Тұрақты - жағымды стиль




Презентация қосу
ҚАЗАСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Коммерциялық емес акционерлік қоғам
«М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті»
«Тарих және педагогика» факультеті
«Замануи педагогика және психология»
кафедрасы

Тақырыбы:«Мұғалім-оқушы» жүйесіндегі кәсіби-
педагогикалық қарым-қатынас.

Орындаған: Шакайдар А
Бектасова Балнұр
ТП-18-2К1
Қабылдаған: Нуридинова Г.А
http://presentation-creation.ru/
Қарым-қатынас ұғымы-адамның ішкі
жан дүниесінің сыртқы көрінісі,
олардың күнделікті өмір тіршілігіндегі
бейнесін жасаудағы іс-әрекеті.

http://presentation-creation.ru/
Мұғалім мен оқушы – әр
түрлі екі субъект.
Мәселенің негізгісі осы
әр түрлі рухани дүниені
біріктіру. Педагог Мұғалім көп жағдайда өзінің сәтті
міндетті түрде ықпал ету ұйымдастырылған іс-әрекеттің
нысанын көріп қана тәрбиеленушіге сәтті ықпал ететіні
қоймай, жасалған сөзсіз сенеді. Алайда баланың бағынуы,
ықпалдың нәтижесінде келісімі, эмоциясы, іс-әрекеті міндетті
көру керек түрде ескерілуі керек. Мұғалім үшін
кері байланысты түсініп, қабылдауы өте
маңызды.

http://presentation-creation.ru/
Мұғалімнің сыныпқа деген
қарым-қатынасының 3 стилі

Тұрақты-жағымды стиль. Пассивті-жағымды стиль. Тұрақсыз стиль.
• Мұғалімнің балаларға • Балаларға деген қарым- • Бұл стильде мұғалім
деген тұрақты қатынасының өзінің қарым-қатынасын
эмоционалды жағымды эмоционалды жағымды жағдайға байланысты
қатынасымен, қиын сипатының айқын өзгертеді. Сондай-ақ
сәттерінде көмек еместігімен мұғалімнің
көрсетуімен оқу ерекшеленеді оқушылармен қарым-
әрекетіндегі қатынас жасауы өзінің
кемшіліктерге, іскерлік көңіл-күйіне сол
жауап қайтаруымен, уақыттағы
балалармен қарым- эмоционалдық
қатынас кезінде жағдайына байланысты.
сабырлылықпен
сипатталады

http://presentation-creation.ru/
Қарым-қатынаста өзара
байланысты үш жағы бөлінеді:

Коммуникативті
(ақпарат алмасу)

Интерактивті Перцептивті (қарым-
(қарым-қатынасқа қатынасқа
түсетін
түсушілердің бірін-
индивидтердің
белсенді өзара бірі қабылдау үрдісі,
әрекетін осы негізде өзара
ұйымдастыру түсінікті орнату

http://presentation-creation.ru/
В.А.Кан-Калик мұғалім мен
оқушылар арасындағы қарым-
қатынастың мынандай топтамасын
анықтаған:

Бірлсскен шығармашылық іс-әрекетке
әуестену негізіндегі қарым-қатынас
(мұғалім окушыларды шығармашылыққа
ынталандырады, балалар мұғалім
соңынан қалмайды).

Достық ықылас негізінде құрылған
педагогикалық қарым-қатынас (мұғалім
оқушының ересек жолдасы ретінде
қарым-қатынаста болады, татулық, достық
қатынас орнайды).

http://presentation-creation.ru/
Дистанциялық қарым-қатынас
(түрлі әлеуметтік рөль
атқаруларына байланысты оқушы
мен мұғалім арасында такты
дистанция сақталады, мұғалімнің
жетекші ролі орын алады).

Қорқыту арқылы қарым-қатынас
орнату {мұғалімнің өктемдігі басым
болады, балалар үнемі мұғалімнің
ұрсуынан үрейленіп жүреді).

http://presentation-creation.ru/
Балалармен жұмыс істеген кезде әзіл-
қалжыңға негізделген қарым-қатынас
(балаларға ұнау үшін жас мұғалімдер
қалжыңдасып сөйлеуді ұстанады,
бірақ бұл дұрыс нәтижеге жеткізбейді).

Мұғалім шәкірттер алдында өзінің
артықшылығын көрсетуге бағытталған
қарым-қатынас (мұғалім тек өзінің
беделімен гана айналысады, үнемі
өзінің балалардан жогары екенін
дәлелдеуге тырысады).

http://presentation-creation.ru/
«Мұғалім-оқушы» жүйесіндегі кәсіби-
педагогикалық қарым-қатынаста мұғалім
бойындағы бірнеше қасиеттер

Баланың жан дүниесін түсіну.
Оқушының қызығушылығын, қандай да бір іске
икемділігін, бейімділігін бақылау.
Оқушы мен мұғалім арасындағы ынтымақтастықтың
негізі әрине қарым-қатынасы.
Оқушыларға қиыншылық туындаған кезде көмек
көрсете отырып, олармен сырлас, дос болу керек.
Баланың жетістігі үшін қолдау жасау, мадақтау.

Ұстаз мәдениеті.

http://presentation-creation.ru/
Баланың жан дүниесін түсіну.
В.А.Сухомлинскийдің «Тандаулы педагогикалық
шығармалар» атты еңбегінде «Баланың рухани өміріне
тереңдей қарай алмаған адам нағыз тәрбиелеуші бола
алмайды» деген. Шынында да, әр бала қоршаған ортасын
тани бастағаннан, оның отбасындағы, қатарластары
арасындағы қарым-қатынастан оның жандүниесінде өзіндік
бір қасиеттер қалыптасады. Қазақ халқымыз да ертеден
қанатты сөздердің көмегімен баланың рухани дүниесіне,
адамгершілік сезіміне, ерекше көңіл бөлген. Мұғалімнің
әрдайым жақсы сөздермен баланы қуантуы, көңілін көтеруі,
сезімін оятуы оның іске деген белсенділігін арттырады.

http://presentation-creation.ru/
Оқушының қызығушылығын, қандай да бір іске
икемділігін, бейімділігін бақылау.
Бұл орайда мен В.А.Сухомлинскийдің «Баланың ақыл-ой
дамуын, қызығушылығын, қабілетін, бейімін білмей оны
тәрбиелеуге болмайды» деген сөзіне сүйенемін.
Оқушының бейімділігіне сай бағытын таңдауына
мумкіндік берілсе, оқушының ойлау, өз дегенін қорғай
білу, өз ойын жеткізе білу қабілеттілігі қалыптасып
дамиды. Мұғалім мен оқушы арасындағы
ынтымақтастық арқылы оқушының еркін сөйлеу
дағдысы қалыптасады.

http://presentation-creation.ru/
Оқушы мен мұғалім арасындағы ынтымақтастықтың
негізі әрине қарым-қатынасы. Әр мұғалім жеке тұлға
ретінде оқушылармен жұмысын көздеген мақсатына
жету үшін өзінің жеке қасиеттеріне, біліміне және
жинақтаган тәжірибесіне сай ұйымдастырады.
Мұғалімнің оқушылар мен қарым-қатынасының ең
басты құралы сөз болып табылады. Сөз мәнерін шебер
ұйымдастыруы арқылы мұғалім балалар сеніміне ие
болады. Оқушының жасырып жүрген сырын немесе
жан дүниесіндегі пікірін бөлісе білгенде, мұқият
тыңдап, кеңес бере отырып, баланың жүрегіне жол
таба алады. Оқушы мен мұғалім арасындағы ашық
әңгіме өзара түсіністікке әкеледі. Баланың көңілін таба
білу оның сенімін туғызады. Мұғалім баланың жас
ерекшелігін, мінез-құлқын ішкі сезімін ескере отырып,
балалар мен олардың өз тілінде сөйлесуі керек

http://presentation-creation.ru/
Оқушыларға қиыншылық туындаған кезде көмек
көрсете отырып, олармен сырлас, дос болу керек.
Оқушы оқуда да, достары арасындағы
қиыншылықтарға кезігеді. Осы жағдайда оқушы
үшін мұғалім көмегінің маңызы зор.

http://presentation-creation.ru/
Баланың жетістігі үшін қолдау жасау, мадақтау.
Оқушының белгілі бір жасаған жетістіктері үшін оны
сыныптастары алдында мадақтаса, оны басқаларға үлгі
тұтса, оқушы бойында өз күшіне сену сезімі туады.
М.Жұмабаевтың «Баланы өзі күшіне сендіріп үйрету
керек» дегеніндей, баланың болашағына сенім артып, өз
күшіне сендіру онын келесі басар қадамдарын батылырақ
басуына түрткі болар еді. Баланың сабаққа деген
құлшынысын, ой-пікірлерін, ұсыныстарын қолдау
арқылы жүзеге асыруға болады.
http://presentation-creation.ru/
Ұстаз мәдениеті. Мұғалім оқушы алдында
өзін-өзі ұстауға, ашуын оқушыдан алмауға,
сөйлеу мәнері мен ұғымдарды түсінікті етіп
жеткізуге, оқушы құқығьна қол сұқпауға
міндетті. Мұғалім неғұрлым оқушы алдында
өзінің беделін көрсете білсе, ол жайында
оқушы санасында жақсы пікір қалыптасады.
Аталмыш қасиеттерді өзінің кәсіби өмірінде қолдана білген
мұғалімнің өз шәкірттерінің биік шьңдардан көрініп, еліміздің
беделді азаматтары болуына зор ықпалы тиері анық.
Оқушылармен ынтымақтаса жұмыс жасау барысында,
мұғалім мұнымен қатар бала тәрбиесінде орны бар
мүшелермен де бірлесе жұмыс жасауы тиіс.

http://presentation-creation.ru/

Ұқсас жұмыстар
Киімдегі сән бағытының көрініс табуы
Классицизмге тән негізгі ерекшелік - көркем шығарманың құрылысын бір тәртіпке бағындыру
Ақпаратты жеткізіп
Киім сұлбасы
Педагогикалық қарым қатынас стилі
Публицистикалық стильдің тіл ерекшеліктері
ЖОСПАР ИМИДЖ ЖӘНЕ ПЕДАГОГ ИМИДЖІ ҰҒЫМЫ
Стиль түрлері
Қазіргі қазақ әдеби тілінің функционалды стильдері
Публицистикалық стиль
Пәндер