Масс - медианың өмір салтының қалыптасуына әсері




Презентация қосу
«Астана Медицина Университеті» КеЕҚ
Әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар кафедрасы

Масс-медианың өмір салтының
қалыптасуына әсері.
Технологиялық теңсіздік.
ОРЫНДАҒАН:123 ТОП, ЖАЛПЫ МЕДИЦИНА ФАКУЛЬТЕТІ
ТЕКСЕРГЕН: РАХИМЖАНОВА Б.Х.

Нұр-Сұлтан 2021
Жоспар:
Масс-медианың жаңа стандарттардың,
мотивацияның, стереотиптердің, мінез-
құлық моделінің, өмір салтының
қалыптасуына әсері;
Масс-медиа түрлері;
Технологиялық теңсіздік.
Масс-медианың қоғамның қалыптасуына әсері 0

Масс-медианың қоғам өміріне әсер ету проблемалары көптеген
елдерді біраз уақыт бойы алаңдап келеді. ХХ ғасырдың басында,
ақпарат берудің жаппай құралдары түпкілікті дамыған кезде, қоғамды
жаппай айла-шарғы жасау идеясы мүмкін болды. Ал интернеттің,
теледидардың және радионың пайда болуымен әлем ақпаратқа тола
бастады. Бұқаралық ақпарат құралдары (БАҚ) немесе масс-медия
құралдары тез арада саяси, әлеуметтік және рухани салаларда нақты
билікке айналады. БАҚ ерекше мүмкіндіктері арқылы мемлекеттік,
қоғамдық және тұлғалық дүниетанымға әсер етеді. Бұқаралық ақпарат
құралдарының ықпалының кеңеюі және мүмкіндіктерінің өсуі қазіргі
қоғамның дағдарыстық жағдайымен күрделене түскен, жеке тұлғаның
әлеуметтік-мәдени сәйкестігін қалыптастыру процесін күшейтеді.
Қазіргі қоғамның маңызды сипаттамаларының бірі технологиялық 04
мүмкіндіктер мен масс-медия құралдарының (коммуникацияның)
ықпал ету аясын кеңейту болып табылады. Қазіргі
постиндустриалды қоғамда ақпараттық технологияларды енгізу
қоғамдастық топ деңгейінде де, жеке тұлға деңгейінде де қоғамдық
пікірді қалыптастырудағы БАҚ орны мен рөліне үлкен
қызығушылық тудырды.
Кейбір ғалымдар қазіргі заман туралы "Медиа-демократия" дәуірі
деп айтады. Ақпараттық революция бұқаралық ақпарат құралдарын
биліктің виртуалды "төртінші" тармағына айналдырды, оның
қоғамға және жеке тұлғаға әсері басқа әлеуметтік институттардың
ықпалынан гөрі салыстырмалы түрде үлкен. Бұқаралық ақпарат
құралдарының күші қоғамның барлық салаларына көп немесе аз
дәрежеде таралады. Бұл саяси және әлеуметтік салаларда, сондай-ақ
рухани өмір саласында айқын көрінеді, тіпті адамның жеке өмірі
БАҚ-тың назарынан тыс қалмайды.
Масс-медияның мотивацияның 05

қалыптасуына әсері
Мотивация - күрделі психологиялық құбылыс. Білім беру мотивациясының
мәні - қажеттіліктердің, мақсаттар мен мотивтердің мазмұны, сондай-ақ олардың
арасындағы қатынастардың сипаты.
БАҚ-тың жеке тұлғаға және тұтынушылар тобына мотивацияның әсерін
зерттеуді психология, әлеуметтану, педагогика жүзеге асырады. Психология
аудиторияға әсер ету тетіктерін, педагогика – бұл әсерге қол жеткізу тәсілдері, ал
әлеуметтану – қоғамдық деңгейдегі ақпараттың әсер ету жолдары, құралдары
мен әдістері және әртүрлі бағдарламаларды қолданудың тиімділігін анықтайтын
жағдайларды зерттеумен айналысады.
Масс-медиа құралдары - мақсатты аудиторияға мотивация беру әсерін зерттеу
барысында жеке тұлғаға, жеке топтарға әсер ету механизмін және олардың
салдарын түсіндіруге немесе түсінуге мүмкіндік беретін теорияларға негізделген
тұжырымдамалық тәсілдер қолданылады.
Масс-медиа құралдары стереотип 06

