Оқытудың инновациялық әдістері




Презентация қосу
Инновациялық білім
беру технологиясы
1-ШІ КҮН
Танысу
Инновацилық білім беру
технологиясы
Оқытудың дәстүрлі әдістері
Оқытудың инновациялық әдістері
Инновация
– (латынның «innovation» - жаңаны енгізу,
өзгерту, жаңарту) жүйенің бір жағдайдан екінші
жағдайға өзгеруін тудыратын, енгізу ортасына жаңа
элементтерді мақсатты түрде енгізетін жаңа нәрсені
құру, игеру, қолдану және тарату бойынша іс-әрекет

Инновациялық технология – бұл
білім беру жүйесі үшін жаңа өндіріс
немесе жаңа нәрсені ойлап табу
Білім берудегі инновациялық технология – бұл
білім берудегі тиімділіктерге қол жеткізуге
мүмкіндік беретін және сапалы түрдегі әдістер,
тәсілдер, қағидалар мен технологиялардан
құрылған білім беру үрдісін ұйымдастыру
БІЛІМ БЕРУДІҢ ҚАЗІРГІ
ЗАМАНҒЫ ФОРМУЛАСЫ

Білім АЛУ →

Оны ҚОЛДАНУ →

Жаңа білімдерді ТУДЫРУ
«Жақсы толыққан миға
қарағанда, жақсы реттелген
ми жоғары бағаланады»

М. Монтень
Инновациялық технологияның мақсаты:
өз іс-әрекетінің жоспарын өзі құруын;
өз міндеттерін шешу үшін қажетті
ақпараттарды өзі табуы;
ақпарат ала және бере білу;
өз еңбегінің нәтижесін сапалы, тиімді
көрсете білу;
кез-келген таныс емес кәсіби салада дұрыс
шешім таба білу.
техникалық құралдарды (компьютер, сканер
т.б.) кез-келген жағдайда пайдалана білуге
үйрету.
Студентті
Шығарма- ң барынша
шылық іс- көп білуі
әрекет емес, өзіне
жасай қажетті
алатын білім алуы

Әлемдік
Тиімді
білім Жеке шешім
кеңістігін
тұлға қабылдау-
-де
ды үйрену
көріне
алатын

Өзіндік ішкі Туындаған
қажеттілік- мәселелерді
терді барлық
қанағаттан- жағдайда
дыра алатын шеше алу
ОҚЫТУДЫҢ ДӘСТҮРЛІ ӘДІСТЕРІ
Оқытушының ақпараттық-көрнекі
қызметіне (әңгіме, көрсету, пікірлесу)
және білім алушының репродуктивтік
әрекетіне НЕГІЗДЕЛЕДІ. Білім
алушы өзіне таныс емес фактілермен
танысады, пайымдай отырып,
міндеттерді шешеді және оларды ой
елегінен өткізеді, сонымен қатар
қолданады. Бұл кезде студент ДАЙЫН
БІЛІМДІ алып отырғандықтан, оның
ассоциациялық жадысы ғана жұмыс
істейді.
ОҚЫТУДЫҢ ДӘСТҮРЛІ ӘДІСТЕРІ
Дәріс

Семинар

Кеңестер беру
Оқу дискуссиясы

Кітаппен жұмыс

Көрсету (көрнекіліктер арқылы)

Жаттығулар

Лабораториялық жұмыс

Практикалық жұмыс

Өзіндік жұмыс
ОҚЫТУДЫҢ ДӘСТҮРЛІ
ӘДІСТЕРІНІҢ БАСТЫ
КЕМШІЛІГІ:

бұл- білім
алушылардың бір-
біріне жалғасы жоқ,
тез ұмыт болатын
білім-көшірмені
алуы. Ақпараттық-
репродуктивтік
оқыту дамытушы
болып табылмайды.
ДӘСТҮРЛІ ОҚЫТУДЫҢ
КЕМШІЛІКТЕРІ
1) материалды игерудің ынталы жалпы
қарқыны;
2) білім алушылар игеретін білім көлемінің

бірыңғай болуы;
3) білім алушылардың материалды өз
бетінше емес, дайын күйінде игеруі,
салдарынан білім алушының «ойлау қабілеті
төмендейді»;
4) оқытушы өзінің берген білімін білім

алушының толық игеріп жатқанын мүлдем
білмеуі;
ДӘСТҮРЛІ ОҚЫТУДЫҢ
КЕМШІЛІКТЕРІ
5) материалды баяндауда ауызша
әдістердің басым болуы, бұл білім
алушының назарын шашыратады;
6) оқу материалдарының жеткілікті түрде

ретті болмауынан білім алушылар
оқулықпен жұмыс істеуде қиыншылық
тудырады;
7) материалды жаттап айту қажет
болғандықтан, жадыға басым салмақ
түсіру.
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ОҚЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ:

Білім алушының ойлау белсенділігін
арттыру;
Дамудың алдын алып, озық болуға жұмыс

істеу;
Тұлғаға, оның дамуына бағытталуы;

Мақсатқа жетуге ынталандыру;

Міндетті түрде шығармашылық

элементтерінің болуы;
Нақты өмірде болатын жағдайды жобалау;

Оқытушы мен білім алушы арасындағы

үздіксіз байланыс;
Түпкі мақсатқа жетуге арнайы жол салу.
ЯҒНИ, БІЗ ӨТЕМІЗ
Техногендік Антропогендік
өркениеттен өркениетке
Білетін Өмір сүруге
адамнан дайын адамға
Жады Ойлау
мектебінен мектебіне
Қарым-
Шаралар
қатынастар
педагогикасынан педагогикасына
Мамандығына Мамандығын
функционалды
дайын болудан іске асырушыға
Педагог- Педагог-
қамқоршыдан менеджерге
Сіз бір нәрсені оқығаннан кейін, сіз 10 %-
ын есте сақтап қаласыз;
Сіз бір нәрсені естігеннен кейін, сіз 20 %-

ын есте сақтап қаласыз;
Сіз бір нәрсені көргеннен кейін, сіз 30 %-

ын есте сақтап қаласыз;
Сіз бір нәрсені көргеннен және естігеннен

кейін, сіз 50 %-ын есте сақтап қаласыз;
Сіз бір нәрсені өзіңіз жасағаннан кейін, сіз

70%-ын есте сақтап қаласыз;
Сіз бір нәрсені өзіңіз жасағаннан кейін,

және оны басқа біреулерге түсіндіргеннен
кейін сіз 90%-ын есте сақтап қаласыз.
ОҚЫТУДЫҢ ҮШ МОДЕЛІ:
1) ПАССИВТІ – БІЛІМ АЛУШЫ «ОБЪЕКТ»
РӨЛІНДЕ (ТЫҢДАЙДЫ ЖӘНЕ КӨРЕДІ)

Студент

Оқытушы Студент

Студент
БЕЛСЕНДІ – БІЛІМ АЛУШЫ «СУБЪЕКТ»
РЕТІНДЕ (ӨЗІНДІК ЖҰМЫС,
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ТАПСЫРМАЛАР)

Студент

Оқытушы Студент

Студент
ИНТЕРАКТИВТІ – БІЛІМ АЛУШЫ ЫҚПАЛ ЕТУ
ОБЪЕКТІСІНЕН ӨЗАРА ЫҚПАЛ ЕТУ
СУБЪЕКТІСІНЕ АЙНАЛАДЫ

Студент

Оқытушы Студент

Студент
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ҮРДІС ЗАҢДАРЫ
Педагогикалық инновациялық
ортаның қайтымсыз тұрақсыздану
заңы;
Инновациялық үрдістің соңғы

(мәрелік) іске асу заңы;
Педагогикалық инновациның

стереотиптену заңы;
Педагогикалық инновациның жаңа

жағдайлардағы циклдік қайталану
және қайта айналып келу заңы
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ҮРДІСТІҢ
ҚАҒИДАЛАРЫ
Білім беру жүйесі жағдайының
басқармалық инновациялық өзгеру
қағидасы;
Ақпараттық, материалдық-техникалық

және кадрлық қамтамасыздық қағидасы;
Үрдістердің қайтымдылығын және

қайтымсыздығын болжау қағидасы;
Инновацилық үрдістердің тұрақтылығын

күшейту қағидасы;
Білім берудегі жаңа енгізілім үрдісін

дамытуды жетілдіру қағидасы.
ОҚЫТУШЫНЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ІС-
ӘРЕКЕТ ДЕҢГЕЙЛЕРІ

Иннова-
циялық
іс-әрекет
деңгейі
“ПЕДАГОГ-ҚАМҚОРШЫДАН” “ПЕДАГОГ-
МЕНЕДЖЕРГЕ” АУЫСУ ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ
Сипаттама “педагог-қамқоршы” “педагог-менеджер”
Білім алушыға “Бастысы-баланы сүю, “Бастысы-баланы
деген қарым- және оны өзім сыйлау, оның даму
қатынасы қалағандай ету” қажеттіліктеріне бағдар
беру”
Әсер етудегі “Мен қалай айттым, “Сен басты ережелер мен
стратегиялық солай жаса” салдарын білесің, енді
тәсіл таңдауды өзің жаса”
Оқу материалын Оқу бағдарламасы мен Білім алушылардың
беру тәсілін оқу құралына қажеттіліктеріне
таңдау бағытталған бағытталған
Бағалау тәсілі Білім алушыларды бір- Білім алушылардың
бірімен салыстыру және жетістігін алдыңғы
бекітілген тәртіп жетістіктерімен
бойынша бағалау салыстыру
Қорытынды Оқытушы өзінің жеке Тест – мұнда педагогтың
бағалау пікірі бойынша пікірі әсер етпейді.
бағалайды
ОҚЫТУДЫҢ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ӘДІСТЕРІ

Шағын топтармен жұмыс
Жобалық технология
Case-study (нақты жағдайларға талдау жасау)
Рольдік және іскерлік ойындар
Ой талқы
Мастер класс
Модульдік оқыту
Проблемалық оқыту
Өзіндік жұмыс
Тәжірибе негізінде оқыту
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар
(IT- әдістер)
ШАҒЫН ТОПТАРМЕН ЖҰМЫС

Іс-әрекеттүрін және
тапсырмаларды нақты белгілеп
алу;
Шағын топ құру (3-5 адам немесе

одан да көп болуы мүмкін);
Нақты нұсқаулар бойынша жұмыс

жасау;
Үйлестіру және көмек беру;
Талқылау және тексеру
ЖОБАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ
- өзінің қабілеті мен қызығушылығына қарай
тақырыпты еркін таңдау;
- өз бетінше алдына қойған мақсатына жету және
жүзеге асыру жолдарын іздестіру;
- мәліметтерді жинап, жүйелеп және сыни
ойлауға үйрену;
- аудиторияның алдында сөйлеуге, ойын дәлелді
және логикалық жүйелікпен жеткізуге,
аудиторияны өзіне қарата білуге дағдылану;
- өзгелерді тыңдап, айтқандарын ой елегінен
өткізуге дағдылану;
- шешімі қиын сұрақтарды өз бетінше шеше білу;
-өз көзқарасын дәлелдеп, шешімінің дұрыстығына
тыңдаушылардың көзін жеткізуге тырысу.
CASE-STUDY
Case-study - шын және ойдан шығарылған
жағдайларға негізделген қысқа мерзімді
оқытуға арналған интерактивтік технология
МАҚСАТЫ:
Білім алушының бойында жаңа
қасиеттер мен іскерліктерді
қалыптастыру;
Әр түрлі проблемаларды талдау және
оларды шеше білу қабілетін дамыту;
Ақпаратпен жұмыс жасауды үйрету;
Үрдістің аяқталуы – ұсынылған
алгоритмдерді бағалау және олардың ең
үздігін таңдап алу
РӨЛДІК ЖӘНЕ ІСКЕРЛІК
ОЙЫНДАР
Рөлдік және іскерлік ойындар – бұл
студенттердің басқа адамның рөліне енуі
түрінде өтетін белсенді оқыту әдісі;
ойындарда қарастырылатын нақты

жағдайдың өміршеңдігі мен типтілігі;
мәселелік жағдайға талдау жасау және шешім

қабылдау қажет болатын жағдайдың болуы;
басқа адамды түсіне және жағдайын ескере білу;

басқару жүйесінде әрекет ететін тұлғалардың:

лауазымды тұлғалардың рөлдерін сомдайтын
ойыншылар, ойыншы-сарапшылар мен іскерлік
ойын үшін материалдар даярлайтын, ақпарат
беретін және ойын барысын бағыттайтын
ойыншы-ұйымдастырушылардың бар болуы.
ОЙ-ТАЛҚЫ
ОЙ-ТАЛҚЫ - нақты мәселе мен мақсат
тұжырымдалған топпен талқылаудан тұратын
ұсыныстарды (идеяларды) іздестіру әдісі.
МАҚСАТЫ:
Проблеманы шешуде жаңашыл тәсілді
қалыптастыру;
Аз уақыт ішінде барынша көп идеялар алу;

Шығармашылық даму, шексіз қиял және

шығармашылық өндірістен өзіндік қанаңат алу;
принятиекачественного решения по заданной
проблеме, путём развития, комбинации и
модификации как своих, так и других идей
Ой-талқы барысында ұсынылатын бірде бір
шешім сыналмайды!
ПРОБЛЕМАЛЫҚ ОҚЫТУ
Проблемалық оқытудың қызметі:
Білім алушылардың білім жүйелері мен ақыл-ой-

практикалық қызмет тәсілдерін игеруі;
Студенттердің танымдық дербестігі мен
шығармашылық қасиеттерін дамыту;
Студенттердің диалектикалық-материалистік
ойлауын қалыптастыру.
Проблемалық оқытудың сатылары:
Проблемалық жағдайдың туындауы;
Проблеманы қоюдың маңыздылығы мен
күрделілігін сезіну;
Ұсыныстар беру нмесе болжамдар жасау арқылы

проблеманың шешімін табу;
Проблеман шешімінің дұрыстығын тексеру.
ҚАЗІРГІ ҚОҒАМДАҒЫ БІЛІМ БЕРУ
БАСПАЛДАҒЫ

Инновация

Білім

Ғылым
ТАПСЫРМА!!!
1. Оқытудың дәстүрлі тәсіліне бір мысал
келтіріңіз
2. Онда студенттер қандай іскерліктер мен
дағдыларды қалыптастыратынын белгілеңіз
3. Оқытудың инновациялық тәсіліне бір мысал
келтіріңіз
4. Онда студенттер қандай іскерліктер мен
дағдыларды қалыптастыратынын белгілеңіз
5. Дәстүрлі және инновациялық оқыту
тәсілдеріне салыстырмалы сипаттама
беріңіз.

Ұқсас жұмыстар
Дәстүрлі және инновациялық оқыту технологиялар
Проблемалық оқыту
Инновациялық оқыту технологиялары
Оқытудың компьютерлік технологиясы
педагогикалық инновация
Білім берудің жаңартылған мазмұны жағдайында Биология пәнінен зертханалық оқу үрдісін ұйымдастыруда басшылыққа алатын инновациялық әдіс - тәсілдер
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ЖОЛДАРЫ
Оқытудың белсенді әдістері
Педагогикалық технологияның негізгі деңгейлерімен танысу
Бастауыш сыныпта қазақ тілін оқытуда жаңа технологияларды қолдану
Пәндер