Балалардың дарындылығын бақылау




Презентация қосу
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС

Тақырыбы: Бастауыш сыныптарда дарынды
балалармен жұмыс түрлерін ұйымдастыру

Орындаған:
Мұрат Ақбота
Тақырыбы: Бастауыш сыныптарда дарынды
балалармен жұмыс түрлерін ұйымда

Мақсаты Міндеттері

Дарынды балалардың ерекше қасиеті
жөніндегі әдебиеттерге толық
Бастауыш сынып теориялық талдау жүргізу.
оқушыларының Дарынды балалар ақыл-ой
дарындылығын ерекшеліктерін және жеке
зерттеу. қасиеттерін зерттеу.
Дарынды балалармен жұмыс істеу
барысындағы қажеттіліктерді
анықтау
Пікір деп ақиқат немесе жалған екенін
тұжырымдауға болатын, мағынасы бойынша
аяқталған сөйлемді айтамыз.

Мысалы: « Қар – ақ », « 2*2=4» - ақиқат
« Тау тегіс », « 2*2=5» - жалған
Балалардың
дарындылығын бақылау.
Олардың ерекшелігін
Зерттеу әдістері анықтау әдістері.
Ата-ана, балалармен
жүргізілетін сұхбат,
сауалнама.

Дарынды балалармен жұмыс
Зерттеудің істеудің теориялық
негіздемесі құрылып,
теориялық дарындылық табиғаты
құндылығы. жөнінде мәліметтер
жинақталады
« Дарындылық » - бұл «дарын» сөзінен шыққан және ол
дамудың аса қолайлы, сыртқы алғышарттарын білдіреді.
Педагогикалық энциклопедияда бұған келесі түсінік
беріледі: «Дарындылық» - бұл адамның белгілі іс-әрекет
аумағында ерекше табыстарға жетуге көмектесетін,
қабілет дамуының жоғары деңгейі. «Дарындылық»
түсінігі «қабілет» түсінігіне өте жақын. «Қабілеттілік»
сөзі орыс тілінде кем дегенде екі мағынаны қамтиды.
Д.Н.Ушаковтың талқылау сөздігі бойынша:
- табиғи дарын
- бір нәрсені жасай алу мүмкіндігі.
Жеке тұлғаның қабілет және дарындылық мәселесін
Орталық Азия мен Қазақстанның көптеген ғалымдары
мен ағартушылары зерттеген.
Арабтың сөз бостандығының негізін қалаушылар (Әл-
Хорезми, Ферғани, Әл-Фараби, Ибн Сина, Беруни тағы
да басқалар) философия, логика, химия, атсрономия,
география, медицина, психология, сонымен қатар
жасөспірімдерді тәрбиелеуді дамыту үшін үлкен үлес
қосты.
Қабілет түсінігінің алғаш негізін қалаушылардың бірі -
англиялық психолог Френсис Гальтон (ХІХ ғ.). Ол
адамдардың даралық ерекшеліктер мәселесін зерттеді.
Ф. Гальтон өзінің “Таланттың тұқым қуалаушылығы:
оның пайда болуы мен заңдылығы” атты еңбегінде
қабілеттің пайда болуының әдістемелік базасын негіздеді
және келесі заңдылықтарды бөліп көрсетті.
Дарынды балалармен жұмыс істеу барысында «Оқушының
дарындылығын дамыту картасын» жасау тиімді әдістің бірі.
Дарындылықты дамыту картасы» 6 бөлімнен тұрады.
1 б. Бала туралы жалпы мәлімет.
2 б. Жеке тұлғаның дамуын және оқушы дарындылығын анықтау.
3 б. Психологиялық бақылаулар нәтижесі.
4 б. Оқу іс-әрекеті. Рейтинг жүйесі.
5 б. Психологиялық-педагогикалық нұсқаулар.
6 б. Шығармашылық жұмыстар мен жетістіктер.
Дарындылықты дамыту картасымен жұмыс 5 кезеңді қамтиды.

1 кезең. Мәліметтер жинау және қорытынды жасау. Осы кезеңде оқу
процесінің барлық субъектілері қатыса отырып, жеке тұлғаның күшті және
әлсіз жақтарына толық сипаттама беріледі.

