Айтылғандарды қорытындылау



Тақырыбы
"Буллинг және қақтығыстан шығу жолдары"

Мақсаты

«үш айна» Әдісі
Бірінші айнада кішкентай және қорқақ;
Екіншісінде үлкен және шаршаған;
Үшіншісінде бақытты елестетіп сурет салыңыз.


БУЛЛИНГ - БҰЛ:
Бұл жағымсыз, агрессиялық және қайталанатын мінез-құлық
Бұл қасақана және тұрақты зиян келтіру.
Бір адаммен немесе бір топ адаммен басқа адамға жасалады
Бұл психологиялық және физикалық зорлық-зомбылықтың түрі

Түрлері:

Буллингтегі рөлдер

Буллинг: бұл қақтығыс па, жоқ па? Айырмашылықтары қандай?
Қақтығыс
Буллинг
Екі жақтың да жағдайға әсер етуі бірдей. Өзіңіз үшін тұруға мүмкіндік бар
Биліктің теңсіздігі бар. Буллер өзін күштімін деп санайды, өзінің мәртебесіне немесе басқа қасиеттеріне байланысты басқаларға билік ете аламын деп ойлайды. Қорланған адам өзін тең сезінбейді. Оның өз-өзін қорғауға ешқандай мүмкіндігі жоқ. Тараптардың бірі әрқашан өзін жоғары сезінеді, екіншісі депрессияны, қысымшылықты сезінеді.
Қақтығыс жоспарланбаған, кездейсоқ пайда болады. Эмоциялар масштабтан шығып кетуі мүмкін және тіпті агрессивті әрекеттерге енуі мүмкін, бірақ әдетте екі жақ та оны тоқтатқысы келеді.
Биліктің теңсіздігі бар. Буллер өзін күштімін деп санайды, өзінің мәртебесіне немесе басқа қасиеттеріне байланысты басқаларға билік ете аламын деп ойлайды. Қорланған адам өзін тең сезінбейді. Оның өз-өзін қорғауға ешқандай мүмкіндігі жоқ. Тараптардың бірі әрқашан өзін жоғары сезінеді, екіншісі депрессияны, қысымшылықты сезінеді.
Жанжалдың себебі бар, болып жатқан жағдайға екі жақ та жауап береді.
Қорлаудың себебі жәбірленушінің мінез-құлқында емес. Себебі әрдайым қозғаушыда, булерде.

Буллинг: бұл қақтығыс па, жоқ па? Айырмашылықтары қандай?
Қақтығыс дегеніміз - бұл бір реттік әрекет.
Буллинг - бұл қорлау және азаптау мақсатына жасалатын, қайталанатын, жүйелі әрекет.
Қақтығыс - бұл топтық өмірдің қалыпты бөлігі, өсудің маңызды бөлігі.
Буллинг - бұл топтың дамудың қалыпты жағдайы емес. Бұл адамды жарақаттайтын және қатал ететін қорлау. Буллингтін адамның есеюіне еш қатысы жоқ.
Қақтығыс тараптардың күшімен дербес шешілуі мүмкін.
Буллингті тек қана ТОҚТАТУМЕН доғару мүмкін. ТОҚТАТУДЫҢ жалғыз жолы - ересектердің араласуы

Зорлық-зомбылық, буллинг үшін жауапкершілік:
Қылмыстық жауапкершілік
Қорлау( 131-б. ) : айыппұл 277800 теңге
Адамның жеке өмірі туралы мәліметтерді тарату (147-б. ), оның ішінде Интернет және әлеуметтік желілер арқылы: 7 жылға дейін бас бостандығынан айыру.
Әкімшілік жауапкершілік
Ұсақ бұзақылық( 434-б. ) : 5 АЕК айыппұл; егер мүлдем кәмелетке толмағандар болса (435 - Б. ) - ата-анасынан 7 АЕК
409-бап: мұғалімдердің зорлық-зомбылық фактілері (буллинг пен кибербуллингті қоса алғанда) туралы хабарламау және жасау жауапкершілігі: 5 АЕК айыппұл.
Жала жабу ( 73-3-бап) : жеке тұлғаға 160 АЕК мөлшерінде айыппұл салу немесе 15 тәулік мерзімге әкімшілік қамау, лауазымды тұлғаға 550 АЕК мөлшерінде айыппұл салу не 20 тәулік мерзімге әкімшілік қамау. 73, 73-1, 73-2-баптар: балаларға қатысты зорлық-зомбылық үшін ата-аналардың жауапкершілігі: 5-тен 20 тәулікке дейін

«ҚАҒАЗ ҰШАҚ» ойыны
Ұшақ жасаңыз
Оң қанатына сәулесі бар күнді салыңыз.
Сәулелерге біздің сыныпқа ұшып келуге рұқсат еткіңіз келетін сөздерді жазыңыз.
Сіз ұшақтардың ішінен бірдей ұшақты таба аласыз ба?
Неліктен?

