Экономикалық Отбасы тәрбие




Презентация қосу
Тұтас педагогикалық үдерістегі
тәрбиенің мәні мен мазмұны, отбасы
тәрбиесінің негіздері
Жоспары:
1.Тәрбие - тұтас педагогикалық үдерістің бөлігі. Адамзат тарихындағы
тәрбие жүйелері. Заманауи тәрбие концепциялар мен моделдері. ҚР-ғы
ұлттық тәрбиелік әлеуеті.

2. Тәрбиенің түрлері және оларға сипаттама.

3. Отбасы - бала тұлғасын әлеуметтендірудің факторы және белсенді
субъектісі.
• Тәрбие - қоғамға аса қажетті адамгершілік қасиеті жоғары,
еңбексүйгіш, ғылыми дүниетанымы қалыптасқан, эстетикалық талғам
сезімі мен дене күші мығым, белсенді, дені сау, ұлттық сана-сезімі
оянған, рухани ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, парасатты, ар-ожданы
мол, еңбекқор, іскер, өмірлік позициясы айқындалған, бойында басқа
да игі қасиеттері қалыптасқан жас өспірімді дамытып қалыптастыру.

Қазіргі кездегі тәрбие мазмұнын анықтауға әсер ететін бірқатар
идеялар бар.

4) тәрбиенің тұлғалық
1) тәрбие мақсатының нақтылығы;
бағыттылығы;
2) балалар мен ересектердің біріккен іс-
әрекеті; 5) еріктілігі;

3) өзін-өзі анықтау; 6) ұжымдық бағыттылығы.
Қазіргі кездегі тәрбие тұжырымдары
Балаға деген көзқарас оны еркін, тұтас тұлға ретінде,
мәдени дамуы барысында құндылықтарды өзі таңдай
алатын, өзін-өзі жүзеге асыра алатын тұлға деп түсіндіру
арқылы қалыптастырады деп есептейді.

Тәрбиенің тұлғаға бағдарланған тұжырымдамасын
жақтаушылар Ш.А.Амонашвили, М.Н.Берулава, Е.В.
Бондаревская, Ю.И. Турчанинова, И.С.Якиманская және т.б.
Е.В. Бондаревская тұлғаға бағытталған тәрбиелеу парадигмасына
төмендегілерді ұсынады:

• білім беруде адамның ешкімге ұқсамайтын, қайталанбайтын дара ерекшеліктерін есепке алу;

•түсіндіруден түсінуге, монологтан диалогқа, әлеуметтік бақылаудан дамытуға, басқарудан
2 өзін-өзі басқаруға бағытталған педагогикалық технологиялар.

• балаға ізгіліктік-тұлғалық қарым-қатынас: баланы қолдау, оны дамыту, өзін-өзі жетілдіру, өзін-өзі дамыту, өзін-өзі түзету,
өзін-өзі қорғау, өзін-өзі тәрбиелеу ,баланың өзінің жеке тұлғасының қалыптасуына, оның адамдармен, табиғатпен,
3 мәдениетпен, өркениетпен қарым-қатынас жасауына қолайлы жағдайлар туғызу;

•адамды қалыптастыратын функцияларын анықтау (ізгіліктік, мәдениеттілік, әлеуметтік);

• адамның өмірге деген қажеттіліктерін қанағаттандыру (аксиологиялық, когнитивтік,
5 шығармашылық, іс-әрекеттілік, тұлғалық компоненттер);

•оқушының өз бетінше ізденісін, шығармашылығын қалыптастыратын оқыту әдіс-тәсілдерін,
6 құралдарын, оқыту технологиясын дұрыс таңдау, оны жүзеге асыру.
Тәрбие беру стильдері
Тәрбие жүйесі өзара байланыстылық, иерархиялық, құрылымдылық, көпдеңгейлілік, компоненттілік,
шарттылық сияқты белгілерімен ерекшелінеді. Тәрбие процесіндегі қарым-қатынас стильдері:
авторитарлық, демократиялық, либералдық, еркін, прагматикалық, аксиологиялық, ұжымшылдық,
жекелік тәрбие жүйесінің даму кезеңдері ашылды.

