Жиынтық бағалау үдерісі
Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ
ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ атындағы ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
УНИВЕРСИТЕТІ
«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ»
КАФЕДРАСЫ
Тақырыбы: Критериалды бағалау
технологиясының моделі
Орындаған: Бектасова Балнұр
ТП-18-2к1
Қабылдаған: Малгайдарова Г
Жоспары:
І.Кіріспе
Бағалау. Критериалды бағалау
ІІ. Негізгі бөлім
Критериалды бағалау жүйесінің мазмұны
Критериалды бағалау жүйесінің құрылымы
Критериалды бағалаудың басты ерекшелігі:
Критериалды оқытудың маңыздылығы
Критериалды бағалаудың пайдасы, функциялары,
құралдары
Формативті және суммативті бағалаудың арасындағы
түйінді айырмашылық
ІІІ. Пайдаланылған әдебиеттер
І. Кіріспе
Бағалау — оқыту нәтижесін анықтау үшін қолданылатын
тәсіл, оқушының берілген тақырыпты меңгерудегі
кемшіліктерін жоюда, оның үлгерімінің нәтижелі болуына
ықпал ететін фактор. Бағалау, көбінесе, баға қоюдың синтездік
түрі (1-ден 5-ке дейін) арқылы жүзеге асады. Сондай-ақ,
мектеп тәжірибесіндегі бағалау баға қоюмен ғана шектелетін
тәсіл емес, ол материалды меңгеру, меңгермеу фактісімен
қатар оның себептерін анықтауға мүмкіндік беретін оқытудың
маңызды құрамды бөлігі болып табылады. Жоғары оқу
орындарында бағалау рейтингтік әдіс арқылы жүргізіледі;
Критериалды бағалау - оқу бағдарламасындағы
күтілетін нәтижелерге жету мақсатында
оқушылардың білім алудағы жеке даму жолына
түзетулер енгізуге мүмкіндік беретін,
оқушының оқу жетістігін алдын-ала нақты
анықталған бағалау критерийлерімен
сәйкестігін бағалау болып табылады.
«Критериалды бағалау»
терминін алғаш рет Роберт
Юджин Глейзер (1963)
қолданған және бұл термин
оқушылардың оқу
жетістіктерінің қол жеткізген
және потенциалды деңгейлері
арасындағы сәйкестікті
анықтауға мүмкіндік беретін
үдерісті сипаттайды.
Критериалды бағалау –
Критериалды бағалау
оқушылардың оқу жетістіктерін
оқушылардың жетістіктерін
білім беру мақсаттары мен
бір-бірімен салыстырмайды
мазмұнына сәйкес, ұжым
және бір-біріне тәуелді
ішінде өңделген, оқушыға, ата-
етпейді, сонымен қатар әр
анаға және мұғалімге түсінікті
оқушының құзыреттілік
нақты анықталған
деңгейі туралы ақпарат
критерийлерге негізделген
беруге бағытталады.
үдеріс.
Критериалды бағалау жүйесінің мазмұны
ҚР МЖМБС. Білім беру аясында білім алушылардың дайындық
деңгейлеріне қойылатын талаптар (күтілетін нәтижелер Б.Блум
стандарты
Бағалау
таксономиясына негізделген)
Пән бойынша оқу бағдарламалары
Пән бойынша оқу мақсаттары, бөлім, ортақ тақырыптар, бөлімшелер
Ойлау дағдыларының деңгейлері: білу, түсіну, қолдану, талдау, синтез, бағалау
Сөйлеу әрекетінің түрлері: тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым
құралдары
Бағалау
Бағалау критерийлері -
білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалауға негіз болатын белгі
Түрлі деңгейдегі тапсырмалар
Қалыптастырушы және жиынтық бағалау
Бағалау
үдерісі
критерийлерге негізделген
Кері байланыс Балдар Ойлау Баға
Нәтиже
Күнделікті Әр бөлім дағдыларының Оқу жылын
тәжірибе және тоқсан деңгейлері аяқтау бойынша
бойынша Әр бөлім және 7
Критериалды бағалау жүйесінің құрылымы
Критериалды бағалау
Қалыптастырушы бағалау - оқушы мен Жиынтық бағалау - белгілі бір оқу кезеңі (тоқсан,
мұғалім арасындағы кері байланысты
триместр, оқу жылы, орта білім беру деңгейі)
қамтамасыз етеді, оқу үдерісін балл және
аяқталғанда оқу бағдарламасындағы
баға қоймай-ақ дер кезінде түзетуге
бөлімдер/ортақ тақырыптар бойынша балл және
мүмкіндік береді және мұғалім үздіксіз өткізіп
баға қою арқылы өткізіледі
отырады
Бөлім/ортақ тақырыптар Тоқсандық жиынтық Білім беру деңгейлерінің
бойынша жиынтық бағалау бағалау соңындағы жиынтық бағалау
Әр тоқсанды аяқтаған кезде Бастауыш, негізгі және жоғары
Әр тоқсанда мұғалім 2-3 рет
өткізеді мұғалім өткізеді сыныпты аяқтаған кезде сыртқы
ұйым (ҰТО) өткізеді
Тоқсан қорытындысы
бойынша баға
Оқу жылы қорытындысы
бойынша баға
Аттестаттық қорытынды
бойынша баға
Қалыптастырушы бағалау үдерісі
Жоспарлау Ұйымдастыру Өткізу
• Қритериалды бағалау бойынша
• Оқу бағдарламасы нұсқаулықтар
• Критериалды бағалау ережесі
• Оқу жоспары • Қалыптастырушы бағалауға арналған
тапсырмалар жинағы
Оқу мақсаттарын талдау және Оқу үдерісін түзетуге қажетті
оқу бағдарламасына сәйкес Дайындау:
ақпараттырды жинау
бағалау критерийлерін анықтау - Бағалау критерийлеріне сәйкес
тапсырмалар дайындау
Қолжеткізген нәтижені Оқушылар мен ата-аналарға
анықтайтын бағалау құралдарын - Тапсырмаларға дескрипторлар
құрастыру кері байланыс ұсыну
анықтау
- Кері байланыс ұсыну түрлерін
Оқыту әдістерін жоспарлау анықтау
Сабақ жоспарын құру
Мұғалімнің қалыптастырушы бағалауды ұйымдастыру тәжірибесіндегі
түйінді мәселелер
Оқушылар оқу
Оқушылар оқудың Оқушылардың даму
мақсаттарына қол жеткізуі
қандай сатысында? бағыттары қандай?
үшін не істеу керек?
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Өткізіледі Ақпараттандырады Оқушының қызметі
Мұғалім және • материалды оқу барысында • Оқу үдерісіне белсене
оқушының тапсырманы қаншалықты дұрыс қатысады;
қатысуымен орындағаны жөнінде оқушылар ақпарат • Бағалау критерийлері мен
тоқсан алады; дескрипторларды түсінеді;
барысында • оқушының ілгерілеуі жөнінде мұғалім • өзін-өзі бағалайды/бірін-
өткізеді ақпарат алып, оқыту үдерісіне бірі бағалайды.
өзгерістер енгізе алады.
