Контингентті басқару теориясы




Презентация қосу
Басқару
психологиясының
теориялық және
әдіснамалық
негіздері

Орындаған: Төлегенова Аймира;
Сарсенов АлтынбекСиС
Жоспар:
Кіріспе
Негізгі бөлім
Басқарудың негізгі теорияларына
шолу
Ұйымдастыру психологиясы
Эмоционалды интеллект
Тәжірибеде қолдану
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Басқару психологиясын зерттеу қазіргі әлемде үлкен маңызға ие, өйткені ол
ұйымдардағы адамдар мен ресурстарды жақсы түсінуге және тиімді басқаруға
мүмкіндік береді. Басқару психологиясын зерттеудің маңыздылығының бірнеше
негізгі аспектілері:
Адамның мінез-құлқын түсіну: басқару психологиясы ұйымдардағы адамдардың
мінез-құлқының мотивациясын, қажеттіліктерін, құндылықтарын және
психологиялық аспектілерін жақсы түсінуге көмектеседі. Бұл білім
қызметкерлерді тиімдірек басқаруға мүмкіндік береді.
Тұлғааралық қатынастарды жақсарту: басқару психологиясын зерттеу тиімді
қарым-қатынас, көшбасшылық және жанжалды шешу дағдыларын дамытуға
көмектеседі. Бұл ұйым ішіндегі үйлесімді қарым-қатынасқа ықпал етеді.
Нәтижесінде басқару психологиясын зерттеу қазіргі заманғы бизнес пен
ұйымдастырушылық қызметтің ажырамас бөлігі болып табылады. Бұл үйлесімді
және өнімді жұмыс ортасын құруға көмектеседі, бұл өз кезегінде өмірдің әртүрлі
салаларында жетістікке жетуге көмектеседі
Басқарудың негізгі теорияларына шолу
Басқарудың негізгі теорияларына шолу басқарушылық ойдың дамуын және
ұйымдардағы басқарудың әртүрлі тәсілдерін жақсы түсінуге көмектеседі. Міне,
басқарудың үш негізгі теориясына қысқаша шолу:
1.Классикалық басқару теориясы:
• Өкілдер: Фредерик Тейлор, Генри Файол, Макс Вебер.
• Негізгі идеялар:
Ұйымның құрылымы мен құрылымына ғылыми көзқарас идеясына
негізделген.
Процестерді оңтайландыруға және еңбек тиімділігін арттыруға назар
аударады.
Еңбек бөлінісі, команда бірлігі және дара басшылық принциптерін
ажыратады.
Ресми билік пен иерархия маңызды.
• Қолдану: бұл теория өнеркәсіптік өндіріс пен жұмыс стандарттарының
дамуына әсер етті.
2.Қатысу теориясы:
• Өкілдер: Дуглас МакГрегор, Элисон Дэвис, Крис Аргайл.
Негізгі идеялар:
Қызметкерлердің басқару процесіндегі рөліне және оларды
шешім қабылдауға тартуға назар аударады.
Басқарудың екі түрін ажыратады: X теориясы (қызметкерлерге
теріс қатынас) және Y теориясы (қызметкерлерге оң көзқарас).
Қатысқан қызметкерлер ынталы және өнімді деп санайды.
• Қолдану: бұл теория икемді және ынталы командаларды құруға
ықпал етеді.
3.Контингентті басқару теориясы:
● Өкілдер: Фред Фидлер, Пол Лоуренс, Джеймс МакКендрик.
● Негізгі идеялар:
Басқару стилінің тиімділігі жағдай мен контекстке байланысты екенін айтады.
Көшбасшылық, міндеттер мен қатынастар сияқты әртүрлі жағдайлар мен
факторларды қарастырады.
Көшбасшылықты тапсырма мен көзқарасқа бөледі және белгілі бір жағдайға қай
көшбасшылық стилі сәйкес келетінін қарастырады.
● Қолдану: бұл теория басқару стилін нақты жағдайлар мен талаптарға бейімдеуге
көмектеседі.

Бұл теориялардың әрқайсысының басқарудың өзіндік ерекше тәсілдері бар және
әртүрлі жағдайлар мен контексттерге сәйкес келеді. Бұл теорияларды зерттеу
менеджерлерге басқару принциптерін жақсы түсінуге және оларды нақты жағдайлар
мен міндеттерге байланысты тәжірибеде қолдануға көмектеседі.
Ұйымдастыру психологиясы
Ұйымдастыру психологиясы (немесе ұйымдастыру психологиясы) - бұл
ұйымдық ортадағы адамдардың мінез-құлқы мен психологиялық процестерін
зерттейтін психологияның бір саласы. Психологияның бұл саласы адамдардың
жұмыс ортасында қалай әрекеттесетініне, олардың жұмысын қалай
қабылдайтынына, қандай мотивацияларға ие болатынына және ұйымдардағы
өнімділік пен тиімділікке қалай әсер ететініне назар аударады.
Жалпы, ұйымдық психология ұйымдардың ішкі механизмдерін және олардың
адамдармен қарым-қатынасын түсінуге көмектеседі. Бұл білім менеджерлер мен
менеджерлерге тиімді басқару стратегияларын құруға және ұйымның табысына
ықпал етуге мүмкіндік береді.
Эмоционалды
интеллект
Эмоционалды интеллект (ei) тұжырымдамасы адамдардың өздерінің және
басқалардың эмоцияларын тану, түсіну және тиімді басқару қабілетін
сипаттайды. Ei сонымен қатар тапсырмаларды шешу, шешім қабылдау және
тұлғааралық қарым-қатынастар үшін эмоционалды ақпаратты қалай қолдану
керектігін білуді қамтиды. Дэниел Големан әзірлеген ei тұжырымдамасы
дәстүрлі интеллект пен есептерді ұтымды шешу қабілетіне қосымша болып
табылады.
Ұйымдарда ЭИ күшті және өнімді командаларды құруда, тұтынушыларға
қызмет көрсетуді жақсартуда және қызметкерлердің қанағаттану деңгейін
арттыруда маңызды рөл атқарады. Қызметкерлер жоғары ei дағдыларына ие
ұйымдар үлкен жетістікке және жақсы бәсекеге қабілеттілікке қол жеткізе
алады.
Қорытындылай келе, эмоционалды интеллект тұжырымдамасы жеке және
кәсіби тиімділіктің, сондай-ақ ұйымдардағы басқарудың маңызды аспектісін
білдіреді. Ei дағдыларын дамыту менеджерлерге қолдау көрсететін және өнімді
ұйымдар құруға көмектеседі.
Тәжірибеде қолдану
Менеджмент психологиясы бизнестің тиімділігін арттыруда және ұйымдарды
басқаруда шешуші рөл атқарады. Менеджмент психологиясын бизнестің әртүрлі
аспектілерінде практикалық қолданудың бірнеше мысалдары келтірілген:

Қызметкерлерді іріктеу және жалдау:
• Үміткерлердің дағдылары мен жеке Көшбасшылық және көшбасшылықты дамыту:
ерекшеліктерін бағалау үшін • Көшбасшыларды эмоционалды интеллект
психометриялық тесттер мен пен тұлғааралық тиімділік дағдыларына
ассессмент орталықтарын пайдалану. үйрету.
• Дағдылар мен жұмысқа деген • Көшбасшылық құзыреттілікті бағалау және
көзқарасты бағалау үшін мінез-құлық жеке даму жоспарларын әзірлеу үшін 360
сұрақтарына бағытталған сұхбат. градустық кері байланысты пайдалану.
• Үміткердің ұйымдық мәдениетке • Контекстке байланысты трансформациялық
сәйкес келетіндігіне көз жеткізу үшін Көшбасшылық теориясы немесе
мәдени сәйкестікті талдау. ситуациялық көшбасшылық сияқты
көшбасшылық теорияларын қолдану.
Қорытынды
Менеджмент психологиясын зерттеу бизнес пен ұйымдар үшін өте маңызды. Басқару
психологиясын зерттеудің негізгі идеялары мен маңыздылығының қорытындысы:
Адамның мінез-құлқын түсіну: басқару психологиясы адамдардың не үшін әрекет ететінін және
олардың ұйымдағы мотивациясы мен мінез-құлқына қандай факторлар әсер ететінін түсінуге
көмектеседі.Мотивация және өнімділік: басқару психологиясын зерттеу қызметкерлердің өнімділігі
мен қанағаттануын арттыруға көмектесетін мотивациялық стратегияларды әзірлеуге ықпал етеді.
Көшбасшылық және тиімді басқару: басқару психологиясы көшбасшылық дағдыларды
дамытуға, қарым-қатынасты жақсартуға және жақсы шешім қабылдауға арналған құралдарды
ұсынады.Тұлғааралық қатынастар және жанжалды шешу: психологияны білу басқалармен жақсы
қарым-қатынас жасауға және жұмыс орнындағы қақтығыстарды шешуге көмектеседі.
Ұйымдастырушылық мәдениеттің дамуы: басқару психологиясы ұйымның қажетті мәдениетін
қалыптастыруға және қызметкерлер өркендей алатын ортаны құруға ықпал.Нәтижесінде, басқару
психологиясын зерттеу қызметкерлер ынталандырылған, көшбасшылар сәтті басқарылатын және
мақсаттарға қол жеткізетін тиімдірек және үйлесімді ұйымдарды құруға көмектеседі. Бұл білім
саласы Қазіргі заманғы бизнес пен басқаруда маңызды рөл атқарады, өйткені ол кез-келген ұйымның
негізгі ресурсы болып табылатын адами факторға назар аударады
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Митин А.Н. Психология управления. – М.:ВотерсКлувер,
2011 – 400 с.
2. Элекронный учебник. Ахтаева Н.С. «Басқару
психологиясы». // "Алла Прима" 2016г. 230стр. Қазақстан.
3. Ахтаева Н.С.,Әбдіғапарова А.І, Бакбаева З.Н. Басқару
психологиясы: Оқу құралы. –Алматы: Бастау баспасы,2010-
250б.
4. L.M. Gilbreth. The Psychology of management. June 1, 2012.
Dodo Press
6. Рахимов А.З. Психология творчества. - Уфа, 1995.
Назарларыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
БАСҚАРУ ПРОЦЕСІНІҢ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖӘНЕ БАСҚАРУДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ТЕОРИЯЛАРЫ
Басқару психологиясы теория негізінде
Заманауи басқару психологиясы
Басқару теориясы
Көшбасшылық теориялары
ҮЙРЕТУ ТЕОРИЯСЫ
Вакцинациялау кезеңдері
Басқару психологиясының даму бағыттары
Джон Фон Нейман және оның компьютері
Менеджменттегі мотивация
Пәндер