Этикалық принциптері




Презентация қосу
Топпен әлеуметтік
жұмыстың
теоретикалық және
этикалық негіздері
Орындаған: Молжанова Альбина
Топпен әлеуметтік жұмыстың теоретикалық негіздері

Әлеуметтік жұмыс-адамдарға көмек
көрсетуді жүзеге асыратын,өмірде
кездесетін қиыншылықтарда оларға
қолдау жасайтын әлеуметтік қызметтің
түрі.

Негізгі жұмысы: әлсіз топтарды
қорғау мен оларды қолдау.
Әлеуметтік жұмыстың Қазақстанда қалыптасуы
Тәуелсіздік алғаннан кейін елімізде 1990ж. әлеуметтік салада жоғары оқу
орындарында әлеуметтік жұмыс мамандығы бойынша бөлімдер ашыла бастады.
Қазақ мемлекеттік университеті, жаңа атауы бойынша Әл-Фараби атындағы Қазақ A
Ұлттық университетінде әлеуметтік жұмыс бөлімі ашылды. Осы уақыттан бері
жоғары білікті әлеуметтік қызметкерлер дайындала бастады. 1990ж. әлеуметтік B
қызметкерлердің дайындықтары күшейе түседі. Республиканың басқа да жоғарғы оқу
орындарында әлеуметтік жұмыс бөлімі ашыла бастады. Қазіргі таңда еліміздің жеті
жоғарғы оқу орындарында әлеуметтану кафедрасы құрылған. Әль-Фараби атындағы C
Қазақ мемлекеттік университетінде және Л.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық
университетінде әлеуметтік қызметкерді жоғары деңгейде дайындау жүзеге
асырылуда. Бұл жоғары оқу орнында педагоктар, әлеуметтік жұмыс саласын D
зерттейтін ғалымдар, әлеуметтік жұмыс ғылымы саласындағы ғалымдар жұмыс
жасайды.«Әлеуметтік жұмыс» – бұл тарихымыздағы жаңа атау, жаңа прогресс
болып саналады.
Әлеуметтік жұмыстың негізгі модельдері

ЕУРОПАЛЫҚ АМЕРИКАЛЫҚ

Әлеуметтік қамсыздандыру
жүйесінің даму тарихы өте ұзақ АҚШ-тағы әлеуметтік жұмыстың
мерзімді қамтиды. тарихы салыстырмалы түрде қысқа
Мемлекеттің рөлі біршама мерзімді қамтиды.
Халықты әлеуметтік қорғауда
жоғары.
мемлекеттің рөлі жоғары.
Қоғамдық әлеуметтік көмек Мемлекеттік құрылымының рөлін
негізінде қалыптасты. біршама азайту.
Жеке қайырымдылық қоры жақсы
дамыған.
Әлеуметтік жұмыс теориясының негізгі принциптері

1.Жалпы принциптер-әлеуметтік жұмыс старатегиясын көрсететін танымдық және
практикалық бағыттары

белсенділік принципі «тұлға-қоршаған орта» принципі

«тұлға – айнала»принципі «мен және басқалар» принципі

2.Тұжырымдық принциптері

3.Этикалық принциптері

4.Орерациялық принциптері
Әлеуметтік жұмыстың негізгі түсініктері

Әлуметтік Әлеуметтік Әлеуметтік
қорғау қолдау көмек

Әлеуметтік
жұмыс Әлеуметтік
саясат

Әлеуметтік Әлеуметтік Әлеуметтік
басқару сақтандыру реабилитация
Экономика Политология

