Білім беру парадигмасы педагогикалық қауымдастықтың қабылдаған теориялық, дүниетанымдық алғышарттардың жиынтығы




Презентация қосу
БІЛІМ БЕРУ
ПАРАДИГМАСЫНЫҢ
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ
АСПЕКТІЛЕРІ
ПАРАДИГМА ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
• Парадигма (грек. Рaradeigma – үлгі деген сөз) – зерттелетін
мәселені шешу үшін үлгі ретінде алынған теория.
• Парадигма ұғымын ғылымға енгізген Бергман, зерттеген
Томас Кун(америкалық тарихшы және ғылым философы).
• «Парадигма» ‒ қарастырылып отырған кезеңнің нақты
ғылыми зерттеулерін анықтайтын алғышарттардың
жиынтығы (ғылыми жетістіктер, ғылыми қызмет үлгісі,
Томас Самуэль Кун
нормалар, критерийлер, стандарттар). (1922-1996)
Экзотерия
лық Гумани Технокра
парадигм стік тиялық
а паради парадигм
гма а
Парадигм
Ғылы алардың Білімді
ми түрлері к
парад парад
игма игма
Дәстүрлі Бихевио
консервати
ристік
вті
парадигма парадиг
ма
БІЛІМ БЕРУ ПАРАДИТГМАСЫ (ОҚЫТУ ПАРАДИГМАСЫ)

• «Білім беру жүйесі ретінде, жеке алынған сабақтың
режиссурасы ретінде де бағыттылықты анықтайды. Ол
адамның өмірлік іс-әрекетінің сол немесе басқа кезеңінде
үстемдік ететін және кейбір базалық қағидаларға
негізделген шындық пен ойлаудың жүйесі.»

С.А. Смирнов
Білім беру парадигмасы
педагогикалық
қауымдастықтың қабылдаған
теориялық, дүниетанымдық
алғышарттардың жиынтығы.
БІЛІМ БЕРУ ПАРАДИГМАСЫНЫҢ МӘНІ
• -Білім беру парадигмасы - білім берудің
тұжырымдамалық нобайы. Бұл ұғымды
Колесникова енгізген.
• -Білім беру парадгмаларын қалыптастыру
адамзаттың әлеммен өзара әрекеттесудің әр
түрлі тәсілдерін игеру барысында жүзеге асып
отырған.
• -Әр парадигма дүниені, педагогикалық
нысандарды қабылдаудың, олардың мәнін
БІЛІМ БЕРУ ПАРАДИГМАСЫН
АНЫҚТАЙТЫН ЭЛЕМЕНТТЕР ҚАТАРЫНА
ЖАТАТЫНДАР:
• адамзаттың белгілі тарихи кезеңіне қажетті анықталатын білім және біліктіліктің
жиынтығына деген көзқарас;
• өркендеу бағытындағы мәдениет пен адамзаттың даму әдістерін ұғыну;
• ақпаратты кодтау және тарату ұстанымдары;
• адамзаттың мәдени дамуын ұғыну, әлеуметтік дамуындағы білімнің орнын бағалау;
• білім беру үдерісінде білім мен мәдениеттің тасымалдаушысы ретінде педагогтың
орны мен ролін түсіну;
• тәрбиелеу-оқыту-білім беру құрылымындағы білім алушының орны мен рөлін анықтау
т.б.
ҒЫЛЫМДА ПАРАДИГМАЛАРДЫ ЖІКТЕУ БЕЛГІЛЕРІ:

• Жаңа ғылыми бағыттарды көрсететін парадигмалар;
• Педагогика ғылымы мен практикасындағы жаңа ғылыми бағыттарды қолданушы
парадигмалар;
• Педагогика ғылымы мен практикасында зерттеушілердің зерттеу логикасын
құрудың негізі болып табылатын парадигмалар;
• Пәндік салалар парадигмалары (педагогика, педагогикалық антропология,
социология, физика, химия және т.б.).
• Парадигма бастапқыдан теориялық қайта құрудың нысанасы болғанымен, нақты
да тұрақты анықталған шекарасы жоқ.

Ұқсас жұмыстар
Дәстүрлі парадигма
Глоссарий
Әдістанымның жалпы сипаты
Жоғары білім берудің қазіргі парадигмасы
Педагогикалық зерттеулердің әдіснамалық негіздері
Пәндік білімін жетілдіру
Оқыту үрдісінің әдіснамалық тұғырлары
Жоғары мектеп педагогикасының жалпы негіздері
"Өзіндік білім көтеру жоспары"
Жалпы әдіснама
Пәндер