Естімейтін баланың сөйлеу тілінің жылдам




Презентация қосу
ҚАЗАСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ
Коммерциялық емес акционерлік қоғам
«М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті»

«Тарих және педагогика» факультеті
«ПСИХОЛОГИЯ және АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА»
кафедрасы

Тақырыбы:Адам өміріндегі есту қабілетінің маңызы, есту
анализаторының қызметі, есту гигиенасы

Орындаған: Бектасова Балнұр
ТП-18-2К1
Қабылдаған: Калыбекова Сауле
Кураловна
Тіпті ерте жастағы
есту қабілетінің
Есту қабілетінің
маңызды емес
сол немесе басқа
бұзылыстары да
деңгейлері әр
баланың сөйлеу
түрлі жастағы
тілінің
балаларда жиі
құрылысына
кездесе бермейді.
өзіндік кері
әсерлерін тигізеді.
Естімейтін баланың
сөйлеу тілінің жылдам
Кереңдік және дамымауы немесе оның
саңыраулықтың ауыр Себебі, бала өзінің болмауы баланың
түрі кезінде балаға дауысын және қоршаған қоршаған ортамен
арнайы оқыту ортаның сөйлеу тілін байланысына,
ұйымдастырылмаса естімегендіктен еліктей танымдық
сөйлеу тілін меңгере алмайды. әрекеттерімен
алмайды. тұлғасының
дамымауына әкеліп
соқтырады.
Есту қабілеті бұзылыстарының
тұқым қуалаушылығынан болған
Саңыраулықтың және кейбір түрлері прогрессивті түрде
кереңдіктің 30-50%-ы болып келеді. Кейде олар басқа
генетикалық факторлардың бұзылыстарымен сәйкес келуі
әсерлерінен болған мүмкін: көру интеллектісінің,
жағдайлардан туындайды. бүйрек ауруларымен, сүйек-
бұлшықеттерінің жүйесімен, тері
және басқа да бұзылыстарымен.
Себептердің арасында есту
қабілеті жүйесіне зиян келтіретін
ішкі ұрық инфекциялары, әсіресе
Есту қабілетінің бұзылыстары әр
қызылша, анасының бірінші,
түрлі ішкі ұрыққа әсер ететін,
үшінші апталығының жүктілік
босану кезінде немесе
кезінде басынан кешкен, сонымен
босанғаннан кейінгі кезде пайда
қатар тұмау, туғаннан бастап
болуы мүмкін.
сифилис, токсоплазмоз,
цитомегалия және т.б. болуы
мүмкін.
Сәбилік шақтағы ядролық сарыауру, анасының және
балалардың резус-факторы немесе қан топтарының сәйкес
келмеуі де есту қабілетінің бұзылуына әкеліп соғуы мүмкін.
Есту нервтері әсіресе сәбилік шақтағы интоксикацияның
әсеріне сезімтал болып келеді. Есту қабілетінің
бұзылыстары дұрыс жетілмеген балаларда кездесетіні
дәлелденген. Бұл бұзылыстар әсіресе анасының қанымен
сәйкес келмегенде және ұрықтың резус-факторларымен
қан топтарымен сйкес келмегендіктен өсе бастайды, және
жетілмеудің кесірінен әр түрлі нерв жүйесімен басқа
ағзалардың дамымауы пайда бола бастайды. Есту
қабілетінің бұзылыстары анасының ішімдікті
пайдаланғаннан пайда болуы да мүмкін.
Балалармен ересектердегі есту бұзылысы
функцияларының классификациясы дәрігер-
отоларингологтардың ғана емес, сонымен бірге
сурдопедагогтардың да қызығушылықтарын
тудырады. Отоларингологияда есту
бұзылыстарының профилактикалық ауруларын
емдеуге рұқсат етуден медициналық
классификациялар өңделіп жасалған.
Педагогикалықклассификация әр түрлі топтағы
есту қабілеті бұзылған адамдарға
дифференсациялық қолдауда оқыту және
абилитациялық көмек көрсетуге құрылған.
Ресейдегі медициналық
классификация арасынан
кереңдік және саңыраулық
классификациясы бойынша
Л.И.Нейманның
классификациясы кеңінен
таралды (1961). Бұл
классификацияның ерекшелігін
саңыраулық диагнозы есту
арнасының қабылдау көмегімен
және көлеміне байланысты төрт
топқа бөлінеді. Бұл
классификацияны тональдық
аудиометриямен сөйлеу арқылы
классификацияны белгілейміз.
I топ. Ең төменгі арнаны қабылдайтын саңырау балалар (125-150гц). Бұл
балалар құлақ түбіндегі өте қатты дыбыстарға, айқайға реакция береді.

