Жеке тұлғаның өзін - өзі бағалауы орташа деңгейде болғаны анағұрлым жақсы




Презентация қосу
Тұйық бaлaлaрмен
коррекциялық жұмыс
Коррекциялық мақсаты:

Тұйық және тұтығатын балалармен жұмыс жасауда,
қолданылып жүрген
әдіс – тәсілдерді терең меңгеру арқылы тәжірибеде қолдану,
сабақтың жүйелігін жетілдіру.
Балаларды сөйлеу мүшесінің бұлшық етін
босаңсытуға, тыныс алуға, байланыстыры өз бетінше еркін
сөйлеуге үйрету.
Адамның өз мүмкіншіліктрін толық көрсетуіне кері әсерін
тигізетін қасиеттердің бірі – ұялшақтық, ұяңдық, тұйықтық.
Бұл қасиет негізінен адамда бала кезінен пайда болады. Одан
бала кезден арылмаса, есейген сайын ол түрлі кедергілерге
алып келеді. Табиғатынан ұяң бала сол кедергілерден өте
алмауы, қиындықтарға төтеп бере алмауы мүмкін. Бір-екі рет
төтеп бере алмаса, біртіндеп оның барлығы бала бойына
жинақталып, тұйықталуға, іштен тынуға ұласады да, әр кез
сәтсіздіктерге ұшырағанда үнсіз келісіп, күресуден бас
тартады. Тіпті, баланың өзін-өзі бағалауы да төмендей
бастайды. Өзінің үнемі жолы болмайтындай сезіп, өмір

сүруге деген құлшынысы азаяды, тіпті өзін жек көріп кетеді .
.
Ұялшақ, тұйық балаларды қалай айқындауға болады.

Мұндай балалар табиғатынан үндемейді, көзін үнемі төмен салып жүреді,
иығы еңкіш тартып тұрады, бір нәрсе айта қалсаң қалтырап кетеді,
сөйлегенде ешқашан бетіңе тура қарамайды,тіпті қарапайым сұрақтардың
өзіне әрең жауап қайтарады. Олар көбінесе, өз сезімдерін көпшілік алдында
көрсетпейді,ішінен уайымдайды, жалғыздықты сезінеді, торығу сезімі басым
болып келеді.Оларға абыржу, сасу, қысылу, ұялу, өзін болмашы нәрсеге
кінәлі сезіну тән.

Мадақтау – ұялшақтықты жеңудің бірден-бір жолы.
Енді бір ұялшақ балаларға тән қасиеттердің бірі – олар не нәрсені болсын
жүректеріне өте жақын алады, өкпешіл болып келеді.
Олар қарым-қатынасқа түсуден қашқақтайды,
ешкімнің өзіне жақындамауын,тиіспеуін қалап тұрады.
Мұндай жағдайда баланы өз іс-әрекеттеріне сенімді етіп,
күшіне сендіріп үйрету керек. Баланы өз көз-қарасын дәлелдеп шығуға дағдыландыру қажет.
Кейбір балаларда ұялшақтық қиялы бәсеңдіктен, ойлау қисынының толық
дамымауынан, баяу қимылдың әсерінен болып жатқандықтан, ақыл-ойды дамытуға
көп көңіл аударған жөн.
Ұялшақ балаларды мынадан анықтауға болады.
Өзін-өзі бағалау тестісін алғанда олар өзлерін төмен көрсетеді.

Өзін-өзі бағалау тестісін Өзін-өзі бағалау – өз қабілетіне, Өзін-өзі бағалау арқылы
алғанда олар өзлерін мүмкіндігіне, мінез-құлқына, адамның мінез-құлқы
ішкі жан-дұниесіне, реттеледі, өзіне сыни
төмен көрсетеді. басқа адамдардың ортасында көзқараспен қарауға
Содан байқап, мұғалімдер өз орны т.б. бойынша өзіне үйренеді. Оқушыны
жұмыс жасаулары керек. баға беруі болып табылатын сенімділікке,ойлануға,
адам санасының құрамдас бөлігі. шығармашылыққа
тәрбиелеуге баулиды

Ал өзін тым асыра бағалау адамдармен дұрыс қарым-қатынас жасай алмау,
ашуланшақтық, мақтаншақтық сияқты мінез-құлықтарға апарып соғады.

Жеке тұлғаның өзін-өзі
бағалауы орташа
деңгейде болғаны
анағұрлым жақсы.
Тұйық бaлaлaрмен
коррекциялық
жұмыс жaсaу
әдістері.
Баланының мінезі қалай тұйық болады?

Отбасында өзін жалғыз сезінгендіктен балаңыздың мінезі тұйық болады.
Ата-анасының өзімен әңгімелесуден қашатынына, бірдеңені сылтауратып
кетіп қалатынына, әңгімесінің қызықсыз екенін ашық айтқанына
әдеттенген соң, бала өзінің көңіл күйін, қайғысын білдірмеуге,
ішінде сақтап қалуға үйрене бастайды.
Ол ата-анасымен сөйлесуге тырыспайды, ал егер одан бірдеңе
сұрай қалсаң, қысқа ғана жауап береді. «Бәрін дұрыс емес істеймін,
үлкендерге кедергі келтіремін, аяғына оратылып жүремін» деп ойлайды.
Ашуланады, ұрысады, жазалайды деп сізден қорқады.
Баланың психологиялық және эмоциялық күйін Роршах
(швейцарлық ғалым) тесті арқылы анықтауға болады деген.

Шарты мынандай: бала қағазға орналасқан он симметриялы суреттен
(дақ түрінде) кез келген фигураны байқап қалуы тиіс. Тесттің
шешімі күрделі, оны маманмен жүргізген дұрыс. Бірақ ата-
аналардың да жүргізуіне болады. Баланың уақытын шектемеңіз,
қалағанынша қарап, суретті зерттесін. Тесттің шешуін тапқан соң
төмендегі қорытындыны оқыңыз:
Жұмыс кезеңдері

Кеңес беру

Диагностика
жүргізу Түзете – дамыту
жұмыстары

Бағалау, қорытынды жасау
Тесттің шешуін тапқан соң төмендегі қорытындыны
оқыңыз:

• Егер балаңыз бірнеше дақтан адамдардың сұлбасын аңғарса, ол
айналасындағылармен қарым-қатынас жасағанда қиналмайды;
• Егер ешбір дақ оған адам сұлбасын білдірмесе, демек, ол адамдармен
байланыс жасағанда қиналады;
• Егер әрбір дақтан кез келген фигура не зат көрсе, оның
шығармашылық қиялы дамыған, бала жақсы жетілген, күнделікті
өмірде ой өресін дұрыс қолдана алады;
• Дақтан таныс бейнені көре алмау қабілеті қиялының әлсіздігін
көрсетеді.
• Мұндай бала құрбы-құрдастарымен араласқанда қиналады.
Ойна да, ашыл!

Тұйық баланың ашылуына топтық ойындар да көмектеседі. «Танысу»
ойынын ойнап көріңіз. Бірнеше ойыншы дөңгеленіп отырады да, кезек-
кезек өздерін таныстырып, бір-екі сөйлеммен өздері туралы айтып береді.
Келесі ойыншы алдындағы ойыншылардың айтқанын қайталап беруі
керек.
Анықтау

Бақылау Көмек беру

Зерттеу әдістері

Қолдау Әңгімелесу

Кеңес беру
Диагностика жасау

Баланың жеке портретін қалыптастыру, өзін – өзі бағалау деңгейін,
жеке басының проблемаларын, ерекшелігін, басқа балалармен қарым –
қатынасқа түсуде кездесетін қиындықтарын, өмірде қиын жағдайға тап болу
себептерін анықтау.

Түзету – дамыту жұмыстары

Тәртібін бақылау алуға, қоршаған ортада өзін ұстай білуге үйрену,
айналасындағыларға мейірімді, рухани көзқараспен қарауға, өзіне, өзінің
болашағына деген жақсы көзқарасын қалыптастыруға жету жолдарын
таңдауға көмектесу, дамыту.

Бағалау, қорытынды шығару

Диагностика жұмысын қайта жүргізу арқылы алғашқы сараптамамен
салытыра отырып, одан әрі жұмыс түрлерін анықтау, нәтиже шығару үшін
жұмысты жалғастыру
Өмірде қиын жағдаға тап болуына қандай себептер болуы мүмкін?

•Ата-анасынан айырылу (өлім);
•Отбасындағы материалдық жетіспеушілік, баланың қажеттілігін
қанағаттандырмау;
•Отбасы қолайсыздығы, ата – ананың ішімдікке, нашақорлыққа әуес
болуы;
•Денсаулығына байланысты мүмкіндігінің шектеулі (бала немесе
ата - ана)
•Туған баласынан бас тарту. Қаңғыбастық. Ата – ананың бала
тәрбиелеудегі жауапкершілігінің жоқтығы немесе тиісті деңгейде
болмауы;
•Ата – анасы қамауда отырғандар, ата – аналары ұзақ уақыт емделіп
жатқандар, ата – аналық құқықтарынан шектелген, ата –
аналары іздеуде немесе іс – түссіз жоғалып кеткендер
Өмірде қиын жағдайға тап болған балаларға көрсетілген көмек түрлері

Нәтижесінде: отбасындағы әлеуметтік – педагогикалық
проблемалар есепке алынады.

Проблемалардың алдын алу, шешуде уақытылы көмек беріледі.

Баланың, отбасының құқығы қорғалады.

Ата – ананың құқықтық сауаттылығы және психологиялық,
педагогикалық сауаттылығын арттырылады.

Өмірде қиын жағдайға тап болған отбасының балалар саны
азаяды. Отбасының мектеппен тығыз қарым – қатынасы
орнатылып, мектеппен тәрбие институты ретінде қатынас
жасалады.

Ұқсас жұмыстар
Оқушы портфолиосын бағалау
Өзін - өзі тану пәнін оқытудың шарттары
Өзін-өзі тану тұлғаның өзін-өзі жүзеге асыру шарты
Сыныптағы оқу үдерісінің жалпы жағдайының диагностикасы
Өзін-өзі тану тұлғаның өзін-өзі жүзеге асыру шарты ретінде
Жеке тұлға басқарудың объектісі
ТҰЛҒААРАЛЫҚ ҚАТЫНАСТЫ СУБЪЕКТИВТІ ҚАЛАУЛАР НЕГІЗІНДЕ
Тұлғааралық қарым қатынас
Өмірдің мәні және кәсіби өзін - өзі анықтау психологиясы
Жасөспірімдік суицидалдық мінез-құлықтың психологиялық ерекшеліктері
Пәндер