Эстетикалық сезім




Презентация қосу
Адам өмірінің
эстетикалық
өлшемі.
Эстетикалық
тәрбие.
Орындаған:Тұраш Н,Мұхтар А.
Қабылдаған:Қуандыкова Э.Ж.
,
е ә с е мдіктің
Ад а м ө
мірін д
э с т е т иканың
ы
л ы қ т ы ң, жалп із күнделікті
сұлу е
Б
рекше. сімізді, жүріс-
ө т е
орны істеген
і і,
ірд е ә р б ір
рт - к е л бетімізд
өм ы зды, сы ек қана
ы с ы м м із д і т
тұр емі з келед
і.
і р сү р етін әл ө р г і м і
өм ак н
, с ұ л у қалыпт ә с е м д ікке мә
әсем а,
а н с ұ лулыққ д үниеміз а
дің
Әр қ а ш кі ж а н
р у б і здің іш с і м д е болуын
бе йл е
н ы ш т ықта, ү е р етеді
ты й ә с
тікеле
Әсемдік адам өмірінің сәні
болып қана табылмай ол оның
мәні десек те қателеспейміз.
Өйткені еңбек адамды адам
еткен болса, сұлулық адам
бойын қуаныш әсем сезімге
бөлейді, сол еңбекке деген
талпынысты, құштарлықты
оятады, сұлу қимылдар мен
әсем де әдемі қылықтарды
әдеттерді қалыптастырады.
Әсемдік – материалдық
және рухани дүниенің
адамды ләззатқа бөлейтін
сипаты. Эстетикалық
ұғым ретіндегі әсемдік
әдемілікпен тектес. Бірақ
әдемілік объектілердің
сыртқы ішкі қырларын
бірдей қамтыса, әсемдік
құбылыстардың сыртқы
көзге түсетін және
пішіндік ерекшеліктерін
эстетикалық тұрғыдан
қабылдауға жатады.
Сұлулық

Сұлулық – көзіміз бен жан-жүйемізді
жаулаған, рухымызда қуаныш пен
келісім сезімдерін оятқан, содан
жалғасып ары қарай ішкі дүниемізде
әсемдікке айналып үлгерген және бізге
суреттеп беруге оңайға соқпаған ең
қызық дәуренді, балғын балауса
сәттерді туғызып отырған мән, мағына,
мазмұн және сурет сынды эстетикалық
негіздер, не болмаса, осы негіздердің
бір бөлігін тамашалатқан ішкі әлеует.
Maybe you need to plan your month