II топ. Есту арнасын қабылдайтын саңырау балалар (150-500гц). Олар
о, у дыбыстарын ажырата біледі.

III топ.(125000гц) арасындағы есту арнасын қабылдайтын балалар.

IV топ. (125-2000гц) арнаны қабылдайтын балалар.

III-IV топтағы балалар жақын жердегі дыбыстарды ажырата алады.

IV топтағы балалар барлық дауысты дыбыстарға, қысқа сөздерге
реакция беріп, ажырата алады.

VI топтағы балалар барлық дауысты дыбыстарға, қысқа сөздерге реакция
беріп, ажырата алады.
Нашар естушілік түрлі деңгейде сипатталады. Л.В.Нейман нашар
еститін балалардың 3 тобын анықтады:

1.Сөйлеу диагнозы кезіндегі естудің
төмендігі 50 дб-ден аспаса, есту арнасы 125-
8000 гц. Мұндай балалармен сөйлесуге,
қарым-қатынасқа түсуге мүмкіндік туады. 1
метрден артық қашықтықта тұрып, ауыз екі
сөйлесуге болады.

2.70 дб. Қарым-қатынасқа түсу қиын, 1 метр
қашықтықта тұрып сөйлесуге болады.

3.75-80 дб. Сөйлесуде қатты дауыстар
арқылы құлақ түбінде отырып, сөйлесуге
болады.
Медицинада балалардың есту жағдайларын бағалау ХАЖ бойынша
есту қабілеті бұзылысының классификациясын пайдаланады. Орташа
деңгейдегі естудің бұзылуы 500000-2000гц арасында анықталады.

1 деңгейдегі естудің төмендеуі 40 дб аспайды.

2 деңгейдегі естудің төмендеуі 40-55 дб аспайды.

3 деңгейдегі естудің төмендеуі 55-70 дб.

4 деңгейдегі 70-90 дб.

90 дб артық естудің төмендігі саңыраулық болып
табылады.
Адамның есту қабілеті – оның туған кезінен бастап әрекет етеді. Әр түрлі
биіктіктегі немесе тербелмелі жиіліктегі дыбыстарды қабылдай алады.
Адамдар төменгі шегі, секундына жиілігі 16 тербеліспен жоғарғы шегі
секундына 2000 тербелісті қабылдайды. Адамдардың есту қабілетінің
ерекшелігі, оның тілдегі дыбыстарды, тек қана психикалық құбылыс емес,
мағына беретін бірлік-фонема ретінде қабылдау. Бұл қасиет адамда
сенсорлық сөйлеу орталығының болуымен қамтамасыз етіледі. Ол бас
миының сол жағының жоғарғы санатының артқы бөлігінде орналасқан.
Бұл ортаның жұмыс істемей қалса сөйлеу тілі қабылдауы және талдау
процестері бұзылады.Бұл ретте үн мен қабылдау сақталады. Бірақ үн
үнмен сөйлеуді ажырату қасиеті жойылып, сенсорлы афазия пайда болады.
Біздің есту мүшеміздің сезімталдығы өте жоғары. Дұрыс есту қабілеті бар
адамдар дабыл жарғағының өте аз тербелісін тудыратын дыбыстарды ести
алады.
Адам жасының ұлғаюына
сай дыбыстардың
сезімталдығы өзгереді.
— 20-15
жаста — 60
— 40 — 40-60
есту жастан
жаста жаста
қабілеті кейін
2000 гц 2000 гц
өте 1000 гц
жоғары.
Қаттылығы жоғары дыбысты естігенде жаңа
туған нәрестенің жауап реакциясын байқауға
болады. Мысалы, демалуы өзгеріп, т.б. әсерлер
болады. 3 айға толғанда нәресте дыбыстарды
сапасына қарай (тембр,үн, биіктігі) ажыратады.

Ұқсас жұмыстар
Сурдопедагогиканың негізгі оңалту әдістері
Есту қабілеті бұзылған балалардың тәрбие жұмыстарының ерекшеліктері
Есту қабілеті зақымдалған балаларға көмек көрсетудің психологиялық - педагогикалық негізі
Есту қабілеті зақымдалған балаларды тәрбиелеудің маңызды және даму ерекшеліктері
Ата физикалық мектепке және сурдопедагогикалық ұйымдастыру
Сөйлеу жаттығулары
Сөйлеу бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Есту бұзылыстары бар балалардың оқыту ерекшеліктері
Сөйлеу тілінің сөйлеу тілінің дамуы
Мектеп жасындағы балалардың сөйлеу тілін тексерудің негізгі бағыттары
Пәндер