Пікірталас (топтарға бөлу) 7 мин

тест
"Қақтығысқа бейімділікті өзіндік бағалау"
Нұсқау: әр сұрақты мұқият оқып, үш жауап нұсқасының бірін таңдаңыз. Егер жауап нұсқаларында сіздің ойыңызға сәйкес келетін жауап болмаса, онда ешқандай жауапты таңдауыңызға болады. Бірақ тест бойынша жалпы ұпай санын есептеу кезінде осы сұраққа екі ұпай қосыңыз.
1. Қоғамдық көлікте дау басталады деп елестетіп көріңіз. Сіз не істейсіз?
а) мен жанжалға араласудан аулақ боламын
б) мен бұған араласып, жәбір көрген адамның, кімдікі дұрыс соның жағына шығамын
в) мен мұндайға әрқашан араласып, өз көзқарасымды соңына дейін қорғаймын
2. Жиналыста жіберген қателіктер үшін Сіз басшылықты сынға аласыз ба?
а) әрқашан қателіктерін сынаймын
б) иә, бірақ менің өзіме деген жеке көзқарасыма байланысты
в) жоқ
3. Сіздің мұғалімініңіз сізге қисынсыз болып көрінетін жұмыс жоспарын ұсынады. Өзіңіздің пайымыңыз бойынша жақсырақ деп таныған жоспарыңызды ұсынасыз ба?
а) егер басқалар мені қолдаса, онда ұсынамын
б) әрине, мен өз жоспарымды ұсынамын
в) жоқ, олай істемейтін секілдімін

4. Сіз достарыңызбен дауласқанды ұнатасыз ба?
а) тек ренжімейтіндермен және даулар біздің қарым-қатынасымызды бұзбайтын кезде
б) иә, бірақ тек маңызды, принципті мәселелер бойынша
в) мен барлығымен және кез-келген себеппен дауласамын
5. Біреу кезексіз өтіп кетуге тырысады. Сіздің реакцияңыз
а) менің одан қай жерім кем, мен де кезексіз өтіп кетуге тырысамын
б) іштей кейістік білдіремін
в) мен өзімнің наразылығымды ашық айтамын
6. Батыл идеялары бар, бірақ қателіктері бар істің жобасы қарастырылып жатқанын елестетіп көріңіз. Бұл жұмыстың тағдыры сіздің пікіріңізге байланысты болатынын білесіз. Сіз қалай әрекет етесіз?
а) мен осы жобаның оң және теріс жақтары туралы пікірімді білдіремін.
б) мен жобаның жағымды жақтарын атап өтіп, авторға оны әзірлеуді жалғастыруға мүмкіндік беруді ұсынамын
в) мен сынымды айтамын: жаңашыл болу үшін қателіктер жіберуге болмайды

7. Елестетіп көріңізші, сіздің досыңыз сізге үнемдеу мен үнемділік қажеттілігі туралы, ысырапшылдық туралы айтады және өзі қымбат заттарды сатып алады. Ол өзінің соңғы жасаған саудасы туралы сіздің пікіріңізді білгісі келеді. Сіз оған не дейсіз?
а) егер сатып алған нәрсесі көңіліне ұнаса, жасаған саудасын құптаймын
б) мен бұл заттың көркемдік мәні жоқ деп айтамын
в) осы үшін онымен үнемі ұрсысамын, жанжалдасамын.
8. Саябақта сіз темекі шегіп тұрған жасөспірімдерді кездестірдіңіз. Сіз қалай әрекет етесіз?
а) мен оларға ескерту жасаймын
б) тәрбиесі нашар қайдағы бір жасөспірімдер үшін көңіл-күйімді неге бұзуым керек деп ойлаймын
в) егер бұл қоғамдық жерде болмаса, мен оларға ескерту жасар едім
9. Дәмханада сіз даяшының сіз төлейтін соманы қате есептегенін байқайсыз:
а) бұл жағдайда мен оған, алғыс білдіруге дайын болғаныма қарамастан, қызмет көрсеткені үшін алғыс айтпаймын.
б) қайта санау туралы өтініш айтамын
в) мен оған бұл туралы ойлағанымның бәрін айтамын

10. Сіз жазғы лагердесіз. Сіздің тәлімгеріңіз бөгде істермен айналысып жүр, өз міндеттерін орындаудың: бөлме тазалығын, ас мәзірін қадағалаудың орнына сауық құрып жүр. Бұл сіздің ашуыңызды тудыра ма?
а) мен оған шағымданудың, жазалаудың немесе тіпті жұмыстан шығарудың жолын табамын
б) иә, бірақ егер мен оған қандай да бір шағым жасасам, бұдан ештеңе өзгере қоймайды
в) мен ашуымды қызметшілерден- аспаздан, тазалаушыдан алып, ілік іздеймін
11. Сіз өзіңіздің досыңызбен дауласып қалдыңыз және оның айтқаны дұрыс екенін түсіндіңіз Өз қателігіңізді мойындайсыз ба?
а) жоқ
б) әрине, мойындаймын
в) біздің көзқарастарымызды келістіруге тырысамын

Нәтижелерді бағалау
Сіздің әр жауабыңыз 1-ден 4 ұпайға дейін бағаланады. Жауаптардың бағасын сіз ұсынылған кестеде таба аласыз.

30-дан 44 ұпайға дейін. Сіз әдептісіз. Қақтығыстарды ұнатпайсыз. Қақтығыстардың жігін жатқызып, қақтығыстық жағдайлардан оңай бас тартуға қабілеттісіз. Сіз дау туындаған кезде, бұл сіздің жағдайыңызға немесе достық қарым-қатынасыңызға қалай әсер етуі мүмкін екенін ескересіз. Сіз басқалардың көзіне жақсы көрінуге тырысасыз, бірақ оларға көмек қажет болған кезде, бұған әрдайым батылыңыз жете бермейді.
15-тен 29 ұпайға дейін. Сізді кейде қақтығысқа бейім деп те бағалайтын адамдар кездеседі. Бірақ сіздің жеке қарым-қатынасыңызға қалай әсер ететініне қарамастан, өз пікіріңізді табанды түрде қорғайсыз. Сізді осы үшін құрметтейді.
14 ұпайға дейін. Сіз кейде мәні жоқ ұсақ-түйекке көп мән бересіз. Дегенменде айтылған сынды қабылдау ұтымды болуы мүмкін екендігін назарда ұстағаныңызда жөн. Өз ойыңыз дұрыс болмай тұрса да, оны басқаларға таңуға тырысасыз. Сізді қақтығысқа келіп, шиеленісіп жүретін адам деп санайтын болса, сіз оған ренжімейсіз.

Қақтығысты шешу жолдары

Қарым-қатынас дағдылары мен қақтығыстардағы қарым-қатынас әдістері (тиімді медиация құралдары)
Белсенді тыңдау әдісі
Біз сөйлеушінің айтқанына назар аударамыз, маңызды сөздерді қайталаймыз (кейде басқа түрде), сонымен қатар эмоцияны білдіреміз. Бұл түсініксіздіктерді анықтауға көмектеседі. Бұл әдіс тараптардың бірі күшті эмоцияларды көрсететін жағдайларда, пікірлер айтарлықтай болған мүлде қарама-қарсы болғанда пайдалы.
Барлық назарды сөйлеушіге аудару керек.
Сөйлеушінің көздеріңе қарау керек, өте мұқият тыңдап жатқаныңызды барлық түріңізбен көрсетіңіз. Белсенді тыңдау - бұл адамды және оның көзқарасын қабылдау.
Мультфильмнен үзінді

Қарым-қатынас дағдылары мен қақтығыстардағы қарым-қатынас әдістері
Айтылғанды қайталау әдісі
Сөйлеушінің айтқанын қайталау керек. Ол сынаған сәтте біз оның айтқанымен келіспейсіз, бірақ айыптамаймыз немесе түземейміз. Бейтарап лексиканы пайдаланып ақпаратты қайталаймыз. Біз қайталап айтқан сөздер қарапайым және нақты болуы керек. Айтылғанның барлық егжей-тегжейлерін қайталауға тырысудың қажеті жоқ, бірақ негізгі ойларды бөлектеу керек.
Сөйлеушіге оның түсінгенін көрсету керек.
Сөйлеушінің сезімдерін түсінуге тырысыңыз!

Қарым-қатынас дағдылары мен қақтығыстардағы қарым-қатынас әдістері
Мойындау және уайымға ортақ болу
Сіз бейтарап бола отырып, жанашырлық танытуыңыз керек.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz