық мәселелерін шешудегі рөлін арттыру.
• 8. Салауатты өмір салтын қалыптастыру бойынша халықтың белсенділігін арттыру.
• Жаңа технологиялар, емдеудің заманауи тәсілдері әртүрлі, кейде ауыр аурулардан
зардап шегетін адамдарға ұзақ өмір сүруге және белсенді өмір сүруге мүмкіндік
берді. Науқастың ауруын жеңудегі рөлі өзгерді, науқас медбикеден жаңа дағдыларды
игеруді талап ететін емдеу процесінің тікелей қатысушысы болды. Мейірбикенің
күнделікті жұмысының маңызды бөлігіне айналатын терапевтік оқыту ерекше
маңызға ие.
• Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының (ДДСҰ) анықтамасы бойынша
пациенттерді терапевтік оқыту – бұл пациенттің емделуін басқаруға, ықтимал
асқынулардың дамуын болдырмауға немесе кешіктіруге көмектесетін маңызды
әрекеттер жиынтығы. Мұндай әрекеттер фармакологиялық, физиотерапиялық және
басқа да емдік шаралармен қатар қосымша емдік әсер береді. Терапевтік оқыту
созылмалы аурулары бар науқастардың сапасы мен өмір сүру ұзақтығының
жақсаруына әкеледі, күтім сапасын жақсартады, емдеу мекемесіндегі емдеу
шығындарын және пациенттердің жеке шығындарын азайтады.
Мейірбикенің оқытушы ретіндегі функциялары
келесідей
• 1. Пациенттің немесе оның жақындарының оқу қажеттілігін анықтау.
• 2. Оқытуды ынталандыру.
• 3. Науқасқа білім беру.
• 4. Науқастың дағдыларын дамыту.
• 5. Науқаста тұрақты дағдыларды қалыптастыру.
Жоғарыда айтылғандардан басқа, мейірбике оқу
процесінде
• * науқастың кәсіби мінез-құлқы мен ауруын байланыстыру;
• * науқастың және оның отбасының жеке ерекшеліктерін ескеру;
• * науқасқа жанашырлық таныту;
• * науқастың қажеттіліктерін түсіну;
• * науқастың эмоционалды жағдайын, оның ауру және емдеу туралы
түсініктерін ескеру;
• * науқасқа емдеу процесін басқару дағдыларын үйрету;
• * пациенттерге өмір салтын басқаруға көмектесу;
• * оқу процесін бағалау және қажетті ақпаратты жүзеге асыру.
Мейірбике мен пациент
• Мейірбике пациенттер мен олардың отбасы мүшелеріне өзін - өзі күту, бала
күтімі, дәрі-дәрмек қабылдау, зерттеуге дайындық, дұрыс тамақтану,
жеткілікті жаттығулар жасау дағдыларын үйретеді.
• Мейірбике жалпы мақсатпен біріктірілген және пациенттердің
қажеттіліктеріне бағытталған мамандар тобының толыққанды мүшесі болуы
керек, оның әрбір мүшесі емдеу процесіне жеке құзыретіне қарай өз үлесін
қосады. Пациенттерді оқытуды созылмалы науқастарды ұзақ мерзімді
басқару бойынша тиімді оқу бағдарламаларын пайдалана отырып, арнайы
дайындалған медициналық персонал жүргізуі тиіс.
• Оқу бағдарламалары мейірбикелерді пациенттердің оқу сапасын
жоспарлауға, енгізуге және бағалауға мүмкіндік беретін стандарттармен
қамтамасыз етуі керек.
• Осылайша, оқыту пациенттерге өз жағдайына бейімделуге, өмір сүрудің
ең қолайлы деңгейін сақтауға көмектесетін мейірбике ісінің маңызды
функциясы болып табылады.
• Науқас пен оның туыстарын оқытумен айналысатын мейірбике өте
жоғары талаптарға сай болуы керек.
• Біріншіден, ол ең жақсы жалпыадамзаттық қасиеттерге ие болуы керек:
• * жауаптылық, шынайылық
• * науқастың мәселелерін түсіну және оған жанашырлық таныту қабілеті
• * мейірімділік
• * төзімділік.
• Екіншіден, ол зияткерлік мәдени дамудың тиісті деңгейіне ие болуы
керек, яғни:
• * сауатты сөйлеу
• * ішкі және сыртқы мәдениет
• * әзіл сезімі
• * кәсіби білімі мен дағдылары
• кең ой
• Үшіншіден, мейірбикеден жоғары ішкі тәртіп, өз бетімен жұмыс істеу
қабілеті талап етіледі, бұл мынада көрінеді:
• * * эмоцияларыңызды басқара білу
• * өзіңізді шынайылыққа, құпиялылыққа теңшеңіз
• * іс-әрекеттегі Тәуелсіздік
• *табандылықпен
• * өзін-өзі бақылау
• * белсенділік
• * еңбекқорлық
• * жауапкершілік.
• Төртіншіден, мейірбикеден педагогикалық қабілеттердің көрінісі талап
етіледі:
• * науқасқа әсер етудің оңтайлы әдісін таңдай білу
• * өмірлік құндылықтарды қолдана отырып, оқуды ынталандыру
• * оқу процесін ұйымдастыра білу
• * педагогикалық әдептілікке ие болу.
Басқаша айтқанда, медбике болуы керек

• * ұйымдастырушылық қабілеттер-оқу процесін ұйымдастыра
білу, көшбасшы болу, мақсаттар мен міндеттерді бөлектеу
• * қарым – қатынас жасау-пациентпен және оның жақындарымен
олардың жеке және жас ерекшеліктерін ескере отырып, қарым-
қатынас орната білу
• * конструктивті болу-оқу процесінің дамуын жобалай білу
(Белгілі бір материалды қалай, қандай көлемде және т. б.)
• * экспрессивтілікке ие болу-өз ойларыңызды, сезімдеріңізді,
көзқарастарыңызды білдіре білу немесе оларды жасыра білу.
Оқу процесінде мейірбикеге қойылатын
талаптар
Ұйымдастырушылық қабілеттер

Қарым-қатынас

Конструктивтілік

Экспрессивтілік

Осылайша, мейірбикенің сыртқы мінез-құлқы мен сыртқы келбеті
пациентке бәрін білетініне және білетініне, өз білімі мен
дағдыларын оған тиімді беруге дайын екендігіне сенімділік беруі
керек.
Мейірбике ісіндегі оқу міндеттері мен
салалары
• Оқыту мейірбике ісінің ажырамас бөлігі болып табылады.
Оқытудың міндеттері:
• * денсаулықты сақтауға және нығайтуға мүмкіндік беретін
салауатты өмір салтын насихаттау
• * науқасты ауруға барынша бейімделуге дайындау.
Мейірбике оқуы-бұл мейірбике мен пациенттің негізгі өмірлік
қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін пациенттің білімі мен дағдыларын
қалыптастыруды қамтамасыз ететін мақсатты іс-әрекеттің екі жақты
процесі.еді.
Оқыту әдетте үш салада жүреді:
• 1. танымдық
• 2. эмоционалды
• 3. психомоторлы
Қорытынды
• Адам ақпарат алады, біледі, жаңа фактілерді түсінеді; ол бұл
ақпаратты талдайды, ол үшін маңызды, маңызды нәрсені екінші
ақпараттан ажыратады. Мысалы, адам аурудың мәнін, оның
себептерін, қауіп факторларын, барысы мен ықтимал
нәтижелерін, салауатты өмір салтын ұйымдастыру принциптерін,
дұрыс тамақтануды, диетаны, қатаю әдістерін, алдын-алу
шараларын біледі.
Әдебиеттер тізімі
• 1. «Мухина, С. А. Мейірбикелік іс негіздері пәніне практикалық басшылық [Электронный ресурс] : мед. училищелер мен
колледждерге арналған оқу құралы. – Электрон. текстовые дан. ( 60,3Мб). – М. : ГЭОТАР – Медиа, 2017
• 2.Альмухамбетова М. К. Сердечно-легочная реанимация на догоспитальномэтапе : учебное пособие / М. К. Альмухамбетова. -
2-е изд. - Караганда : АЌНЎР, 2019. - 112 с
• Экземпляры: всего:25
• 3. Адилова, Л. М. Мейіргердің манипуляциялық әрекетінің алгоритмдері [Электронный ресурс] : оқу құралы = Алгоритмы
сестринских манипуляций : увеб. пособие / Л. М. Адилова. – Электрон. текстовые дан. (39.5Мб). – М. : «Литтерра», 2016. –
248б. с.
• Әдебиет
• 1. Кашафутдинова Г.Т., Байсугурова В.Ю. Современное состояние сестринского дела в развитых странах: расширение
сестринской практики // Вестник КазНМУ. 2013. №. С. 303-306.
• 2. Муратбекова С.К., «Основы сестринского дела», Кокшетау, 2010 г.;ғ.
• Қосымша:
• 1. Корягина Н.Ю., Широкова Н.В., Наговицина Ю.А., Шилина Е.Р.,Цымбалюк В.Р. «Организация специализированного
сестринского ухода» ГЭОТАР-Медиа,2013г.
• 2. Мухина С.А., Тарновская И.И., Практическое руководство по предмету «Основы сестринского дела», М.: ГЭОТАР-
Медиа,2013г.;

Ұқсас жұмыстар
Мейірбике мен пациент
Оңалту жоспары
Медициналық массаж
Медициналық оңалту міндеттері
Физикалық оңалту тұжырымдамасы
Медицина қызметкерінің коммуникативті білгерлігі - кәсіби маңызды қасиет
Кеш қалпына келтіру
Қажеттілік теориялары
Карневалидің мейірбикелік күтімді жоспарлау теориясы
Дене және еңбек сабақтарын өткізу
Пәндер