Адаптивті оқытудың заманауи зерттеулері




Презентация қосу
Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
«Жаратылыстану ғылымдары» факультеті
«Биология» кафедрасы

БӨЖ
Тақырыбы: «Адаптивті мектепте оқушыларға сабақ өткізудің
ерекшеліктері»

Орындаған: Таймуратова О. Б.
Қабылдаған: Кәрімжан Т. М.
Тобы: ЖБЛ-111
Мазмұны:
I. Кіріспе бөлім
II. Негізгі бөлім:
1.1 Адаптивті оқытудың зерттелуі
1.2 Адаптивті оқыту жүйесінің қолданылуы
1.3 Адаптивті оқытудың ерекшеліктері мен принциптері
III. Қорытынды бөлім
IV. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
I. Кіріспе бөлім:
Заманауи білім беру үдерісін тиімді ұйымдастыру үшін кәсіби
педагогикалық іс-әрекет көптеген талаптарға сай болуы талабы
туындап, әрбір адамға, әсіресе оның бәсекеге қабілеттілігін арттыруға
қажетті құзыреттіліктерді дамыту үшін барлық өзгерістерді ескере
алады. Бұл процесс келесі алгоритм негізінде жүзеге асырылуы
мүмкін:
1) Адаптивті оқыту жүйесі бойынша 3) оқыту әдістемесі мен оқыту
білім алушылардың ерекшеліктері технологияларын, оқыту құралдарын
мен талаптарын зерделеу; таңдау және жүзеге асыру;

2) күтілетін нәтижелерді анықтау
5) адаптивті оқыту үдерісін жетілдіру.
және адаптивті білім беру мазмұнын
Оқу нәтижелерін бағалау;
жоспарлау;
II. Негізгі бөлім
1.1 Адаптивті оқытудың зерттелуі
Адаптивті оқытудың басы
Я.Коменский, Г.Песталоцци мен
А.Дистервергтің педагогикалық
тәсілдерінен пайда болды деп
есептеуге болады. Бұл авторлар
ойларын оқыту үдерісінің табиғи
сәйкестілігі мен шынайылық
Ян Коменский тұжырымдамасымен біріктіреді.

А.Дистервергтің пайымдауынша:
«Табиғатқа сай оқыт... Үзіліссіз
оқыт... Оқытуды оқушының тоқтаған
А. Дистерверг
жерінен баста... оқытуды бастамас
бұрын соңғы нүктені қарастыру
керек... оқушының тоқтаған жерін
білмей, оны жақсы оқыту мүмкін
емес»
Г. Песталоцци
Адаптивті оқытудың заманауи зерттеулері
Адаптивті оқытуды зерттеушілер арасында П.Брусиловский, И.П.Норенков, Г.В.Рыбина,
Л.А.Растригинді атап өтуге болады. Бұл авторлардың еңбектері осы тақырыптағы
заманауи зерттеулер, сондай-ақ қолданыстағы оқыту әдіс-тәсілдері негізінде жатыр.
Алайда ұзақ уақыт бойы адаптивті оқыту технологиялары белгілі бір себептерге
байланысты айтарлықтай таралмады:

Есептеу өнімділігінің
жеткіліксіз деңгейі

Осы саладағы ғылым
деңгейі

Электрондық оқыту
технологияларының
дамымауы және аз таралуы
1.2. Адаптивті оқыту жүйесінің қолданылуы
Адаптивті оқыту жүйесінің оқушылар үшін де, ЖОО ның студенттері үшін тиімді
жақтары бар. Адаптивті оқытудың заманауи әдіснамалық тәсілдемесі ретінде
технологиялық тәсілдемені қарстыруға болады. А.С.Границская өз еңбектерінде
АОЖ нің оқушылар үшін тиімді жақтарын қарастырып, «өзіндік жұмыс
тәсілдерін, өзін-өзі бақылауды, зерттеу іс-әрекетінің әдістерін үйрету; өз бетінше
жұмыс істеу, білім алу дағдыларын дамыту мен жетілдіруде және осы негізде
оқушының интеллектін қалыптастыруда; оқу процесін оқушылардың жеке
ерекшеліктеріне барынша бейімдеуде» деп анықтады.
Білім берудегі технология ретінде адаптивті оқытудың негізгі тәсілдері мен
құралдары ретінде автор мыналарды атап өтті:

• барлық оқушыларды мұғаліммен бір уақытта оқыту,
• оқушылардың өзіндік жұмысы және бір сабақ кезінде оқушылармен мұғалімнің
жеке жұмысы;
• оқушылармен жеке жұмыс кестесін және өзін-өзі есепке алу кестесін, желілік
жоспарды қолдану;
• оқушыларды жұппен және төрттікте өзара бақылауды ұйымдастыру және оқыту,
• білімді өзін-өзі бақылау;
• оқушыларды оқыту мен білімдерін тексеруде бейімделген тапсырмалар мен
техникалық құралдарды пайдалану.
Адаптивті оқыту жүйесі немесе білім беруге жекелік бағдарланған жол жүйесі

Жекелік бағдарланған білім берудің мақсаты толыққанды дамуы үшін
индивидумның бойында:
- таңдау қабілеті;
- өз өмірін бағалай білу, рефлекстей білу;
- өмір мәнін іздеу шығармашылығы;
- мен образы;
- жауапкершілік;
- жекеліктін автономдылығы функцияларының орындалуына жағдай жасау
алу қасиеттері болуы қажет.
Адаптивті оқыту жүйесі (технологиясы)
Мақсаттары Міндеттері Зерттеу тәсілдері Нәтижелері

Индивидуалдықты Оқушы жеке жұмыс пен АОТ аясында оқытушы
арттырады (жекелік) мұғаліммен жұмысты адаптивті оқытудың мен білім алушының
қатарластыра алада әдіснамалық негіздемесі ролдері өзгереді:
ретінде жүйелік-әрекеттік, оқытушы
синергетикалық, орталық, ұйымдастырушы ретінде
Дамушы факторлардың Дамушы факторларды сындарлы, құзіреттілік, әрекет етеді, ал білім
жетекші рөлін атқару анықтайды және себебін интегративтік, алушылар белсенді және
анықтайды инклюзивтік, цифрлық оқыту
Білім парадигмасын Оқушы білім технологиялық технологиялары арқылы
түсіну мен орындалу парадигмасын зерттей тәсілдемелері зерделінді. өздерін реттей отырып
механизмін зерттеу алады оқиды. Бұл жүйеде оқыту
үдерісі авторитарлық
Ұжымда ғылыми Жоба сынды жұмыстарды емес, демократиялық
тұрғыдан жұмыс жасай мұғалімнің көмегімен көшбасшылық стильде
алуға дағдылану жасай алуға дағдыланады жүзеге асырылады.
Адаптивті білім беруде оқушының жеке ерекшеліктері

Жекелік бағдарланған білім беру, тәрбиелеу және әрбір оқушының
индивидуалды ерекшеліктерінің дамуы:
- жастык, физиологиялық, психологиялық;
- интеллектуалдық;
- оку талаптары, бағдарламаның материалдык камтамасыз етілуі;
- әртүрлі күрделілік деңгейлеріне бағдар жасау;
- оқушылардың білімі және қабілеті;
- оқушыларды бір типті топтарға: профсссионалдығы, қабілеттігі,
бағыттылығы бойынша орналастыру сияқты ориентация жасауды түсіндіреді.
1.3. Адаптивті оқыту технологиясының
негізгі принциптері

1. «Бетпе-бет» принципі. Адаптивті оқыту тұлғаға назарды шоғырландырып,
дербес кері байланыс ұсынуды қамтиды.

2. Уақытты тиімді қолдану. Адаптивті оқыту білім алушыларға бұрын өтілген
материалды қарастыруға дәстүрлі әдіске қарағанда екі есе аз уақыт жұмсауға мүмкіндік
береді. Білім алушылар бұрын өткен нәрселерді меңгерудің қажет болмайды, оның
орнына олар жаңа мазмұнға назарды шоғырландырады.

3. Дербестендірілген оқыту сызбасын қалыптастыру. Адаптивті оқыту
платформалары студенттердің модульдерді өтуі бойынша деректерді жинайды. Кейін
бұл деректер білім алушының мақсаттарын, оқу мазмұнын және әрбір студент үшін
тиімді білім алу жолын дербестендіру үшін қолданылады. Сақталған деректер
бағдарламаға білім алушылардың қажеттіліктеріне сәйкес өзгерістерді уақытылы
енгізуге көмектеседі.
Адаптивті білім берідуң дәстүрлі білім беруден
айырмашылығы
III. Қорытынды бөлім

Адаптивті оқыту технологиясы – оқушының жеке қабілеті мен қажеттіліктерін
ескеруді көздейтін заманауи оқыту технологиясы. Адаптивті білім беру ортасында
ақпараттық-коммуникациялық және цифрлық технологиялар білім беру субъектілері
арасындағы табысты өзара әрекеттесуді қамтамасыз ететін адаптивті білім беруді
тәжірибеде жүзеге асыруды мүмкін етеді. Бұл оқу процесінің әрбір білім алушыға
бейімделуін қамтамасыз етеді. Адаптивті оқыту әлдеқайда ыңғайлы және тиімді деп
ойлаймыз. Мұндай оқыту жүйесі білім беру мен оқуға үлкен әсер етеді, өйткені бұл
оқыту бағдарламасы білім алушының білім деңгейін анықтайды, соның арқасында ол
білім беру процесіне еніп, материалды жақсы игереді.
IV. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. «Биология сабағында бейімді- белсенді оқыту» педагогтардың біліктілігін
арттыру курсының білім беру бағдарламасы. Астана қаласы, «Назарбаев
Зияткерлік мектептері» ДББҰ. Педагогикалық шеберлік орталығы, 2022 жыл
2. Н.Т.Торманов, С.Т.Төлеуханов, Н.Т.Абылайханова, Б.И.Уршеева. Биологиядан
білім беру концепциясы және оқытудың инновациялық әдістемелері. Оқулық. -
Алматы, 2016 жыл
3. Гуслова М.Н. Инновационные педагогические технологии: учеб. Пособиее для
сред.проф. Образования. М.: Академия. 2010 год
4. Растригин Л.А., Эренштейн М.Х. Адаптивное обучение с моделью обучаемого.
Рига: Зинатне, 2000 год
5. Ф.Б. Бөрібекова, Н.Ж. Жанатбекова. Қазіргі заманғы педагогикалық
технологиялар. ҚР Білім және Ғылым Министрлігі. Оқулық. –Алматы, 2014
жыл
«Бар ізгілік тек білімнен алынар,
Білімменен аспанға жол салынар»
Жүсіп Баласағұни

Назарларыңызға рақмет!

Ұқсас жұмыстар
Гормондар биохимиясы. Гормондар және адаптациялық процестер
Жерге орналастыру саласындағы заманауи геодезиялық аспаптар
Сыни тұрғыдан ойлаудың анықтамасы
ҚАШЫҚТЫҚТАН ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІ
Дамыта оқытудың негізін
Отандық білім беру жүйесіндегі дамыта оқыту
ЗАМАНАУИ БІЛІМ БЕРУДІҢ МӘНІ
Оқытудың белсенді әдістері
Академиялық ұтқырлық - заманауи білім
Лидерлік басқару стилі мен менеджер имиджі
Пәндер