Жылы жүрек Нұрлы Ыстық қайрат ақыл




Презентация қосу
Ұлы Абайдың шығармашылық
мұрасы-халқымыздың
ғасырлар бойы маңызын
жоймайтын рухани қазынасы

“Абайдың педагогикалық
ойлары”
Абай және XXI ғасырдағы Қазақстан
Абай болып табынсам бір кісіге,
Абай болып түңілем бір кісіден
М.Мақатаев
4. Интеллектуалды ұлт қалыптастыру идеясы
Абайдан бастау алады
"Қазір айтып жүрген интеллектуалды ұлт қалыптастыру
идеясы Абайдан бастау алды деуге болады. Ұлы ойшыл
әр сөзімен ұлттың өресін өсіруді көздеді. Сондықтан
Абайды терең тануға баса мән бергеніміз жөн. Абайды
тану – адамның өзін-өзі тануы. Адамның өзін-өзі тануы
және үнемі дамып отыруы, ғылымға, білімге басымдық
беруі – кемелдіктің көрінісі. Интеллектуалды ұлт
дегеніміз де – осы. Осыған орай Абай сөзі ұрпақтың
бағып алатын Темірқазығына айналуы керек»

ҚР Президенті Қ.К.Тоқаев
Абай:
- «Жүрекке де айна керек» (рефлексия);
- Күнінде бір мәртебе, болмаса жұмасында
бір, ең болмаса айында бір, өзіңнен өзің
есеп ал! Сол алдыңғы есеп алғаннан бергі
өмірді қалай өткіздің екен, не білімге, не
ахиретке, не дүниеге жарамды, күнінде өзің
өкінбестей қылықпен өткізіппісің?
«Үш-ақ нәрсе адамның қасиеті:
ыстық қайрат, нұрлы ақыл, жылы
жүрек» (Шульман ілімі);
Нұрлы ақыл – теория,
Ыстық қайрат – практика
Жүрек - жылы жүрек(Абай ілімі)
- «Адам ақылсыздығынан азбайды,
ақылдының сөзін ұғып аларлық
жүректе жігер, қайрат, байлаулылық
жоқтығынан азады»;
- «Көңілсіз құлақ, ойға олақ».
(үстірт, белсенді, терең тындалым);
(тілдік мақсаттардағы дағдыларға
қатысты);
«Естілердің айтқан сөздерін ескеріп жүрген
кісі өзі де есті болады» (ЖАДА);
«Бір жерде бірге жүрсең басың
қосып, біріңнің бірің сөйле сөзің
тосып» (диалогтік оқыту, дебат )

- «Қазақтың өзге жұрттан сөзі
ұзын» (регламент сақтау);
Абайдың «толық адам» концепциясы
Толық адам
Жылы жүрек Нұрлы Ыстық қайрат
ақыл
1.махаббат 1.зеректік 1.талап
2.рахым 2.білім 2.еңбек
3.әділет 3.терең ой 3.Шыдамды-
4.ұят лық
5.қанағат
- «Ой артынан ой туар, желге мінсең
жеткізбес» (пікірталас);
- «Жапырақ та өзді-өзді сыбырласады»
(топтық жұмыс);
- «Ішсем, жесем, ұйықтасам – тән құмары,
білсем, көрсем, үйренсем – жан құмары»
(Маслоудың қажеттіліктер иерархиясы);
- «Жүректе қайрат болмаса, ұйықтаған ойды
кім түртпек» (мотивация);
Мына үзінді сөзі «өзіндік реттелу»
мағынасына сай келетіндігі анық:
«Ғылым-білімді әуелі бастан бала өзі
ізденіп таппайды. Басында зорлықпенен
яки алдауменен үйір қылу керек, үйрене
келе өзі іздегендей болғанша» дей келе,
білім алуды маңсапқа жету үшін алмау
керектігін ескертеді. Егер олай
болмағанда білім мен ғылымның
хақиқаты табылмайтынын айтып кеткен.
«Білім-ғылымды көбейтуге екі қару
бар адамның ішінде: бірі - мұлахаза
қылу (ойласу, пікір алысу), екіншісі -
берік мұхафаза қылу (сақтау, қорғау).
Бұл екі қуатты зорайту жаһатінде болу
керек. Бұлар зораймай, ғылым
зораймайды.

Ұқсас жұмыстар
Абайдың он жетінші қарасөзі
Ақыл, қайрат, жүректі бірдей ұста
Абай философиясында толық адам тұжырымдамасы
Сабақтың типі
Абай поэзиясындағы жүрек концептісі
Адам және оның құндылықтық әлемінің философиясы
Сөздердің байланысу түрлерін табу
Абай философиясы
Мағжан Жұмабаев Түркістан өлеңі
ҚАЗІРГІ ЗАМАНҒЫ ҚАЗАҚСТАН
Пәндер