Критериалды бағалау түсінігі




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ атындағы ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН УНИВЕРСИТЕТІ

«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ» КАФЕДРАСЫ

№2 СӨЖ
Тақырыбы: Критериалды бағалау технологиясының моделі

Орындаған: Бектасова Балнұр
ТП-18-2к1
Қабылдаған: Малгайдарова Г
Критериалды бағалау түсінігі

Критериалдық бағалау – оқушылардың оқу-танымдық
құзыретін қалыптастыруға жағдай жасайтын, білім беру
мақсаты мен мазмұнына сәйкес білім беру процесіне
қатысушылардың (оқушылар, мектеп әкімшілігі, ата-аналар,
заңды тұлғалар және т.б.) барлығына алдын ала таныс, ұжым
талқысынан өткен, нақты анықталған өлшемдер арқылы
оқушылардың оқу жетістіктерін салыстыруға негізделген
процесс..
Критериалды бағалау қағидалары
Бағалау мақсаты кім жақсы, кім нашар
екенін анықтау емес, әркімнің жоғары
нәтижеге жетуіне жағдай жасау.

Бағалау «жоспарлау-оқыту-бағалау»
үдерісінің ажырамас бөлігі.

Бағалаушы мен бағаланушы бағалау
шарттары мен критерийлерін алдын
ала білуі және айқын түсінуі керек.

Даму мен жетістіктер туралы нақты
ақпарат алу үшін бағалау шарттары мен
критерийлері алуан түрлі болуы керек.
Бағалау үдерісінің басты
кезеңі бағалаушы мен
бағаланушы арасындағы кері
байланыс болып табылады.

Мұғалім ғана емес, оқушы да
жақын арада не жасау
қажеттігін нақты түсінуі
керек

Өз қабілеттерін бағалауда
оқушыға нақты ролдік үлгі
керек.
Критериалды бағалау талаптары

1. Критериалды бағалау
оқыту мақсаттарына
негізделуі керек және
оқыту үдерісінде мұғалім
оқушылар назарын үнемі
аударып отыруы керек.

2. Критериалды бағалау
3. Критериалды бағалау оқушылардың оқу
оқушыларға түсінікті жетістіктеріне бағыттала
болуы креек. отырып, оқуды мақсатты,
бағалауды ашық етеді.
4. Критериалды
бағалау барысында
үштен артық емес
критерий
қолданылуы керек.

6. Бағалау 5. Бағалау
критерийлері критерийлері тексеру
мүмкіндігінше, жұмыстарын
оқушылармен бірге орындаудан бұрын
дайындалуы, хабарлануы,
жасалуы керек. түсіндірілуі керек.
Критериалды бағалау маңызы

Оқушылардың өздері емес, тек
жұмыстары бағаланады;

Оқушы жұмысы оларға алдына ала
белгілі дұрыс жасалған жұмыс
үлгімен салыстырылады;

Оқушыларға белгілі, сол арқылы
қиналмай есептеу жасай алатын және
ата-анасына хабарлай алатын, баға
шығарудың нақты алгоритмі бар;
Бағалау критерийлері оқу
мақсаттарының нақты
көрсеткіштері болғандықтан, не
оқып игерілсе, тек сол ғана
бағаланады
Критериалды бағалау пайдасы
(Мұғалім үшін)
Оқытудың сапалы нәтижелерін алуға мүмкіндік беретін
бағалау критерийлерін жасауға;

Өз жұмысын талдау мен жоспарлау үшін жедел ақпарат
алуға;

Оқытудың сапасын жақсартуға;

Әр оқушының жеке ерекшеліктері негізінде жеке оқу
траекториясын құруға;

Бағалаудың әр түрлі құралдары мен амалдарын тиімді
қолдануға;

Оқу бағдарламасы мазмұнын жетілдіру бойынша құнды
ұсыныстар жасауға.
Критериалды бағалау туралы
Оқушы үшін
Өз түсінгендігін көрсету үшін түрлі оқыту стилдері
және ойлау әрекеттері мен қабілеттерін пайдалану;

Табыс критерийі маңызын түсіну, нәтижені болжау
үшін бағалау критерийлерін білу мен түсіну;

Өзін және өзгелерді бағалай отырып, рефлексия
жасауға қатысу;

Өз білімін нақты мәселелерді шешу, түрлі
көзқарастарды жеткізу, сыни ойлауын көрсету үшін
пайдалану.
Ата-ана үшін
Баланың оқу деңгейі туралы
дәлелдемелер алып отыру;

Баланың оқудағы ілгерілеуін
қадағалау;

Оқу барысында балаға қолдау жасау.
Критериалды бағалау жүйесі
Бағалау Бағалау
функциялары: қағидалары
• Мотивациялық
• Тәрбиелік • Әділдігі
• Дамытушылық • Шынайылығы
• Түзетушілік • Жүйелілігі
• Ақпараттық • Көрнекілігі
Критериалды бағалау ұғымы

Критерий –
(гректің kriterion
– пікір айту
құралы деген
сөзінен шыққан)
соның негізінде
баға берілетін
белгі, бір
нәрсені анықтау
немесе бағалау,
пікір беру
өлшемі …
Критериалды бағалау принциптері

Анық,
айқындылығ
ымен;
Алдын ала
ұсынылған Жеке тұлға емес
бағалау жұмысының
шкаласымен бағалануымен;
ерекшеленеді

Кері
байланыстың Бағаның
жүзеге әділдігімен
асуымен
Өзін
бағалауға
мүмкіндік
берілуімен
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУДЫҢ ҚАҒИДАТТАРЫ (ПРИНЦИПТЕРІ)

2. Шынайылық,
1. Оқыту мен
анықтық және
бағалаудың өзара
валидтілік. Бағалау
байланысы.
дәл және сенімді
Бағалау оқытудың
ақпаратты
ажырамас бір бөлігі
ұсынады.
болып табылады,
Қолданылатын
ол оқу
критерийлердің,
бағдарламасындағ
құралдардың оқу
ы мақсаттармен,
мақсаттарына
күтілетін
жетуге, күтілетін
нәтижелермен
нәтижелерді
тікелей
бағалайтынына
байланысты.
сенімділігі болады.
3. Ашықтық және
4. Үздіксіздік.
қолжетімділік. 5. Дамыту
Бағалау білім
Бағалау түсінікті, бағыты. Бағалау
алушылардың оқу
айқын нәтижелері білім
жетістігінің
ақпараттарды алушылардың,
ілгерілеуін дер
ұсынады, сондай- мұғалімдердің,
кезінде және
ақ, барлық оқу мектептің, білім
жүйелі қадағалап
үдерісіне беру саласының
отыруға
қатысушылардың даму бағытын
мүмкіндік беретін
қызығушылығын, анықтайды және
үздіксіз үдеріс
жауапкершілігін ынталандырады
болып табылады.
арттырады.
Критериалды Формативті Сыныптағы күнделікті оқу
барысында игерілетін білім
(ағымдық,
бағалау қалыптастырушы)
мен біліктің ағымдық
деңгейін анықтау.
бағалау Формативті бағалау
қорытынды бағаға әсер
етпейді, бұл баланың білім
игерудің бастапқы кезінде
жиі болатын қателесуден
қорықпауына ықпал етеді

Суммативті Оқу материаланың белгілі
(қорытынды, бір бөлігін (тарау, тақырып)
аяқтағанда алынған білім
жиынтық) бағалау мен қалыптасқан оқу
дағдыларын деңгейін
анықтау. Тексеру
жұмыстары үшін қойылған
суммативті бағалар белгілі
бір кезеңдегі (тоқса, жыл)
қорытынды бағаны шығару
үшін негіз болып
табылады.
Критериалды бағалау құраушылары
Бағалау парағы-
Тақырып бойынша
өз білім білігін
өзі бағалау парағы

Рубрикатор –
Бағалау тапсырмалары–
Жетістіктерді көрсете отырып
Сынақ, есеп, эссе,
бағалау критерийлері
тәжірибелік жұмыс, тест,
мазмұнын
жоба қорғау және т.б
тәтпіштеп сипаттау
Бағалау тапсырмаларының түрлері
Зерттеу,
практикалық,
және
зертханалық
жұмыстар Шығарма,
Сынақ, тест,
эссе,
бақылау
баяндама,
және тексеру
хабарлама
жұмыстары
жасау

Әр түрлі
тапсырмалар әр
түрлі
құзыреттіліктерді
қалыптастырады
Критериалды бағалау маңызы
Бағалауды
бәріне
түсінікті
етеді

Бағаның
Білім беру Оқуға деген
әділдігіне сапасын уәжді
ықпал етеді арттырады
арттырады

Өз еңбегіне
жауапты
болуға
тәрбиелейді
Тақырыптық Қалыптастырғ
Жедел
бақылау ыш

Жалпылауыш
Жаппай шолу Қорытынды
кешенді

Салыстырмал Жалпылауыш
ы пәндік

Жалпылауыш
Жеке
сыныптық
Нормативтік Бағыттаушы Ақпараттық

Диагностикал
Тәрбиелік
ық

Ұйымдастырғ
Үйретуші
ыш
** Тілдікпәндер
Тілдік пәндербойынша
бойыншабағалау
бағалаукртитерийлері
кртитерийлері

Критерий
Критерий Критерий «Сөйлеу
Критерий «Сөйлеу
«Ауызша талдау»
талдау» Критерий «Оқу»
Критерий «Оқу» Критерий «Жазу»
Критерий «Жазу» білу»
«Ауызша білу»

Критериалды ұстаным
Критериалды ұстанымкүтілген
күтілгенқорытынды
қорытындыбойынша
бойыншаоқыту
оқыту
бағдарламасымен қатар
бағдарламасымен қатаркритерий
критерийқою
қоюарқылы
арқылыбағалауға
бағалауғамүмкіндік
мүмкіндікбереді
береді

Ауызша берілген
Ауызша берілген
ақпаратты
ақпаратты Өз ойын
Өз ойын
қабылдау және
қабылдау және Әдеби, ғылыми
Әдеби, ғылыми
жеткізу
жеткізу
түсіну арқылы
түсіну арқылы немесе т.б.
немесе т.б.
барысында
барысында
басты ойды
ойды ұғу
ұғу мәтіндерді оқу
мәтіндерді оқу
ресми және
және
Сөйлеушінің
Сөйлеушінің негізгі
арқылы негізгі Жоспарлау,
Жоспарлау, бейресми
бейресми
аңғару
ойын аңғару ұғыну.
ойды ұғыну.
сауатты жазу,
сауатты жазу, сөйлеу
сөйлеу
және сөз
сөз Сөздердің
Сөздердің
жазбаша
жазбаша стилдерін
стилдерін
астарынан түсіне
астарынан түсіне мағынасын аша
мағынасын аша
қолдану,
еркін қолдану,
білу түрлі
білу, түрлі жұмыстарды
жұмыстарды
өзімен
өзімен
сөз
Таныс сөз ағымдық
ағымдық және
түзету және шамалас
шамалас
тіркестері не
тіркестері не ақпараттарды
ақпараттарды жөндеу
жөндеу балалармен
балалармен
сөздерге
сөздерге пайдалану
пайдалану
арақатынасын
арақатынасын
икемделе
икемделе арқылы оқыған
оқыған да белгілі
белгілі бір
бір
отырып түрлі
түрлі мәтінді тереңінен
тереңінен ақпаратты
ақпаратты
мәтіндердің
мәтіндердің зерттеу.
игеру
игеру

Ұқсас жұмыстар
Критериалды бағалау өлшемі сапалы білім өлшемі
Критериалды бағалау жүйесі
Критериалды бағалаудың мақсаты
Қазақстан құқықтық мемлекет
Критериалды бағалау пайдасы
Критериалды бағалау
Бағалау критерийлері Мазмұндық сипаты
Геометрия бөлімінің бөлімшелері
Жиынтық бағалау үдерісі
Оқушының бағалаудан
Пәндер