Әлеуметтік
жұмыс теориясы

Этика Денсаулық сақтау

Құқық
Топпен әлеуметтік жұмыстың этикалық негіздері

Қоғамда, әлеуметтік ортада адамдар бір-бірімен қарым-қатынас
жасай отырып, әр ортада белгілі бір этикетті сақтайды. Этикет
дегеніміз – тәртіп сақтау ережелері. Ол – қоғамда белгілі бір
нормаларға сай өмір сүретін қағидалардың жалпы жиынтығы. Ал
бұл нормалар адамдардың мораль және адамгершілік қасиеттерінің
жиынтығы болып табылады. Мораль және адамгершілік туралы
ілім этика болып табылады. Сондықтан, этикет этика ілімінің
негізінде қалыптасқан, яғни, адамгершілік құндылықтарды сақтай
отырып, адамдардың бір-біріне нұқсан келтірмейтін қоғамда тәртіп
сақтау ережелері қалыптасты.
Этика
Қоғамда этикалық талаптар, норма, тәртіптер сақталмайтын болса, адамдардың арасындағы қатынас
бейтараптыққа айналып кетуі мүмкін. Сондықтан, әр қоғамда адамдардың тәртібін адами тұрғыдан
бақылайтын, теріс қылықтарды азайтатын белгілі бір нормалар жиынтығы құрылған. Мысалы, үлкендерге
құрмет көрсету, қоғамдық орындарда тәртіп сақтау және т.б.

Этиканы сақтау өмірдің әр саласында әр түрлі. Күнделікті өмірдің өз этикасы, әр қызметтің өз этикасы,
белгілі бір ортаның өз этикасы, әр халықтың жеке этикасы және әрбір таптың өздері ұстанатын жеке этикасы
және этикет принциптері болады. Этикетті сақтау қызмет бабында өте маңызды мәнге ие болып табылады.
Соның ішінде әлеуметтік қызметкердің этикасы, оның этикеті басты назарды аудартады. Әлеуметтік
қызметкер әр түрлі қоғам мүшелерінің өкілдерімен жұмыс істейтіндіктен аса үлкен дайындықпен қызмет
атқаруы тиіс. Сонымен қатар адамгершілік құндылықтар, адамға деген мейірімділік, оның жанын түсіну,
көмек беруге ұмтылу, әр жұмысына адал болу және т.б. адамгершілік қасиеттері оның басты этикалық
құндылықтары болып табылады. Клиенттің алдында өзін-өзі ұстай білу, сыртқы бейнесі мен киімінің
тәртіпке сай болуын қадағалау, қимыл-әрекеттері мен ым-ишараларды әңгіме кезінде қолдана білу, анық әрі
түсінікті, жүйелі түрде сөйлей білу – осылардың барлығы әлеуметтік қызметкердің кәсіби-этикалық
құндылықтарына және жалпы қабылданған этикет жүйелеріне жатады.
Әлеуметтік қызметкердің әдеп
кодексі
Әлеуметтік қызметкердің әдеп кодексі
халықты әлеуметтік қорғау саласындағы
мамандардың кәсіби міндеттерін
орындауына байланысты әлеуметтік
жұмыстың негізгі, негізгі құндылықтары мен
принциптерін белгілейтін құжат болып
табылады.
Халықты әлеуметтік қорғау саласындағы мамандар:

мүгедек балаларды
арнаулы әлеуметтік және жүйке-
қарттар мен
қызметтерге психикалық аурулары
әлеуметтік жұмыс әлеуметтік жұмыс мүгедектерге күтім
қажеттілікті бағалау бар он сегіз жастан
жөніндегі кеңесші; жөніндегі маман; жасау жөніндегі
және анықтау үшін асқан мүгедектерді
әлеуметтік қызметкер;
әлеуметтік қызметкер; күту жөніндегі
әлеуметтік қызметкер.
МАҚСАТЫ:

Әдеп кодексінің мақсаты адамның (клиенттің),
маманның (әлеуметтік қызметкердің) және қоғамның
(қоғамның әртүрлі институттарының) этикалық
қағидаттары мен моральдық (моральдық) ұстанымдарын,
олардың өзара әрекеттесу процесінде олардың өзара
әрекеттесу процесінде анықтау және белгілеу болып
табылады. клиенттің әлеуметтік қажеттіліктері.
МІНДЕТІ:

Әдеп кодексінің міндеті әртүрлі кәсіби жағдайларда
кәсіби топ өкілдерінің мінез-құлқын, қарым-қатынасын
және іс-әрекетін реттеу мен бақылауды қамтамасыз ету;
әлеуметтік қызметкердің кәсіби мінез-құлқы мен
қызметінің стандарты ретінде қызмет етеді.
Қазақстан әлеуметтік қызметкерлерінің этикалық кодексі сәйкес реттеледі:

3. Қазақстан Республикасы Еңбек және
халықты әлеуметтік қорғау министрінің
1. Еңбек және халықты әлеуметтік 2. Еңбек және халықты әлеуметтік
бұйрығы бойынша 2017 жылғы 25
қорғау министрінің бұйрығы Қазақстан қорғау министрінің бұйрығы
қазандағы No 360 «Әлеуметтік қорғау
Республикасының 2019 жылғы 30 «Әлеуметтік қызметкерлерге
және жұмыспен қамту ұйымдары
мамырдағы No 292. "Психологиялық- қойылатын біліктілік талаптарын бекіту
басшыларының, мамандарының және
әлеуметтік жұмыс" 2019 жылғы 30 туралы» Қазақстан Республикасының
өзге де қызметкерлері лауазымдарының
мамырдағы No 292; 2018 жылғы 14 тамыздағы No 350;
үлгілік біліктілік сипаттамаларын
бекіту туралы»
Қазақстандағы әлеуметтік қызметкерлердің этикалық кодексі келесі халықаралық құжаттардың негізінде әзірленді:.

1996 жылы Қауымдастық
Әлеуметтік жұмыскерлердің делегаттар ассамблеясы бекіткен
халықаралық федерациясы және және 2017 жылы Қауымдастық
Халықаралық әлеуметтік жұмыс делегаттар ассамблеясында қайта
мектептері қауымдастығының Бас қаралған Әлеуметтік
ассамблеясы (IASSW), 2018; қызметкерлердің ұлттық
қауымдастығының этикалық кодексі.
Әлеуметтік қызметкердің 9 негізгі этикалық принциптері (халықаралық):

Адамды қалай бар, солай қабылдау;

Өзара әрекеттің кез-келген кезеңінде клиенттің өзінің қабылдаған шешімін қолдау;

Конфеденциалдылық;

Ақпараттың толықтығы;

Әлеуметтік қызметкердің өз жұмысының нәтижесіне деген жауапкершілігі;

Әлеуметтік қызметкердің әдептілігі;

Адамдық қарым-қатынастың маңыздылығы;

Адалдық;

Құзыреттілік.
Әлеуметтік жұмыстың этикасының негізгі қызметтері деп мыналарды есептеуге болады:

Бағалау – іс-әркеттер мен тәртіптерді, үрдіске қатысушылардың мақсаттары мен міндеттерін және де олардың талпыныстары мен ниеттерін, олардың өз мақсаттарына жетуі
үшін таңдап алған құралдары мен соңғы нәтижелерін моральдық нормалар мен прициптер тұрғысынан бағалауға мүмкіндік береді.

Реттеу – әлеуметтік жұмыс маманы барлық кәсіптік ұжыммен үйлесімді арақатынаста болу үшін және де өз мамандығына сәйкес келуі үшін формалды немесе формалды емес
жағдайларда іс-әрекеттері мен тәртіптерін реттеп отыру қажеттілігінен бастау алады.

Ұйымдастырушылық – бұл қызметтік үрдіске қатысушылардан өзінің міндеттері мен кәсіптік борыштарын шығармашылық орындап отыруды талап етуден пайда болып,
әлеуметтік жұмыс ұйымдарын жақсартуға қызмет етеді.

Басқарушылық – әлеуметтік қызметкердің жұмысқа қатысты тәртібі мен қимыл-әркеттерін әлеуметтік басқару құралы ретінде қызмет етеді.

Мотивациялық – бұл қызметтің әлеуметтік және кәсіптік қабылданған мотивтерін қалыптастыру құралы ретінде қызмет атқарады.

Координациялық – өзара сенімділік пен өзара көмек көрсетуге негізделген барлық үрдіске қатысушылардың клиентке әлеуметтік көмек көрсетуде қызметтестікті қамтамасыз
етеді.

Регламентациялық – әлеуметтік қызметкердің немесе әлеуметтік қызмет көрсету орындарының клиентке көмек көрсетуге бағытталған мақсаттарын, әдістері мен құралдарының
таңдалуын бағыттайды және шарттайды.

Іске асыру – мораль мен адамгершілік негізінде әлеуметтік қызметкердің іс-әркеттерін іске асыруға және әлеуметтік қызметкер мен клиенттің арасындағы қарым-қатынасты іске
асыруға мүмкіндік береді.

Тәрбиелеу – әлеуметтік қызметкердің тұлғалық қалыптасуы мен тәрбиелену, сонымен қатар клиенттің және клиенттің әлеуметтік ортасының қалыптасу мен тәрбиелеу құралы
қызметін атқарады.

Коммуникациялық – мамандар мен олардың клиенттерінің арасында қарым-қатынас қызметін атқарады.

Оптимизациялық – әлеуметтік жұмыстың эффективтілігі мен сапасын жоғарылатуға, қоғамда бұл мамандықтың мәртебесін көтеруге,оның моральдық деңгейін жоғарылатуға
үлесін тигізеді.
Тұрақтылық – әлеуметтік қызметкерлер арасындағы қарым-қатынастың, әлеуметтік қызметкерлер мен клиенттің және оның
жақындары арасындағы қарым-қатынастардың, әлеуметтік қызметкерлер мен әртүрлі ұйымдардың өкілдері арасындағы қарым-
қатынастардың тұрақталуын қамтамасыз етеді.

Рационалдық – әлеуметтік қызметкердің таңдаған мақсаттары мен әдістерін, әсер ету құралдарын кәсіптік мораль тұрғысынан
эффективті немесе тиімділігін шешуде жеңілдік жасайды.

Превентивті – әлеуметтік қызметкердің клиентке және барлық қоғамға зиян тигізетін ісәркеттерден сақтандырады.

Прогностикалық – жеке әлеуметтік қызметкерлердің іс-әркеттері мен тәртіптері мен олардың ұжымдарының этикалық дамуын алдын
ала белгілеуге мүмкіндік береді.

Қарам-қайшылықты шешу – әлеуметтік жұмыс үрдісінде пайда болатын объектілер мен субьектілер арасындағы қарама-қайшылықты
шешуге мүмкіндік береді.

Ақпараттық – әлеуметтік қызметкерлерді кәсіптік әлеуметтік жұмыс пен кәсіптік мораль құндылықтар жүйесінен хабардар етеді.

Әлеуметтік – қоғамда әлеуметтік жұмысты іске асыруда жағымды жағдай жасауға мүмкіндік береді.

Әлеуметтендіру – әлеуметтік қызметкерді қоғамда басты мораль мен құндылықтар жүйесінен хабар беруге қызмет етеді.
ӘЛЕУМЕТТІК ҚЫЗМЕТКЕРДІҢ КӘСІБИ-ЭТИКАЛЫҚ КОДЕКСІ

Этиканың бізге белгілі аса танымал декарациясы барлық қазіргі
әлеуметтік қызметкерлер басшылыққа алатын ол - «Әлеуметтік
қызметкерлардың Ұлттық Ассоцациясының этика кодексі». Бұл
кодекс АҚШ-та 1997 жылы қабылданған.
ӘЛЕУМЕТТІК ҚЫЗМЕТКЕРДІҢ КӘСІБИ-ЭТИКАЛЫҚ КОДЕКСІ

