Мемлекет түрлері




Презентация қосу
Мемлекет

Орындаған:Досмұқамет Д.Б
Тексерген:Дүйсенова С.М
Жоспар:
1.Мемлекет және оның қызметі
2.Мемлекеттің даму сатылары
3.Мемлекеттің белгілері
4.Мемлекет басқару бойынша
5.Мемлекет құрылымы
6.Мемлекет түрлері
7.Мемлекеттің қоғам өміріне әсері
Мемлекет — белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол
жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін,
қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді
атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде
ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.
Егемендікке, заңдастырылған зорлықты
пайдалануға монополияға ие және қоғамды
басқаруды арнайы механизмдер (аппарат) арқылы
жүзеге асыратын қоғамдағы саяси билікті
ұйымдастырудың еркеше түрі, саяси жүйенің
орталық институты.
Мемлекет мынадай қызметтерді атқарады:
шаруашылық жүргізу (меншік) мәселелерін реттеу
(бөлу), жер бөлу, алым-салық жүйесін белгілеу,
адамдардың құқықтық жағдайын белгілеу,
қорғанысты қамтамасыз ету, тағы басқа мемлекет
саяси ұйымдардың ішіндегі ерекше күрделісі және
қуаттысы бола отырып, бүкіл қоғамды қамтып, сол
қоғам атынан оның ішінде де, сыртында да өкілдік
етіп, сол қоғам үшін қызмет ететін саяси ұйым.
Мемлекеттің даму сатылары:
Биліктің бір мазмұннан бір мазмұнға өтуі мен
күрделіленуіне және өз аумағының кеңеюіне қарай
мемлекет мынадай даму сатыларын бастан
кешіреді:
ном, полис — халқы да, аумағы да аз, басқару
жүйесі қарапайым протомемлекет);
бірнеше полис немесе тайпалық одақтардың
бірігуінен пайда болған, басқару жүйесі әлсіз, ортақ
заң жүйесі жоқ немесе нашар дамыған, ыдырап
кету қаупі күшті, қазіргі кездегі конфедерацияға
ұқсас құрылым);
орталықтанған мемлекет — ішкі әкімшілік
аймақтарда экономикалық қарым-қатынастар
күшейіп, ортақ ақша, ортақ заң жүйесі енгізілген,
ыдырап кету қаупі болмашы ғана. Мұндай елдердің
халқы әдетте ұлт деп аталады);
империя; Орталықтанған мемлекеттер күшейе келе
көрші елдер аумақтарын басып алады, әр түрлі
шаруашылық жүйелерін біріктіріп, әр түрлі
қоғамдық құрылысы бар елдерді күшпен бір
орталыққа бағындырады, нәтижесінде империя
пайда болады.
Мемлекеттің белгілері:

мемлекеттің орталық және жергілікті билік органдары жүйесі
болады, оған заңды, атқарушы және сот органдары, әскер,
полиция жатады;
мемлекеттің тұрғындары әкімшілік-аумақтық бірлестіктерге
(облыс, аудан, ауыл, т.с.с.) бөлінеді (ол бірліктер әр елде
түрліше аталады);
мемлекеттің шекарасы анық белгіленген аумағы болады;
мемлекеттің әскерді, полицияны, сотты, басқа мемлекеттік
мекемелерде қызмет істейтін шенеуніктерді ұстау үшін салық
жинайды;
мемлекет заңдар және басқа нормативтік-құқықтық актілер
шығарады, солардың көмегімен қоғамды тәртіп орнатады.
Мемлекет басқаруы бойынша:

Монархия (гр. μοναρχία — біртұтас билік) — абсолюттік және
конституциялық болып екіге бөлінеді. Абсолюттік монархия
— мұраланған тақ иесінің (монархтың) ешқандай заңдармен
шектелусіз, өз қалауынша дара билік жүргізуі. Шыңғыс хан
және оның ұрпақтары билеген Қыпшақ мемлекеттері, XVIII
ғасырдың соңындағы буржуазиялық революцияға дейінгі
Людовиктер басқарып келген Франция осы абсолюттік
монархияға мысал. Атадан балаға мұра боп қалған билік
иесінің мемлекеттің сайланып қойылатын басқару
органдарымен біте қайнасып, демократиялық
ұстанымдармен үйлесім тауып басқаруын конституциялық
монархия дейді. Мысал ретінде қазіргі Англия, Жапония
мемлекеттерін айтуға болады.
Республикалық басқару — парламенттік және
президенттік болып екіге бөлінеді. Парламенттік
жүйесі бар елдерде парламенттегі орындардың
көпшілігін сайлауда жеңіп алған партия немесе
партиялар коалициясы — премьер-министр
басқарады. Үкімет өзі жасап парламент бекіткен
бағдарлама бойынша жұмыс істейді, парламентке
есеп береді. Парламент жетекші рөл атқарады,
қажет десе, басқарушы үкіметті қызметтен кетіре
алады. Парламент заңдарды ұсынады және олырды
қабылдайды. Премьер-министр де парламенттің
қарауына заңдар ұсынады.
Сот билігі тек заңдарға сүйенір жүзеге асырылады.
Парламенттік республикалық басқаруға Италия,
Алманияны жатқызуға болады. Президенттік
жүйеде президентті және парламентті халық
сайлайды, заңды билік пен атқарушы билік
арақатынасы өзгереді, ел президенті мемлекеттің
де, үкіметтің де басшылығын өз қолына алады.
Президенттік басқару үлгісі ретінде АҚШты келтіруге
болады.
Диктатура (лат. dictare — нұсқау беру) — бір қолға
шексіз биліктің жинақталуы, заңды аяққа баса
отырып, күш көрсету арқылы мемлекет басқаруды
жүзеге асыру. Диктатура мемлекеттік билік
формасының ерекше көрінісі ретінде монархиялық
және республикалық режімдер жағдайында
ұшыраса береді.
Мемлекем құрылымы бойынша келесі түрлерге
бөлінеді:

Унитарлық (лат. unitas — біртұтас, біріккен)
құрылыста саяси билік бір орталыққа бағынады,
мемлекет ішінде өз алдына бөлек басқа құрылымға
жол берілмейді. Оның территориясы,
конституциясы бір болады.Мемлекеттік биліктің
жоғары органдар жүйесі, азаматтығы ортақ.
Мысалы, Италия, Франция, Қазақстан т.б. осы түрге
жатады.
Федерация (лат. foederatio — одақ, бірлестік) —
белгілі бір саяси тәуелсіздігі бар, бірнеше
мемлекеттік құрылымдардың бірігіп одақтық жаңа
бір мемлекетті құруы.Федерация мен оған кіретін
субъектілердің міндеттері арасындағы
айырмашылықтар жалпымемлекеттік
конституциямен реттеледі. Әр субъектінің өзінің
жоғарғы билеу (заң шығарушы, атқарушы, сот
органдары болады). Мұндай мемлекеттерге АҚШ,
Алмания, Малайзия, т.б. жатады.
Ассоциацияланған мемлекет

Ассоциацияланған мемлекет - мемлекет ішілік жиі
мемлекет аралық қатынастардың ерекше түрін
білдіруге қолданылатын ұғым. Негізінен
ассоциацияланған мемлекет ретінде ерікті жолмен
басқа мемлекетке өзінің егемендігінің бір бөлігін
(жиі қауіпсіздікті қамтамасыз ету және сыртқы саяси
байланыстарды жүзеге асыру, ақша айналымын
ұйымдастыру бойынша өкілеттіліктерді) берген
мемлекет түсініледі.
Буферлік мемлекет

Буферлік мемлекет - екі немесе бірнеше үлкен
мемлекет территориясы арасында орналасқан
мемлекет. Буферлік мемлекет әскери басып кіру
шегінде орналасқан, оның территориясы арқылы
маңызды транспорттық байланыс өтеді. Мұндай
мемлекет геосаяси тұрғыда тиімді аймақты
бақылауға мүмкіндік береді.
Мемлекеттің қоғам өміріне әсері:
1) өз аумағында бүкіл қоғамның жалғыз ресми өкілі
ретінде халықты азаматтық тұрғыда біріктіреді;
2) жоғарғы билік, тәуелсіздік мемлекетте ғана
болады. Ол басқа мемлекеттерден тәуелсіз, яғни сол
қоғамның ең жоғарғы билігін өз қолында ұстап, ішкі
және сыртқы саясатын өз қалауымен жүзеге
асырады;
3) заң күші мен құқық нормаларын шығару, құқық
шығарма мемлекетке ғана тән;
4) билеуші органдарының болуы. Оның
органдарында тек қана басқару ісімен
шұғылданатын арнайы қызметкерлері болады.
Қоғам тәртібін сақтау үшін мемлекет әскері мен
жасағы құрылады. Сыртқы күштердің ықпалынан
қорғану үшін оларға қарсы барлау
ұйымдастырылады
5) мемлекет органдары мен онда қызмет ететін
адамдарды қаржыландыратын арнаулы
материалдық қор болады, ондай қор жасау үшін
алым-салық белгілейді және жинайды;
6) өз тұрағы, аумағы бар. Сол аумақта билігі жүреді,
өмір сүреді және оны қорғау мақсатында тынымсыз
әрекет жасайды. Басқаруды тиімді жүзеге асыру
үшін аумақты әкімшіліктерге бөледі.
7) құқықтық жүйенің қалыптасуы. Басқарылатын
қоғамдық қатынастарды реттеп, оларды қажетті
қалыпқа салып, тәртіп орнату үшін құқықтық
нормалар жасалынады.
Қорытынды:
Ең алғашқы мемлекеттер адам санының
белгілі бір табиғи ортаға қарама-қайшы келе
бастауынан ұйымдасуда, шаруашылық
жүргізуде өзгерістер жасауға мәжбүр
болғандықтан пайда болса, кейіннен осы
мемлекеттердің өздері басы бірікпей жатқан
көршілеріне қысым жасауынан көрші
аумақтарда да қорғану мақсатында адамдар
бірлестігі — мемлекет пайда болды.

Ұқсас жұмыстар
Демократия принциптері
Денсаулық сақтауды мемлекет тарапанынан реттеу
ҚҰҚЫҚ НЕГІЗДЕРІ ТУРАЛЫ
Мемлекеттің функциялары
Саяси ойлар тарихындағы басқарудың дұрыс және бұрыс формалары
Нормативтік құқықтық акт
МЕМЛЕКЕТ ҚОҒАМЫНЫҢ САЯСИ ЖҮЙЕСІНІҢ ИНСТИТУТЫ РЕТІНДЕ
Мемлекеттің белгілері
Құқық нормаларының негіздері мен белгілері
Мемлекет және құқық
Пәндер