Педагогикалық шеберлік компоненттері
Презентация қосу
ҚАЗАСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Коммерциялық емес акционерлік қоғам
«М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті»
«Тарих және педагогика» факультеті
«Замануи педагогика және психология»
кафедрасы
Тақырыбы: Педагогикалық шеберлік
педагогикалық мәдениеттің компоненті ретінде
мәні мен мазмұны
Орындаған: Бектасова Балнұр
ТП-18-2К1
Қабылдаған: Нуридинова Г.А
Жоспар:
• Педагогикалық шеберлік және
педагогикалық мәдениеттің
компоненттері ретінде
• Педагогикалық шеберлік
компоненттері
• Мұғалімнің кәсіби білімі - шеберлік
негізі.
• Педагог мамандығындағы жеке
шығармашылық қабілетті іске асыру.
А.Дистервег
«Педагогикалық шеберлік
шынайы оқыту, істі білу,
өз ісін, және оқушыларды
жақсы көру, педагогикалық
қабілеттерден құралады»
И.А.Зязюнь
Педагогикалық шеберлік –
кәсіби педагогикалық іс-
әрекетті өзіндік
ұйымдастыруды жоғары
деңгейде қамтамасыз ететін
мұғалімнің жеке тұлғалық
қасиеттер кешені
И.П.Андриади
Педагогикалық шеберлік - қоғамның
әлеуметтік мәдениеттік
құндылықтарын шығармашылық
тұрғыда меңгерудегі жеке тұлғаның
рухани-адамгершіліктік,
интеллектуалдық дайындығын
бейнелейтін және кәсіби іс-әрекетте
білім, іскерлік, дағдылардың
шығармашылық тұрғыда қолдана
алудағы практикалық дайындығын
қамтитын жеке тұлғалық
қасиеттері.
Н.В. Кузьмина
«Шеберлік деп маманға ситуацияны
сәтті зерттеуге мүмкіндік беретін
кәсіби білім, іскерлік, дағдыларды
меңгеруі, осы ситуациядан шыға
отырып, кәсіби міндеттерді
құрастыруы, оларды ғылым мен
өндіріс мақсаттарына сәйкес шеше
алуы. Шеберліктің құрылымы кәсіби
білім, іскерлік, дағыдалар және
оларды меңгеруі»
Ю.П.Азаров
« Педагогикалық шеберлік негіздері
балаларды тәрбиелеу заңдылықтарын
білу деп көрсетеді. Педагогикалық
шеберліктің құрамдас бөліктері
«сезімдер мен техниканың өзара
әсерлесуі педагогтың тұлғаға образды
эмоциянальды ықпалына әкеледі. Бұл
біртұтастық – шеберліктің күші.
Сезім мен техниканың арасындағы
қашықтағы шекті жеңу шеберлікке
жету жолы»
В.А.Сластенин
«Бірқатар кәсіби іскерліктердің
жоғары деңгейлі дамуы шеберлікті
береді . Теориялық білімдер және
оларға негізделген іскерліктер –
барлық мұғалімдерге ортақ
педагогикалық шеберліктің
объективті мазмұны және ең
бастысы. Мұғалімнің шеберлігі -
педагогикалық процестің жоғары
тиімділігін анықтайттын тұлғаның
тұлғалық-іскерлік сапалары мен
қасиеттерінің синтезі.»
Педагогикалық шеберлік – тек қана мұғалімнің
жалпы, жанжақты және әдістемелік сауаттылығы ғана
емес, ол – әр сөзді оқушылырға жеткізе білу, олардың
толық қабыл алуы.
Педагогикалық шеберліктің мәні – әлеуметтік-
психологиялық тұтастық, яғни ол педагог тұлғасына
қатысты.
Педагогикалық шеберліктің құрылымы
психологиялық –этикалық эрудиция, тұлғаға қажетті
сапалар жатады.
Педагогикалық шеберлік негіздері – педагогикалық
техника. Педагогикалық шеберлікті «мақсаттар ағашы»
ретінде қарастыруға болады, олардың әрбіреуін шешу
(мақсаттарды) жиынтығы педагог өнерін дамытады.
Ұстаздық шеберлік:
2) пәнді жетік білген, 3) оқыту мен
ойын толық тәрбиелеудің әдіс-
1) мұғалімнің өмірге жеткізетін және тәсілдерін меңгерген,
көзқарасы, оның оқушылардың білгенін қызықты да,
тартымды өткізе алатын,
идеялық нанымды, бойында әдеп, әдет,
педагогикалық әдеп пен
моральды бойына дағды сияқты талантын ұштастырған
сіңірген адам екендігі; моральдық адам ғана шеберлікке ие
нормаларды сіңіре болады.
білгендігі;
Білім, іскерлік, дағдылардың кәсіби-
педагогикалық мазмұнының құрамдас
бөліктері:
1. Кәсіби педагогикалық білім
2. Кәсіби педагогикалық іс-
әрекетті жүзеге асыру тәжірибесі;
3. Педагогикалық іс-әрекеттің
шығармашылық тәжірибесі.
4. Педагогтың қалыптасқан
тұлғалық сапаларының болуы.
Педагогикалық шеберлік
компоненттері
педагогикалық іс-әрекеттегі
гуманистік бағыттылығы;
педагогикалық кәсіби
білгірлігі;
педагогикалық іс-әрекетке
бейімділігі;
педагогикалық техникасы.
Педагогикалық шеберлікті
меңгеру екі деңгейде
жүргізіледі:
Кәсіби
Кәсіби
педагогикалық
педагогикалық
қызметке
қызмет барысында
дайындық кезінде
алынған білім,
алынған білім,
білік, дағды.
білік, дағды.
Мұғалімнің педагогикалық шеберлігі мен кәсіби
қабілеттілігінің өзара байланысын
А. С. Макаренко:
Педагогикалық шеберлік-бұл оқытумен тәрбиелеу әрекетін
кәсіби меңгеру,тұлғаны жанжақты дамыту, көзқарасы мен
қабілетін қалыптастыру мүмкіндігі
Педагогика Педагогика Мұғалімнің Педагогика
Педагогтің Педагогика Психо-
лық лық білім сөйлеу лық
кәсіби лық этика педагогика
мәдениет мен кабілет мәдениеті қарым-
білігі қатынас лық білім
Мұғалімнің кәсіби шеберлігіне қойылатын педагогикалық шарттар:
Тұлғалық - әрекеттік. Мұнда
жобалауда қойылған міндеттерді
Мақсаттылық – мұнда мұғалім іс
шешуде мұғалімнің оқушылармен,
әрекетіндегі саналы мақсат,
әріптестерімен педагогикалық
әдістер, әрекеттердің тиімді түрлері
ұтымды қарым-қатынастарды
таңдаланып анықталады да,
тағайындаумен байланысты іс-
күтілген нәтижелерге іс әрекет пен
әрекеттер қамтылады. Ең бастысы,
оқыту нәтижесінің
тыңдаушылардың шығармашылық
қорытындыларын салыстыру әрі
мүмкіндіктерінің дамуын
басқару құралы қызмет атқарады.
қамтамасыз ететін өзіндік
жұмыстарға ерекше назар бөлінеді.
Процессуалдық. Мұнда білім
беру қызметкерлерінің
біліктілігін арттырудың Басқарушылық. Бұл жерде білім
аймақтық жүйесінде білім беру арттыру курстарындағы оқыту
іс әрекетінің арнайы үрдісін рефлексивтік түрде
ұйымдастырылған үрдісі басқаруды мұғалім-мазмұндаму
ретінде қарастырылады және деп қарастыруға мүмкіндік
оқытудың топтық форма мен береді.
бірлескен іс әрекетке
бағдарлануын талап етеді.
Педагогикалық шеберліктің элементтері
Гуманистік Кәсіптік Педагогикалық Педагогикалық
бағытталғандығы білімдері қабілеттері техника
Қызығушылығы Өз пәнін, оны Коммуникативтілігі: Өзін-өзі басқара
Құндылықтары оқытудың адамға деген оң білу іскерлігі,
Мұраттары әдістемесін, қатынасы, тілектестігі, өзара әрекет
педагогиканы, перцептивтігі, кәсіптік жасау іскерлігі
психологияны байқағыштығы,
білу педагогикалық
интуициясы.
