Бағалаудың өлшемдік технологиялары




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ атындағы ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН УНИВЕРСИТЕТІ

«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ» КАФЕДРАСЫ

№3 СӨЖ
Тақырыбы: Бағалаудың өлшемдік технологиялары

Орындаған: Бектасова Балнұр
ТП-18-2к1
Қабылдаған: Малгайдарова Г
Бағалау жүйесі – бұл білім
беру үдерісін өз бетімен
реттеудің табиғи ішкі
механизмі; субъектілік
оқу үдерісінің сәттілігіне
барынша кері әсерін
тигізеді.
Бағалау жүйесі оқыту және оқу үдерісі туралы
интегралдық және сараланған ақпарат алуға, жоспарланған
нәтижеге жетудегі оқушылардың жеке ілгерілеушіліктерін;
білім бағдарламасының тиімділігін бақылауға, мұғалімдер,
оқушылар және ата-аналарға арналған кері байланысты
қамтамасыз етуге мүмкіндік береді..
12 жылдық білім беруге көшу
білім беру жүйесін
модернизациялауға әкеледі, бұл
ретте әр ұстаз педагогикалық
құндылықтар жүйесін өзгертуі
тиіс, және, ең алдымен, бұл
бағалау жүйесіне қатысты болуы
тиіс.

Тек аспаптардың әртүрлілігі,
шкалалардың икемділігі мен
сезімталдығы, өлшемдік және
жинақтаушы бағалау құралдарын
қолдану заманауи мұғалімнің
пәндік, сонымен қатар тұлғалық
нәтижелерді әділ бағалауына
мүмкіндік береді.
Оқу нәтижелерін бағалау оқу үдерісінің бір жақты
сипаты болып табылады:

баға қоюда қолданылатын меже;

баға қою мерзімділігі;

білім беру үдерісі субъектілері
арасындағы байланыс механизмі;

оқушылардың қаншалықты табысты
оқитындығын өз бетімен анықтау
механизмі..
Бағалау жүйесі – бұл
білім беру үдерісін өз
бетімен реттеудің
табиғи ішкі механизмі;
субъектілік оқу
үдерісінің сәттілігіне
барынша кері әсерін
тигізеді.
Кемшіліктер
Көптеген онжылдықтар бойы 5
балддық бағалау оқушылардың
жетістіктерін басқа оқушылардың
жетістіктерімен салыстырудан
тұрды, және бағалаудың осындай
тәсілінің бірқатар кемшіліктері де
жоқ емес:
Оқытудың жоспарлы нәтижелеріне жетуді
бағалаудың оқушыларға, ата-аналарға және
педагогтерге түсінікті нақты критерийлері жоқ.

Педагог бірыңғай критерийлер бойынша әр
оқушының жетістіктеріне емес, керісінше
сыныптағы білімнің жалпы орташа деңгейіне
бағдарлана отырып баға қояды.

Оқушыларға қойылатын бағалар оқу
бағдарламасының жеке бөлімдері бойынша
білімнің, машықтардың, қабілеттердің нақты
элементтерін меңгеру туралы түсінік
қалыптастырмайды, ол әрбір оқушыны оқытудың
жеке траекториясын анықтауға мүмкіндік
бермейді.

Оқу барысында оқушы мен мұғалім арасында
жедел байланыс жоқ, ол оқушылардың оқуға
деген ынтасын көтеруге ықпал етпейді.
Негізгі құзыреттіліктері
басқарушылық –
мәселелерді шешуге
қабілеттілігі;
технологиялық –
технологияларды, соның ақпараттық – өзіндік
ішінде ғылыми, сандық танымдық қызметі
технологияларды тиімді немесе өмір оқу
қолданушы деңгейінде қабілеті;
қолдану.

азаматтық – коммуникативтік –
қазақстандық өзіндік сана ауызша, жазбаша,
мен мәдени сәйкестік қазақ, орыс және
негізінде өз отаны үшін ағылшын (шет)
жауапты болуға тілдеріндегі өнімді
қабілеттілік; қарым-қатынас;

тұлғалық – өз бетімен
ұйымдастыру, өзін өзі әлеуметтік –
жетілдіру, өмірдегі және әлеуметтік
кәсіби орнын анықтау, өзін әрекеттестікке
іс жүзіне көрсету, қабілеттілік;
толерантты болу;
Негізгі принциптері:

өзіндік бағалау
артықшылығы –
оқушының өзіндік
бағалауы мұғалімнің
өлшемділік – мазмұнды бағасының алдында
бақылау және бағалау жүзеге асырылуы тиіс,
оқушылармен бірге оқушылардың екі
әзірленген негізде өзіндік бағалауын
құрылады, салыстыру
критерийлері барынша қолданылады, олар:
нақты болуы тиіс; болжамалы (алдағы
жұмысты бағалау) және
ретроспективті
(орындалған жұмысты
бағалау);

бақылау және бағалау
икемділігі және үдерісінің шынайылығы
вариативтілігі – – оқушылар үшін
мазмұнды бақылау шынайы, күйзеліс пен
және бағалау оқу жүктемені
нәтижелілігін төмендететін жағдайда
зерттеудің әртүрлі өткіщіледі;
рәсімдері мен әдістерін оқушылардың оқу-
қолдануды болжайды; танымдық қызметінің
оқу қызметінің жеке, сипаттамасына
сонымен қатар топтық, қарапайым жағдайдағы
ұжымдық нәтижелерін олардың оқу қызметін
зерттеу; бақылау нәтижелері
енгізіледі.
Бағалау жүйесін жаңарту бағыттары

бақылау-бағалау механизмдерін мұғалімнен
оқушыларға біртіндеп жеткізу;

констатациялаушы бақылаудан бақылаушы,
процессуалды бақылауға көшу;

оқушылардың жоспарлы нәтижелерді
меңгеруі туралы алынған ақпараттың
негізінде білім сапасын басқаруды жүзеге
асыруға мүмкіндік беретін тиімді «кері
байланысты» қамтамасыз ету..
Ақпарат алуға бағытталған

оқушыларға – өздерінің танымдық
мүмкіндіктеріне деген сенімін
нығайтуға;

ата-аналарға – өз баласын оқыту және
дамыту үдерісі мен нәтижесін
қадағалауға;

ұстаздарға – жеке педагогикалық
қызметінің сәттілігін бағалауға
мүмкіндік береді.
Көптеген онжылдықтар бойы 5 балддық
бағалау оқушылардың жетістіктерін басқа
оқушылардың жетістіктерімен
салыстырудан тұрды, және бағалаудың
осындай тәсілінің бірқатар кемшіліктері де
жоқ емес:
Оқыту формалары мен әдістерін жаңарту ұстаздар
мен оқушылар арасында серіктестік және тату
қарым-қатынас орнатуға;

оқытудың инновациялық әдістерін, заманауи білім
берушілік және ақпараттық-коммуникативтік
технологияларды қолданатын мұғалімдерді
қолдауға;

сынып ұжымын жаппай оқыту формасынан әр оқушының
жеке білім беру траекториясын жүзеге асыруға
интербелсенді, инновациялық, жобалық-зерттеу
технологияларын, сандық инфрақұрылымды қолдана
отырып көшуді қамтамасыз етуге;

оқушылардың артық дерексіз-теоретикалық
біліммен және тапсырмалармен жүктеудің алдын
алуға септігін тигізеді, бұл оқу үдерісін барынша
икемді әрі іс-тәжірибелік-бағдарланған етуге
мүмкіндік береді

Ұқсас жұмыстар
Дәстүрлі бағалау
Критериалды білім беру сапасы
Малшаруашылығында қолданылатын биотехнологиялық әдістер туралы
Өлшеуіш аспаптар
Бағалау үдерісі
Қазақ тілі сабағында оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруды бағалаудың әдістемесін құрастыру
Өлшем тізбегін есептеу практикасы теориясының негізгі қалпы
Қазақ тілінің лексикологиясы
Құрылыс саласы қазіргі таңдағы
Эгей мәдениеті
Пәндер