Тұлғаға ізгілік қарым-қатынас: Тұлғаға жариялылық қарым-қатынас:
– тұлғаға деген шынайылық, • тәрбиеленуші (бала) мен тәрбиешінің
махаббат, сүйіспеншілік, оның (педагог) құқықтары бірдей;
тағдырына үлкен жауапкершілікпен • тұлғаға таңдау құқығын беру;
қарау; • тұлғаның қателесуге құқығының бар болуы;
– тұлғаға сенім арту, оның • тұлғаның әр нәрсеге өзінің жеке
болашағына оптимистік көзқарас көзқарасының болуы;
таныту; • баланың құқығы туралы Конвенцияны
сақтау;
– қарым-қатынас ынтымақтастығы;
• тәрбиеленуші мен тәрбиешінің арасындағы
– тікелей зорлық жасамау (күштеп, қарым-қатынас: тыйым салмау, дұрыс жол
зорлап оқытпау, тәрбиелемеу); көрсетіп бағыттау, күш көрсетпеу, сендіру,
– іс-әрекетті үнемі ынталандырып шектемеу, тек таңдау құқығын қалдыру.
отыру.
Тәрбиенің түрлері:
Ақыл-ой Адамгершілік Еңбек
тәрбиесі тәрбиесі тәрбиесі

Құқықтық
Эстетикалық Экологиялық
тәрбие
тәрбие тәрбие

Экономикалық Отбасы
тәрбие
Дене тәрбиесі тәрбиесі
Ақыл-ой тәрбиесі қоршаған әлемге, өзіне, өзгелерге эмоционалды
құндылықты қатынасының қалыптасуымен, өздігінен білім алу қажеттілігінің
дамуымен және меңгеру процесінде ақпараттық мәдениетке дағдылануымен
анықталады.

Адамгершілік тәрбиесі – жеке тұлғаның қоғамдық мораль талаптарына сай
санасына, сезіміне, әдет-қылығына, мақсат бағытына жүйелі түрде ықпал етуі.

Еңбек тәрбиесі – еңбекке деген қатынасты, рухани және материалдық игілікті
жасауға деген жеке тұлғаның әрекетін мақсатты қалыптастыру процесі.

Эстетикалық тәрбие болмыстағы және өнердегі сұлулық пен әсемдікті дұрыс
қабылдауға, эстетикалық түсінікті, сезім мен талғамды қалыптастыруға
тәрбиелейді. Өнерде және өмірде сұлулықты жасау, оған қатысу қабілетін,
қажетсінуін қалыптастырады.
Экологиялық тәрбие – тұлға бойында экологиялық білім, көзқарас, сенім жүйесін
қалыптастырып, сол арқылы оның табиғатқа, қоршаған ортаға парасаттылық,
жауапкершілік қарым-қатынасын жан-жақты қалыптастырып, дамыту.

Құқықтық тәрбие – өзінің туған елінің заңы мен құқықтық ережесін, белгілі
нормаларын сақтау, қорғау, сыйлау рухында тәрбиеленген, жеке тұлғаны тәрбиелеу.

Экономикалық тәрбие – тұлғаны экономикалық білімдер негіздерімен қаруландыру,
қоғамның экономикалық саясатын ұғындыру, қатынастарды тәжірибеде меңгерту.

Дене тәрбиесі – тұлғаны жан-жақты үйлесімді қалыптастырып дамыту процесінің
негізгі бір саласы. Себебі, дене тәрбиесі тұлға денесінің қалыпты жетілуін, Отанды
қорғауға дайындауда аса маңызды қызмет атқарады.

Отбасы тәрбиесі – болашақ жеке тұлғаның негізі қаланатын қоғамның бастауыш
құрылым бірлігі, баланың алғашқы ұжымы, оның табиғи даму ортасы.

Ұқсас жұмыстар
Тәрбие түрлеріне сипаттама
Отбасы тәрбиесі
Тәрбиедегі жаңашылдық
Қазақ отбасы тәрбиесінің ерекшеліктері
Отбасы тәрбиесінің негізі
Педагогикалық үрдістің қозғаушы күштері
Отбасы функциялары Экономикалық Қорғаныс Репродуктивтік Балаларды оқытып-тәрбиелеу
Отбасы функциялары
Назарбаев Зияткерлік мектептеріндегі тәрбие жұмысының негізгі бағыттары
Тәрбие жұмыстарын ұйымдастыру формалары
Пәндер