Сыни ойлау технологиясы




Презентация қосу
Ш.Есенов атындағы Каспий технологиялар және
инжиниринг университеті

Семинар-5.Сыни ойлауды дамыту әдістемесі

Орындағандар:Нурманов Нуржан
Слямжанов Асанәлі
Ғылым және техгологиялар факультеті Искалиев Нурлан
Топ:ВтиПо 22-3 Зидуллаев Нұрлыбек
ЖОСПАР

1. Сыни ойлау дегеніміз не?

2. Сыни тұрғысынан ойлау әдісі

3. Сыни ойлауды тудыру үшін мүмкіндік жасау

4. Сыни ойлаудың тиімділігі

5. Сыни ойлау технологиясы

6. Қорытынды
Сыни ойлау (кейде Критикалық
ойлау, ағылш. Critical thinking) —
ойлаудың ерекше бір түрі болып,
фактілерді анализдеу арқылы
тұжырым қалыптастыру. Бұл ұғым
Сыни ойлау-бұл күрделі және әртүрлі анықтамаларға
ойлаудың тола ие, ол негізінен рационалдылықты,
скептикалықты,
ссыз түрі сыңаржақтылықсыз анализдеуді және
фактілікік дәлелдерді тексеруді
қамтиды. Сыни ойлау дегеніміз өз-өзін
басқаратын, өз-өзін тәрбиелейтін, өз-
өзін бақылайтын және өз-өзін
түзететін ойлау формасы.
Сыни ойлау әдісі
Сын тұрғысынан ойлау әдісі, оқытуда дамыған
технологияға жатады. Бұл иллюстративті-түсіндірмелі,
ішінара іздену. проблемалық, пікір-сайыс, ойын,
шығармашылық, өзін-өзі дамыта оқыту әдістерінің
жиынтығы. Сын тұрғысын оқу-тәрбие үрдісінде
басқару мен ұйымдастырудың тиімділігі оқушылардың
өз алдына белсенді дамуына негізделеді Бұның
мақсаты – барлық жастағы балаларды кез келген
мазмұнға сын тұрғысынан қарауды үйрету. Кез келген
қиыншылықтарды жеңуге, өз мәселелерін шешуге, әр
түрлі жағдайларды сын тұрғысынан қарауға, екі
ұйғарым пікірдің біреуін таңдауға, сапалы шешім
жасауға үйрету қажеттігі айдан анық болып тұр.
Сыни ойлауды
тудыру үшін
мүмкіндік
жасау

Оқушылардың әр Үйренудегі оқушы
Оқушыларға ойла түрлі идеялары лардың белсенд
нуға рұхсат беру мен пікірлерін іс- Сенімділік
тыңдау. әрекетін қолдау.
Сыни ойлаудың
тиімділігі
– оқушылардың өз бетімен жан-жақты
білім алуы;
– сабақ кезінде уақытты ұтымды
пайдалану;
– оқушылардың өзара пікір алмасуы;
– мұғалім мен оқушылар арасында ізгілік
қарым-қатынастардың орнауы.
Сыни ойлауды үйретудің
технологиясы
Қызығушылықты ояту. Сабақ қарастырылғалы тұрған мәселе жайлы білім алушы не біледі, не айта алатындығын
анықтаудан басталады. Осы кезеңге қызмет ететін «Топтау», «Түртіп алу», «Ойлану», «Жұпта талқылау», «Болжау,
«Әлемді шарлау» т.б. деген аттары бар әдістер (стратегиялар) жинақталған. Қызығушылықты ояту кезеңінің екінші
мақсаты – білім алушының белсенділігін арттыру.

Мағынаны тану (түсіне білу). Бұл кезеңде білім алушы жаңа ақпаратпен танысады, тақырып бойынша жұмыс істейді,
тапсырмалар орындайды. Оның өз бетімен жұмыс жасап, белсенділік көрсетуіне жағдай жасалады.

Ой-толғаныс – бұл кезеңде күнделікті оқыту процесінде білім алушының толғанысын ұйымдастыру, өзіне, басқаға
сын көзбен қарап, баға беруге үйретеді. Білім алушылар өз ойларын, өздері байқаған ақпараттарды өз сөздерімен
айта алады. Бұл сатыда білім алушылар бір-бірімен әсерлі түрде ой алмастыру, ой түйістіру, өз үйрену жолын,
кестесін жасау мақсатында басқалардың әр түрлі кестесін біліп үйренеді. «Бес жолды өлең», «Венн диаграммасы»,
«Еркін жазу», «Семантикалық карта», «Т кестесі» сияқты стратегиялар лайықтала қолданылады.
Сыни ойлауды дамытудың тағы да басқа
технологиялары көп. Мысалға,
кластерлер, кестелер, тірек сызбалар,
«болжағыш ағаш», Донна Огл кестесі
(БББ), концептуалды кесте, сюжетті
Қорытынды кесте, «Инсерт», миға шабуыл, карусель,
тоқтатып оқу, т.б. Әрине, осылардың
барлығын дұрыс интеграциялау үшін
сабақтың қиындығына және
тақырыбына көңіл жұмсау қажет
Назарларыңызға рахмет

Ұқсас жұмыстар
БАСКЕТБОЛ ТАРИХЫНАН
Сын тұрғысынан ойлау технологиясы
Сыни тұрғыдан ойлау технологиясы және оның стратегиялары
Сын тұрғысынан ойлау технологиясын бастауышта пайдаланудың қазіргі жағдайы
ОҚЫТУДА ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ
Сын тұрғысынан ойлауға үйрету
Сын тұрғысынан ойлау стратегиясы
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ ТУРАЛЫ
Бағалау критерийлері Мазмұндық сипаты
Сын тұрғысынан ойлау технологиясын оқушылардың таным қабілеттерін арттыру құралы ретінде пайдалану
Пәндер