Бірыңғай мүше



1. Үйге берілген тапсырманы сұрау
2. Жаңа сабақ пен таныстыру
3. Тапсырмалар орындау
А) Сөйлем құрастыру
Б) Өздік жұмыс
4. Сергіту сабағы
5. Үйге тапсырма

Сабақтың тақырыбы: Сөйлемнің бірыңғай мүшелері.
Сабақтың мақсаты: Сөйлемнің бірыңғай мүшелері жайында жан - жақты білім меңгерген, оны өздігінен айта алатын оқушыға қол жеткізу
Сабақтың міндеті:
1. Білімділік: Сөйлемнің бірыңғай мүшелерінің сөйлемдегі қызметін, тұлғасын және де сөйлемнің айқындауыш мүшелеріне айырмашылығын ажырата білуге дағдыландыруға, білім мен білік дағдыларын қалыптастыру.
2. Дамытушылық: Өзіндік практикалық әрекет ортасын қалыптастыру тұлғаны дамыту, ойлау қабілетін арттыру.
3. Тәрбиелік: Тез ойлауға, жүйелі сөйлеу білуге баулу, белсенділігі мен қызығұшылығын арттыру, адамгершілік қасиеттерін бойына сіңіру, патриоттық сана - сезімін ояту, тазалыққа шақыру.
Сабақтың түрі: Жаңа білім беру.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, бағалау парағы.
Пан аралық байланыс: Әдебиет.
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі. Оқу құралдары мен оқушыларды түгелдеу.
2. Үй жұмысын тексеру. Сұрақ - жауап әдісі бойынша үйге берілген тапсырманы сұрау, жаттығуды тексеру.

келесі

Артқа
Сөйлем мүшелері дегеніміз не?
Оның қанша түрі бар?

Артқа
Сөйлемнің айқындауыш мүшелері дегеніміз не?
Мысал келтір.

Артқа
Тұрлаулы мүше мен тұрлаусыз мүшенің айырмашылығын айтыңыз?
Тұрлаусыз мүше дегеніміз не?

Артқа
Оңашаланған айқындауыш пен қосарлы айқындауыштың айырмашылығы?
Мысалмен дәлеледеңіз.

Артқа
Толықтауыш дегеніміз не?
Толықтауыш мағынасына қарай неше түрге бөлінеді?

Артқа
Анықтауыш дегеніміз не?
Сұрақтары және де қай септіктің жалғауын қабылдайды?

Артқа
Бастауыш пен баяндауыш дегеніміз не?
Сұрақтары қандай?

Артқа
Пысықтауыштың ережесін айт?
Мағынасына қарай түрлеріні ата?

Артқа
Бүгінгі сабаққа қатысып отырған мұғалімдердің бір сұрақ қойсын?

Жаңа сабақ.
Мағынаны тану.
Мысалдарды талдау.
Мысалдар
Сөйлем мүшелері
Сұрақтары
Сөз табы
Ұлтты, халықты тек тілі арқылы ғана тани аламыз.
Бірыңғай толықтауыш
Кімді?
Зат есім
Ана тілінсіз ұлт әдебиет, ұлт мәдениеті болмайды.
Бірыңғай бастауыш
Не?
Зат есім
Ана тіліміз - айбарымыз, айбатымыз, ардағымыз.
Бірыңғай баяндауыш
Не?
Зат есім
Қазақ тілі - дамыған, жетілген, бай, икемді тіл.
Бірыңғай анықтауыш
Қандай?
Сын есім
Тілдің байлығы - бүгін де, ерте де, тіпті, ғұмыр бойы таусылмас қазынамыз сияқты.
Бірыңғай пысықтауыш
Қашан?
Үстеу

Ереже шығару. Бірыңғай мүшелер
Сөйлемдегі қызметі, тұлғасы, сұрақтары
бірдей және бір ғана ортақ мүшемен
байланысатын сөздер бірыңғай
мүшелер деп аталады.

Жаңа сабақты пысықтау мақсатында «Мен маған, сен саған» ойынынын өткіземін. (Ауызша сұрақ - жауап)

Өз - өзіні тексеру. Тірек сигналдарды пайдаланып сөйлем құрау.
1. , , ……….
2. , ,
3. ………. . , ,
4. , ,
5. , ,
6. , ,
7. ,
8. ,
9. , ,
10. ,

Мәтінмен жұмыс.
64 - жаттығуды оқып, ішінен бірыңғай мүшелерді табамыз.
Әрбір оқушы бір сөйлемнен оқиды.
Тәңірі түркілерді мемлекетке ие қылды. Заманымыздың
хандарын түркілердің шығарып,
дәуірдің, халықтың ақыл - ерік тізгінін солардың қолына ұстатты:
Оларды адамдарға бас қылды;
шындық істерді соларды қолдады; олармен бірге күрескендерді
құрметтеді әрі соларды барша
тілектеріне жеткізіп, жамандардан, зұлымдардан қорғады.
Тәңірдің өзі оларға ат берген, жер жүзінің ең биік, ыңғайлы,
ауасы ең таза, шырайлы олкелеріне орналастырған да, оларды
«Өз қосыным» деп санаған. Оның үстіне түркілер - көркемдік,
сүйкімділік, жарқын жүзділік, әдептілік, жүректілік, үлкендкрді,
қарияларды құрметтеу, сөзінде
тұру, мәрттік, кішіпейілділік, тағы сондай сансыз көп мақтаулы қасиеттерге іе.
Түркілердің оқтарынан сақталуы үшін олардың жолын
берік тұту әрбір ақыл иесіне
лайықты да парызды іске айналады. Өз дертін айту үшін және
түркілерге жақын болу үшін
оларға тіркі тілінде сөйлесудың пайдалы жол қалмады. Кім дұшпандарынан безіп,
түркілерге мұңайып келсе, түркілер оларды қанатының астына алып, қауіптен
құтқарады, олармен бірге басқалар да қамқорлық, пана табады.
Пайғамбарымыздың сөзі: «Түркі тілін үйреніңіздер, сонда
олардың иелігі ұзақ, ғұмырлы болмақ!» - деген екен.

Өздік жұмыс.
Бірінші тақырып: 1991жылдан 2011 жылға
дейінгі жетістіктер.
Екінші тақырып: Қазақстан бүгінгі күнде!
Үшінші тақырып: Қазақстан болашақта. . .

Тест.
1. Бірыңғай мүшенің ережесін корсетіңіз?
А) Бірыңғай мүшелердің сұраулары мен қызметі ортақ болып, сөйлемнің бір ғана
мүшесімен байланысады.
Б) Бірыңғай мүшелерден тыс жүретін сөздер.
С) Сөйлем мүшесіне талданбайтын сөйлем.
2. Айқындауыш мүше қатысып тұрған сөйлемді табыңыз?
А) Ұжым тамаша табыстарға жетіп келді.
Б) Содан бері бір қыс, екі жаз өтті.
С) Біз, жастар, еңбекте, оқуда алда болуымыз керек.
3. Бірыңғай толықтауыш қатысқан сөйлемді табыңыз?
А) Еріншектің ертеңі бітпес.
Б) Көп сөз - көмір, аз сөз - алтын.
С) Айнүрды, Гүлнарды бұл ойын қатты қызықтырды.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz