Тәрбие үдерісін ғылыми - әдістемелік қамтамасыздандыру
Презентация қосу
Тәрбие үдерісін ғылыми-әдістемелік
қамтамасыздандыру
Орындаған: Қуатов Дархан
Тәрбие - мақсатты жүйеде тулға
қалыптастыруга бағытталған
үдеріс, яғни арнайы
уйымдастырылған, тәрбие
мақсатын іске асыруға
бағышталған тәрбиеші мен тәрбие-
ленуші арасындағы бас-
қарымды әрі бақылаулы
өзара ықпалды іс-әрекет
қатынастары.
• Тәрбие барысын зерттеуші педагогика
саласы тәрбие теориясы деп аталады.
Егер оқу үдерісінің субъекттері
мұғалім мен оқушы есептелетін болса,
тәрбие үдерісінің
қатысушылары - тәрбиеші мен
тәрбиеленуші. Мектепте оқуды да,
тәрбиені де жүргізетін бір тұлға -
маман педагог.
Тəрбие үдерісінің ерекшеліктері:
Мақсатты бағытталуы;
Баламалылығы;
Ұзақ мерзімділігі;
Екіүштілігі;
Үздіксіздігі;
Күрделілігі;
Кешенділігі;
• Тəрбие үрдісінің ең басты ерекшелігі - мақсатты бағытталуы.Тәрбие
ұйымдасуынан күтілетін жоғары тиімділік оның алдына тартылған
мақсаттың балаға жақын әрі түсінікті болуынан. Мақсат бірлігі, өзара
қызметтестік осы заманғы тәрбие үдерісінің негізгі сипатын құрайды.
• Тәрбие үдерісінің күрделілігі одан күткен нәтиженің нақты ұстамға
келмейоқу үдерісіндегідей дер мезетінде көрінбеуінде.Тәрбиелік пен
тәрбиесіздік қалыптардың жүз беруі аралығында қажетті тұлға
қажеттерінің ұзаққа созылған қалыптасу кезеңі жатыр. Себебі бала
әртүрлі ықпалдарға кезігіп, оң да, теріс те тәжірибе жинақтайды. Ал
тәрбие осы жинақталған тұлғалық тәжірибеден келеңсіз сапаларды
шығарып тастап, олардың орнын ұнамды қасиеттермен толықтырып
барады. Тәрбиенің және бір күрделілік себебі оның
өте қозғалмалы (динамичность) болуында, осыдан тәрбие үдерісі
жылдам ауысады, тез өзгеріске келеді.
• Тәрбие үдерісінің айтарлықтай ерекшелігі - узақ мерзімділігінде, яғни адам
тәрбиесі - өмір бойы тоқталмайтын іс. К.Гельвеций: "Мен әлі үйренудемін,
менің тәрбием біткен емес. Ал ол қашан бітеді? Тәрбиеленуден қалған күні,
яғни мен өлгеннен соң. Менің бүкіл өмірім, шынын айтсам, біртұтас ұзақ
тәрбие". Адам санасында мектептегі тәрбиенің қалдыратын ізі аса бедерлі,
себебі адамның жас шағындағы жүйке жүйесі өте икемшіл әрі қабылдағыш
келеді. Дегенмен, мектептегі жақсы ұйымдастырылған тәрбие үдерісінің
өзінен де жылдам табыс күту жаңсақтық: тәрбие өз нәтижесінің тікелей
ықпал сәтінен біршама уақытқа созылуымен сипатталады.
• Тәрбие үдерісінің және бір ерекше сипаты - оның үздіксіздігінде. Мектеп
тәрбиесі -тәрбиеші мен тәрбиеленуші арасындағы бірі екіншісімен ұштасып,
жүйеге келтірілген өзара ықпалды қатынас әрекеттері. Егер тәрбие үдерісі
үзіліске түссе, науқандыққа негізделсе, тұрақталып келе жатқан әдеттерді
бекіту орнына, бала санасында қайта-қайта жаңа "жолдар" қалыптастыруға
мәжбүр боламыз.
• Тәрбие үдерісі - кешенді, яғни бұл сипат тәрбиенің мақсат, міндет, мазмұн, форма
мен әдістердің ажыралмас бірлігін аңдатады, оның тұлға қалыптасуының
біртұтастығы идеясына бағыныштылығын білдіреді. Тұлға сапа-қасиеттері өзара
бөлектенбей, бірлікте, бірігімді, бір уақытта кемелденіп жата-ды, осыдан оған
бағытталған педагогикалық ықпалдар да ке-шенді сипатта болуы қажет. Айырым
жағдайларда тәрбиеші талап деңгейіне сәйкес болмай жатқан тұлға қасиетіне
көбірек назар салғаны жөн.Мысалы,бастауыш сынып оқушысында
зейінділік, шыдамдылық, байқағыштық ж.т.с.с. қасиеттерді қалыптастыруға
көбірек көңіл бөлінеді. Тәрбиенің кешенділік сипаты бірқанша маңызды
педагогикалық талаптар орындау-ды, тәрбиеші мен тәрбиеленушілер арасындағы
ықпалдасты әрекеттерді мұқият таңдап, ұйымдастыруды қажет етеді.
• Нәтиже баламалылығы мен екіүштылығы да осы тәрбие үдерісін
ерекшелейтін сипат. Бір жағдайда теңдей тәсілдерді қолданғанның өзінде қолға
кірер нәтиже әрқилы болуы мүмкін. Мұның себебі - тәрбиеленушінің даралығы,
әлеуметтік тәжірибесі мен тәрбиеге болған қатынасы. Тәрбиелеушілердің кәсіби
дайындық деңгейі, олардың педагогикалық шеберлігі, тәрбиеленушілермен
қатынас жасай білу ептілігі де - тәрбие барысы мен нәтижеге күшті әсерін
тигізеді.
Тәрбие - екі тарапты үдеріс.
Тəрбиешіден Тəрбиеленушіден
тәрбиеленушіге тәрбиешіге (кері
(тура байланыс), байланыс).
Үдерісті басқару, негізінен, кері байланыс арқылы орындалады,
яғни тәрбиеленушілерден келіп түскен ақпараттар негізінде оқу,
тәрбие нәтижесі анықталып барады. Кері байланыс ақпараттары
неғұрлым көп болса, тәрбиешінің тәрбиелік ықпалы соғұрлым
күшті болады.
• Тәрбие үдерісі қарама-қарсылықты керек етеді. Осыдан тәрбие
диалектикасы (дамуы) ішкі және сыртқы қайшылықтармен анықталады. Осы
қайшылықтар тәрбие үдерісінің үздіксіз ағымын қамтамасыз етеді. Тұлға
қалыптасуының барша сатысында көрінетін ішкі қайшылықтар жаңа
қасиеттер мен оларды іске асыру мүмкіндіктері арасындағы
айырмашылықтардан туындайды. "Білемін" және "білмеймін", "бар" және
"жоқ" араларындағы сәйкессіздік баланы белсенді іс-әрекет орындауға,
тәжірибе өрістетуге, жаңа білімдер мен қылық-әрекет формаларын игеруге,
қалыпты талаптар мен ережелерді тануға ынталандырады. Тәрбие қызметі -
тұлға қалыптасуын дұрыс бағытқа түсіру, ал бұл тәрбиеленушілерге қозғау
салатын күштерді, олардың қажеттерін, сеп-түрткілерін, өмірлікжоспарлары
мен құндылықты бағыт-бағдарларын терең білуге тәуелді.
• Тәрбие үдерісінің бағыты мен нәтижесіне сыртқы қарама-қарсылықтар да
күшті ықпал жасайды. Мысалы, мектеп пен отбасы, педагог пен ата-аналар
арасындағы келіспеушіліктер осы сыртқы қайшылықтардың нақты дәлелі.
Тәрбие барысында кезігетін көптеген қиыншылықтар астарында халықтың
"молданың айтқанын істе, істегенін істеме" дегеніндей, адам аузынан шыққан
лебіз бен оныңжасаған қылығыныңжарасым-ды болмауы жатыр.
Тәрбие үдерісінің құрылымы
өз мақсаттары тұрғысынан шешілуі
тиіс міндеттер
бірізділігімен белгіленеді.
• - жан-жақты, үйлесімді дамыған адам қалыптастыру;
• - жалпы адамзаттық құндылықтар негізінде тұлғаның адамилық
сапаларын тәрбиелеу;
• - оқушыларды ғылыми, мәдени, көркем өнерлік құнды-лықтарға
араластыру;
• - қоғамда болып жатқан демократиялық жаңалану мен тұлға құқықтары
және міндеттеріне сәйкес өмірлік көзқарас, бағыт тәрбиелеу;
• - оқушы мүмкіндіктері мен ниеттерін, қогам талаптарын бір-лікті
ескерумен оның бейімділігін, қабілеттерін және қызығу-ұмтылыстарын
дамыту;
• - жеке тұлғалық және әлеуметтік мәнді, көп түрлі қызмет, іс-әрекеттерді
ұйымдастыру;
• - тұлғаның әлеуметтік аса маңызды қызметі - қарым-қатынасын дамыту.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz