Оқытудың принциптері




Презентация қосу
Оқыту – тұтас
педагогикалық үдерістің
құрамдас бөлігі
Дидактиканың нысаны – оқыту
үдерісі.
Дидактиканың пәні – оқыту
үдерісінің заңдылықтарын ашу, ұстаз –
оқушылар, оқушылар – басқа
оқушылар, оқушы – оқу материалы
жүйелерінің қарым – қатынасын
зерттеу.
«Краткий отчет
дидактики, или исскуство
обучение Ратихия»
Ян Амос
Коменский
(1592-1670)
«Ұлы дидактика» 1632
чех тілінде жарық көрді,
1638 жылы ғылым тілі
латын тіліне аударылды
Дидактика «нені оқыту?»,
«қалай оқыту керек?»
Дидактиканы «баршаны
барлық нәрсеге үйретудің
әмбебап өнері» деп
түсіндірді
Әлемдік деңгейде
Әлемдік деңгейде
дидактиканың дамуына
дидактиканың дамуынаүлес
үлес
қосқан ғалымдар
қосқан ғалымдар
• И.Г Пестолоции И.Гербарт
• А.Дистерверг К.Д.Ушинский
• Ы.Алтынсарин Д.Дьюи
• Г.Кершентейнер В.Лай
• П.Ф Каптерев
• С.Т.Шацский
• П.П.Блонский
Я.А.Коменский

И.Г.Пестолоции

Оқыту
Оқыту Ф.Дистервег

теориясының
теориясының Ж.Ж.Руссо

негізін
негізін К.Д.Ушинский
қалаушылар:
қалаушылар:
В.Сухомлинский

А.С.Макаренко
Нені Қалай
оқыту оқыту
керек? керек?

Кімдерді Не үшін
оқыту оқыту
керек? керек?

Оқыту Дидакт
қалай
жүргізіледі, ика Қайда
оның
оқыту
заңдылықт
керек?
ары
қандай?
*Дидактиканың міндеті –
білім мазмұнын , оқыту
әдістерін және оқытуды
ұйымдастыруды ғылыми
тұрғыдан негіздеу.
*Білім беру
*Оқыту
*Оқу
*Оқытудың заңдылықтары
*Оқытудың принциптері
Дидактиканың
*Білім берудің мазмұны
*Оқытудың әдістері негізгі
*Оқытудың тәсілдері категориялары
*Оқытудың формалары
*Білім, іскерлік, дағды
*Оқытудың нәтижелері
Я.А.Коменскийдің ұсынған
Я.А.Коменскийдің ұсынғанпринциптері:
принциптері:

саналылық
саналылық және
және
белсенділік
белсенділік
Көрнекілік
Көрнекілік
жүйелілік
жүйелілік және
және
сабақтастық,
сабақтастық,
жаттығу және
жаттығу және түсініктілік
түсініктілік
принциптері
принциптері
* Оқыту – мұғалім мен оқушылардың белгіленген
мақсатқа жетуге бағытталған, реттелген,бірлескен
іс-әрекеті, оқушылардың танымдық іс-әрекетін
арнайы ұйымдастыру.

* Оқыту процесі – мұғалім мен оқушының
бірлескен іс-әрекеті

* Оқыту процесінің белгілері:
1) Екі жақтылығы;
2) Оқушы мен мұғалімнің бірлескен іс-әрекеті
3) Мұғалімнің басқаруы
4) Арнайы ұйымдастырылуы
5) Бірлігі және тұтастығы
* Оқыту процесінің өзіне тән
қызметтері бар. Олар
оқытудың білім беру,
тәрбиелік, дамыту деп
аталады.
1. Оқытудың білім беру қызметі - бұл адам баласын
білім байлығымен қаруландыру, оны өз бетімен білім
алуға іскерлік пен дағдыны игеруге даярлау.
2. Оқытудың тәрбиелік қызметі – ғылыми теориялармен
ережелердің оқушылардың дүниетанымы мен сеніміне
айналуын сипаттайды, моральдық нормаларды игеруін
қамтамасыз етуге әсер етеді.
3. Оқытудың дамыту функциясы – мұнда оқушылардың
таными іс-әрекетін, ой-өрісін және өз бетімен жаңа
білімді іздеп табуға және оны игеруге үйрету
*Оқыту процесінің
принциптері
Оқыту принциптері - мұғалім мен оқушылардың
жұмысын реттеп отыратын ережелер.
А.П.Пинкевич ұсынған принциптер:
оқытудың өмірмен және қоғамдық еңбекпен байланысы;
жас ерекшелігі принципін сақтау;
оқытудың белгілі бір жас кезеңіндегі оқушылардың даму
деңгейіне сәйкес болуы (оқушылардың күш жігерін
дамуға жұмсау, жұмыстың жүйелілігі, шығармашылық -
қызығушылықтың басты негізі);
пән мазмұнының ерекшеліктерін, әдістерін аньқтау.
"Оқыту принципі - дидактиканың түғырлы ережелері,
оқыту процесіне қойылатын негізгі талаптар"
Н.Медынский ұсынған принциптер:
ғылым негіздерін жүйелі меңгеру;
білімді саналы меңгеру;
теорияның тәжірибемен байланысы;
тәрбие беретін оқыту;
оқыту әдістерінің алуан түрі; жалпы және
политехникалық білімі.
В.Е.Гмурман ұсынған принциптер:
оқытудық саналылығы және белсенділігі;
оқытудық көрнекілігі; оқытудық жүйелілігі;
ғылым негіздерін берік меңгеру.
Семинар
тапсырмасы
Презентация
1.Педагогика ғылымдары аясындағы дидактиканың әзірлеу
орны мен қызметін аныктау.
2. Педагогика тарихындағы дидактикалық ұстанымдар мәселесін
талдау (Я.А. Коменский, К .Д.Ушинский, И.Г. Пестолоцци, А.
Дистерверг, П.Ф. Каптерев).
3.Дидактика, әдістеме және олардың өзара байланысын түсіндіру.

Ұқсас жұмыстар
Оқыту процесінің жалпы заңдылықтары
Оқыту принциптері
Оқытудың заңдылықтары
Бастауыш сыныптарда қазақ тілі пәнінен мазмұнды суреттермен жұмыс
Дидактиканың оқыту мақсаты
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ДИДАКТИКАСЫ
Smart білім берудің мақсаты
Оқытудың әдіснамалық және психологиялық негіздері мен атқаратын қызметтері
Оқытудың заңдылықтары және қағидалары
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖАЙЛЫ
Пәндер