Мұғалімнің қызметі
Өткізілу формасы
• оқу мақсаттарына сәйкес бағалау
критерийлерін анық жазады;
жеке
• бағалау критерийлеріне сәйкес
тапсырмалар құрастырады; жұппен
• тапсырмаға дескриптор құрастырады; топпен
• оқушыларға тиімді кері байланыс береді;
• оқыту мен бағалау үдерісіне түзету ауысатын топтар құрамында
енгізеді;
Жиынтық бағалау үдерісі
Жоспарлау Ұйымдастыру Өткізу
• Оқу бағдарламасы • Негізгі, жалпы орта • Критериалды бағалау
• Оқу жоспары негізгі мектептердің ережесі
• Оқу жылын бойынша бағалау мұғалімдеріне арналған
жоспары критериалды бағалау
бойынша нұсқаулық;
• Жиынтық бағалауға
арналған әдістемелік
ұсыныстар
Пәннен сынып бойынша оқу Бағалау критерийлеріне Өткізіледі:
бағдарламасына сәйкес бағалау сәйкес тапсырмалар - Бөлім/ортақ тақырып
үдерісін өткізу саны анықталады: дайындалады. бойынша жиынтық
Ғылыми-жаратылыс және тілдік Бөлім/ортақ тақырып және бағалау (мұғалім)
пәндер бойынша - бөлімдер тоқсан бойынша жиынтық - Тоқсан бойынша
Әлеуметтік-гуманитарлық пәндер бағалаулар үшін жиынтық бағалау
бойынша - ортақ тақырыптар дескрипторлар мен (мұғалім)
ұпайлар (балл) анықталады
- Білім деңгейі бойынша
жиынтық бағалау (ҰТО)
Критериалды бағалаудың басты ерекшелігі:
анық, айқындылығы;
жеке тұлға
емес, жұмыс
бағаланады
бағаның әділдігі;
өзін бағалауға
мүмкіндіктің
берілуі
кері байланыс
жүзеге асады
Критериалды оқытудың маңыздылығы:
Мұғалім үшін: Оқушы үшін: Ата-ана үшін:
Әрбір Берілген бағалау Баланың білім
оқушының критерийлерін алуындағы өсу
өзгешелігін түсіну,қолдану,ж деңгейін
ескере отыра ұмысын бағалай қадағалауы.
жеке білім алу білуі.
траекториясын
құру.
Критериалды бағалаудың пайдасы
Жеке тұлға
Оқушының
бағалаудан Бағалаудың
жағымсыз сезімде демократиялы
болмауы,психологиял ғы
ық жайлы ортаның
қалыптасуы
Сын
Қиындықты тұрғысынан
жеңуге деген ойлау
құштарлық қабілетінің
дамуы
Кері
байланыстың
жиілігі,
рефлексия
Критериалды бағалаудың функциялары:
Бағалау функциялары Принциптері
Ынталандыру Нақтылық
Белсенділік Әділдік
Түзету Жүйелік
Дамытушы
Критериалды
бағалаудың
құралдары
Критерий Дискриптор Рубрикатор
Оқытудың
міндеттерін жүзеге Оқушының
Оқушының білімін
асыратын өлшемдер, критерийлер бойынша
бағалауға арналған
оқушылар жұмыс ең жоғары
критерийлер
барысында жетістіктерге жету
жиынтығы
орындайтын іс- қадамдарын көрсетеді
әрекеттер тізбесі
Формативті және суммативті бағалаудың
арасындағы түйінді айырмашылық
СУММАТИВТІ
ФОРМАТИВТІ БАҒАЛАУ
БАҒАЛАУ (ОҚЫТУ
ҮШІН БАҒАЛАУ) (ОҚУДЫ БАҒАЛАУ)
Бағалау мақсаты: Бағалау мақсаты:
Оқытуды жақсарту Қорытынды жасау
(подведение итогов)
Бағалау
Оқудағы жетістікті бағалу үшін (A – D)
критерийлер қолданылады.
A Білу және түсіну
B Қолдану
C Анализ және синтез
D Деректерді өңдеу, коммуникациялау
ІІІ. Пайдаланылған әдебиеттер
1. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. - М.:
Педагогика, 1989. – 199 с.
2. Воспитание и обучение детей во вспомогательной школе. /
Под ред. В.В.Воронковой. - М: Школа-пресс, 1994, - 416 с.
3. Елисеева И.Г., Даурцева Г.Ю. Организация мониторинга и
оценка уровня функциональной грамотности школьников с
нарушением интеллекта. - Алматы. САТР. 2015. - 32 с.
4. Красноборова А.А. Критериальное оценивание в школе:
учебное пособие.- Пермь, 2010.-84 с.
5 Методические рекомендации по системе критериального
оценивания учебных достижений детей с ограниченными
возможностями.- Астана: Национальная академия образования им.
И. Алтынсарина,2015.- 54 с.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz