Еңбекті ғылыми ұйымдастыру мектебі




Презентация қосу
Тақырыбы: Басқару іс -
әрекетіндегі мақсаткерлік,
болжамдық қызметтер

Орындаған: Бектасова Балнұр
Сайлаубек Қамажай
Әбдірәсіл Жанат

Қабылдаған: Усипбекова Айжан
Басқару психологиясына
1 кіріспе

Басқару іс-әрекетінің негізгі
2 қызметтері

3 Мақсат қою қызметі

4 Болжау қызметі

Жоспары:
5 Жоспарлау қызметң
• адамның жеке бірлік ретіндегі психикасын,
өзінің сан−алуан сезім, аффективтік,

Псих интеллектуалды, басқа да туа біткен
функцияларымен бірге сыртқы ортамен өзара
әрекетін зерттейтін ғылым, кей-кезде адам
мінез-құлығын зерттеу деп те анықталады.

олог
Қыруар тараулары теориялық және
практикалық бағыттарды қарастырады,
қолданбалы бағыттары да сан алуан:
терапевттік, қоғамдық, кәсіпкерлік, кей
жағдайда саясаттық және теологиялық.

ия Психологияның негізгі мақсаты — психиканы
cубьективттік структураның, сыртқы ортаны
байымдаумен, елестетумен жұптасқан
айырықша іс-әрекеттің негізі ретінде зерттеу.
Басқару •өндіріс орындарындағы, корпорациялардағы, фирмалардағы және осы сияқты тағы да ісәрекетті басқарудың
жалпы психологиялық жақтарын арнайы зерттейтін әрі модельдейтін сала.

психологиясы

Басқару •іс-әрекетті арнайы басқарудың және психологиялық жағдайдың талдамалы модельдерін және еңбектің сапасын
көтеруге бағытталған.

психологиясы

Басқару •басқару жүйелеріндегі (мемлекет басқару, ұйым, мекеме, топ, ұжым және т.б.) адамдардың қатынастарына
байланысты мәселелерді зерттейтін және білімдерді жинақтайтын қолданбалы психологияның саласы.

психологиясы
Slide title

Басқару Басқару
психологиясының психологиясының
мақсаты мазмұны
•тиімділікті арттыру • адамзат
және өмір сүру қызметінің, топтар
сапасының мен ұйымдардың
ұйымдастырушылы психологиялық
қ жүйелерінің аспектілерін
жолдарын әзірлеу. әзірлеу.
психологиялық -
педагогикалық мәселелері

Басқару психологиясының
пәні туралы пікірлер
әртүрлі.
Лев Ильич Уманский -
Вендров Ефим
психология
Ефремович – кеңес
ғылымдарының
офицері
докторы, профессор
Басқару психологиясының деңгейлері

институцио басқарушыл
техникалық
налдық ық
Басқару функциялары

жоспарлау ұйымдастыру

мотивация бақылау
БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫНЫҢ
ДАМУ ТАРИХЫ
Басқару психологиясы ғылым саласы
ретінде XIX ғасырда қалыптасқан.
Бірақ жеке дара ғылым саласы ретінде
XX ғасырда дами бастады. Жеке дара
ғылым ретінде қалыптасу барысында
төрт мектеп қалыптасты:

Еңбекті Адами
ғылыми Әкімш Басқару
қатынас
ұйымдаст іліктік тар
ғылым
ыру ы
мектебі мектеп мектебі
1.Еңбекті ғылыми ұйымдастыру мектебі. 1991 жылы
америкалық инженер, кәсіпкер Ф. Тейлордың «Ғылыми
басқарудың қағидалары атты» кітабында жарық көрді. Ол өз
кезегінде еңбекті ғылыми ұйымдастыру мектебінің
(тейлоризм) негізін қалады. Өндірісті ғылыми тұрғыда
басқаруға негізделген.
2.Әкімшілік мектебі (классикалық мектеп) А.Файолдың 1920- 1950 жж.
Ұжым басшылық мақсаттары мен бастамаларын қолдауы тиіс болып
табылатын, қатаң орталықтандырылған иерархиялық ұйымдастырудың
идеясы байқалады. Басқару принципі, яғни қазіргі менеджмент атасы.
Иерархиялық желілік – функционалдық басқару жүйесі.
3.Адами қатынастар мектебі. Қызмет тиімсіздігінің
Slide title
негізгі элементі болып саналатын адами факторды
жете бағаламау дегенге жауап ретінде қалыптасқан
мектеп Э. Мэйо, М. Фоллетт.

Э. Мэйо Тейлор мен Гилберттің жұмысшылардың қызметін
рационализациялау мен стимулдау идеясына қосылып, еңбек
өнімділік мәселесін зерттеумен айналысты. Еңбек тиімділігімен
басқарудың күшті факторлары ретінде ұйымдастыру және
экономикалық себептермен қатар психологиялық компонеттермен
қатар жүретінін дәлелдеді.
Slide title

Басқарудағы сандық әдістер мектебі. ( 1950- XX ғасыр ).

• Бұл мектептің негізгі еңбегі операцияларды зерттеу
әдіснамасында, өйткені оның іс-әрекеті күрделі басқару
мәселелерін әр түрлі ұйымдастырушылық жағдайлар жасау
мен қолдану барысында түсінудің тереңдеуіне ықпал етті
және күрделі жағдайларда шешім қабылдайтын
жетекшілерге көмектесті.
Іс-әрекет

• ұғым ретінде жалпы ғылыми категорияға ие. Ол көптеген ғылымдарда
қарастырылады. Жалпы түрде ол қоғамдық қатынастардың жеке формасы ретінде
анықталып, тұлғаны еңбектің қоғамдық бөлінуі құрылымына қосылу тәсілін
сипаттайды.

Іс-әрекет

• бұл субъектінің қоғамдық мәнді құндылықтарды жасауға байланысты
болмысқа және саналы қойылған мақсаттарға жетуге бағытталған қоғамдық
тәжірибені игеруге қатысты белсенді қатынасының формасы
Психологиялық тұрғыдан басқару іс-әрекеті
жеке және бірлескен іс-әрекеттердің синтезі
ретінде айтылады, сондықтан ұйым қызметінің
түпкілікті нәтижелерімен тікелей емес,
орталықтандырылған байланысымен
сипатталады. Басқару іс-әрекетінде тікелей
атқарушы қызмет неғұрлым аз болса, оның
тиімділігі соғырлым жоғары болады.

Басқару іс-әрекетінің
Басқару іс-әрекетінің
мақсаты – ұйымдық
шарттары ішкі және
жүйенің нәтижелі қызмет
істеуін қамтамасыз ету. сыртқы болып бөлінеді.
Ішкі шарттар – бір мезгілде
Сыртқы шарттар – бұл уақытша
әртүрлі іс-әрекеттерді
шектеулер, ақпараттық
орындау және көптеген
айқынсыздық, түпкілікті
мәселелерді шешу
нәтижеге деген жоғары
қажеттілігі, нормативті
жауапкершілік, ресурстардың
нұсқаулардың қайшылығы,
жеткіліксіздігі, сәтсіз
жетекшінің тиімділігін
жағдайлардың туындауы.
бағалау белгілерінің
тұжырымдалмауы, көбінесе
олардың болмауы, т.б.
Slide title

ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 1.
Захарова Л.Н. Психология управления.
Логос. 2014г. 2. Митин А.Н. Психология
управления. – М.:ВотерсКлувер, 2011 – 400
с. 3. Элекронный учебник. Ахтаева Н.С.
«Басқару психологиясы». // "Алла Прима"
2016г. 230стр. Қазақстан. 4. Ахтаева
Н.С.,Әбдіғапарова А.І, Бакбаева З.Н. Басқару
психологиясы: Оқу құралы. –Алматы: Бастау
баспасы,2010-250б. 5. L.M. Gilbreth. The
Psychology of management. June 1, 2012.
Dodo Press 6. Рахимов А.З. Психология
творчества. - Уфа, 1995

Ұқсас жұмыстар
Менеджмент туралы ғылымды қалыптастыру және дамыту
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі
Басқару психологиясының даму кезеңдері
Ғылыми менеджмент мектептері туралы
Менеджмент эволюциясы
Менеджмент ғылымы
Басқару революциясы
Ғылымит менеджмент мектептері
Менеджмент психологиясына кіріспе
Басқару ғылымының даму тарихы
Пәндер