қалыптастырушы фактор ретінде
Стереотип - бұл адамның немесе адамдар тобының құндылық
преференциялары шоғырланған әлеуметтік құбылыстың немесе
объектінің схемалық, стандартталған бейнесі немесе идеясы.
Стереотип ретінде әрекет ететін бағалау элементі әрқашан саналы
түрде анықталады. Қазіргі ақпараттық қоғамда стереотиптерді масс-
медиа құралдары қалыптастырады, бұл ойлауды автоматтандыруға,
әртүрлі құбылыстар туралы пікірлерді жеңілдетуге және
стандарттауға ықпал етеді. Бұқаралық коммуникация шеңберіндегі
стереотипті қарастыра отырып, оның негізгі функциялары анықталды.
Мінез-құлықтың қалыптасуына масс-медианың 07
әсері
БАҚ біздің күнделікті өмірімізге нық орнықты. Осылайша, қазіргі адамның
өміріндегі бұқаралық ақпарат құралдарының маңыздылығын асыра бағалау қиын.
Масс-медиа құралдарының ең күшті әсері кәмелетке толмаған адамның нәзік
тұлғасын қалыптастыруға әсер етуі мүмкін. Жас кезінде адам тұлғасы тек қана
қалыптаса қоймайды, ол әлемді таниды. Бұл ретте оған масс-медиа құралдары
көмектеседі. Бұқаралық ақпарат құралдарының қазіргі уақытқа дейін адамның
мінез-құлқына теріс әсер ету мүмкіндігі көптеген адамдарда, әсіресе БАҚ өкілдері
арасында күмән тудырады. Біздің елімізде және шетелде осы салада жүргізілген
ғылыми зерттеулер мұндай әсердің бар екенін көрсетеді.
Масс-медиа түрлері 08

Жоғарыда аталған бұқаралық ақпарат құралдарының барлық нақты
түрлері жиынтығында бірыңғай жүйе құрайды. Құрылымдық
жағынан бұл жүйе үш негізгі топқа бөлінеді:
• Баспасөз (газеттер, журналдар);
• Аудиовизуалды БАҚ (радио, теледидар);
• Ақпараттық қызметтер (жаңалықтар агенттіктері, баспасөз
қызметтері).
Интернеттің масс-медиаға қатынасы 09

Интернеттің рөлі мен мәртебесі туралы мәселе де ерекше. Бұл
туралы әртүрлі пікірлер бар: кейде киберкеңістіктегі журналистика
бұқаралық ақпарат құралдарына сәйкес келеді, кейде сәйкес
келмейді. Зерттеушілер бірқатар факторларға, соның ішінде
интернеттің "бұқаралық ақпарат құралдарына" заңнамалық
байланысының жоқтығына, сондай-ақ бұқаралық ақпарат
құралдарының желілік нұсқаларының консерватизміне назар
аударады: оқырманның бұқаралық ақпарат құралымен өзара
әрекеттесу сипаты өзгермейді - оған қол жеткізу тәсілі
жетілдірілуде.
Технологиялық теңсіздік 10

Масс-медиа — бұл әлеуметтік ақпарат. Ол кең аудиторияға ие, уақыт пен кеңістікте
техникалық құралдармен таратылады. Бұқаралық ақпарат әлеуметтік процестерді
көрсетеді және оның мақсаты — адамдарды басқару арқылы қоғамды немесе оның
ішкі жүйелерін басқару. Бұқаралық коммуникациялар өзінің әмбебаптығы мен жан-
жақты болуына байланысты әр жаңа буынның келбетін қалыптастыра алады.
Масс-медиа құралдары-жеке тұлғаны қоғамға бағыттайтын ақпарат көзі. Бұқаралық
ақпарат құралдарының көмегімен билік алынады және сақталады, қаржы ағындары
жіберіледі, экономика мен саясат құрылады, ақпараттандыру, ұйымдастыру, ағарту
және халықтың демалуы жүреді, сондықтан ақпарат көздеріне қол жеткізу
проблемасы қазіргі қоғамда шешуші болып табылады. Қоғамды ақпараттандыру
бүгінде осы процестің сипаты мен мазмұнына айтарлықтай әсер ететін көптеген
әлеуметтік өзгерістер жағдайында жүріп жатыр. Ақпараттық теңсіздікті жеңу
қоғамның дамуын оңтайландыруға ықпал ететін технологиялық прогрестің
маңызды факторы бола алады.
Назарларыңызға рахмет

Ұқсас жұмыстар
Күннен - күнге медиаменеджментті тиімді жүзеге асырудың жаңа үлгілері алға шығуда
Қазақстанның ақпарат нарығы
Әлеуметтік медиа
Аурудың ішкі бейнесінің деңгейлері
Қала мен ауылдағы отбасының әлеуметтік мәртебесінің баланың әлеуметтену үрдісіне әсері
Объективті ақпарат
Медицина социологиясы
Тамақтану стереотиптері
Медиапедагогикалық қағидалардың бағыттары
Молекуланың ионизациясы
Пәндер