Динамизмі: еріктік
әрекетке, логикалық
сендіруге қабілеттілігі.
Эмоционал-дық
орнықтылығы: өзін-өзі
меңгеруі, оптимистік
болжау. Креативті-лігі:
шығармашылыққа
қабілеті
Педагогикалық кәсіби білімді жоғары
деңгейде меңгерген мұғалімге тән мінез-
құлық:
- балаларды сүйе білу ізгіліктік қағида мұғалімнің адами
маңызды сапасы;
баланы, адамды құрметтеу әр адамның бойынан тұлғаны
көре білу қасиеті;
балаға, адамға сену, оқу процесіндегі жетістік кепілі,
ізгіліктік пен өзіне өзі сенім;
оқу процесіне қатысушы ретінде баланың, адамның
досына айналу, оған қолдау көрсету және көмектесу;
педагогикалық еңбек мәдениетіне бағытталу мұғалімнің
тұтастай дүниетанымын қалыптастыруға бағытталу;
Педагог тұлғасының арнайы
қасиеттері мен сапалары:
әрекетшілдік сапа (жауапкершілік, ар
намысшылдық, еңбексүйгіштік,
нақтылық).
рефлексивті сапа (ұқыптылық,
тиянақтылық, өзіндік сыншылдық,
білімпаздық).
коммуникативтілік сапа
( шыншылдық, сенімділік,
ұстамдылық, талап қоя біліушілік,
міндеттілік).
элепатиялық сапа (өзіндік түсіністік,
қайырымдылық, түсінушілік, қайғыға
ортақтаса білуге қабілеттілік)
К. С. Станиславский оқушының жан дүниесін түсініп,
жұмыс жасауды ұсынады. Сондай-ақ, мұғалімнің 4 түрін
атап көрсетеді:
1-ші түріне 2-ші түріне 3-ші түріне бір 4-ші түріне
белсенді, белсенді емес, ізбен жүрмейтін ешнәрсе, тіпті
қиялы жақсы өз пәніне деген мұғалім. Бірде кітаппен де,
сабақты
дамыған, әркез немқұрайлықпе қызықты, кейде ізденушілікпен
ізденушілікпен н қарайтын жалқаушылық айналыспайты
айналысатын мұғалім. танытатын. Бұл н мұғалім түрі.
мұғалім. Олар мұғалім Мұндай
сабақты жаңа кітаптағы мұғалім тіпті
әдістермен материалды болмау керек
өткізуге қайталап, еш деген екен.
тырысады. жаңалық
енгізбейді.
К. С. Станиславскийдің мектепте қолданылатын принципі -
өмір шындылық принципі. Өмір шындылық принципінің
мақсаты ешқандай өтірік, тәртіпті бұзатындай әрекеттер
жасамау.
Өмір шындылық принципіне көмекші принцип – алдын-ала
тапсырма беру. Осы арқылы үміттенген арманды іске асыра
алады. Алдын-ала тапсырма беру принципін қолдану
арқылы оқушының дайындық деңгейін білуге болады.
Үшінші принцип – белсенділік және әрекет ету. Мақсат –
образға ену және сабақтың практикалық бөлімінде
оқушыларды белсендіре түсу
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Н. Берікұлы. Педагогика. Оқу құралы, 2004
2. Ж. Б. Қоянбаев, Р. М. Қоянбаев. Педагогика. Алматы,
2002
3. Зязюн. Основы педагогического мастрества М., 1989
4. Сластенин В.А. Формирование личности учителя
советской школы в процессе профессиональной
подготовки. М., Просвящение, 1976
5. Қ. Сейталиев. Педагогиканың жалпы негіздері.
Ақтөбе, 2004.
6. Б. А. Молдағалиев. Мектеп мұғалімінің
анықтамалығы. Орал, 2005.
7. Кондратеньков А .В. Труд и талант учителя: факты,
мысль. М., 1989
8. Ж. Әбиев Педагогика. Алматы., 2004.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz