Жеке тұлғаны дамытудың көп өлшемділігі




Презентация қосу
Жеке тұлғаны дамытудың көп өлшемділігі. Адам
дамуының, қалыптасуының, білімінің
факторларының өзара байланысы
Жоспары
I. Жеке тұлғаның дамуына әсер ететін
факторлар: тұқым қуалаушылық, қоршаған
орта, тәрбие
II. Жеке тұлғаның құңдылық бағдарлары,
дүниетаным, белсенділігі, қозғаушы
күштері
Жеке тұлғаның дамуына
әсер ететін факторлар:
тұқым қуалаушылық, I
қоршаған орта, тәрбие
Тұлға дамуы, процесс ретінде, индивидтің психофизиологиялық
ерекшеліктерімен, оның өзінің белсенділігімен, ішкі қарама-
қайшылықтарымен және сыртқы әлеуметтік жағдайлармен шартталады

I Л.И. Божович «ішкі даму процестері мен сыртқы жағдайлардың өзінше
үйлесімі» деп атап көрсетеді.

II
Б.Г. Ананьевтің тұжырымдауынша адам даму көптеген факторлардың
өзара әрекетімен шартталады: тұқымқуалаушылық, қоршаған орта
(әлеуметтік, табиғи), тәрбие және оның өзінің іс-әрекеті.
Тұлға дамуын зерттеудегі педагогика үшін ең маңызды
мәселелер – интеллектуалдық, арнайы қабілеттердің және
моралдік қасиеттердің тұқым қуалауы.

▼ ▼
Интеллектуалдық қабілеттердің Қабілетті тұлғаның жеке-
тұқымқуалауы туралы мәселе көп психологиялық ерекшелігі, белгілі бір
сұрақтар туғызады. Көптеген іс-әрекетті нәтижелі орындау шарты
ғалымдар адамның интеллект десек, нышанды қабілетті дамытуға
деңгейі оның шыққан тегінен қажетті потенциалдық мүмкіндіктер
тәуелді емес дейді. Дегенмен деуге болады. Эксперименталдық
тұқымқуалаушылықтың адамның зерттеу нәтижелері қабілет емес, тек
интеллектуалдық дамуына кері нышандар тұқым қуалайды деген
әсерін тигізуі мүмкін екендігін тұжырымды дәлелдейді.
мойындау қажет.
Жеке тұлғаның құңдылық
бағдарлары, дүниетаным,
белсенділігі, қозғаушы
II
күштері
• Психология-педагогикалық әдебиеттерге талдау жасай келе,
тұлғаның дүниетаным ұйытқысын құру, ғылыми сенімді
қалыптастыру құбылыстарының мәселесін мынындай етіп
бөлуге мәжбүр етеді:

— объективті мазмұны, маңызды қасиеті бар сыртқы дүние туралы дүниетаным
білімі болуы және оны меңгеру;
— олардың мағынасы мен құндылығын түсіну;
— олардың талаптарынан шығатын міндеттерге, шынайылыққа сенімділік;
— индивидтің қажеттілігі мен қызығушылығын есепке ала отырып, меңгерілген
білімді негіздеу;
— құбылыстар мен әлеуметтік фактілерді бағалау және ғылыми талдаудың
тәсілдерін меңгеру,
Г.Н.Филонов бойынша тұлғалық іс-әрекетті
тұрғыдан оқушылардың дүниетанымын
қалыптастыруды төмендегідей қарастырады:

жеке тұлғаның
шынайы дүниені жеке тұтастықтықтың дүниетанымын
тұлғаның рухани- жеке тұлғаның қалыптастыру
тәжірибелік тұрғыдан интеллектуальдық жүйесінде тәрбие
меңгеру негізіндегі іс- эмоциональды-еріктік процесін дараландыру,
әрекетін мойындауы және іс-әрекет еңбек және
және оның адам тәжірибе оқытуда жеке тұлға мен
санасындағы адекватты саласына әсерін іске ұжымнын өзара әсерінің
бейнеленуі; асыру; органикалық
біртұтастығы;

Ұқсас жұмыстар
Тұлғаны бағдарлап оқыту үдерісінде оқушылардың шығармашылық ойлауын дамыту
ГАЛАКТИКА ФОРМАСЫН СИПАТТАЙТЫН ҮШ ӨЛШЕМДІ БЕЙНЕЛЕУ
Педагогтың кәсіби өзін-өзі тануы мен өзіндің дамуы
Жасөспірімдердің әлеуметтік бейімделуі
Педагогиканың теориялық және әдіснамалық негіздері
Тәрбиешілердің оқу қызметіне қатысу
Педагогикалық процесс - күрделі жүйелі құбылыс
Психологиялық - педагогикалық қолдау
Әлемнің ірі масштабты құрылымын бейсызықты талдау
Білімнің бәсекеге қабілеттілігі
Пәндер