Психологиялық зерттеудің әдістемесі




Презентация қосу
Ғылыми зерттеуді
ұйымдастыру және
өткізу
Жоспары:
1. Психологиялық ғылыми зерттеудегі эксперименттік
әдістің ерекшелігі. Эксперименттік зерттеу модельі.
2. Зерттеуді ұйымдастыру үшін қойылатын негізгі
талаптар.
3. Зерттеудің мақсаттарын, міндеттері және
болжамдарын анықтау. Психологиялық зерттеудің
әдістемесі.
4. Зерттеу әдісі мен техникасы.
5. Психологиялық зерттеулер дайындығы және
эксперимент жүргізу.
Кілт сөздері:

Моделдеу-педагогикалық процесс туралы
теориялық түсінік. Модель педагогикалық процестің
қызметінің шарттарын, байланысын, элементтер
жүйесін бейнелейді.
Бақылау-процесс нәтижесінде зерттеуші нақты
мәліметтер алатын белгілі бір педагогикалық
құбылыстың мақсатқа бағытталған көрінісі.
Ғылыми жаңалық-бұрын ешкім зерттемеген
алғаш рет алынған нәтижелер.
Студенттердің ғылыми – зерттеу жұмыстарының түрлері

Рефераттық Дипломдық
жұмыстар жазу жұмыс орындау
Ғылыми мақала,
эссе жазу

Курстық жұмыс Ғылыми жоба
жазу дайындау

Ғылыми Эксперимент
баяндама, пікір жүргізу
жазу
Бақылау – зерттеу
барысында дерек материал
жинақтау мақсатымен қандай
да педагогикалық
құбылыстың назарға алынуы.
Бақыланған құбылыстар
міндетті түрде хатталады.
Бақылау нақты нысанмен
жете танысуға орай алдын ала
белгіленген жоспар бойынша
жүргізіледі.
Бақылау жұмысы келесі кезеңдерге бөлінеді:

1. бақыланатын объект, оның элементтерін
және ситуацияларын тандастыру;

2. бақылау және оның барысында ақпарат
топтастыруға оңтайлы әрі тиімді тәсілдерді
іріктеу;

3. байқалғандарды хатқа түсіру формасын
ойластыру;

4. жинақталған ақпараттарды өңдеу және
дәйектеу.
Бақылау
түрлері:

араласа бақылау –
ізденуші зерттеу
тұтастай және
жүргізіп жатқан
таңдамала ыбақылау.
топтың мүшесі
ретінде қатысады;

сырттай бақылау –
ашық және жасырын зерттеуші ізденіс
бақылау; жұмыстарына тікелей
араласпайды;
Сұхбат әдісі – қажетті ақпаратты алу немесе
бақылау барысында түсініксіздеу болған
құбылыстың мәнін аша түсу мақсатымен дербес
не қосымша қолданылатын зерттеу тәсілі.
Сұхбат айқындалуы тиіс нақты сұрақтар
бойынша күні ілгері түзілген жоспармен
орындалады.

Анкеттеу – ауқымды материал жинақтау
үшін қолданылады. Сұрақ жауаптары жазба
күйінде қабылданады. Сұхбаттасу мен интервью
алу бетпе – бет әңгімелесумен жүргізіледі, ал
анкеттеу – сырттай орындалады.
Эксперимент - белгісіз және анық емес нәтижелермен
түсіндірілетін ғылыми-зерттеу жұмысы.
Білім беру жүйесінде эксперимент деген түсінік-«іздену»,
«іздену жұмыстары», «тәжірибе», «тәжірибелі
эксперименттік жұмыс», «зерттеу жұмыстары» т.б.

Модификациялық-
Эксперименттік жұмыс білім белгілі әдіс –
мекемесіндегі кешенді көп функциялы тәсілдерді өзгеіске
әдістердің әртүрлі міндеттерді шешуді ұшыратып,
және шығармашылық қабілет түрлендіріп,
деңгейлерін көрсетеді: жаңашаландырып
көрсету.
Радикалдық -
(инновациялық) Эксперименттік алаң-
Комбинаторлық- принципті түрде бұл болашақта
жаңа элементтерді жаңашылдықты мектептің дамуына жол
танымал бұрынғы тудыратын наваторлық сілтейтін , бірақ қазіргі
әдістермен кіріктіру. жағынан қарау,бұрын – уақыттағы қажеттілігі
соңды қайталанбаған байқалмайтын процесс.
жоба.
Эксперименттің негізгі сатылары мен жобалау бағдарламасы
(сатылы бағдарлама, мониторинг)
1. Диалностикалық – экспериментті өткізу барысында
проблеманы анықтау және сараптау;
2. Болжау – Экспериментальды жұмыстың мақсатын нақтылау,
ЭЖ бағдарламасының жоспарын толықтыру, сараптаудың
критерилерін көрсету (мониторинг бағдарламасы), нәтижесін
болжау; жобаның ішкі және сыртқы сараптамасын жүргізу;
3. Ұйымдастыру – экспериментальдық жұмыстың мерзімдеріне
түзетулер егізіп отыру,кадрларды дайындай, әдістемелік
қамсыздандыру және қатысушылар арасындағы қызметтерін
бөлу;
4. Практикалық - өзіндік экспериментік жұмыстың
мониторингі (бастапқы, соңғы және ағымдағы өлшемдер)
5. Жалпылау - Алынған мәліметтерді талдау, сипаттау және
басылымдарға шығару;
6. Енгізу (Внедренческий) – тәжірибе алмасу, құрылған
технологияларды тарату.
Әдебиеттер:

1. В. И. Загвязинский,Р. Атаханов. Методология и методы
психолого-педагогического исследования - М. : ИЦ
"Академия", 2003.
2. Теоретическое и эмпирическое знание в психологии. 2008
- [ЭР] : рабочий учебник - http://lib/library
3. Богданов И. В. Методология экспериментального
психологического исследования. 2008 - [ЭР] : рабочий учебник
- http://lib/library

Ұқсас жұмыстар
Ұйымдағы мәдениет факторы, кросс - мәдени психологияның басқарудағы рөлі
Сынып ұжымының жалпы мектеп ұжымымен байланысы
Тұлғаны зерттеу әдістері
Дене шынықтырудың денсаулықты нығайту қағидасы
Әдістеменің атауы Әдістеменің мақсаты
ВОЛЕЙБОЛ ОЙЫНЫ КЕЗІНДЕ ШАБУЫЛ МЕН ҚОРҒАНУ ӘРЕКЕТТЕРІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Психологиялық зерттеу әдістерінің Пирьов, Ананьев, Дружинин бойынша классификациялау
ШЫҒЫС ЖЕКПЕ-ЖЕГІМЕН АЙНАЛЫСАТЫН СПОРТШЫЛАРДЫҢ ЖЫЛДАМДЫҚ ДАЙЫНДЫҒЫН ЖЕТІЛДІРУДІҢ ҒЫЛЫМИ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Педагогикалық зерттеудің кезеңдері
Қазақ тілі сабағында оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруды бағалаудың әдістемесін құрастыру
Пәндер