Портфолио оқушылар жетістіктерін бағалау құралы ретінде




Презентация қосу
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
УНИВЕРСИТЕТІ
ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА» КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы: Портфолио оқушылар жетістіктерін
бағалау құралы ретінде

Орындаған: Бектасова Балнұр
Тобы: ТП-18-2к1
Қабылдаған: Малгайдарова Гүлсара
Портфолио мазмұны
Портфолио – студенттің жетістіктерін, яғни
оның оқу барысында және оқудан тыс жинаған
тәжірибесін құжаттайтын жұмыс папкасы.
Бағалау технологиясы ретінде портфолионың
ерекшелігі – студент өзінің оқу, ғылыми-зерттеу,
шығармашылық, әлеуметтік және т.б. танымдық
белсенділіктердің нәтижелерін бағалау үдерісінің
субъектісі болып табылады, яғни өз жетістіктерін
өзі бағалайды.
Оқушылардың білім алу қызметін сараптауды білім жетістіктерінің
бағалаудың жинақы жүйесі арқылы көрсетуге болады.(портфолио).

Портфолио (кең ұғымы) – бұл оқушының оқытудың белгілі бір
кезеңінде жеткен жеке жетістектерін бағалау ,жинақтау және
белгілеу . Портфолио шет мемлекеттерінің білім саласында
бағалаудың жаңа жүйесі және өзін-өзі бағалаудың түрі ретінде
кеңінен қолданылып келеді. Портфолио дәстүрлі бағалаудың
жүйесін толықтырып,оқушылардың ақпаратты қабылдаудың
репродуктивті деңгейін , фактілі және алгоритімді білім мен
дағдыларын тексеруге бағытталған.

Портфолио оқушының түрлі қызметтегі жетістіктерін ескеруге мүмкіндік
береді.Сонын ішінде:оқу, шығармашылық, әлеуметтік ,коммуникативті т
б қызметтері.Бұл білім берудің практикаға бағытталған, іс-әрекеттік
тәсілдің негізгі бөлігі болып саналады.Шет елдер тәжірибесінде
портфолио оқушының жетістіктерінің жұмыс жинағы ретінде
анықталып, оның түрлі салалардағы жетістіктерін көрсетеді.
Портфолио технологиясының
мақсаттары
Болашақ маманның кәсіби және тұлға ретінде
қалыптасуы бойынша маңызды нәтижелерді көрсету
мен талдау
Студенттердің жеке даму динамикасы мен тұлғалық
өсуін бағалау

Білім алушылардың жалпымәдени және кәсіби негізгі
құзыреттерінің қалыптасу деңгейін анықтау

Студенттер бойындағы өзін-өзі саралау, бақылау,
бағалау құзіреттерін дамыту

Студенттердің түрлі салаларда нақты нәтижелерге
жетуге деген құлшынысын ояту
Портфолионың негізгі
мақсаты:

-портфолиоға
енетін қандай
- оның олған
болмасын
- оқушының білім мен білік
жетістіктерді
- - жалпы білім білім мүмкіндіктері
толықтай
жасөспірімнің алудың негізгі кеңістігінде н
немесе белгілі
білім алу нәтижелерінің жеке даму практикалық
бір кезеңін
үрдісі туралы жағдайын бағытына тұрғыда
бағалау, ол
есеп алу; көру; жағдай қолдана
санды және
туғызу; алуын
сапалы түрде
көрсету;
болуы мүмкін.
ПОРТФОЛИО ҚҰРЫЛЫМЫ

ПОРТФОЛИО

Менің портретім Жеке жетістіктерді
Бөлімдерден құралатын,
растайтын
(Студенттердің кестелік формадағы жеке
құжаттар
жеке мәліметтері) жетістіктер тізімі
жиынтығы
Портфолио тек бағалаудың жаңа тиімді түрі
емес . ол сонымен бірге келесі
негізгі педагогикалық міндеттерді орындауға
көмектеседі:
оқушыларды оқушылардың оқуға
әлеуметтендіріге деген
қосымша жағдай қызығушылықтарын
түғызуға. арттыруға;

олардың
оқушылардың белсенділік пен
білім алуын өзіндік қабілеттерін
жекелендіруге мадақтау, оқу және
(индивидуализация) өзіндік оқу
ықпалдасуға; мүмкіншіліктерін
кеңейтуге;

оқу , мақсат қоя білу,
бағалау( өзін-өзі
өзінін оқу қызметін
бағалау) және
ұйымдастыра және
рефллексивті
жоспарлай білу
дағдыларын
біліктерін
дамытуға;
қалыптастыруға;
Аталған ерекшеліктер портфолионы
жекеленген оқушының өзіндік оқу
жетістіктеріндегі бағытының тиімді түрі
ретінде бағдаралды дайындық және бағдарлы
оқытудың міндеттерін орындайтындығын
көрсетеді.

Портфолионы енгізу оқушылардың оқуға деген
белсенділігін арттыруға, өздерінің мақсаттары
мен мүмкіншіліктерінің деңгейін сезінуге
көмектеседі және бұл олардың болашақта
таңдайтын оқу түрі мен бағытын анықтауда
жауапты және нақты болуына себебін тигізеді.

Портфолионы негізгі мектеп түлектерінің
қорытынды аттестациясының нәтижесімен
қоса білім алу рейтингісінің түрі ретінде
қолдануға болады.
Бүгінгі таңда білім берудің теориясы мен
практикасында портфолионың келесі турлерін
ажыратылады:

«Құжаттар портфолиосы » - бұл жеке білім
жетістіктерінің құжатты түрдегі жинақталған портфелі.
Портфолионың бұл моделі құжаттардың сапалы және
санды түрде бағалануын көздейді.Қорытынды құжат
негізгі мектепті бітіргені туралы куәіліктің қосымшасы
түрінде жалпы балымен, сонымен қатар түрлі
сертификаттардың қорытынды бағаларымен
көрсетіледі.Құжаттар немесе олардың көшірмелерін
портфолионың қосымшасына салуға болады.
Бұл түрдің артықшылықтары:
қорытынды бағаның балы
порфолионың бұл түрін оқушы Бұл түрдің кемшіліктері:
білімінің анықтаудың портфолионың бұл түрі
рейтингісінің механизмі ретінде қорытынды туралы мәлімет
көрсетеді,себебі ол рейтинг береді,бірақ оқушының жеке
көрсеткішінде қорытынды даму үрдісіндегі
балдың ауқымды бөлімін шығармашылық белсенділігін,
құрайды (қорытынды оқу стилін, қызығушылығын
аттестацияда алған т .б. толықтай сипаттамайды.
бағаларымен қоса).
«Құжаттар портфолиосының » құрылымының және
оның мазмұнын бағалаудың үлгі схемасы
Позициялар Компоненттер Қорытынд
ы(ұпайлар)
А-блогі Қалалық(жеңімпаз) 5-4
Аудандық (жеңімпаз) 3-2
олимпиада Мектепішілік (жеңімпаз) 1

Б-блогі Түрлі білім, мәдени, қосымша білім беру, жоғары оқу 1-ден 5-ке
орындарының т. Б. ұйымдастыруымен өткізілетін
Басқа да дейін
шаралар. Пәндер бойынша курстар, тестілер.
сертификат- Мектепішілік, мектепаралық ғылыми
тар қоғамдарШкольные . Білім беру ұйымдарының
ұйымдастыруымен өтетін түрлі байқаулар және
шаралар.

Портфолионың ең жоғары ұпайы бір емтиханның – 5
немесе екі емтиханның – 10 балына сәйкес келуі керек,
әлде басқа да түрлерін қолдануға болады .
Портфолионың қорытынды ұпайын екі блоктың
қосындысынан немесе бөлек-бөлек, әлде басқа да
түрлерін қолдануға болады.
«Жұмыстар портфолиосы» оқушының түрлі шығармашылық,
жобалық ,зерттеушілік жұмыстарының жинағы түрінде
жасақталады, сонымен қатар оқушының оқу және
шығармашылық белсенділігін көрсететін негізгі бағыттар
мен формалар жатады. Ол: ғылыми
конференцияларға,байқауларға ,оқу лагерлеріне
қатысуы ,қолданбалы курстарды тыңдау,түрлі
практикалардан өту , спорт және көркемөнер түрлеріндегі
жетістіктер т.б
Портфолионың бұл түрі бағалаудың сапалы түрін
көрсетеді, мысалы, материалдардың жан-жақтылығы
көлемі , берілген жұмыстардың сапалылығы, болашақ
оқытудың бағдарға бағытталу жағынан т .б. Портфолио
оқушының шығармашылық кітапшасы ретінде
жасақталады және оған қосымша ретінде текстті түрде
берілген жұмыстар, электрондық нұсқалар,
фотосуреттер ,видеожазбаларды тіркеуге болады.
Бұл түрдің кемшіліктері:
портфолионың сапалық бағасы
Бұл түрдің артықшылығы: қорытынды аттестацияның
портфолио оқушының оқу және нәтижесін толықтырады, бірақ
шығармашылық белсенділігінің ұпайлық түрде оқушының білім
қозғалысын кең көлемде алу рейтингісіне кіре алмайды.
сипаттайды ,оның бағдаралды Дегенмен педагогикалық
даярлықтағы қызығушылық тұрғыда орны ауқымды, себебі
бағытын көрсетеді. бірқатар оқушыларға жұмыстар
портфолиосы білім алудағы
өзіндік жетістіктің айғағы
іспектес.
«Жұмыстар портфолиосын»толтырудың үлгісі
Зерттеу жұмыстары мен рефераттар. Танысқан материалдар
көрсетіледі, рефераттың атауы, көлемі, иллюстрациялар т .б.
Жобалау жұмыстары.Жобаның тақырыбы көрсетіледі, жұмыстың
орындалуы жазылады. Қосымша ретінде түрлі фотосуреттер,
баспа немесе электронды нұсқадағы жұмыстың мәтінді түрлерін
тіркеуге болады.
Техниқалық шығармашылық: моделдер, макеттар, приборлар.
Нақты жұмыстың атауы көрсетіледі,жұмыстың орындалуы
жазылады.
Өнер бойынша еңбектер. Жұмыстардың тізімі беріледі, турлі
көрмелерде ,байқауларда қатысқандығы ескеріледі.
Шығармашылық белсенділіктін басқа да түрлері : мектепішілік
театр, оркестр, хорға қатысуы. Бұл үйірмелердің
ұзақтығы ,концерттерге, қойылымдарға қатысуы.
Факультативтер мен таңдау курстар. Курстың атауы жазылады ,
ұзақтығы , өту түрі т. б .
Түрлі практикалар: тілдік,әлеуметтік ,еңбек , педагогикалық.
Практиканың түрі, өткен орны ,ұзақтығы көрсетіледі .

Түрлі оқу курстарында,қосымша білім беру орталықтарында
өтетін оқу түрлері. Мекеме атауы, сабақтың ұзақтығы оның
нәтижесі.

Олимпиада және байқаулар.Шараның түрі,өткізілу уақыты,
оқушының жетістігі көрсетіледі.

Ғылыми конференцияларға, оқу семинарларына және
лагерлерге қатысуы. Шараның тақырыбы, өткізген мекеменің
атауы, оқушының қай түрге қатысқаны көрсетіледі.

Спорттық жетістіктер.Түрлі жарыстарға қатысқандығы және
спортты разряды жазылады.

Тағы да басқалары.
«Пікірлер портфолиосы» оқушының түрлі
қызметтеріне мұғалімдердің ,ата-
аналардың ,кластастарының ,қосымша білім беру
мекемелерінің қызметкерлерінің және тағы да
басқаларының ,сонымен қатар оқушының өзінің нақты
қызметіне және нәтижесіне берген міңездемесі енеді.
Портфолио мәтінді қорытындылар , рецензиялар,
пікірлер, резюме, эссе, ұсынба хаттар түрінде беріледі.
Бұл түрдің
артықшылығы:
портфолионың бұл
түрінде оқушының өз-
Бұл түрдің
өзін бағалау механизмі
кемшіліктері: ақпаратты
жүзеге асады және ол
жинаудың және есеп
болашақ таңдайтын
жүргізуінің қиындығы.
бағдарға ойлы түрде
келуіне мүмкіншілік
туғызады.
«Пікірлер портфолиосы
»құжаттарының тізімі
жұмыстың сапасы турлы қорытынды (оқушылардың
ғылыми қоғамындағы);
баспасөз бетінде жарияланған мақалаға рецензия;
қосымша білім беру мекемелеріндегі шығармашылық
ұжымдардағы жұмыс жөнінде немесе оқушылардың
ғылыми-практикалық конференциясындағы баяндамаға
пікір;
оқушының өзінің оқу жетістіктеріне берген бағасы
көрсетілген түйіндемесі;
болашақ таңдайтын оқу бағытына арналған оқушы эссесі;
әлеуметтік практика өткендігі туралы ұсынба хат;
тағы да басқалар.
Аталған түрлерге байланысты портфолионың
комплексті моделдерін (бірнеше түрлерін
қамтиды)немесе жай түрлерін( тек бір түрін
пайдаланады) қолдануға болады.

Мысалы:
а) үш бөлімнен тұратын портфолио (на көлемді
әрі комплексті), ол - «құжаттар бөлімі» +
«жұмыстар бөлімі» + «пікірлер бөлімі»;

б) екі бөлімнен тұратын портфолио, ол -
«құжаттар бөлімі» + «жұмыстар бөлімі»; немесе
«құжаттар бөлімі» + «пікірлер бөлімі»; немесе
«жұмыстар бөлімі» + «пікірлер бөлімі»;

в) «жай»портфолио – жеке үш түрден тұрады -
« құжат-тар портфолиосы» , « жұмыстар
портфолиосы », « пікір-лер портфолиосы ».

Ұқсас жұмыстар
Оқушы портфолиосын бағалау
Портфолио туралы түсінік
БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫН ЖАҢАРТУ ЖОЛДАРЫ
Портфолио құрамы
Оқушылардың түпкілікті құзіреттіліктері – білім берудің жаңа нәтижелері
Оқушының шығармашылық кітапшасы
Портфолио - оқу жетістіктерін жинақтап бағалау
Бағалаудың алты қағидасы
Қазіргі бағалау түрлі нысанда болуы керек жиынтық формативті
ҚАЛЫПТАСТЫР УШЫ БАҒАЛАУ ЖӘНЕ ОНЫҢ ӘДІСТЕРІ
Пәндер