2 кезең. Әрекет жоспары. Дарынды оқушыны дамыту және өзін-өзі
дамытуда көмек және қолдау көрсететін субъектілердің іс-әрекетіне
түзетулер енгізу. Бұл кезеңде аралық нәтижелер таңдалады.

3 кезең .Тест, тренинг, сауалнама жасау арқылы оқушылардың мінез
құлықтарын, дарындылық қабілеттерінің бағыты анықталады.

4 кезең. Даму динамикасы, мұнда жеке тұлғаның даму нәтижесі және оқу
іс-әрекеті қарастырылады.

5 кезең. Бағдарлама субъектілерінің іс-әрекетінің тиімділігін бағалау.
Психогеометриялық тест.
Әдістеме мақсаты: бес фигураны қалау бойынша жеке
психологиялық мінездеме беру.
Әдістеменің жабдықталуы: 5 фигура (квадрат, шеңбер, ирек
сызық) бейнелері салынған үлестірмелі бланк.
Әдістеме барысы:
Әдістеме келесі нұсқау көмегімен түсіндіріледі.
«Балалар алдарыңдағы, фигураларды ұнату ретімен таңдап алады.
Балалардың психогеометриялық типтерінің мінездемесі.

Балалардың көпшілігі ирек сызықты таңдады. Бұл фигура креативтілікті, шығармашылықты,
интуитивтілікті, интегративтілікті, мозайкалылықты, бейнелілікті білдіреді. Ойлаудағы үстемдік еткен
синтетикалық стиль болып табылады. Иректі ұнатқандарға түрлі идеяларды тудыру және соның негізінде
ерекше бір жаңа нәрсені құру тән болады. Мұндай ойлау түрі иректі ұнатқандарға тұтас, үйлесімді
бейнелер мен тұжырымдар құрастыруға мүмкіндік береді.
Иректі ұнатқандар - креативтілік символы шеңбер топты тұрақты етіп біріктіреді. Бұл балалар өте жақсы
коммуникаторлар, өте жоғары сезімталдықпен, жетілген эмпатиямен ерекшеленіп, дараланады. Шеңбер
де ирек сызық сияқты «оң жақ жарты шар» ойшылдары. «Оң жақ жартышар» ойлауы - өте бейнелі,
интуитивті, эмоционалды боялған, талдағыштан гөрі интегративті болып табылады.
Линейлі формаларды (төртбұрыш, үшбұрыш, тік төртбұрыш) аз балалар таңдаған. Бұл
психогеометриялық типтер талдағыштық «сол жақ жарты шарлы» ойлаумен және ситуацияны терең әрі тез
талдауға қабілеттілігімен сипатталады.
Зерттеу жұмысымда осы салада пайдаланатын ұғым,
түсініктердің мәнін ашып, өзектілігін дәлелдедім. «Дарын»,
«дарындылық», «қабілеттілік» тағы басқа ұғымдарға дара
тоқталдым.
Ғалымдар дарындылық ұғымын қаншалықты зерттесе де, осы
күнге дейін оның тұрақты анықтамасы жоқ. Дарындылықтың
пайда болу туралы көзқарастар да әр түрлі екенін анықтадым.
Дарынды баланың дамуындағы кедергілерді қарастырып,бірден
бір кедергі отбасы жағдайы екенін анықтадым.
Дарындылық мәселесі әрі қарай зерттеуді қажет ететін мәселе.
Бұл көпжақты, көп құрылымды, көп сипатты мазмұнды да,
мәнді де, құрылымы мен даму бағыт-бағдары әлі де көптеген
ізденістерді қажет ететін, шеті табылмаған жұмбақты құбылыс
пен процестің бірі болып табылады.
. Назарларыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Дарынды балалардың психоәлеуметтік сезімталдығы
Қазіргі таңда барлық оқушы дарынды оқушы
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Дарынды оқушылар тізімі
Дарынды балалармен жүргізілетін тәрбие жұмыстарының жүйесі
ДАРЫНДЫ ЖӘНЕ ТАЛАНТТЫ БАЛАЛАРҒА МҰҒАЛІМ
ТАЛАНТТЫ ЖӘНЕ ДАРЫНДЫ
Дарынды балаларды анықтау жолдары
Оқушылардың ақыл ой қабілеттерін жетілдіру. Шәкірттердің шығармашылық жеке дарындылығын дамыту
Дарынды балаларды психологиялық қолдау және дамыту
Пәндер