• 1.1. Кодекстің міндеттеріне әлеуметтік қызметкерлер мен
әлеуметтік педагогтар өздерінің практикалық қызметінде
басшылыққа алатын негізгі этикалық нормалар мен ережелердің
сипаттамасы кіреді. Бұл құжат атқаратын лауазымына қарамастан
әлеуметтік саланың әрбір қызметкерінің кәсіби қызметінің
жоғары стандартын көтеруге және қолдауға ықпал ететін
құндылықтар мен қағидаттарды жариялайтын манифест болып
табылады.
ӘЛЕУМЕТТІК ҚЫЗМЕТКЕРДІҢ КӘСІБИ-ЭТИКАЛЫҚ КОДЕКСІ

• 1.2. Кодекс әлеуметтік қызметкерлер мен әлеуметтік қызметкерлер
одағының мүшелері болып табылатын әлеуметтік сала
қызметкерлеріне арналған директивалардан тұрады. Кодекс
Әлеуметтік сала мамандары мен әлеуметтік жоғары оқу
орындарының студенттерінен күтілетін кәсіпқойлық
стандарттарын анықтау үшін басқа да адамдар пайдалана алады.
Сондықтан жұмыс берушілер осы Кодексті әлеуметтік
қызметкерлер мен әлеуметтік педагогтармен жасалатын жалдау
бойынша келісім-шарттардың мәтініне енгізе алады.
ӘЛЕУМЕТТІК ЖҰМЫСТЫҢ ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫ

Адамның қадір-қасиеті мен төзімділігі
•Әлеуметтік қызметкер мен әлеуметтік педагог әрбір адамның құндылығын және оның өз
қабілеттерін іске асыруға, лайықты өмір сүру жағдайы мен әл-ауқатына, бір адамның
құқықтары басқа адамдардың немесе топтардың мүдделері мен құқықтарын іске асыруға
кедергі келтірмеуі шартымен өмірлік ұстанымды еркін таңдауға құқығын таниды.
•Әлеуметтік қызметкерлер:
•а) БҰҰ-ның Адам құқықтары жөніндегі Жалпыға ортақ декларациясында және осы
декларацияға негізделген басқа да халықаралық келісімдерде көрсетілген адамның негізгі
құқықтарын құрметтейді;
•б) барлық адамдарға құрмет пен тілектестік қарым-қатынасты көрсетеді және өз
клиенттерінің нанымдарын, олардың құндылықтарын, мәдениетін, мақсаттарын,
мұқтаждарын, артықшылықтарын, басқа адамдармен қарым-қатынасы мен байланыстарын
құрметтейді;
•в) олардың қадір-қасиетін қорғайды және қолдайды, өз клиенттерінің даралығын, мүдделері
мен әлеуметтік қажеттіліктерін олармен толерантты қарым-қатынас құру негізінде ескереді;
•г) клиенттердің жеке әл-ауқаты мен дербестігіне қол жеткізуге ықпал етеді, оларда басқа
адамдардың құқықтары мен бостандықтарына құрметпен қарауды қалыптастырады және
қолдайды;
•д) өз клиенттерінің шешім қабылдауда құқықтарын құрметтейді; клиенттерге нақты
жағдайда нақты клиентке қатысты толық ақпарат беру негізінде шешім қабылдау процесіне
тікелей қатысуға кепілдік береді;
•е) өз клиенттерін олардың қауіпсіздігі, сондай-ақ олардың әлеуметтік ортасының қауіпсіздігі
мақсатында қорғауға кепілдік береді.
Әлеуметтік әділеттілік және гуманизм
Әлеуметтік әділдік пен гуманизм Әлеуметтік жұмыстың
құндылықтары болып табылады. Олар болжайды:
— адамның негізгі әлеуметтік қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін
ресурстарды әділ және тең құқықты бөлу;
— мемлекеттік және қоғамдық әлеуметтік қызметтердің, ұйымдар
мен бірлестіктердің әлеуетін пайдаланудың тең кепілді
мүмкіндіктерін құру және сақтау;
— заңға сәйкес қарау және қорғау кезінде оларды іске асырудың
тең құқықтары мен мүмкіндіктерін қамтамасыз ету.
Әлеуметтік қызметкерлер

а) әлеуметтік қайшылықтарға, қиындықтарға және адамдардың қайғысына әкеп соқтыратын немесе оларды
жеңілдетуге кедергі келтіретін әлеуметтік жағдайларды анықтайды және оған барабар ден қояды; өз
мүмкіндіктері мен кәсіби қызмет деңгейінің шамасына адамдардың әлеуметтік қажеттіліктерін әділ
қанағаттандыруға ықпал ететін әлеуметтік саясатты қалыптастыруға әсер етеді;;
б) әлеуметтік әділдікті сақтайды және әлеуметтік ресурстарды тең құқылы бөледі, әлеуметтік-педагогикалық
жұмыс жүргізеді. Бұл жұмыстың мақсаты барлық клиенттер үшін, оның ішінде аталмаған, әлеуметтік осал
немесе күйзеліске ұшыраған немесе арнайы көмекті қажет ететін адамдар үшін таңдау мен мүмкіндіктерді
кеңейту болып табылады;
г) адамның азаматтық, саяси, экономикалық, әлеуметтік және мәдени құқықтарының бұзылуын жою
мақсатында әлеуметтік институттар, саяси құрылымдар, нақты саяси көшбасшылар мен жергілікті
басшылардың қызметін жақсарту бойынша белсенді жұмыс жүргізеді;

д) әрбір клиентке олардың іс-әрекеттері шығу тегін, этникалық және мәдени тиістілігін, сыныбын, мәртебесін,
жынысын, жыныстық бағдарын, жасын, физикалық жағдайын, наным-сенімдерін қоса алғанда, біреуге (адамға
немесе қандай да бір топқа) қарсы алдын ала түсінбеушілікке ұшырамайтынына сендіреді;
е) клиенттің мүмкіндіктерін дамытуға бағытталған практикалық жұмыс жүргізеді, Жеке тұлғаларға,
отбасыларға, топтарға, қоғамдастықтарға олардың әлеуметтік проблемаларды өз күшімен шешуге ұмтылуына
көмектеседі, олардың позитивті өзін-өзі жүзеге асыруына, әлеуметтік әл-ауқатты таңдаудың дербестігіне және
жақсартуға ықпал етеді;
ж) Әлеуметтік және әлеуметтік-педагогикалық жұмысты, әлеуметтік процестер мен әлеуметтік қызметтерді
жетілдіруге жастар арасынан еріктілердің қатысуын дамытады, қоғамдық ұйымдар мен әлеуметтік бағыттағы
бірлестіктердің қызметін, оның ішінде оларға жеке қатысу арқылы қолдайды.
Құзыреттілік

Құзыреттілік (кәсіпқойлық)
әлеуметтік жұмыс пен әлеуметтік-
педагогикалық қызметтің құндылығы
болып табылады, ол адамның, оның
социумының, тұтастай алғанда
әлеуметтік ортасының әлеуметтік
мәселелерін сапалы шешуді қамтамасыз
етеді және

