Мұғалім сөзінің мәдениеті мен техникасы




Презентация қосу
Тақырыбы Мұғалім сөзінің
мәдениеті мен техникасы.

Орындаған Шакайдар А
Бектасова Б
Бегендік Н
Мейірбек Ғ
Османова Д
Тобы Тп18-2к1
Қабылдаған Нуридинова Г
«Сөз - ең маңызды
педагогикалық құрал,
оны еш нәрсемен
ауыстыра алмайсың»
В. А. Сухомлинский
«Мұғалім балалармен істес болады: егер
олар бір нәрсені түсінбесе, онда мұғалім
шәкірттерді кіналамай, оларға дұрыс
түсіндіре алмағаны үшін өзін-өзі
кіналауы керек. Мұғалім балалармен
сөйлескенде ашуланбай, күйгелектенбей,
сабырлылықпен сөйлеп, шұбалаңқы
сөздер мен керексіз терминдерді
қолданбастан әрбір затты ықыласпен,
қарапайым тілмен түсіндіру керек»
Ы. Алтынсарин
Сөз мәдениеті Тіл мәдениеті
• Сөз мәдениті-әдеби тілдің • Тіл білімінің әдеби тілінің
ауызша түрлеріне тән нормасы мен оның
нормаларын игеру,тілдік дамуын,сөйлеу тілімен
амал-тәсілдерді қарым-қатынасын
айтылатын ойдың зерттейді.Тіл
мақсатына сай орнымен мәдениетінің тілдің басқа
қолдана білу,сөйлеуде салаларынан
мәдениеттілік,әдептілік айырмашылығы оның
таныту күнделікті өмірде тілдің
қолдану,жазу,сөйлеу
мәдениетімен жақсы
қарым-қатынаста болуы.
1.Тілдік норма

Тіл мәдениеті
2.Этика-сөз
қамтитын тілдік
нормалары
норманың 3 түрі бар

3.Коммуникативті
норма
Мұғалімнің – сөйлеуі білімдер берудің,
оқушылар мінез-құлқына әсер етудің, өзара
әрекеттесуінің негізгі құралы.Мұғалім сөйлеуінің
негізгі сапалары:
гамматикалық дұрыстығы;

логикалық сымбаттылығы;

анық, айқындылығы, түсініктілігі;

эмоционалдық мәнерлілігі;

шегіне жеткен дәлелділігі;

трафареттар артық жетістіктердің болмауы; (жест-дене қимылы);

сабырлы (қоңырсалқын) қарқын (темп);

әсемдік және жандылық (қызулық).
Мұғалімнің сөйлеу
мәдениетінің компоненттері:

дұрыстығы;

дәлелділігі (точность);

орындылығы (қисындылығы)
(уместность);

логикалық байлығы;

тазалығы.
Заманауи мұғалімнің кәсіби
Мұғалімнің педагогтық шеберлігінің
шеберлігінің аса маңызды
басты бір белгісі-оның сөз
элементтерінің бірі –ауызша сөйлеу,ол
байлығынан,сөйлеу мәдениетінен
педагогикалық қызметтің құралы болып
байқалады.
табылады.
Мұғалімнің сөйлеу техникасы

Сөйлеу техникасы дегеніміз- фонациялық тыныс алу
әдістері,дауыс пен дикциясы барынша жатық
қалыптылық деңгейіне жеткен және мұғалім сөзінің
тиімді жүзеге асыпуына мүмкіндік беретін қарапайым
ғана әдістер жиынтығы.
Сөйлеу техникасының
талаптары

Дауыс темпі
Мұғалімнің Оқушыларды Аудитория
не жоғары, не
сөйлеу тілі ң ұғым көлеміне
төмен болуы
жатық деңгейіне сай шақталған
керек.
Сөйлеу функциялары
мыналарды жүзеге асырады

Мұғалім мен оқушы арасындағы
байланысты орнатады

Балалардың санасына, мотивіне,сезіміне
әсер етіп оны қалыптастырады

Оқу материалының оқушылардың
санасына қабылданып,нығайтылуына әсер
етеді

Оқушылардың білім және тәжірибе
жұмыстарын дұрыс ұштастырып
үйлестіреді
Сөйлеу техникасы тыныс алу,дауысы,дикциясы,ритмика

• Материалдың қиындау жерін жай айту,одан жеңілдеу материалды
тез айту,белгілі дауыс ырғағын дұрыс қолдануға байланысты

• Сөйлеудің жай,жылдам болуы-дауыс ырғағына байланысты.

• Дауыстың мәнерлі болуы үшін логикалық,психологиялық паузаны
пайдалану керек

• Өзінің дауысыңды бағалағаннан кейін тыныс алу,дикцияны
жөндеу,дауыс байланысын жөндеу,оймен байланыстыру қажет
Мұғалімнің дауысының ерекшеліктеріне сипаттама

Дауыстың естілуінің
жағдайы-оның
шырқауында.Мамандар
бұл термин арқылы
дауысты белгілі
қашықтықта жеткізу
және дауыс күшін реттеу
мүмкіншілігін білдіреді
Мұғалімнің сөйлеуінің интонациялық байлығын
дамыту үшін арнайы жаттығулар көмектеседі

Тыныс алуды Дикцияны Темпоритм Дауыс
реттеу жаттықтыру (жылдамдық шығару
ырғағы) жолдарын
күту.
Сөйлеу техникасында
тыныс,тыныстау организмнің
физиологиялық өмір сүруінің
функциясын жүзеге асырумен
бірге сөйлеудің энергиялық
базасыда бола алады.Мұғалім
сабақ үстінде материалды ұзақ
баяндаса,не ұзақ лекция оқыса,
тыныс алуға жаттықпаса,
мұғалімнің шаршағаны бет-
пішінінен бірден біліне
бастайды.Бет-пішіні қызарып
тынысы тарылып, ентіге
бастайды. Осыдан мұғалімнің
сөйлеу мәнері бұзыла бастап
тыныс алуды қажет етеді.
Дикция.Буын,сөз, дыбыстарды дұрыс айту-мұғалімнің дұрыс
дикциясына байланысты.Егер мұғалімнің дикциясы дұрыс болса,оқушы
сөзін дұрыс,ықыласпен тыңдайды.

Дикция дұрыс болу үшін
ерін,езу,тіс,көмекей,жақ,таңдай сияқты
сөйлеу аппараттары дұрыс жұмыс істеуі
керек.Ол үшін мектепте,үйде жаттығу
жұмыстарын көп жүргізу керек.Ондай
жаттығулар-дыбыстардың айтылу
артикуляцияларын жаттықтыру,мәнерлеп
оқуды жүзеге асыру,дауысты дауыссыз
дыбыстардың айтылуы,қолдану
дағдыларына жаттықтыру
керек.Айтылған сөйлеу мәнері
оқушының талаптарына үйлессе,мұғалім
мен оқушы арасы жақындаса түседі.

Ұқсас жұмыстар
Мұғалімнің сөйлеу техникасы
Қарым қатынасты меңгеру
Педагогикалық қарым қатынасты ұйымдастыру
Педагогикалық қатынас ерекшелігі
Шығармашыл мұғалім
Мұғалім жеке тұлға – оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі
Оқушылардың білімін тексеруді ұйымдастыру
ЖІКТІК ЖАЛҒАУЫН ҚАТЫСЫМДЫҚ БАҒЫТТА ОҚЫТУ
Сауат ашу сабағына қойылатын талаптар
Педагогикалық шеберлік компоненттері
Пәндер