Тұлғаның теориялары




Презентация қосу
Абай атындағы Қазақ Ұлттық Педагогикалық
Университеті
Тұлға. Топ жән ұжым.

Орындаған: Қадырханова Ж.Ж
6М011600-географи
1 курс магистранты
ЖОСПАРЫ:
1. Тұлға құрылымы
2. Тұлға туралы теориялар
3. Топ пен ұжымның классификациясы
ТҰЛҒА дегеніміз – өз өмірінің
субъектісі, иесі. Ол сыртқы ортамен,
яғни өзге адамдармен қарым-қатынас
жасау арқылы, әрі өзінің ішкі жан-
дүниесіне бойлай отырып көптеген
даму сатыларын бастан кешетін, өз
өміріне деген жауапкершілікті
сезінетін адам.
ТҰЛҒАНЫҢ ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУЫНЫҢ ҚОЗҒАУШЫ КҮШІ

Психикалық Психикалық
дамудың дамудың
факторлары алдыңғы
жағдайы

Сыртқы Ішкі Сыртқы Ішкі

Тұлғаның психикалық дамуының қозғаушы
күші
Тұлғаның психикалық
дамуының көрсетікші

Актуальді даму Жақын
көрсеткіші ЖДК
арадағы даму
көрсетікші
АДК
ЖЕКЕ ТҰЛҒА РЕТІНДЕ ӨСУ - бұл
тұлғаның тұтас әлемге, өзге
адамдар мен жеке өзіне деген
гуманистік құндылықтарға
негізделген көзқарасы мен
қарым-қатынасының дамуы.
Индивид», «Тұлға»,
«Индивид», «Субьект»,
«Тұлға», «Субьект», «Даралық»
«Даралық»
ұғымына түсінік
ұғымына түсінік
ТҰЛҒА
ИНДИВИД

СУБЪЕКТ ДАРАЛЫҚ

әлеуметтік биологиялық

жеке жалпы

ТҰЛҒА ИНДИВИД ТҰЛҒА
ТҰЛҒА
ИНДИВИД СУБЪЕКТ ИНДИВИД
ДАРАЛЫҚ
СУБЪЕКТ СУБЪЕКТ

тұтас дара

ДАРАЛЫҚ ДАРАЛЫҚ

Сыртқы Ішкі

ТҰЛҒА ДАРАЛЫҚ

СУБЪЕКТ
ИНДИВИД
Отандық психологтардың тұлғаны тану жөніндегі пікірлері

Б.Г.Ананьев К.А.Абульханов Д.И.Фельдштейн
пікірі а пікірі пікірі

ТҰЛҒА және А.Н.Леоньтев
В.В.Мясищев және А.В.Петров
пікірі
оның дамуы ікірі

Әскери
К.К.Платонов Д.Н.Узнадзе псхологтар
пікірі пікірі пікірі
Тұлғаның теориялары

Тәжірибелік тұлға теориясы

Фрейдизм және неофрейдизмнің
тұлға теориялары
Адамның тұлға ретінде өсу
үдерісінің кезеңдері
Өзін-өзі іштей қабылдау;
Қазіргі жағдайын бағалау;
Мақсат қою;
Дамуын жоспарлау;
Мақсатына жеткізетін ең ұтымды
жолдарды/мүмкіндіктерді таңдау;
Атқарған жұмысын, оның нәтижелерін
бағалау және соған сәйкес даму жоспарын
қайта қарау/түзетулер енгізу/жаңа
мақсаттар қою.
Адамның тұлға ретінде өсу
үдерісінің кезеңдері

Мен
Мақсат қандай
Неге Мақсатыма
Неліктен ыма тұлға
Мен қол қалай
бұл мен жеткені
кіммін? жеткізгі болып
үшін жетемін? мді
м қалыпта
(өзін-өзі маңызды? қалай
келеді? (даму самын?
бағалау (құндылық білем?
(мақсат жоспары)
) бағдарлар) (өзін-өзі (өзіндік
қою) иденти
талдау)
фикация)
Жоғары оқу орындары оқушыларының
ТҰЛҒА РЕТІНДЕГІ ӨСУ КЕЗЕҢДЕРІ

КӘСІБИ БІЛІКТІ, ЖАН-ЖАҚТЫЛЫ
ДАМЫҒАН ТҰЛҒА

ТҰЛҒА РЕТІНДЕ ЖАН-ЖАҚТЫЛЫ
ДАМУҒА ДЕГЕН МЫҚТЫ ҰМТЫЛЫС

КҮШТІ ЫНТА (МОТИВАЦИЯ) МЕН ЫЖДАҺАТТЫЛЫҚ

АКАДЕМИЯЛЫҚ ОРТАҒА БЕЙІМДЕЛУ
Студенттің тұлға ретіндегі дамуына
ҚАЖЕТТІ РЕСУРСТАР

Ішкі (тұлғалық) Сыртқы

Өзін-өзі тануы
Өзіне деген сенім Материалдық ресурстар:
Позитивті және ұтымды ойлау Тұрмыстық жағдай
Білім Жеткілікті қаражат
Эмоционалды интеллект Өмір сүру қауіпсіздігі
Қабілеттер Білім алуға оңтайлы жағдай
Мықты ынта (мотивация) Әлеуметтік қолдау:
Ерік-жігер Ақпараттық қолдау
Психологиялық қорғаныс Мемлекеттік қолдау
Шығармашылық тұрғыда ойлау Отбасы, дос-жаран, топ мүшелері,
қабілеті жағымды әлеуметтік орта
Ішкі түйсік (интуиция)
Әлеуметтік топтар

Топтар

шартты нақты

лабораторлық табиғи

үлкен кіші

ұйымдаспаған ұйымдасқан ұжым
дайындалатын

Жетекшіліктердің түрлері

Әміршіл Демократияшыл Өздігімен
Кіші топ – барлық мүшелері бір –
бірімен тікелей қарым-қатынасқа
келген адамдар бірлестігі. Әдетте,
мұндай бірлестік өз ішіне екі не
одан көп бірнеше ондаған адамды
қамтиды.
Кіші топтағы психикалық іс-әрекеттер

Білім және даму Басқару және
Ұйымдастыру жетекшілік

Кіші топтағы
психикалық
іс-әрекеттер

Шешім Конфликт
қабылдау Топтардағы
қысым
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Сәбет Бап-Баба. Психология негіздері: оқу-анықтамалық
қолданба. –Алматы: “Нұр-пресс”, 2007.-106б.
2. Ерментаева А.Р. Жоғары мектеп психологиясы: Оқулық. –
Алматы: “Дәуір”, 2012.-492б.
3. Қ.Жарықбаев. - 4-шi бас., өнделiп. Жантану негiздерi: оқулық
–Алматы: “Кiтап”, 2002. -415б.

Ұқсас жұмыстар
Тұлға және мотивация
Тұлғаның танымдық іс-әрекетін қарым – қатынас арқылы дамыту
Көшбасшылық теориялары
Заңды тұлға ұғымын қарастыру
Әлеуметтену және бірегейлік теориялары
Тұлғаның психологиялық қасиеттері
Көшбасшылық, билік және ықпал ету теориялары
Тұлға теориялары
Мотивация және өзіндік мотивация
Символдық интеракционизм
Пәндер