— олардың жылдам кәсіби өсу — әлеуметтік қызметкердің
және клиенттің аса күрделі кәсіптік тобына қатыстылығын
міндеттерін шешу үшін тарту қамтамасыз етеді;
мүмкіндігін анықтайды;
Қорытынды
Жалпы әлеуметтік жұмыс және жеке әлеуметтік қызметкердің немесе ұйымдардың қызметтері
қоғамның талаптары мен мүмкіншілігіне негізделген әлеуметтік мақсат қоюшылық
критерийімен басшылық жасайды. Осы қоғам азаматтардың қандай категориялары мен қандай
жағдайда әлеуметтік қызмет орындарының клиенттері болатынын, қандай түрдегі оларға қызмет
көрсетулер ұсынылатынын қоғам анықтайды. Әлеуметтік қызметкердің адамгершілік іс-
әрекеттері деп тек қана үрдіске қатысушыларды (әріптестер, клиенттер, оның жақындары)
белсенді өзара қызметтік қарым-қатынас орнатуға ықпал жасайтын іс-әрекеттерін айтады. Бұның
өзі өз кезегінде ара қатынас нәтижелеріне жағымды әсер етеді, әлеуметтік қызметкердің, клиенттің
және жалпы әлеуметтік жұмыстың мәртебесін көтереді. Сонымен қатар әлеуметтік қызметкер
өзінің кәсіптік қызметінде, клиенттің әлеуметтік проблемасын шешу барысында оның
психикасына жағымды әсер етеді. Бұл жағымды этикалық қарым-қатынасты қалыптастыру
әлеуметтік қызметкердің ұжымына әсер етеді, ол оларға үлгі бола алады. Жағымды әсер
әлеуметтік жұмыстың жоғары тиімділігін арттырады.
Әлеуметтік жұмыстың моральдік критерийлері тек қана әлеуметтік жұмыс саласындағы
мамандар қызметін бағалау үшін емес, сонымен қатар әлеуметтік жұмысқа моральдік талаптарды
бағалауға қызмет етеді. Бұл мамандық өкілі ретінде әлеуметтік қызметкерлердің
қызығушылығын көрсететін қысқа кәсіптік нормаларды ажыратады, жалпы қоғамда құндылық
пен қызығушылық тудыратын адамгершілік нормаларды да ажыратады. Әлеуметтік кәсіптік-
этикалық нормалардың екінші тобы біздің қоғамымызда әлеуметтік қызметкер мамандығының
пайда болуына алып келген адамгершілік негіз болып табылады.
Пайдаланылған әдебиеттер:

• Махова Н.П., Филатов В.А. Профессионально-этические основы социальной работы: учеб. пособие
– Омск: изд-во ОмГТУ, – 90 с.
• Коныгина М.Н. Профессионально-этические основы социальной работы: учеб. пособие / М.Н.
Коныгина, Е.Б. Горлова. – М.: Академический проект; Киров: Константа,
• Профессионально-этические основы социальной работы: учебник / Г.П. Медведева. – 2-е изд. – М.:
Изд. центр «Академия», 2009.
• Бахматова Т. Оценка профессионализма специалистов по социальной работе / Т. Бахматова, Т.
Вырупаева // Служба кадров и персонал. – 2008. – №
• Золотарева Т.Ф. Практика в системе подготовки специалистов социальной работы в вузе: учеб.-
метод. пособие / Т.Ф. Золотарева. – 3-е изд. – М.: Дашков и К,
• Манько Ю.В. Теория и практика социальной работы: учеб. пособие / Ю.В. Манько, К.М. Оганян. –
СПб.: Петрополис, 2008.
• Павленок П.Д. Место и роль теории социальной работы в цикле общепрофессиональных и
специальных дисциплин социальной работы // Отечественный журнал социальной работы. – 2007.

Ұқсас жұмыстар
Ғылыми зерттеулер этикасының негізгі принциптері
Пайдалылық принципі
Бельмонт баяндамасы
ҚАТЫСУШЫЛАРДЫ ҚОРҒАУ
КӘСІБИ ЭТИКАНЫҢ ФУНКЦИЯЛАРЫ МЕН ҚҰРЫЛЫМЫ
Дәрігерлік қателіктер
Медициналық зерттеулерінің этикасы
Медициналық этика
Моральдық нормалардың ерекшеліктері
Медицина қызметкерлерге қойылатын талаптар
Пәндер