Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың психологиялық - педагогикалық сипаттамасы




Презентация қосу
Ерекше білім беру қажеттілігі
бар балалардың психологиялық
–педагогикалық сипаттамасы

Орындағандар: Жиенбай Аружан Бексадық Аяла
Абдулла Арайлым
Жоспар:
• 1.Ерекше білім беру қажет ететін балаларға арналған арнайы
жағдайлар
• 2. Мектептің инклюзивті білім беруді жүзеге асыратын шарттары
• 3.Қорытынды
Білім алу үшін арнайы жағдайлар –ерекше білім берілуіне
қажеттілігібар адамдардың (балалардың) оларсыз жалпы білім
беретін оқу және білім беру бағдарламаларын меңгеруі мүмкін
болМамыртын, арнайы оқу бағдарламаларын және оқыту
әдістерін, техникалық және өзге құралдарды, тыныс-тіршілігін,
сондай-ақ медициналық, әлеуметтік және өзге де көрсетілетін
қызметтерді қамтитын жағдайлар;
• Психологиялық- педагогикалық қолдау –педагогтар мен
мамандардыңжүйелі ұйымдастырылған қызметі, оның
барысында баланың мүмкіндіктері мен қажеттіліктеріне сәйкес
табысты оқуы мен дамуы үшін әлеуметтік-психологиялық және
педагогикалық жағдайлар жасалады;
Қазақстан Республикасының 2025 жылға дейінгі Стратегиялық даму
жоспары 1.1 та-рауы «Қол жетімділік пен инклюзивті білім беру»
төмендегі мақсаттарға жетуді болжайды:
инклюзивті білім беруді психологиялық-педагогикалық қолдаумен
қамтамасыз етуді, жұмыс біліктілігі бойынша сұранысқа ие арнайы
кабинеттерін, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі
білім берудің оқу бағдарламаларын құруды, сондай-ақ
педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыруды;
• ерекше білім беруге қажеттіліктері бар тұлғалар үшін білім
берудің барлық деңгейлеріне қол жетімділікті қамтамасыз ету,
жан басына шаққандағы қаржыландыру шеңберінде
қаржыландырудың жоғары нормативі қарастырылған, оларды
оқыту үшін мемлекеттік тапсырыс ұлғайтылған.
Қойылған мақсаттар жалпы білім Ерекше білім беру қажеттілігі –
беруде ерекше білім беру бұл әр оқушының оқуы табысты
қажеттілігі бар тұлғаларды бо-луын қамтамасыз ету
психологиялық-педагогикалық мақсатында психологиялық-
қолдау көрсету әдістемесімен педагогикалық әдістермен жүзеге
қамтамасыз етудің қажеттілігін асырылатын оқу үдерісіндегі
көрсетеді, оның негізгі және көмек пен қызмет көрсету
маңызды аспектілері осы қажеттілігі.
әдістемелік нұсқаулықта
ұсынылған.
Ерекше білім беру қажеттілігі бар оқушыларды тек мамандармен
(ло-гопед, арнайы педагог, психолог, жеке көмекші) ғана емес,
барлық білім беру процесіне қатысушылар тарапынан және де
бірінші кезекте мұғалім тарапынан қолдауды қамтамасыз ету;
оқу процесінде оқушыға көмек көрсету мәселелерін командалық
тәсілмен шешу;
оқушыларға қолдау көрсетуді ұйымдастыру кезінде «кемсітуден»
бас тарту. Көмек «инклюзивті білім алушы», «ерекше»,
«дағдарысты», «инклюзияға жататын» балаларға емес, оқушылар
қауымдастығының толық құқылы мүшесі болатын оқушыға
көрсетіледі. Кемсіту дисриминацияның көрінісі болып табылады
• Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балалардың табысты оқуы
үшін мек-теп олардың жеке ерекшеліктеріне қарай барлық
қажетті оқу жағдайлары мен қызметтерін жасауы керек
Мектептің инклюзивті білім беруді жүзеге асыратын шарттарының
бірі
• – бұл психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету кабинеті.
Кабинеттің, ЕБҚ бар балалармен жекелік және топтық жұмыс
жүргізуге лайықты типтік мектебінікіндей сынып алаңы, сабаққа
арналған жиһаздары (оқу үстелдері, орындықтар, тақта және т. Б.)
болуы тиіс, сонымен қатар жеке және топтық сабақтар жүргізу
үшін дамытушы жабдықтары болуы керек: жұмсақ пуф-тар, кілем
жабыны, швед қабырғасы, әткеншек, ойыншықтар, доптар,
дидактикалық және иллюстрациялық материалдар, құралдар,
жазулар мен оқулықтар.
Психологиялық – педагогикалық қолдау кабинетінде жеке және
топшалық сабақтар төмендегі көрсетілген оқушыларға тән:
сабақ барысында басқа балаларға және мұғалімге кедергі келтіретін,
шыдамсыздық танытатын (тіпті көмекшінің қолдау көрсетуімен) мінез-
құлқында проблемасы бар оқушылар. Мамандардың міндеті және
осын-дай сабақтардың табыстылығының көрсеткіші баланы сыныптың
оқу жұмысына қосу, жалпы сыныпта тұрақты негізде оқыту болып
табылады;
• бағдарламаны меңгеруде үлкен кемшіліктері (артта қалуы) және
оқытудың айқын қиыншылықтары байқалған кезде жеке бағдарлама
бойын-ша оқыту және/немесе оқытудың баламалы және арнайы
әдістерін пайдала-нуды талап ететін оқушылар. Оқушы негізгі жалпы
білім беру пәндерін (ана тілі, әдебиеттік оқу, математика) арнайы
кабинетте жеке және топтық сабақ түрінде отеді
1 – кезең: оқушыны оқыту мен оқытудағы қиындықтардың сипаты
тура-лы ақпарат жинау.
2-кезең. Оқушыны тереңдетіп және бағытты зерттеу (тексеру).
3-кезең. Бірлесіп (мамандар, мұғалім және ата-аналар) оқушының
ерек-ше білім беру қажеттілігін және психологиялық-
педагогикалық қолдау мазмұнын анықтау, оқыту қиындықтарын
талқылау.
4-кезең. Анықталған білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыруды
қамтитын психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетудің жеке
бағдарламасы құрастырылады.
• 5-кезең. Мониторингпен қолдауды іске асыру.
Пайдаланылған әдебиеттер:

• 1.Абрамова Г.С. Введение в практическую психологию.
• М.,19972.Гулина М.А. Основы индивидуального психологического
консультирования.
• СПб., 20003.Карвасарский Б.Д. Психотерапия. М.,19854.Кошчо Й.
Служба психологической консультации. Вопросы психологии.
• 19845.Меновщиков В.Ю. Введение в психологическое
консультирование.
• М.,20006.Обозов Н.Н. Психологическое
консультирование.СПб.,2000.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Мүмкіншілігі шектелген балаларды оқыту және тәрбиелеу жүйесі жалпы білім беру жүйесінің ажырамас бөлігі
Психикалық дамуында ауытқуы бар балалар
Мүмкіндігі шектеулі балалардың білім алу құқықтары
АРНАЙЫ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ
Қазақстанда арнайы оқыту жүйесінің құрылуы
Психологиялық - педагогикалық қолдау көрсету
Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік, медициналық - педагогикалық коррекциялық қолдау
Мектептегі қолдау
Ата - аналарға арналған психологиялық кеңес беру пункті жұмысын ұйымдастыру
Оқытудағы қиындықтары бар балалардың психологиялық және педагогикалық сипаттамасы
Пәндер