Оны дактилді сөйлеу




Презентация қосу
ҚАЗАСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Коммерциялық емес акционерлік қоғам
«М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті»

«Тарих және педагогика» факультеті
«ПСИХОЛОГИЯ және АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА»
кафедрасы

Тақырыбы: Дактилология

Орындаған: Бектасова Балнұр
Шакайдар Арайлым
ТП-18-2К1
Қабылдаған: Калыбекова Сауле Кураловна
Дактилология (гр. δάκτυλος - саусак, гр. λόγος - білім) —
мылкау-санырау адамдардың ымдап сөйлесетін саусақ
әліппесі. Қолмен "сөйлескенде" сейлеуші саусақтармен
әріп танбасын көрсетеді, ал тындаушы саусак қимылына
қарап оны анғарады
Дактил алфавитінің
элементтері жазбаша тілдің
әріптеріне ұқсас.

Дактилема (дактил алфавитіндегі
әріптер) - саусақтардың әртүрлі
орналасуы функционалды түрде әріп
алфавитіне ұқсас таңбаларды
шығарады; контурында олардың
көпшілігі баспа түріндегі әріптерге
ұқсас емес (атап айтқанда, «o», «m»,
«g», «w»). Бұл жағдайда
саусақтардың әр позициясы әріпті
білдіреді.
Егер саңырау
Егер адамның соқырлармен
Дактилдегі
көзқарасы оған сөйлесу кезінде
байланыс процесі
белгілерді көруге әріптердің
(дактилология)
мүмкіндік бермесе контуры
сөйлеуші ​
және ол оларды саусақтарымен Ол сөйлеуші ​
дактилдегі
тактильді түрде басқа адамның арнайы алфавитте
әріптерді
қабылдайтын алақанында сөйлемеген
көрсететіндей, ал
болса, онда көбейтілсе, онда жағдайда
қабылдаушы
мұндай қарым- бұл енді қолданылады.
қолдың қимылын
қатынас дактилді- дактилология
көзбен
контактілі сөйлеу емес, алақандағы
қадағалайтын етіп
(ДКР) деп әріп немесе
жүреді.
аталады. дермография деп
аталады.
Қазіргі кезде әлемде осындай 40-тан астам алфавит пен
жүйе бар. «Саусақ алфавитіндегі» таңбалардың саны
әрдайым бірдей болмаса да, тіл алфавитіндегі
таңбаларға байланысты. Мысалы, Ресейде 30 таңба 33
кириллицаны білдіреді. Қытайда 30 таңба пиньиннің
фонетикалық алфавитін білдіреді.

Саусақ әліпбиі өте қолайлы байланыс құралы бола
алады, бірақ олардың ешқайсысында бас әріптер,
пунктуация немесе сөздер арасындағы бос орын жоқ.
Мұндай алфавиттерді қолдану сонымен қатар есімдер
мен есімдерді, шетелдік сөздер мен эмоцияларды
білдіретін сөздерді беру тұрғысынан шектеулі; егер
сұхбаттасушылардың екеуі де қауіптің не екенін жақсы
білмесе.
Балалар меңгерген
Оны
дактилді сөйлеу
Дактилологияны мамандандырылған
алғашқы сөйлеу
қолданғанда білім беру Осы мекемелердің
формасы ретінде
сөйлеудің жазбаша мекемелерінде жоғарғы
қолданыла алады
нормаларын ауызша сөйлеуге сыныптарында бұл
(ауызша және
меңгеру едәуір үйретудің негізгі аз кездеседі.
жазбаша сөйлеу
жеңілдейді. құралы ретінде
түрлерін меңгермес
қолдануға болады.
бұрын).
Түрлері

Дактилді сөйлеу
және
маноральдық Бір қолды және
сөйлеу екі қолды
(болжамды
сөйлеу)
Дактилді сөйлеу және маноральдық сөйлеу (болжамды
сөйлеу)

Дактилді сөйлеу дәстүрлі емле нормаларын дәл
ұстайды. Сөйлеудің маноральдық жүйесінде, яғни ернінен
визуалды түрде оқығанда, сөйлеуші ​әңгімелесушіге
қолымен саңыраудың дауысты мен саңыраудың
арасындағы айырмашылықты ажырата білуге ​
көмектесетін көмекші белгілерді береді (g - k; d) - t; b - p,
т.б.), қатты және жұмсақ (t - t, s - si және т.б.) дыбыстар
(мысалы, кеудеде жатқан қол дауысты дыбысты, ал
кеудеден алыста тұрғанды ​білдіреді) күңгірт дыбысты
білдіреді).
Бір қолды және екі қолды

Саусақ әліпбиінің көп бөлігі бір қолды пайдаланады.
Бұл «ыңғайлы» деп есептеледі, өйткені екінші жағынан
басқа әрекеттер үшін ақысыз. Дегенмен, екі қолды
қолданатын жүйелер бар (мысалы, британдық ымдау тілі
отбасында) - британдық, австралиялық, жаңа зеландия.
Екі қолды қолдана отырып, әліпби туралы алғашқы
ескерту Дидаскалокофус немесе саңырау және мылқау
адамдарға арналған нұсқаулықта (1680) кездеседі.
Кейінірек екі қолдың көмегімен пайда болған жүйелердің
арасында Digiti-Lingua (1698) болды. Заманауи екі қолды
саусақ алфавиті Digiti Lingua-ның бір нұсқасынан
шыққан деп есептеледі.
Пайдаланылған әдебиеттер:

1.Аутаева А.Н., Мехметова А.А. Сурдопедагогика
негіздері: оқу құралы.-Алматы, Аба
атындағыКазҰПУ,2008.-94б
2.Сурдопедагогика: учебник для
студ.высш. пед. учеб.заведений/под ред. Е.Г. Речицкой.-
М.,2014.- 655с
3.Зайцева Г.Л.
Жестовая речь. Дактилология. – М., 2010

4.Боскис P.M. Мимическая речь глухонемых // Глухие и
слабослышащие дети. — М., 2013. — С. 110—114.

5.Гейльман И.Ф. Изучаем жестуно: В 2
ч. — Л., 2011. — 4.1; Ч. П.—Л., 2012.

Ұқсас жұмыстар
Екі саусақты сермеп
Тәрбие түрлері
Мүгедектерді қорғаудың әлеуметтік шаралары
Шетел тілдерін оқытудың психолингвистикалық мәселелері
Сөйлеу айтылымдарын жоспарлау мен бағдарламалау кезеңі
Сө йлеу туралы жалпы тү сінік
Логопедиялық тексеру қағидалары
Сөйлеу туралы жалпы ұғым
Психолингвистика ғылымының қалыптасу тарихы мен даму кезеңдері
Балалардың сөздік қорын байыту сабақтары
Пәндер