Эмпирикалық зерттеу әдістері



Ғылыми зерттеу әдістері және оларды қолдану
Орындаған: Кожаханова Назерке
Ғылыми химия

1. Ғылыми зерттеу жұмыстарының әдістері мен тәсілдері
Әдіс (грек тілінен- бір нәрсеге дейін) - Жалпы алғанда, ол мақсатқа жету құралын, құбылысты зерттеу тәсілін, ғылыми білімге жүйелі көзқарас орнатуды білдіреді.
Ғылыми әдіс - құбылыстардың өзара байланысын мен дамуын, зерттеудің мақсаты мен міндеттеріне қол жеткізу тәсілі.

Зерттеу әдістемесі -кез келген зерттеуді жүргізудің әдістерін және сол әдістерді қолдану ережелерінің жүйесі.


Эмпирикалық зерттеу әдістері
Бақылау - зерттеу объектілерінің объективті заттары мен құбылыстарын жүйелі, мақсатты қабылдау болып табылады.
Салыстыру - бұл объектілерді немесе құбылыстарды, олардың арасындағы ұқсастықтарды немесе айырмашылықтарды анықтау, сондай-ақ екі немесе одан да көп зерттеу объектілеріне тән болуы мүмкін немесе ортақ қасиеттерін табу мақсатында болатын процесс.

Жалпылау - жеке білімнен жалпыға немесе аз жалпы білімнен жалпыға өтудің логикалық процесі, сонымен қатар психикалық әрекеттің өнімі, объективті құбылыстардың жалпы белгілері мен қасиеттерін көрсету формасы.
Өлшеу - өлшем бірлігі арқылы белгілі бір шаманың сандық мәнін анықтау.

Эксперимент\Тәжірибе - бақыланатын немесе жасанды түрде жасалған жағдайларда зерттелетін құбылыстар туралы білімді апробациялау.
Эксперимент жүргізіледі:
- қажет болған жағдайда объектінің бұрын белгісіз қасиеттерін табу;
- теориялық құрылымның дұрыстығын тексеру кезінде;
- құбылысты көрсету кезінде.
Объектіні эксперименттік зерттеудің бақылаумен салыстырғандағы артықшылықтары:
эксперимент кезінде негізгі процесті жасыратын жанама факторларды жойып, құбылысты «таза түрінде» зерттеуге болады;
эксперимент жағдайында объектілердің қасиеттерін зерттеуге болады;
экспериментті қайталау мүмкіндігі бар, яғни сынақты қанша қажет болса, сонша рет өткізу.

Материалды жинаудың және оны алғашқы жүйелеудің бірінші кезеңінде келесі әдістер қолданылады:
сауалнама (сауалнама, сұхбат, тестілеу),
сараптамалық бағалаулар,
зертханалық тәжірибелер.

Зерттеудің екінші кезеңінде алынған мәліметтерді өңдеу, талдаудың сандық және сапалық көрсеткіштерінің тәуелділігін орнату, олардың мазмұнын түсіндіру әдістері қолданылады.
Бұл кезеңде статистикалық талдау әдістері кеңінен қолданылады:
Корреляциялық талдау - тәуелсіз айнымалылар арасындағы байланысты зерттеу процедурасы. Бұл шамалар арасындағы байланыс байқалатын өзгерістердің өзара сәйкестігінде. Корреляция коэффициенті есептеледі.
Факторлық талдау бірнеше критерийлер бойынша айнымалылардың көп өлшемді байланыстарын орнатуға мүмкіндік береді.
Импликация шкаласының әдісі - алынған мәліметтерді өлшеу мен бағалаудың, белгілердің саны немесе қарқындылығы бойынша бағалаудың көрнекі түрі.

Эмпирикалық және теориялық деңгейдегі зерттеу әдістері
Абстракция (латын тілінен аударғанда назар аудару деген мағынаны білдіреді) заттар мен құбылыстардың жансыз, қосалқы белгілерінен, олардың арасындағы байланыстар мен қатынастардан және зерттеушіні қызықтыратын бірнеше аспектілерді таңдап алудан ойша алшақтау.
Сәйкестендіру - теңдік сияқты қатынастармен байланысты объектілерді арнайы классқа біріктіру арқылы ұғымдарды қалыптастыру (объектілердің кейбір жеке қасиеттерінен алшақтау)

Оқшаулау - объектілермен ажырамас байланысқан қасиеттер мен қатынастарды бөлектеу және оларды белгілі бір атаулармен белгілеу;
Конструктивтік - нақты объектілер шекарасының белгісіздігінен алшақтау (үздіксіз қозғалыстың тоқтауы) ;
Нақты шексіздік - шексіз жиынның қалыптасу процесінің толық еместігінен (және толықтығынан), оны барлық элементтердің толық тізбесімен нақтылаудың мүмкін еместігінен (мұндай жиын бар деп есептеледі) ;
Потенциалды іске асыру - уақыт пен кеңістіктегі өмірдің шектеулі ұзақтығына байланысты адам мүмкіндіктерінің нақты шегінен алшақтау (шексіздік қазірдің өзінде әлеуетті мүмкін болып табылады) .

Талдау - объектіні жан-жақты зерттеу мақсатында оны бөліктерге бөлуге мүмкіндік беретін таным әдісі.
Синтез - керісінше, объектінің жеке бөліктерін бір бүтінге біріктірудің нәтижесі.

Индукция - бұл жекеден жалпыға, жеке фактілерден жалпылауға дейінгі қорытынды, бұл кезде сынып объектілерінің бір бөлігі туралы білім негізінде тұтас класс туралы қорытынды жасалады.
Дедукция - жиынның белгілі бір элементі туралы қорытынды бүкіл жиынның жалпы қасиеттері туралы білім негізінде жасалатын қорытынды.

Модельдеу - зерттеу құралы ретінде модельді пайдалануға негізделген білім объектілерін (тікелей зерттеу мүмкін емес, қиын немесе орынсыз) ғылыми зерттеудің жанама әдісі.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz