ПСИХОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДАҒЫ ИНТЕРАКТИВТІ ӘДІСТЕР




Презентация қосу
ПСИХОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДАҒЫ
ИНТЕРАКТИВТІ ӘДІСТЕР
.

Пән: ЖОО-ғы психологиялық пәндерді
оқыту әдістемесі
Дайындаған: 7M01101 «Педагогика және
психология»
2курс студенті Чандыбаева Г.Д.
Оқытушы: Шугаева Г.К
Интерактивтік оқыту – бұл ең алдымен студент пен
мұғалімнің қарым-қатынасы тікелей жүзеге асатын
сұқбаттасып оқыту болып табылады.

Интерактивтік оқыту – бұл танымдық
әрекеттің арнайы ұйымдастыру формасы.
Ол толық айқындалған және мақсатын
алдын ала болжауға болатын оқыту түрі.
Сабақтағы интерактивтік әрекет өзара
түсіністікке, өзара әрекетке,
қатысушылардың әрқайсысына қажет
міндетті бірлесіп шешуге алып келетін –
ұйымдастыру және қарым-қатынас
жасауды дамытуды ұсынады.
Интербелсенді оқыту моделін пайдалану —
өмірлік ситуацияларды моделдеуді, рөлдік
ойындарды қолдануды, мәселені бірлесіп
шешуді қарастырады. Оқу процесінің
қандайда бір қатысушысын немесе идеяны
(яғни, жақсы оқитындарға ғана назар аудару
сияқты) ерекшелеуді шектейді. Бұл моделге
адамгершілікпен, демократиялық жолмен
келуді үйретеді.
Интербелсенді оқытудың негізгі
қағидалары

Орта
Өзінділікпен
қалыптастыру
дербестікке
баулу

Әрекет
Өмірмен
арқылы
байланыстыру
үйрету
Әлеуметтік-психологиялық оқытлдың әдістері
дәстүрлі және белсенді деп екі топка бөлінеді.
Олар бір бірінен ең алдымен, міндеттері бойынша
ажыратылады.

Белсенді оқыту әдістері
Оқытудың дәстүрлі әдісі (латынның aktivus - іскер деген
(латынның receptio- қабылдау сөзі) - білім алушының бойында
деген сөзінен шыққан дербес ойлау мен қалыптан тыс
хабарламалы-рецептивті) кәсіби тапсырмаларды кәсіби
дегеніміз - қайта жасаушы тұрғыда шешу қабілетін дамытуга
сипаттагы хабарламалы- бағытталған оқыту түрі. Мақсаты -
рецептивті және белгілі бір кэсібн тапсырмаларды шешу
білім жинағын беруге, турасындағы қарапайым білім,
тэжірибелік іс-әрекет іскерлік немесе дағды емес, ойлану,
дағдыларын қалыптастыруға ойды қорьпындылау, өзінің
бағытталган оқыту түрі. әрекеттерін ойластыру іскерлігі.
1-сызба. Оқытудың белсенді және дәстүрлі әдістерінің өзара
байланысы
Дәстүрлі оқыту әдістері түрлері: дәріс (әңгімелесу),
семинар (әңгімелесу), тәжірибелік сабакдар және т.б. жатады.
«Білім-суреттеу» жэне осы білімдерді әдеттегі жағдайларда
қолдана білу дағдысы олардың нәтижесі болып табылады.

Дәріс - әңгімелесу студенттердің ойлау қабілетін ояту
мақсатында жүргізіледі.
Диалог - студенпердің дәріс кезіндегі танымдық эрекетін
белсендіріп, ойлауына кең мүмкіндік беретін, оқытушы мен
студенттердің ақиқаггы бірлесе іздеуіне жол ашатын
әңгімелесу түрі.
Семинар - ұжымдық жұмыстың өзгеше түрі, себебі оны
дайындауда да, жүргізуде де оқытушы мен студент өзара
жақын қарым-қатынаста болады.
Окытудың белсенді әдістерінің арнаулы түріне -
қалыптастырудың негізгі имитациялық моделдеуін анықтайтын
шығармашылық, гылыми, педагогикалық жэне т.с.с.
жағдайларды жатқызуға болады.

Топтық пікірсайыстың бір модификациясы ретінде “Мига
шабуыл” әдісін жатқызуға болады. Атап айтқанда, “Топтық
пікірталас” термині батыс еуропалық, ал “Миға шабул” атауы
ағылшын-американдық психологиялық әдебиеттерде
қолданылады.
Ситуациялық-рөлдік ойын күрделі әрі психологиялық
т:үрғыда мәнді әдістердің бірі болып табылады. Қатысушылар
әртурлі рөлдерді бөліп алып, нақты ситуацияларды талдайды.
Моделденетін ситуацияның имитациялық тиімділігі артып,
танымдық процестерді барыпша белсендірудің мүмкіндігі туады.
Психодрама мен социодрама ситуациялық-рөлдік ойынның бір
түріне жатады.
Қазіргі кезде көптеп колданылатын интерактивті әдістерді төмендегідей
жүйелеуге болады:

2-сызба. Интерактивті әдістердің топтастырылуы
Интербелсенді оқытудың негізгі
мақсаттары:

Студенттер арасында еркін, ашық шығармашылық
қарым-қатынас орнату;
Студентке білімді өз бетімен ізденуге бағыт-бағдар
сілтеу;
Студентке қажетті білік-дағдыларды
қалыптастыру;
Интерактивті әдіс кезінде:

- сабақ үстінде білім алушылар мен мұғалімдер
арасында тығыз қарым қатынас орнайды;
- ондай қарым-қатынас білім алушылар әлдебір
мәселені тал-қылап, соның шешімін табуға
тырысқан кезде қалыптасады;
- онда білім алушылардың жауабынан гөрі
мәселенің шешімін табуға талпынғаны
маңызды болады.
Бұл әдісте білім алушы мыналармен
қарым-қатынасқа түседі:

Мұғалі
м-мен
кейбір өзге
техника балалар-
түрлерімен мен

белгілі бір шағын
топпен,
аудитория топтар-
мен мен
Интерактивті әдістің ерекшелігі – бала өзгелермен араласу
барысында ашыла түседі, көбірек оқып, тәжірибе жинай білуі
керек. Тәжірибе интеллектуалдық тәуелсіздіктің негізі болып
табылады және барлық өркениетті азаматтың қажетті құралы
десек те болады.

Интерактивті әдістеме білім алушылардың мынадай
мақсаттарына жетуге мүмкіндік береді:
1) олар мол мағлұмат алып, өздері айт-қан пікірге логикалық
түсініктеме беруге жол ашады;
2) өз пікірлерін терең ойланып айта алатын болады;
3) мәселені талқылаған кезде бұған дейін алған, тәжірибеде
жинақтаған білім қорын пайдалана алады;
4) бір-бірінен жаңа мағұлматтар ала отырып, білімін толықтыра
алады;
5) шындыққа көз жетуі үшін дәлел іздеп, ойын анықтап көрсете
алады;
Оқытудың интерактивті әдістерінің артықшылығы:

-тұлғаның қызығушылығын туғызады;
-әрқайсысының оқу процесіне қатысу белсенділігін
кеңейтеді;
-әрбір тұлғаның сезіміне назар аударады;
-оқу материалдарын тиімді меңгеруге бейімдейді;
-тұлғаға көпжоспарлы әрекет етуге әсер етеді;
-тұлғаның пікірлері мен қарым-қатынастарын
қалыптастырады;
-мінез-құлықтың өзгеруіне көмектеседі.
Оқу үрдісінде келесі интербелсенді
әдістер қолданылады:
1. Кейс-стади
2. Іскерлік, рөлдік ойындар
3. Тестілеу
4. PBL (problembasedlearning–мәселеге-бейімдеп
оқыту) әдісі
5. TBL (teambasedlearning–кішітоптардаоқыту) әдісі
6. Топтық дискуссия әдісі
7. Миға шабуыл әдісі
8. Тренинг
9. Білім беру үрдісін ақпараттандыру
Қорытынды

Сонымен, интерактивті оқыту технологиясы – бұл
коллективтік, өзін-өзі толықтыратын, барлық қатысушылардың
өзара әрекетіне негізделген процесс. Жаңа технологияны меңгеру
оқытушының оқу -тәрбие үрдісін жүйелі ұйымдастыруына
көмектеседі.Оқытудың озық технологиясын меңгеру оқытушының
кәсіптік шеберлігіне байланысты.Бұл әрбір ұстазды ойландырып,
жаңаша жұмыс істеуге,жаңа ізденістерге жетелейді.Осы орайда
Жүсіпбек Аймауытов «Сабақ беру үйреншікті жәй ғана емес, ол
жаңадан жаңаны табатын өнер»,-деп тұжырым жасайды.Сондықтан
оқытушы өз пәніне психологиялық тұрғыдан қарап,әдістемелік
шеберлікпен келу керек.Сабақ барысында интерактивті
технологияларды қолдану оқытушы жұмысын өнімді, нәтижелі, ал
оқушылардың білім алу әрекетін мәнді, қызықты, пайдалы етеді.
Пайдаланылған әдебиеттер:

1. Бапаева М.Қ., Ауталипова ¥.И., Бапаева С.Т «Психологияны
оқытудың белсенді әдістері»
2. 2. http://
adisteme.kz/interaktivtik-okyitu-tehnologiyasyin-koldanu.html

Ұқсас жұмыстар
ҚҰРЛЫҚТАР МЕН МҰХИТТАРДЫҢ ОҚЫТУДЫҢ МЕТОДИКАСЫ
Бастауыш сыныптың қазақ тілі сабақтарында оқытудың көрнекілік әдісін жүзеге асыру жолдары
Психологияны оқыту әдістемесі оқу пәні ретінде
Төртінші ереже
ИНТЕРБЕЛСЕНДІ ӘДІСТЕР
Мультимедиялық жабдықты демонстрациялық экспериментте қолдану
Сабақта жаңа ақпараттық технологияны пайдалану арқылы оқушының ойлау қабілетін дамыту және сапасын арттыру
КІШІ ЖАСТАҒЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА ИНФОРМИКАНЫ ОҚЫТУДЫҢ МАҚСАТЫ
Психология бойынша оқу міндеттерінің таксономиясы
Сабақта интерактивті тақтаны қолдану барысында
Пәндер