Графиктерді анимациялау тәсілдері




Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым Министрлігі
Қорқыт Ата атындағы Қызылорда университеті

Графиктерді анимациялау
тәсілдері

Инженерлі-технологиялық Институты
Тобы:КД 20-1
Студент:Алмат Арайлым

Қызылорда ,2021 жыл
Мақсаты:
Соңғы жылдары қарқынды дамыған компьютерлік
математика білім саласын жаңа ғылыми білім
бағыты ретінде қарастырып ақпараттық
технологияларды кеңінен игеру

Өзектілігі
ғылыми - зерттеу жұмыстарында туындайтын
математикалық есептерді шешіп - зерттеуге
компьютерлік математиканың бағдарламалық
жүйелері кеңінен қолданылу
Гипотезасы (болжам):
Көптеген есептердің үйреншікті аналитикалық
жолдан тезірек, аз уақыттың ішінде
жеткілікті дәлдікпен шешімдерін алуға
мүмкіндік

Обьектісі:
Білім беру технологиясы, есеп шығаруға
арналған жүйелер, Maple бағдарламасы
Жоспары:
Кіріспе
Maple жүйесі
Командалар және функциялардың
негізгі кітапханасы
Графиктерді анимациялау
техникасы
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Қазіргі күндері білім беру саласы мен ғылыми - зерттеу
жұмыстарында туындайтын математикалық есептерді шешіп -
зерттеуге компьютерлік математиканың бағдарламалық жүйелері
кеңінен қолданылуда. Соңғы жылдары қалыптасқан
компьютерлік математика жаңа ғылыми бағыт ретінде
компьютердің көмегімен математикалық есептеулерді
визуализация жасап диалогтық режимде орындайтын
теориялық, әдістемелік, ақпараттық және бағдарламалық
құралдардың жүйесі ретінде анықталады.
Exsel,
MathСAD,
MATLAB,
MuPAD,
Derive,
Mathematika,
Maple
Maple бағдарламасы бізге не
үшін қажет?
Maple бағдарламасы
Maple-дің негізгі символдық күші жүйенің ядросы болып табылады.
Ол жүздеген базалық функциялар мен алгоритмдерді қамтиды.
Сонымен қатар онда операторлар, командалар және
функциялардың негізгі кітапханасы сақталған.
Жүйенің енгізілуі әдеттегідей негізгі меню көмегімен іске
қосылады: Пуск → Maple11. Сонымен қатар, бұл жүйені ярлыкқа
шерту арқылы да енгізуге болады. Енгізудің екі әдісінде де
алдымен уақытша түрлі-түсті терезе ашылады. Содан соң барып
жүйенің жұмыс терезесі ашылады. Жүйелерінің жіктелуінен кейін
(оның операторлары мен функцияларын пайдалану арқылы)
онымен жұмыс жасауды бастауға болады. Өрнектердің соңындағы
(;) белгісі оның нәтижесінің экранға шақырылу керектігін көрсетеді.
Ал (:) белгісі бір жолдағы бірнеше өрнекті ажыратушы ретінде
қолданылуы мүмкін. Меню жолының астындағы басқару және
форматтау панелінде орналасқан батырмаларды қолдану көптеген
қолданушыларға осы жүйеде жұмыс істеуге өте тиімді.
Maple терезесі Windows терезесі секілді төмендегі
қатарлардан тұрады:тақырып жолы, негізгі мәзір,
кұрал – саймандар қатары және жұмыс үстелі.

Сурет1

Негізгі меню жолының функциялары:

File (Файл) – мұнда файлдармен жұмыс істеуге арналған командалар
орналасқан.

Edit (Түзету) – мәтінді өңдеуге арналған стандартты командалар
орналасқан.

Viev (Түр) – Maple терезесінің құрылымын басқаратын командалар
тізімі.

Insert (Кірістіру) – кірістіру қызметін атқаратын командалар тізімі.

Format (Формат) – құжаттарды безендіруге арналған командалар тізімі.

Windows (Терезе) – бір беттен келесі бетке өту қызметін атқарушы.

Help (Анықтамалық) – Maple туралы толық анықтамалықтың
жинағы.
Maple жүйесінде графиктерді салу үшін операторы пайдаланылады. Ол мынадай түрде беріледі:

f — функция немесе функция
plot (f, x, v); өрнегі
Plot (f, x, v, o): , х – функцияның өзгеру
облысын сипаттайтын
айнымалы,
v - функцияның өзгеру
облысын сипаттайтын міндетті
емес айнымалы,
о - параметр немесе график
салудың стилін анықтайтын
параметр (функция графигінің
жуандығы, түсі, кескіні, ондағы
белгілер және т.б.).
Декарттық координаттар жүйесінде немесе полярлық координаттар
жүйесінде сызылатын қарапайым функциялардың графиктерінен
бастап өте күрделі функциялардың және әртүрлі фигуралардың
қиылысуы нәтижесінде шығатын графиктерін сызуға болады.
Математикада түріндегі функциялық тәуелділіктер көп
қолданылады. Бұл функциялардың графиктері әдетте жазықтықтағы
нүктелерін тізбектеп тұтастыру нәтижесінде сызылады. Демек,
график сызу үшін сызықтық интерполяциялау пайдаланылады. Егер
нүктелер саны жеткілікті дәрежеде өте көп болса, онда графиктің
жуықтап сызылғаны білінбейді.
Функция графигін сызған кезде сызықтың өзін сызудан басқа
графиктің кейбір белгі – қасиеттерін де көрсету керек болады.
Мысалы үшін, осьтердің атауларын, сызық типін және түсін т.б. Бұл
үшін графика параметрлерін қолдану керек болады.
Maple жүйесінде параметрлері көрсетілмей, тек функциялық
атауымен берілген функциялардың графиктерін де салу
мүмкіндіктері қарастырылған.
Мысалға, sinx, cosx, tgx, ctgx функцияларының графиктерін салу
үшін, берілген функциялардың атауларын Maple жүйесінде жазып,
пернетақтадан «ENTER» пернесін бассақ жеткілікті.
Егер графикті сызған кезде параметрін пайдалансақ,
онда сызықтың түрлері параметрінің көмегімен:

POINT немесе point — Maple жүйесінде бірнеше
график нүктемен функциялардың графиктерін бір
жазықтықта сызу мүмкіндігі бар.
шығарылады; Мұндай жағдайда графиктерді
LINE немесе line — бір-бірінен ажыратып көрсету
үшін, оларды әр түрлі стильде
график тұтас сызықпен сызу қажет
шығарылады.
Мысалы, мынадай түстерді таңдау (25)
мүмкіндігі бар
Color атты параметр
Aquamarine Black
жәрдемімен
1 график Blue navy Coral
Cyan 2
сызықтарының Brownәртүрлі
Gold Green Gray
Grey
түстерін Khaki
4 таңдауға Magenta Maroon Orange
Pink 5
болады. Plum Red Sienna Tan
Turquoise violet wheat white yellow
Екі өлшемді графиктер анимациясы
Animation менюі мынадай анимацияларды басқару
командаларынан тұрады:

play — тұрғызылған Яғни графикті
графиктерді ; анимациялауды
next— анимацияның конструкциясымен
келесі қадамын басқарамыз.
орындау;
Backward— Мұндағы
анимацияның бағытын f – функция,
беру (артқа/алға);
t-параметр,
faster — анимацияны
жылдамдату; қосымша
slower — анимацияны айнымалысының
баяулату; өзгеру аралығы.
continiuus — X- тәуелсіз
анимацияның циклі, айнымалы.
ЕСЕП 1. y=sinx/x функциясының графигін
анимациялайық, яғни
y=sinx/x функциясы графигінің анимацияланған
түрін көрсетейік.

with(plots, animate,display):
A: plots [animate](sin(i*x)/(i*x),x=-Pi..Pi,i=-1..3):

B: plot(sin(x),x==-Pi..Pi):

Plots[display]({a,b});

Үш өлшемді фигураның графигінің
анимациясын салайық
z= cos(t*x*y)/3 функциясы графигінің
анимациялайық
ЕСЕП 3. z=1+x+y және z=1+x–y жазықтықтарын
бір координаталар жүйесіне салайық
Бұған қоса тағы да екі функцияның, z = 2sin(xy)+1 және z =
x2+2y2-6 функцияларының графиктерін бір координаталар
жүйесінде салып көрсетейік:
Айталық, z=x2 – y2 өрнегімен берілген гиперболалық параболоидты
салу керек болсын. Бұл геометриялық салуды жүргізу үшін
операторды шақырып, ондағы параметрлерді толтырамыз.
Қорытынды
Maple – компьютерлік математиканың қуатты, әрі жан
– жақты дамыған әмбебап жүйесі. Maple – білім мен
техниканың, ғылымның әр түрлі салаларындағы
математикалық есептерді автоматты түрде шешуге
арналған компьютерлік математиканың кең тараған
жүйесі болып табылады.
Maple жүйесінде математикалық графиканың әр түрлі
варианттарын іске асыруға болады. Мұнда декарттық
кординаттар жүйесінде немесе полярлық координаттар
жүйесінде сызылатын қарапайым функциялардың
графиктерінен бастап өте күрделі функциялардың және
әртүрлі фигуралардың қиылысуы нәтижесінде шығатын
графиктерін сызуға болады.
Пайдаланылған әдебиеттер:

1. Қонысұлы А. 1-ретті СДТ-лер және
олардың қолданулары.-Қызылорда:
ҚМУ, 2001- 80 б.
2. Дьяконов В.П. Maple 9.5/10 в
математике, физике и образовании.-
М.,2006-720 с.
3.Дьяконов В.П. Maple 7.Учебный
курс. - СПБ.:Питер,2002


Ұқсас жұмыстар
Үшөлшемді графиканың түрлері
Барлық нәрселер сұр - ақшыл түсте
Ruby тілінде макростар құру және мәзірінен оны қоңырау қолдау
Пішін қасиеті
Word редакторы туралы негізгі түсінік
Дербес ЭЕМ-нің элементік базасы
Бағалы қағаздар нарығының техникалық талдау
Енгізу шығару порттары input/output
БОЛДЫРМАУ КОМАНДАСЫ
ДЕРБЕС КОМПЬЮТЕРДІҢ ПЕРИФЕРИЯЛЫҚ ҚҰРАЛДАРЫ
Пәндер