Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды оқытудың тұғырлары




Презентация қосу
ОҢТҮСТIК ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТIК
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНАН КЕЙІНГІ БІЛІМ БЕРУ
ИНСТИТУТЫ
Арнайы білім берудің теориялық негіздері

Тақырыбы: Арнайы мектептегі сабақты
ұйымдастыру ерекшіліктері

Орындаған: Бектасова Б.М
М 1901-13
Қабылдаған: Боранбаева А.Р
Жоспары:
1. •Арнайы мектептер жүйесі

2. •Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды оқытудың тұғырлары

3. •Оқу бағдарламаларын қысқартуды орындауға, жеке оқу бағдарламаларын жасауға ұсыныстар

4. •Мектепте ерекше білім беруге қажеттілігі бар оқушыларға қолдау (көмек) көрсетуді ұйымдастыру
Арнайы мектеп – бұл ерекше білім беруді қажет ететін
балаларды оқытуға және тәрбиелеуге арналған оқу орны.
Қазіргі таңда ҚР бойынша 99 арнайы мектеп жұмыс істейді.
Арнайы мектепке баланы тек ата-анасының келісімімен және
ПМПК қорытындысымен ғана қабылдайды.

Арнайы мектептегі оқыту үш міндет атқарады,

түзету-
білім беру тәрбиелеу
дамыту
Арнайы оқытудың екі ерекшелігі бар:

• құрылымы адамның психикалық және қоғамдық даму
заңдылықтарының нәтижесінде пайда болған танымдық іс-
әрекеттердің түрлері мен формаларында.

Бірінші
бұл көптеген дамыған елдерде кеңінен
таралған түсінік, өйткені инклюзивті білім
Ерекше білім беру қажеттілігі берудің принципіне сәйкес әр оқушының
жемісті білім алуы үшін барлық
(ЕБҚ) – жағдайларды жасауға мектептің назарын
аударады.

"денсаулықтарына байланысты арнайы
жалпы білім берудің оқу бағдарламалары
Қазақстанда ЕБҚ бар балаларға мен қосымша білім беру бағдарламаларын
қажет ететін білім алуда тұрақты немесе
уақытша қиындықтарды бар тұлғалар"
Ерекше білім беруге қажеттілігі бар
балалардың төмендегідей топтары
көрсетіледі:

1-топ. 2-топ. 3-топ.
•Психикалық және дене •Әлеуметтік-
дамуында түрлі •Оқытудағы психологиялық,
бұзылымдары бар ерекше экономикалық,
балалар: көру, есту, тілдік, мәдени
сөйлеу бұзылымдары, қиындықтары,
ерекшеліктерінен
зияты, тірек-қозғалыс мінез-құлық туындайтын ерекше
аппараты, психикалық
дамуы тежелген және
және эмоциялық білім беруге
эмоционалды-ерік-жігер проблемалары қажеттілігі
аясы зақымдалған бар балалар. туындайтын
балалар. балалар.
мақсат-міндеттері

білімнің мазмұны

принциптері
Арнайы мектептегі
сабақта оқу
процесінің барлық
компонентері

оқыту әдістері
Арнайы мектеп оқушыларына жаңа материалын баяндау
процесінде оқу материал қабылдау мен саналы меңгеру
ерекшеліктерін ескеру қажет..

• біріншіден,
• танымдық әрек еттің бас тапқы с әті болып
табылады,

Қабылдау
• екіншіден қабылдау алдынғы меңгерілген
білімге негізделеді. Соңымен, қабылдау бір
мезетте нақтылы танымдық процес тің
бас тамас ы және таным арқылы меңгергенің
қорытындысы.
Ерекше балаларға тән қабылдаудың ерекшеліктері:

баялулығы

аз көлемі

шартыкештігі

шынайлықтан шеттеу немесе бұрмалап қабылдауы.
Арнайы мектептегі оқыту процесі жалпы мектептегі
сияқты заңдылықтар негізінде өтеді. Бірақ та, оқушылардың
дамуындағы ерекшеліктер оқытудың ерекше сипатын
оқытудың барлық кезендерінде затты-көрнекі бағытында әрекет жасау;
танымдық әрекетке арнайы педагог тарапынан басшылық етуін талап ету, өйткені балалар
мұғалімнің көмегін үнемі қажет етеді.

білдіреді.

Біріншід Екіншіде
ен н
үй
тапсырмас
ын тексеру
сабақты жаңа
қорытын материалды
дылау. түсіндіру

Сабақ негізгі
бірліктерден
құралады.
бағала Олар:
бекіту
у

білімді қайта
тексеру лау
Сабақ құрылымы –бір белгілі
бірізділікті және өзара қарым-
қатынасқа келген дәріс
бірліктерінің байланыс
тұтастығы

Сабақтын түрлері –белгілі бір
сабақтар тобына тән
бірліктердің тұрақты
үйлесімділігі.
Жалпы білім беретін және арнайы сабақтар сабақ түріне сәйкес құрылады.
Бүгінгі дидактика сабақ түрлерін олардың басты сипатына орай
топтастырады. Дидактикалық мақсаттарға сәйкес сабақ түрлері:

- пропедевтикалық сабақтар;

- жаңа білім, икем, дағдыларды қалыптастыру;

- білім, икем, дағдыларды қайталау;

- білім, икем, дағдыларды бекіту;

- білімді қорытындылау;

- білім, икем, дағдыларды тексеру, бақылау.
Арнайы мектептегі неғұрлым көп тараған сабақ түрі –
аралас. Бұл сабақ жаңа оқу материалын шағын
бөліктермен беріледі (басқа міндеттерді шешуге уақыт
қалады), материалды есте сақтаудың ерекшелігі тиянақты
бекітуді талап етеді; оқуға қызығушылықты тудыру үшін
түрлі әрекеттерді пайдалану қажет және сабақта таным
белсенділік деңгейін қамтамасыздандырады
Аралас сабақтын
құрылымы:
1. Психологиялық-педагогикалық даярлық

2. Үй тапсырмасын тексеру

3. Оқу материалын қайталау

4. Жаңа оқу материалын баяндау

5. Үй тапсырмасын беру

6. Білімді бағалау

7. Сабақты қорытындылау.
Арнайы
Түзету міндеттері әр
сабақта, сабақтан тыс
мектептердің
уақытта жүзеге асқанына
өзгешелігі
қар амастан арол түзету
найы түзету
сабақтары.
сабақтар енгізілген.

Бұ
л
саб
ақ
та
рд
ын
түр
ле
рі
ар
на
йы
ме
кте
п
оқ
уш
ыл
ар
ын
ын
да
му
ын
дағ
ы
ке
міс
тік
ке
тәу
елд
і.
Оқу бағдарламаларын қысқартуды орындауға,
жеке оқу бағдарламаларын жасауға ұсыныстар

Оқу пәні бойынша қысқартылған / жеке бағдарлама оқу
тоқсанына құрылады, оның нәтижелері бойынша келесі тоқсанға
арналған бағдарлама жасалады. Оқушының оқу материалын қандай
қарқынмен игере алатынын алдын ала болжау қиын, бұл
жоспарланғанның ішінде ең үлкен қиындықтарды тудырады.
Сондықтан білім беру үдерісі барысында бағдарламаны түзету
қажеттілігі туындауы мүмкін. Бағдарламаны уақытылы түзету үшін
үнемі оқушының жетістіктерін бақылау қажет. Ол үшін мұғалім мен
қолдау көрсету мамандары қол жеткізген жетістіктерді критериалды
бағалауды іске асырады
Оқу жоспарын дараландыру
МЖМБС(Мемлекеттік жалпыға міндетті
• білім
"Жекеберу
оқустандарты)-да
жоспары жәнебелгіленген
жеке оқу
оқушының қатысуы
Жеке оқу бағдарламаларын міндетті
бағдарламалары
көлемде және оның
бойынша
сыныпта
оқыту».
оқу
болмайтын оқу жоспарының
жасау
ЖалпыПМПК
қарқынынасынып ұсыныстарына
сәйкесжағдайында
оқушы оқу зияты
пәнінің
пәндерін
мазмұнын
зақымдалған (мысалы,
меңгеруде үшіналгебра
оқушықиындықтарға
жеке оқутап
сәйкес
немесе
болған
жүзеге
шет
бағдарламасы
жағдайдатілі) асырылады:
айқындаудан
жасалады.
оқу бағдарламаларын
қысқартуды (бейімдеу)
тұрады.талап етіледі.
Оқу бағдарламасын қысқарту кезінде ЖТД-мен оқитын
оқушы үшін міндетті болмайтын оқу мақсаттары (шеберлігі
мен дағдылары) анықталады, олар осы тоқсанда оның
бағдарламасына енгізілмейді.

ЕБҚбар оқушы үшін міндетті және міндетті емес
критерийлерін анықтау мақсаты болып (іскерліктер мен
дағдыларды) - оқу пәні шеңберінде негізгі білім мен
дағдыларды меңгеруде алға жылжуы үшін олардың
қажеттілігі болып табылады.
Пән бойынша жеке
бағдарлама құру
барысында

• ЕБҚ бар оқушы • (зияты
үшін оқу зақымдалған
материалының оқушы үшін) оқу
көлемін азайту бағдарламасыны
негізгі білім мен ң әрбір бөлімінде
дағдыларды оқушының
"жақын даму
қалыптастыруға
аймағында"
көп уақыт
жатқан білім мен
бөлуге,
дағдыларға
оқушының қатысты оқу
жұмыс мақсаттары мен
қабілеттілігі мен мазмұны
оқу жағынан
мотивациясын жақындатылған
сақтауға дағдылар
мүмкіндік береді. айқындалады.
Жеке тәсіл оқушы үшін
Оқушыны қысқартылған немесе қысқартылған/жеке бағдарлама
жеке бағдарлама бойынша оқыту шеңберінде оқу тапсырмасының көлемі
мұғалімнің сыныптағы жеке мен күрделілігін өзгертуден, оқу
тапсырмасын кезеңімен орындаудан
тәсілімен үйлеседі, оның
байқалуы мүмкін; тапсырманы
қарқындылығы мен сипаты иллюстрацияға, алгоритмдік нұсқамаға,
оқушының мүмкіндіктерінің үлгіге, деректер кестесіне сүйеніп,
өзгеруінен кейін үнемі өзгеріп шоттарды, калькуляторды пайдалана
отырып, ереже мәтініне сүйеніп орындау
отырады. мүмкіндігі
Оқушы сабақ Бұл Сондықтан
тақырыбына тапсырманы бұл
сәйкес Ол үшін
сабақта педагогтар
келмейтін мұғалімге
сынып автономды
тапсырманы арнайы
өзінің жеке мұғалімі емес,
педагогтың
бағдарламасы дайындайды ынтымақтас
кеңесі қажет. тықта жұмыс
бойынша және
орындайды. ұсынады. істейді
МЕКТЕПТЕ ЕРЕКШЕ БІЛІМ БЕРУГЕ ҚАЖЕТТІЛІГІ БАР
ОҚУШЫЛАРҒА ҚОЛДАУ (КӨМЕК) КӨРСЕТУДІ
ҰЙЫМДАСТЫРУ

Психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету (көмек) – әр
баланың мүмкіндіктері мен қажеттіліктеріне сәйкес табысты
оқыту мен дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық және
педагогикалық шарттар құру барысындағы педагогтар мен
мамандардың ұйымдастырылған қызмет жүйесі.
психол
ог
педагог- логопе
ассистент д
Мектептің
психологиялық-
педагогикалық
қолдау көрсету
қызметінің
мамандары

тәрбие арнайы
ші педагог
әлеуметті
к педагог
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларға
психологиялықпедагогикалық қолдау көрсетуді
ұйымдастырудың негізгі бағыттары:

- одақтастар - психологиялық-
мен әлеуметтік педагогикалық қолдау
көрсетудің жергілікті
серіктестерді нормативтік негізін
іздеу құру;

- мектеп - білім беру
процесіне
қауымдасты
қатысушылард
ғын ың қызметін
дайындау; анықтау;

- мектептің
ағымдық жағдайын
талдау және
бағалау; - мектептің
педагогикалық
ұжымын кәсіби
дайындау;
- оқушылармен
- оқушыларға - мұғалімдерге,
жеке және
психологиялық- ата-аналарға,
педагогикалық қолдау
- тексеру нәтижелерін топтық сабақтар - психологиялық-
мектеп
көрсетудің жеке педагогикалық қолдау
тиісті формаларда жүргізеді;
бағдарламаларын әкімшілігіне
құжаттайды; - зерттеу көрсету
нәтижелері бойыншажасайды; кеңес береді;
бағдарламаларын іске
оқушылардың баререкше асыру нәтижелерінің
- оқыту қиындықтары
білім беру қажеттіліктерін
оқушыларды анықтайды,
- әлеуметтік
мониторингін жүзеге
қиындықтардың анықтайды;
сипатын серіктестермен
асырады;
және олардың пайда болу
себептерін бағалау өзара қарым-
мақсатында психологиялық-
педагогикалық тексеру
қатынас
жүргізеді; Мектептің жасайды.
психологиялық
-педагогикалық
қолдау көрсету
қызметі :
Пайдаланған әдебиеттер:
1. special-edu.kz
https://special-edu.kz/kz/news/6/single/381#:~:text=
Арнайы%20мектеп%20–%
20бұл%20ерекше,99%20арнайы%20мектеп%20жұмыс%20істейді
2. ЕБҚ білім алушылара арналған үлгілік оқу бағдарламалары
(негізгі орта білім) № 469 БҰЙРЫҚ https://
special-edu.kz/tipprog/up469/kz/6/6.19.pdf
3. Педагогика: оқу құралы / Н.С. Әлқожаева. – Өңд., толықт 2-
басылым. – Алматы: Қазақ университеті, 2015. – 220 б.
https://b-ok.global/book/11120875/be4b2a
4. Ерекше оқыту қажеттіліктеріне қарай қысқа мерзімдік, орташа
мерзімдік және ұзақ мезімдік негізде оқушыларға психологиялық-
педагогикалық қолдау көрсету. Әдістемелік ұсынымдар. Астана
2015. https://nao.kz/files/blogs/1450435043455.pdf

Ұқсас жұмыстар
АРНАЙЫ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ
Оқытудың жеке бағдарламасы
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың психологиялық - педагогикалық сипаттамасы
Инклюзивті білім беру пәні, инклюзивті білім бері ерекшеліктері
Мүмкіндігі шектеулі балалардың білім алу құқықтары
Инклюзивті білім берудің мақсаты
Шетелдегі инклюзивті білім беру
Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту
ОҚЫТУҒА ҚАБІЛЕТСІЗ БАЛАЛАРДЫ АНЫҚТАУ
Билингвистикалық оқытудың методологиясы
Пәндер