Педагогикалық бейненің диагностикасы




Презентация қосу
Педагогикалық
имиджологиядағы
диагностика
Дәріс мақсаты: Мұғалім бейнесін
диагностикалауға көмектесу

Жоспар
1. Педагог іс-әрекетіндегі
педагогикалық технология
2.Педагогикалық бейненің
диагностикасы
Имидж (ағылшын тілінен аударғанда image – “image”,
“image”, “description”) – қоғамдық пікір негізінде
қалыптасқан идеялар жиынтығы.

«Образ» термині өткен ғасырдың 30-
жылдарында қалыптасқан. 60-жылдардың
өзінде Америкада жаңа ғылыми бағыт –
имиджология қалыптасты, оның негізін салушы
атақты экономист К.Боулдинг [1]. Бұрынғы
Кеңес Одағында бұл сала саяси,
дипломатиялық, әлеуметтік-мәдени және
іскерлік ортада кеңінен қолданыла отырып, 70-
жылдары дами бастады.
«Имидж» түсінігінің философиялық қағидалары
Психологияда «имидж» ұғымының мәні
Педагогтердегі имиджі түрлері

тартымды имидж
сыртқы имидж
Тартымды имидж:
- Айналасындағы адамдардың көңілін аулау кепілі;
- Кез келген жұмыста жетістікке жетудің негізгі шарты.

Мұғалімнің жеке тұлғасына қызықпаса, пәнге деген қызығушылық
болмайды. Баланың өмірінің жартысы оларға білім ғана беріп қоймай, сонымен
қатар оларды тәрбиелейтін және жеке тұлға ретінде қалыптастыратын мектепте
өтеді. Әлеуметтік және балалық шақтан алған әсерлер мен тәжірибелер үлкен
өмірге өтуіне әсер етеді.

Мұғалімнің жеке басы оқушының жеке тұлға болып қалыптасуына
көмектеседі.

Ақпараттың басым бөлігін біз көру арқылы аламыз, сондықтан да біздің
тартымды бейнеміз өте маңызды. Оған:
ұқыптылық,
іскерлік стиль,
мәнер,
әдеп,
күлкі жатады.
Сыртқы имиджді құраушыларға:
.

- мимика,
- дауыс күші мен тембрі,
- костюм,
- қимыл,
-мәнер.

Айналаңыздағы адамның санасындағы сіздің бейнеңіз туралы көзқарас
сізбен жүздесуден кейінгі сыртқы кейпіңіз бен өз-өзіңізді ұстауыңыздың
тәрбиелік мәні мен сөйлесу мәнеріңіз арқылы қалыптаспақ.

Сыртқы бейнеміздің үйлесімді әсер қалдыру үшін:

• Мәнерлі сөйлеу

• Стиль мен киім түсінің психологиялық әсерін білу

• Тұрған тұрысқа, мимикаға және мәнерге көңіл бөлу
Мұғалімнің сәтті имиджі технологиясының жеті қадамы:
1. Өмірдің дұрыс мағынасын табыңыз, қажеттіліктерге жол
беріңіз;
2. Өзіңіздің қабілеттеріңіз бен мүмкіндіктеріңізді түгендеу, сізде
не бар екенін және өзіңіз жақсы жаққа өзгерте алатындығыңызды
талдау;
3. Өзін -өзі бағалауды дамыту және сонымен бірге өзін-өзі
бағалаудың төмендеуінен немесе жоғарылауынан құтылу; қажет
болса, Сізді ешқашан сәтті етпейтін невротикалық мінез-құлықтан
арылыңыз;
4. Өзін-өзі тәрбиелеу, өзін-өзі бақылау, өзін-өзі ұйымдастыру,
өзін-өзі тәрбиелеу: кәсіби өсуге, ғылымға және міндетті түрде
психологияға деген созылмалы қызығушылық;
5. Табысқа және өзін-өзі ынталандыруға мотивациялық
дайындық әдістерін табыңыз, өзіңіз үшін «осында және қазір», әр
қадамыңыз үшін қуаныңыз;
6. Позитивті ойлауды, сәтсіздікті сәттілікке айналдыру қабілетін
дамыту;
7. Рухани мазмұнмен жұмыс істеу, рухани заңдарды сақтамай,
табысқа жету жолы жабық.
Педагогтің имиджді қалыптастырудағы негізгі
шкаласы өзін-өзі дамытудан бастау алады. Сондықтан
өзін-өзі дамыту дамуға деген ұмтылыспен, өзін-өзі
дамытуға ықпал ететін жеке қасиеттердің болуымен және
кәсіби қызметте өзін-өзі жүзеге асыру мүмкіндіктерімен
сипатталады.

Сонымен философиялық, психологиялық және
педагогикалық ғылыми еңбектерді талдау нәтижесінде
болашақ педагогтердің имиджін қалыптастырудың
теориялық аспектілерін негіздей келе, «имидж», «педагог
имиджі» ұғымдарының контент-талдауын ұсынамыз
(1-кестеде).
Кесте 1. «Имидж», «педагог имиджі» ұғымдарына контент-талдау
Теориялық зерттеу нәтижелерін негізге ала отырып:
«имидж – бұл белгілі бір адамға, ұйымға немесе басқа
әлеуметтік объектіге қатысты адамдардың санасында
қалыптасатын, қабылдау объектісі туралы эмоционалды
боялған ақпараттың едәуір көлемін қамтитын және
белгілі бір әлеуметтік мінез-құлыққа итермелейтін
синтетикалық бейненің бір түрі» деп нақтылауға болады.
«Өзін-өзі дамыту және кәсіби-педагогикалық қызмет
деңгейін диагностикалау әдістемесі» (Л. Н. Бережнова)

Л.Н. Бережнованың «Өзін-өзі дамыту және кәсіби-
педагогикалық қызмет деңгейін диагностикалау
әдістемесі» сай құрастырылған «Өзін-өзі дамыту
рефлексиясы» тесті 18 сұрақтан және әрқайсысы үш
болжамды жауапты қамтиды. Субъектіге ұсынылған
жауап нұсқаларының біреуін ғана таңдау ұсынылады.
Мұны істеу үшін әр сұрақтан кейін сәйкесінше, «а», «б»
немесе «в» әрпін іздеу керек. Біржақты таңдалған
жауаптар өзін-өзі дамытуға деген ұмтылыс деңгейін
анықтауға, өзін-өзі дамытуға ықпал ететін қасиеттерін
өзін-өзі бағалауға, кәсіби қызметте өзін-өзі жүзеге асыру
мүмкіндіктерін бағалауға мүмкіндік береді (бұл жағдайда
педагогикалық имиджді қолдау жобасын кәсіби өзін-өзі
жүзеге асыру мүмкіндігі ретінде бағалау).
«Өзін-өзі дамыту және кәсіби-педагогикалық
қызмет деңгейін диагностикалау әдістемесі» (Л.Н.
Бережнова) бойынша диагностикалық жұмыстар
- сіздің имиджіңізді табысты жалғастыратын
берекелі бағдаршам болмақ.
Атап айтқанда ол:
-өзіңізге деген сенімді арттырады;
• талантыңыз бен талабыңыз мойындалады;
• дерек көздерінің сенімі нығайып,
информация алу жолы жеңілдейді;
• бәсекелестікте әріптестеріңізді басып
озасыз.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:

1. Боулдинг К. Э. Экономическая наука и социальные системы // Панорама экономической мысли конца
XX столетия. Под ред. Д.Гринауэя, М.Блини, И.Стюарта. Пер. с англ, под ред. В.С.Автономова. Том 2.
СПб.: Экономическая школа. 2012.
2. Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың «Халық бірлігі және жүйелі реформалар – ел
өркендеуінің берік негізі» атты Қазақстан халқына Жолдауы. 01 қыркүйек 2021 ж.
3. Әбу Насыр әл-Фараби ақыл-ой пікірлері мен нақыл сөздері: жинақ/[жалпы ред. Бақ. Ғ.М. Мұтанов;
құраст.: Ж.С.Сандыбаев, Ы.М.Палтөре].-Алматы: Қазақ университеті, 2020. – 223 с.
4. Философский-энциклопедический словарь. – М.:ИНФВА М.,1999. – 576 с
5. https://kk.wikipedia.org/wiki
6. Кант И. Критика чистого разума. Гиганты мысли / пер. с нем.;предисл. И.Евлампиева. – М.:
Эксмо; СПб.:Мидгард, 2007. – 1120 с.
7. Е.Aitenova, A.Smanova, A.Akzholova, А.Turalbayeva, Zh.Madalieva, U.Abdigapbarova Construction of
Dual System of Preparation of Engineering-Pedagogical Personnel at Higher Education Institute Astra
Salvensis- review of history and culture, year VII, No. 13, 2019 Salva, 345-359 p.
8. Мұқанов М.И. Жас және педагогикалық психология. – Алматы, 1982. –м248 б.
9. Жарықбаев Қ., Қалиев С. Қазақ тәлім-тәрбиесі. – Алматы: Манат, 1995. – 350 б.
10. Намазбаева Ж.Ы. Психология. – Алматы, 2005. – 288 б.
11. Иргебаева Н.М. Психология: оқулық. – Алматы, 2015. – 525 б.
12. Калюжный А.А. Психология формирования имиджа учителя. – М.: Гуманитарный издательский
центр ВЛАДОС, 2004. - 222 с
13. Пелих А., Кизилова Т., Пронченко А. Имидж делового человека. – М.: Академия, 1997.
14. Почепцов Г. Имиджелогия. – 5-е изд. – Рефлбук. Ваклер- 2006. – 516 б.
15. Тұрғынбаева Б.А. Педагогикалық акмеология. – Алматы: Тантеев баспасы – 2017ж. – 164б.
16. Туралбаева А.Т. Педагог мамандардың рефлексиялық қабілеттерін арттырудың кейбір
мәселелері. Абай ат.ҚазҰПУ Хабаршысы. «Педагогика ғылымдары» сериясы.– Алматы, №3(59), 2018 –
Б. 214-218
17. Шепель В.М. Имиджелогия Как нравиться людям. – М.:Народное образование,2002. – 478 б.

Ұқсас жұмыстар
Ойын технологиясы туралы
Көрудің ауытқулары
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ДАМУЫНДА ОРЫН АЛАТЫН АУЫТҚУЛАР
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖАЙЛЫ
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ ҚҰНДЫЛЫҚ БАҒЫТЫН
Дарындылықтың диагностикасы
Компьютерлік графика. Компьютерлік графиканың түрлері
Интернеттегі браузер программалар
Эксперименттік сыныптардың оқушылар иходиагностикалық жұмыстарды өткізу
Компьютерлік графиканың файылдық форматтары
Пәндер