Бастауыш сыныпта дүниетанудан дидактикалық материалдарды қолданудың ерекшеліктері




Презентация қосу
Бастауыш сыныпта дүниетанудан
дидактикалық материалдарды
қолданудың ерекшеліктері
Жоспар
2. Оқулықтағы 3.Сабақ барысында
1.Дүниетану пәнінен
дидактикалық дидактикалық
дидактикалық
материалдардың материалдарды
материалдарды
мақсаты, мазмұны пайдаланып
пайдаланудың
ерекшеліктері тапсырма беру
Дидактикалық материалдар
оқушыларға дүниетану пәнінен
берілетін білімнің, білік пен дағды
сапасын арттыруға, пәнге деген
қызығушылығын оятуға,
дүниетанымдық ұғымдарды
қалыптастыруға, танымдық іс -
әрекетті белсендіруге септігін
тигізеді.
Дүниетану сабақтарында оқулықтағы дидактикалық материалдар, топсеруен
барысында жинаған дидактикалық материалдарды және қосымша дидактикалық
материалдарды пайдалануға болады.

Оқулықтағы дидактикалық материалдардың мақсаты – жылдың
әр мезгілін жан – жақты баяндау. Бірақ әрбір жеке тақырыптың
беретін түсінігі әр түрлі.

Бір тақырыптың мазмұны жыл мезгілінің ауа райын суреттесе,
екіншісі – сол кездегі өсімдік пен жануарлар тіршілігін
түсіндіруге байланысты берілген. Ал үшіншісі - өсімдік пен
жануарлар тіршілігінің өзгеру себебін ашып береді.
Оқулықпен жұмыс

Әр сабақ сайын оқушыларға жаңа ұғым
Оқулықта оқушылардың өз бетінші берумен қатар, өткенді қайталау, сөздік
орындайтын жұмыстарға көп көңіл қорларын молайту, жаңа сөздермен танысу,
бөлінеді. атаулар енгізу үнемі назарда ұсталады.
«Дүниетану» оқулығымен жұмыс
жасау барысында, оқушылар ең басты –
кез келген жаратылыстану ғылымына
тән әрекеттер жасайды- бақылайды,
тәжірибе жасайды, практикалық
жұмыстар жүргізеді. Сондықтан бұл
курс жаратылыстану ғылымдарын оқып
– үйренуге біріші қадам ретінде мән
беріледі. Оқулықтағы материалдарды
оқып – үйренудің негізінде
оқушылардың өздерінің белсенді іс -
әрекеті арқылы табиғат сырларын
бақылауы жатыр. Бұл «Бақылау
күнделігін» толтыру арқылы жүзеге
асырылады.
Күнделікті жүргізілетін бақылаулардың мазмұны мен мақсаты жыл мезгіліне қарай
өзгеріп отырады. Жыл мезгіліне байланысты жүргізілген бақылаудың нәтижесін
қорытып отыру қажет.

Оқытудың нәтижелі болуы – оқушылардың табиғатты бақылауын дұрыс
ұйымдастыра білуге байланысты.

Бастауыш сыныпта дүниетанудан берілетін түсінік - өлкетану материалдарына
және өз өлкесінің табиғатын бақылай арқылы оқытуға негізделген.

Оқушыларға өздеріне бақылату үшін алдын ала тапсырмалар беру қажет. Осындай
құбылыстарды байқаған кезде оқушылар, біріншіден, табиғатты бақылауға
дағдыланады, екіншіден, сол байқаған құбылыстың пайдалы, зиянды жақтарын өздері
анықтай білуге үйренеді.
Оқушылар алдын ала
берілген тапсырмаларды
қызығушылықпен
орындайды. Оның
нәтижесін кейін сабақта
пайдаланады.

Сабақ үстінде тақырыптың
мазмұнымен таныспас
бұрын мұғалім
оқушылардың өздерінің
бақылағандары туралы
әңгіме жүргізеді.

Мұғалім оқушылардың
бақылау барысында
жинаған материалдарын
анықтап, қорытынды
жасатады.
Осындай жұмыстың нәтижесінде оқушылар тек тақырыптың мазмұнын меңгеріп
қана қоймай, табиғатты үнемі бақылап жүру арқылы танып білуге болатынын
ұғынады. Мысалы, 2 –сыныпта «Тұқым және жеміс» деген тақырыпты оқытпас
бұрын оқушыларға алдын ала мынадай тапсырмалар беріп, оны өздеріне
бақылатуға болады.

3. Қандай жеміс беретінін
анықтап, дәптерге суретін
1. Кез келген үйде 2. Олардың қандай салыңдар. Мұндай
өсімдіктер тұқымын өсімдіктердің тұқымы тапсырмаларды
алыңдар. екендігін байқаңдар. оқушылар өздігінен
орындай алады.
Жыл мезгілдеріндегі ауа райының өзгеруі, өсімдіктер мен жануарлардың тіршілігі
туралы оқыған кезде оқулықтағы берілген дидактикалық материалдармен ғана
шектелуге болмайды.

Қосымша дидактикалық материалдар – экологиялық жағдаяттар, қызықты деректер,
жұмбақтар, ауа – райы туралы болжамдар. Сабақтың мазмұнына байланысты
экологиялық жағдаяттарды шешу – оқушыларды ұшқыр ойлауға, белгілі бір шешім
қабылдауға жетелейді.

Сабақ барысында өтілген материал бойынша қызықты деректер оқушылардың ой-
өрістерін кеңейтіп, білімдерін жетілдіреді.

Ауа – райы туралы болжамдар ата – бабамыздың ғасырлар бойы жинақтаған іс –
тәжірибелері негізінде табиғат құбылыстарын болжауға үйретеді.
Сабақта тақырыптың Табиғатқа топсеруен жасау Оқушылар табиғатта
мазмұнына байланысты әр түрлі жағдайда болып жатқан
жұмбақтар шешу- ұйымдастырылады. Жыл өзгерістерді бірден
оқушыларды тапқырлыққа мезгілінің ауа райы туралы байқауы үшін үнемі
баулиды және жан – оқыту үшін, ең алдымен белгілі бір жерге
жануарлар, жәндіктер, оқушыларды топсеруенге топсеруен жасау
құстар тіршілігінің және шығарып, ауа райында қажет.Сонда жылдың әр
табиғат құбылыстарының болған өзгерістерді мезгілінде байқаған
қыр – сырларын, өзіндік байқатып, содан кейін табиғат құбылыстарының
ерекшеліктерін ажыратуға сыныпта сабақ өткізеді. өзгергенін бірден
мүмкіндік береді. аңғарады.
ТАПСЫРМА. SWOT ТАЛДАУ «Дүниетану
пәнінен дидактикалық материалды қолдану»

Күшті жақтары Әлсіз жақтары

Мүмкіндіктер Қауіптер
ТАПСЫРМА.
«БЛУМ ТҮЙМЕДАҒЫ»
ӘДІСІ
Дүниетану пәнінен
балалармен жұмыс
жүргізуге байланысты
жұптасып бір-біріңе
сұрақ құрастыр.
КЕРІ БАЙЛАНЫС
«Жетістік баспалдағы»
Үй тапсырмасы

Socrative онлайн платформасы бойынша
тақырыпқа байланысты тест
жұмыстарын жасап келу. Emaze онлайн
платформасында тақырыпқа байланысты
презентация жасау.

Ұқсас жұмыстар
Бастауыш мектепте сөз таптарын оқытудың тиімді әдіс - тәсілдері
Бастауыш сыныпқа сан есімді оқыту
Дүниетану теориясы мен әдістемесі
Бастауыш сыныптарда математика сабақтарында ойын технологиясын қолдану
Бастауыш сыныпта қазақ тілін оқытуда жаңа технологияларды қолдану
Бастауыш мектепте компьютерлік технологияны қолданудың қазіргі жағдайы
Диалогтық оқытудың мәні
Мектепте АКТ – ның құралдарының даму тарихы
Дүниетану сабақтарының әдістемелік жиынтық
Оқытудың жеке бағдарламасы
Пәндер