Бөліп шығарушы ұлпалар




Презентация қосу
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
«ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ ЖӘНЕ
ПЕДАГОГИКА СЫ» ЖОҒАРЫҒЫ МЕКТЕБІ
«Биология және география » кафедрасы

ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Тақырыбы: “Бөліп шығарушы ұлпалар”

Орындаған: Төленді Жанель
Ерланқызы
ЕП-22-12К
Қабылдаған: Адилбекова Гүлжан
Орынбасарқызы
Ұлпа
• Ұлпа - (грек. hіstos; лат. textum) — өсімдіктердің шыққан
тегі, құрылымы және организмдегі атқаратын қызметі
бір-бірімен байланысты жасушалар жүйесі.
• Ұлпаны атқаратын қызметіне, шыққан тегіне,
морфологиясына, т.б. қасиеттеріне байланысты бірнеше
топқа бөледі. Егер ұлпа біркелкі жасушалардан құралған
болса, оны жай (колленхима), ал бірнеше жасушалардан
тұрса — күрделі (эпидерма) деп жіктейді. Негізгі ұлпалар
атқаратын қызметіне байланысты ассимиляция, сіңіргіш,
қорлық заттар жинаушы, ауа ұстағыш болып
ажыратылады.
Бөліп шығарушы ұлпалар

Тәрбие процесі-жеке адам мен балалар ұжымын
әлеуметтік тұрғыдан қалыптастыруда, оларды,
өмірге дайындап, қоғамда өз орнын таба білуге
үйретіп, әрбір әрекетімен, қызметімен қоғамға
пайда келтіруде, өз жеке басына қанағаттанған
сезіммен қарауға тәрбиелеу

Тәрбие процесінің құрылысы өз ерекшеліктеріне
байланысты алдына айқын мақсаттар қойып,
тәрбие мазмұның соған негіздеп, оларды іс-
жүзіне асыруда тәрбиенің формалары мен әдіс-
тәсілдерін, объективтік мүмкіндіктерін сонымен
қатар ең соңында жеткен жетістіктерідің
қорытындысын белгілейд

Тәрбие процйесінің екі жақтылық функциясының
мәні –педагогтің белгілі мақсат пен жасаған
педагогикалық ықпалы, табиғи түрде, оқушының
өмірі мен іс-әрекеттерінің үйлесуі қажет
“ІШКЕ БӨЛІП ШЫҒАРУШЫ ҰЛПАЛАР” “СЫРТҚА БӨЛІП ШЫҒАРУШЫ ҰЛПАЛАР”

Біріншісіне, сүт Екіншісіне,
жолдары, жекелеген мүшелердің
Тәрбие - мақсатқа
бөліп шығарушы Тәрбие - мақсатты,
үстінде
бағытталған тұлға
жасушалар арнайы
бойында көзқарастар мен орналасқан безді
ұйымдастырылған жан-
(идиобластар),
сенімдер, қасиеттер мен түктер мен
жақты үйлесімді
құндылықтар,
схизогендік және мінез- дамыған
өсімдік тұлғаны
бездері
құлыққуыстар
лизогендік нормаларын
қалыптастыру процесі
қалыптастыру процесі.
жатады. жатады;

Ішкі бөліп Сыртқы бөліп
шығаратын шығарушы
Тәрбие - тұлғаны
Тәрбие - мақсатты түрде, заттардың
заттардың өнімдері қалыптастыруға
адамзаттың өмір сүру өнімдеріне эфирқоғамдық
бағытталған
барысында жинақтаған
илік заттар, институттардың (отбасы,
майлары,
әлеуметтік
смолалар, тәжірибесін,
эфир балабақша,
шірнеліктер, су мектеп,
ұрпақтан ұрпаққа
майлары және процесі
алмастыру жәнеқоғамдық
басқаларбірлестік)
балаға әсер ету процесі
басқалар. жатады.
СЫРТҚА БӨЛІП ШЫҒАРУШЫ ҰЛПАЛАР
Тәрбие әдісі дегеніміз тәрбиешілер мен
тәрбиеленушілердің
Безді түктер. Эпидермистіңөзара байланысқан
жасушаларынан іс-
пайда бо­
лады. Олар
эфир майларын, шайырды, және т.б. заттарды жинап қана
әрекетінде
қоймай,оқушылардың тұлғалық
оларды өсімдік денесінен қасиеттерін
газ түрінде, сүйық және қатты
қалыптастыруға бағытталған
күйінде өсімдік денесінен педагогикалық
сыртқа шығарып отырады (55-сурет).
жұмыс тәсілдері
Құрылысы жағынан олар алуан түрлі, бірақта өсімдіктердің
әрбір тобына морфологиялық тұрғыдан тұрақты болады.
Орналасуына қарай сыртқы және ішкі, құрылысына қарай жай
Тәрбие тәсілі
және күрделі,–бөлінетін
жалпызаттарына
әдістің бір
қарайбөлігі, жеке-
тұзды, майлы,
шайырлы, шырышты безді түктер деп жіктеледі.
дара әрекет, нақты іс
Шірнеліктер. Өсімдіктердің мүшелерінің сыртына
көмірсулардың (тәтті сұйық зат – некткар немесе
шірнелік) ерітіндісін бөліп шығаратын бездер.
Шірнелік негізінен гүлдің бөліктерінде кездеседі.
Тәрбие құралдары: іс-әрекеттің түрлері, көрнекі
Шірнеліктерден бөлінетін қантты сұйықтар гүлдің
құралдар, педагогикалық
тозандануын қамтамасыз ететінықпал жасау
насекомдарды
құралдары, коммуникация,
өздеріне еліктіреді. құралдары
Шірнелік жасушаларының
цитоплазмасы қою және оларда зат алмасу белсенді
жүреді. Шығу тегі алып жатқан орнына қарай –
флоральді және экстрофлоральді деп бөлінеді.
Флоральді гүлдерге тән, ал экстрафлоральді
вегетативті мүшелерге тән.
Гидатодтар. Бұл сулы устьицалар, эпитема жасушалары, жапырақтың өткізгіш
ұлпаларымен байланысты тамыршасы-талшық шоғы. Олар жапырақтың шетінде,
көп жағдайда иректелген тісті жиектерінің ұштарында орналасады. Олар су
тамшыларын және онда еріген тұздарды бөліп шығарады.
Тәрбие формалары оқушылардың ұжымдық және жеке іс - әрекетін
мақсатты түрде ұйымдастыру. «Тәрбиелік шара», «тәрбиенің ұйымдық
формалары» деген терминдер де қолданылады. Шара – ұжымда тәрбие
мақсатына жетуге бағытталған, ұйымдастырылған іс –әрекеті. Түрлері:

оқушылардың қатысуына байланысты: ұжымдық
формалар(барлық сыныптың қатысуы);

үйірме - топтық және жеке түрлері

танымдық - дамытушылық іс - әрекетті ұйымдастыру
формалары: викторина, білім аукционы, КТК, жобалар
сайысы, іскерлік ойындар, ғылыми конференциялар,
өнертапқыштар мен фантазерлер сайысы

адамгершілік тәрбиесі міндеттерін орындауда
пікірсайыстар, дөңгелек жоза, қайырымдылық
Бұл аса үлкен цилиндр тәрізді, немесе тарамдалған жасушалар (53,Б-
акцияларын қолдануға болады
сурет). Сүт жолдары не тек флоэмада орналасады, не болмаса өсімдіктің
бүткіл денесіне өтеді (сабаққа, тамырға, жапыраққа).
Олар бөліп шығару қызметін атқаруымен қатар, өткізгіштік және қор
жинау қызметін де атқарады. Өткізгіштік қызметі, сүт жолдары
органикалық заттардың синтезделетін жерін, олардың қолданылатын
жерімен жалғастырған кездерде іске асырылады, мысалы жапырақтарда.
Сүт жолдарының бөліп шығарушылық
БӨЛІП ШЫҒАРУШЫ
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Бөліп шығарушы ұлпа
Өсімдіктердің өсімді мүшелері
Жабындық ұлпалар
Өсімдік ұлпасының түрлері
Бұлшықет ұлпалары
Эпителий ұлпасының қызметі
Ағзаға дейінгі деңгейлер
Өсімдік ұлпалары
Құстың интерьері және ішкі құрылысының ерекшеліктері
Ұлпалар эволюциясы
Пәндер