Педагогикалық қарым - қатынас




Презентация қосу
Шымкент Университеті
Жаратылыстану және гуманитарлық ғылымдар
факультеті

Презентация
Тақырып: Педагогикалық ұжымдағы басқарушылық
қарым-қатынас ерекшеліктері

Тобы:МТ-121
Орындаған:
Қабылдаған:

Shymkent 2023
В. А. Сухомлинскийдің айтқанындай, тәрбиеші
өнері ең алдымен сөйлеу өнерімен, адам жүрегін
баурап алу өнерімен көрінеді.« Балаларға
іскерлікпен, табанды түрде айтылған жақсы
сөздің — деп жазды А. С. Макаренко,—орасан
зор маңызы болатынына мен кәміл сенемін,
біздің ұйымдық формалармызда әліде көптеген-
қателіктердің болуы, біз көп жағдайда
балалармен дұрыстап сөйлесе
білмейтіндігімізден. Сіздің сөзіңізден, сіздің ерік
жігеріңіздің, сіздің мәдениетіңіздің, сіздің жеке
басыңыздың лебі есіп тұратындай етіп сөйлей
білу қажет. Осыған үйрену қажет» .
Педагогикалық қарым-қатынас

Белгілі бір педагогикалық
қызмет атқаратын, дұрыс
психологиялық климат құруға
және оку іс-әрекетін педагог пен
оқушы арасындағы, оқушылар
ұжымындағы қатынастарды
психологиялық тиімді етуге
арналған оқушы мен мұғалім
арасындығы қарым-қатынас.
Қарым-қатынасты оқытудың оқу функциясын жүзеге
асыру былайша қамтамасыз етіледі:

*мұғалімнің оқушылармен нағыз психологиялық байланысы;
*мұғалімнің оқушылармен оқыту процесін оқу әрекетіне
айналдыру;
*оқытудың қолайлы жағдайларын қалыптастыру;
*коллективтік танымдық ізденіс пен бірлесіп ойластырудың
психологиялық жағдайының пайда болуы;
*жеке адамның тұтастай танымдық бағытталушылығын
қалыптастыру;
*оқу әрекеті процесінде (танымдық, жас ерекшелік, эмоциялық,
*дидактикалық т. б.) психологиялық кедергілерді жеңу;
*оқушыларға тұтастай комплексті тәрбие ықпалын жүзеге
асырудыд мүмкіндігі;
*оқушылар коллективіндегі өзара қарым-қатынасты ойдағыдай
Оқушылармен
Оқушылармен қарым-қатынас
қарым-қатынаспроцесі
процесінеғұрлым
неғұрлымтиімді болуы
тиімді болуыжәне
және
балалардық
балалардық психикалық
психикалықкүйінде
күйіндеұдайы
ұдайыболып тұратын
болып тұратын өзгерістерге
өзгерістерге
сәйкес келуі
сәйкес үшін,
келуі мынадай
үшін, жайттар
мынадай жайттарүсынылады:
үсынылады:

1. Қарым-катынас жасайтын балаларға ілтипатты бол;
2. Коммуникативтік есті дамыту;
3. Балалармен қарым-қатынас жасағанда өз бақылауыңды дамыту;
4. Әңгімелесушінің жауабын! әрқашан алдын ала біліп отыруға тырысу;
5. Оқушылардьщ сырт мінез-құлқын, жүріс-тұрысын, қимыл әрекетін,
мимикасын, сөйлеу мәнерін талдай білу;
6. Балалардың, «психикалық сигналдарын» мінез-құлқының сырт керіністері
бойынша қабылдауды және дұрыс түсіндіріп беруді үйрену;
7. Қарым-қатынас процесінде кіммен қарым-қатынас жасап отырғаныңды
үнемі ойлаған жөн;
Педагогикалык практика кезінде балалармен
жұмыс істегенде өзімен мынадай бақылаулар
жүргізген дұрыс:

Өзіннің оқушылармен қарым-қатынасыңда кері
байланыс барма, ол қалай байқалады;
Оқушылармен қарым-қатынас барысында сіз
олардын, көңіл-күйін, ықыласын, жұмысқа әзірлігін
т. б. сезіне аласың ба;
Класқа кірген кезде сырттай шолу арқылы ондағы
ахуалды байқау;
Балаларға бір нәрсе жайлы әңгіме айтқанда, сөзге
зейін қоймайтындарды аңғаруға тырысу.
Қарым-қатынас стилі дегенді біз педагог пен оқушылардың әлеуметтік-
психологиялық өзара әрекетіндегі дербес-психологиялық ерекшеліктері
деп түсінеміз. Қарым-қатынас стилінде мынадай көріністер байқалады:

а) мұғалімнің коммуникативтік мүмкіндіктерінің ерекшеліктері;
б) педагог пен тәрбиелеушінің өзара қарым-қатынасындағы жеткен деңгейі;
в) педагогтың твочестволық дербестілігі;
г) оқушылар коллективінің ерекшеліктері.

Мұндағы атап көрсететін жайт, педагогтың балалармен қарым-қатынас стилі — бұл маңызды
әлеуметтік және өнегелік категория. Мұның өзі қоғамның және онын, өкілі ретінде
тәрбиеленушілердің әлеуметтік-этикалық мақсаттарын көрсетеді.Достық ықылас негізіне
құрылған педагогикалық қарым-қатынас стилі де едәуір табысты болып, оның өзі бірлескен
оқу-тәрбие қызметінде едәуір табысқа жеткізеді.
Авторитарлық стильде оқушы тең дәрежелі емес, педагогикалық әсердің обьектісі
ретінде қарастырылады. Мұғалім шешімді өзі қабылдайды, жағдайды және оқушылардың
пікірін ескермей талап қояды. Авторитарлық стильді ұстанатын мұғалім өте қатал, өз
айтқанын екі етпей орындағанын қалайды, оқушылар өз ойын, пікірін ашық айта алмайды.
Олар қорқақ, селсоқ рөл атқарады. Қоғамдық жұмысты,сабақты мұғалімнің алдында
тәртіпті бола қалады да, мектептен тыс жерлерде түрлі тәртіпсіздік көрсетеді.

Демократиялық стилде оқушылар қарым-қатынаста тең дәрежелі. Мұғалім шешімді
оқушылармен бірлесіп қабылдайды, олардың ойларын, пікірлерін ескереді. Мұғалім тек
үлгерімге ғана емес, оқушылардың жеке тұлғалық сапаларына береді. Мұндай
мұғалімдерге үлкен кәсіби тұрақтылық, өз мамандығына қанағаттану тән.

Либералды стильде мұғалім шешім қабылдаудан бас тартады, барлығын оқушыларға,
қызметтестеріне ысырайды. Оқушылардың іс -әрекетін ұйымдастыру және бақылау
жүйесіз жүзеге асады, шешімсіздік, толғаныс байқалады. Сыныптан тұрақсыз
микроклимат, жасырын келіспеушіліктер мөлшерсіздігінен аузы барынша сейлеп, аяңы
барғанша жүреді.

Ұқсас жұмыстар
Қарым қатынасты модельдеу
Кәсіптік шеберлік құрылымындағы педагогикалық қарым - қатынас
Қарым қатынасты меңгеру
Қарым - қатынас өзара әрекеттесу формасы ретінде
Педагогикалық қарым қатынасты ұйымдастыру
Педагогикалық қатынас ерекшелігі
Педагогтың оқушылармен ара - қатынас стилі
Педагогикалық қарым қатынас стилі
Жоғары мектеп оқытушысының коммуникативтік біліктілігі
Субъектілік қасиеттер құрылымы
Пәндер