Эстетика – адамның дүниені
эстетикалық тұрғыдан ұғынып-түсіну
заңдылықтары туралы, әсемдік
заңдарын арқау еткен
шығармашылықтың мәнісі мен
формалары туралы ғылым.Эстетика
ғылым ретінде осыдан 5 мың жыл
бұрын
– Мысырда, Вавилонда, Үндістанда ж
әне Қытайда дүниеге келіп,
Ежелгі Грекия мен Римде кеңінен
дамыған.
Демокрит, Аристотель, Эпикур, т.б. өз
еңбектерінде сұлулықтың объективті
негізі – шындық өмірдің заттық
қасиеттерінде, байланыстарында,
қатынастарында, заңдылықтарында деп
білді.Эстетика ұғымын ғылыми
қолданысқа XVIII ғ. орта шенінде неміс
философы Александр
Баумгартен енгізді. Ол эстетиканы грек
тіліндегі «айстетикос» сөзінен
құрастырып шықты. Этимологиялық
тұрғыдан алғанда «айстетикос» - сезім,
сезіммен қабылданатын деген мағынаға
ие.
Этимологиялық түбір әлі күнге дейін «анестезия»
сөзінде кездеседі.Эстетикалық тәжірибе адам
баласына өте ерте замандардан тән болды, оның
алғашқы көрінісі архаикалық адамның
протоэстетикалық практикасынан көрінеді. Яғни
олардың өз тұрмысын әрлендіру үшін жасаған, қазіргі
кезде біз өнер саласына жатқызатын феномендер
оның алғашқы көрінісі болып табылады. Кейінірек
эстетикалық тәжірибе мен эстетикалық сана өнерде,
күнделікті өмірде тығыз байланыста көрініс береді.
Ертедегі Үндістанда, Қытайда, Грекияда мазмұнында
эстетикалық мәселелер теориялық деңгейде көтерілген өнер
туралы трактаттар мен философиялық мәтіндер пайда
болды. Ғарыштың (космостың) хаостан пайда болу
тұжырымдамасы («космос» сөзі ежелгі грек тілінде ғарыштан
басқа «әшекей», «сұлулық», «тәртіп» деген мағыналарға ие),
әсемдікті, үйлесімдікті, тәртіпті, ритмді, өнердегі ұқсастықты
санадан өткізуге және сипаттауға ұмтылыс шын мәнінде
эстетикалық сананың алғашқы рефлексиясы, эстетиканың
ғылым ретінде пайда болуының алғашқы қадамы болып
табылады. Яғни, эстетиканың ғылым ретіндегі қалыптасуы өз
бастауын осы ежелгі дүниедегі идеялардан алады әрі қазіргі
эстетиканың терминологиялық базасын ежелгі грек тілінің
сөздері құрайды.
01 02 03
Сократ көркемдік –
Сократқа дейінгілер пайдалылық деп
сұлулықты әлемнің сапасы Эстетикалық тұрғыдан
санайды.Негізгі
деп таныды. Сократ эстетикалық категориялар
ұғынып-түсінудің
тарихтағы ең – сұлулық пен субъективті жағы – ішкі
алғашқылардың бірі болып сұрықсыздық, асқақтық пен сезімдерді,
«Әсемдіктің табиғаты мен пасықтық, трагедия және талғамдарды,
мәні қандай?» деген комедия болса, олар
сұраққа толық жауап
бағалауды, күйзелісті,
қоғамдық байланыста,
беруге тырысады. Ол тек идеяларды,
адам өмірінің әрбір
«не көркем?» деген сұраққа саласында – өндірістік- мұраттарды
ғана емес, бірақ «көркем не еңбек пен қоғамдық саяси эстетиканы объективті
нәрсе бар?» деген сұраққа қызметте, табиғатқа өмірлік процестер мен
да жауап тапқысы келді. көзқараста, мәдениет, қатынастарды көрсете
Сократ алғаш рет әсемдік тұрмыста, т.б.
түсінігін аралас бейнелеудің өзіндік
жағдайларда дүниені
ұғымдармен салыстыру эстетикалық тұрғыдан
формасы ретінде
арқылы анықтауға ұғынып түсінудің көрінісі қарастырады.
тырысты. ретінде байқалады.
Эстетика жалпыға бірдей мағынада
адамның әлеммен эстетикалық қарым-
қатынасының заңдылықтарын, өнердің
құрылымы мен ерекшеліктерін,
сонымен қатар оның әсерін зерттейді
қоғам. Эстетика тарихында басқа
анықтамаларды табуға болады.
Мысалы, Гегельдің эстетикасы - бұл
өнер философиясы, «сұлулық
патшалығын» зерттейтін ғылым.
Ғылым ретінде әдемі эстетика кең
таралған. Сөз жоқ, «әдемі»
эстетиканың негізгі категориясы
болып табылады, тек әдемі,
эстетика призмасы арқылы басқа
эстетикалық құбылыстарды:
бейнелі, қайғылы және күлкілі,
керемет және негізгі, драмалық,
фантастикалық, лирикалық,
қорқынышты т.б.
Эстетикалық тәрбиенің
мақсаты - жеке
адамның
эстетикалық
мәдениетін
дамыту.
Оның негізгі
компонентері:
• Эстетикалық
қабылдау.
• Эстетикалық сезім.
• Эстетикалық талғам.
Эстетикалық тәрбиенің
міндеттері:
• Бейнелеу өнері арқылы көркем шығармашылық сезімін, талғамын
дамыту.
• Эстетикалық құралдарды: өнер, әдебиеттерді, қолдана білу
дағдысын қалыптастыру.
• Эстетикалық сезімді және эстетикалық қабылдасауды тәрбиелеу.
• Оқушыларды әсемдікті көре біліп, сезінуге тәрбиелеу.
Оқушылардың эстетикалық тәрбиесі сыныптан тыс тәрбие
процесінде іске асырылады.
Назарларыңызға
рақмет!

Ұқсас жұмыстар
Сезім
Эстетикалық сезімді және эстетикалық қабылдасауды тәрбиелеу
Эстетикалық талғам әсемдікті дұрыс бағалай білуге тәрбиелеу
Эстетика және өнер
Эстетика дүниені эстет
АДАМГЕРШІЛІК ТӘРБИЕСІНІҢ МІНДЕТТЕРІ
Өнердің генезисі.Эстетика және Эстетикалық идеал
Оқушыларға эстетикалық тәрбие беру
Сезімнің түрлері
Сезім және эмоция
Пәндер